Zatuhlé řízení po rozjezdu

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 16
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Vůz: Volvo V50 2.4i
Bydliště: Praha

#1 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od neplatnyudaj »

Zdravim. Mám takový problém s řízením. Když ráno vyjíždím, tak během tak prvního kilometru se mi stane že když jedu rovně, volant jakoby zatuhne a když měním pruh nebo zatáčím, tak musím překonat docela silný odpor, abych s tím pohnul. Dál už to točí dobře. Po nějaké chvíli problém zmizí úplně. Nestane se to ale vždycky a nevím čím je to způsobené. Takhle se to chovalo už když jsem auto před půl rokem kupoval.
Nějaký nápad čím by to mohlo být? Byl jsem v autorizovaném servisu, kde mi vyměnili servopumpu i se všema hadičkama, ale problém přetrvává. S tím souvisí i další dotaz... můžu nějak reklamovat opravu, když jsem tam nechal 15 tisíc a chová se to stejně jako před tím? Třeba říct ať mi vrátí starou pumpu a spraví skutečný problém. Celkově teď sice jde řízení řekl bych o malinko lehčeji, ale důvod proč jsem tam vůbec jel nezmizel.

v50 2004 2.4i
_________________
V50 2.4 125kW r.v.2004 / Praha

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#2 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od old.fashioned »

měl jsem ten samý problém. Vyřešila to výměna předních ramen (koupil jsem nové Lemforder, tj. originál), silentbloky byly zpuchřelé..
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 16
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Vůz: Volvo V50 2.4i
Bydliště: Praha

#3 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od neplatnyudaj »

Diky za reakci. Udelam ze sebe idiota, ale v autech se vubec nevyznam. Nestaci teda vymenit ty silentbloky? Za kolik se daji sehnat ty ramena? Je to tohle? http://www.am-autoparts.com/Volvo/V50/front-control-arms/AM-14612511/666216.html
Na kolik me to tak vyjde? Pripadne kolik je s tim prace(myslim hodin na servise, sam si na to netroufnu). Nechal jsem ted v servise peknou palku a na nejake dalsi investice moc nemam.
_________________
V50 2.4 125kW r.v.2004 / Praha

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od Urvanej »

K ceně a reklamovatelnosti: záleží, co máš napsaný na lejstru. Pokud je tam "nalezení a odstranění problému se zatuhlým řízením", tak to vyreklamuješ. Pokud jste se při příjezdu shodli na tom, že to je pumpa a je zapsáno "výměna servopumpy", tak si v pejru.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 16
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Vůz: Volvo V50 2.4i
Bydliště: Praha

#5 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od neplatnyudaj »

No pri prijezdu jsem popsal zavadu a chlapek co me prijimal do papiru napsal "kontrola posilovace rizeni". Pak mi volali ze je to spatna pumpa a jestli ji maj vymenit.
_________________
V50 2.4 125kW r.v.2004 / Praha

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od Urvanej »

Posilovač, pumpa a řízení jsou tři rozdílný věci. Víc ti nepovim, všechno je to o lidech...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 16
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Vůz: Volvo V50 2.4i
Bydliště: Praha

#7 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od neplatnyudaj »

A ten dil co jsi menil je tohle? http://www.am-autoparts.com/Volvo/V50/front-control-arms/AM-14612511/666216.html
Kazdopadne dik za rady. Dam vedet jak jsem dopadnul
_________________
V50 2.4 125kW r.v.2004 / Praha

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#8 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od old.fashioned »

neplatnyudaj píše:Diky za reakci. Udelam ze sebe idiota, ale v autech se vubec nevyznam. Nestaci teda vymenit ty silentbloky? Za kolik se daji sehnat ty ramena? Je to tohle? http://www.am-autoparts.com/Volvo/V50/front-control-arms/AM-14612511/666216.html
Na kolik me to tak vyjde? Pripadne kolik je s tim prace(myslim hodin na servise, sam si na to netroufnu). Nechal jsem ted v servise peknou palku a na nejake dalsi investice moc nemam.
asi stačí i silentbloky, i když to je taková polovičatá oprava, kupoval jsem myslím tyto:

http://www.autodily-cardo.cz/podvozek/ridici-paka-zaveseni-kol-lemforder-lmi-33706-01/

+ adekvátní na druhou stranu, mechanik na tom dělal cca 3-4 hoďky myslím. Ve volvu za to dáš kolem 10 - 11t s prací

Ramena, co jsem čet, nemá cenu kupovat levná, moc nevydrží, jistota je jen Volvo nebo Lemforder, kterej je dělá pro Volvo.... jinak auto se od tý doby vede o třídu líp :D

Já to řízení chtěl řešit, ale než jsem to nahlásil mechošovi, řekli mi na STK, že ty silentbloky skončily, tak jsem rovnou koupil ramena a od tý doby to zmizelo... (edit: nezmizelo)
Naposledy upravil(a) old.fashioned dne 08 zář 2017 14:44, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 16
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Vůz: Volvo V50 2.4i
Bydliště: Praha

#9 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od neplatnyudaj »

Tak moje auto proslo STK s touhle zavadou...
Problem je, ze se to neprojevi pokazdy, takze kdybych prijel na STK, tak zakroutej volantem a reknou OK.
_________________
V50 2.4 125kW r.v.2004 / Praha

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#10 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od old.fashioned »

každopádně bych si nechal zvlášť ten stav silentbloků/ramen zkontrolovat ještě jednou, ty moje vypadaly teda hodně ošklivě, a to má auto najeto 120 tkm.. pod tim těžkým motorem náprava trpí
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 16
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Vůz: Volvo V50 2.4i
Bydliště: Praha

#11 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od neplatnyudaj »

Tak problem byl nakonec v prevodce rizeni, coz je bohuzel kapku drazsi :( S praci a serizenim geometrie to bylo za 18.
Na nejake reklamace jsem se vykaslal, protoze to cerpadlo stejne asi chtelo vymenit.
_________________
V50 2.4 125kW r.v.2004 / Praha

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 7
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo v70 I 2,5 Tdi 97
Bydliště: Cheb

#12 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od flaska »

Zdravím, mám stejný problém u s40 II, ještě tam pozoruji teplotní závislost, když je horko, tak je to bez problémů, když je zima tak to zlobí. Nechci kupovat nové origo řízení, máte zkušenosti s repasovaným od TRW nebo General Ricambi?
Děkuji
Karel
_________________
Volvo V70, 2,5 Tdi, automat, 1997
Volvo V70, 2,5 tdi, automat, 2000
Volvo S40 2,4i 125 kW, automat, 2005

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#13 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od old.fashioned »

taky to nakonec budu řešit, každou zimu se to zhoršuje...
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 7
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo v70 I 2,5 Tdi 97
Bydliště: Cheb

#14 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od flaska »

Takže ty ramena to nevyřešily? Co jsem tak zjišťoval i na cizích fórech, tak by to mohl být ještě kloubek který spojuje řídící tyč a řízení(jsou tam dva). Napadlo mě ještě začít hydraulickou kapalinou v servu, ale to je asi malá pravděpodobnost. Když bych měl jistotu, že to je tím řízením, tak bych to neřešil, ale aby to nakonec nebyla nějaká kravina.
Karel
_________________
Volvo V70, 2,5 Tdi, automat, 1997
Volvo V70, 2,5 tdi, automat, 2000
Volvo S40 2,4i 125 kW, automat, 2005

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#15 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od old.fashioned »

flaska píše:Takže ty ramena to nevyřešily? Co jsem tak zjišťoval i na cizích fórech, tak by to mohl být ještě kloubek který spojuje řídící tyč a řízení(jsou tam dva). Napadlo mě ještě začít hydraulickou kapalinou v servu, ale to je asi malá pravděpodobnost. Když bych měl jistotu, že to je tím řízením, tak bych to neřešil, ale aby to nakonec nebyla nějaká kravina.
Karel
někde tady jsme postoval anglický forum, kde to taky byla ta převodka.. ty ramena to vůbec nevyřešily...
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#16 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od old.fashioned »

ono by stačilo najít dobrou firmu, která to řízení zrepasuje...
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 7
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo v70 I 2,5 Tdi 97
Bydliště: Cheb

#17 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od flaska »

old.fashioned píše:ono by stačilo najít dobrou firmu, která to řízení zrepasuje...
Našel jsem zatím TRW - cca 8500 a General Ricambi cca 6000,- ... Ale v jaký kvalitě to netuším
_________________
Volvo V70, 2,5 Tdi, automat, 1997
Volvo V70, 2,5 tdi, automat, 2000
Volvo S40 2,4i 125 kW, automat, 2005

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 218
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: V70 III , 2,5T, LPG
Bydliště: Plzeň

#18 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od zedik »

stejnej problem,takže mě to zajímá..objevuje se to až při teplotách pod 8 stupnů,čím větší zima tím horší.po zahřatí a přes léto ok .kapalinu jsem zkoušel,ta nepomohla
_________________
V70 PIII 2,5T 147kw,2009,LPG Volvo zástavba
Bylo: VOLVO V50 2.4i LPG 12/2004
Bylo: VW Golf 1.6TD 1986, Ford Escort 1.8D 1991, Peugeot 405 1.9i 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 7
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo v70 I 2,5 Tdi 97
Bydliště: Cheb

#19 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od flaska »

Tady je to General Ricambi, jsou to italové, tak nevím, ale asi to vyzkouším. Musí se ji pak poslat původní řízení (platí se záloha cca 2500, kterou po doručení starého pošlou zpět na účet.
https://www.profidily.cz/ridici-mechanismus-general-ricambi-fo9044-2021281.html#technical
_________________
Volvo V70, 2,5 Tdi, automat, 1997
Volvo V70, 2,5 tdi, automat, 2000
Volvo S40 2,4i 125 kW, automat, 2005

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 218
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: V70 III , 2,5T, LPG
Bydliště: Plzeň

#20 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od zedik »

pokročil jste s tím někdo nějak? Winter is coming :D
_________________
V70 PIII 2,5T 147kw,2009,LPG Volvo zástavba
Bylo: VOLVO V50 2.4i LPG 12/2004
Bylo: VW Golf 1.6TD 1986, Ford Escort 1.8D 1991, Peugeot 405 1.9i 1992

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 19
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: PB
Vůz: XC90 d5 2003

#21 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od Martin xc90 »

Ahoj, tak já mám také problém... Xc 70 2009 2,4d 136kw při pomalé jízdě jde řízení hrozně těžko, na místě ani nemluvím,ale nad 100km/h je to až moc lehké řízení... Čím to může být?
Pro "porovnání"mám xc 90 2003 120kw a tam je to naopak, čemu rozumím.... :%)

Heeeeelp

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#22 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od old.fashioned »

problém vyřešen... taky to byla převodka řízení...
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 218
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: V70 III , 2,5T, LPG
Bydliště: Plzeň

#23 Zatuhlé řízení po rozjezdu

Příspěvek od zedik »

Tak i v mém případě to byla převodka řízení,vyřešeno v AV dílech..
_________________
V70 PIII 2,5T 147kw,2009,LPG Volvo zástavba
Bylo: VOLVO V50 2.4i LPG 12/2004
Bylo: VW Golf 1.6TD 1986, Ford Escort 1.8D 1991, Peugeot 405 1.9i 1992
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“