Vysoka spotreba oleje
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Benešov u Prahy
- Vůz: Volvo V40 1.9D 85kW
#1 Vysoka spotreba oleje
Zdar,
mel bych dotaz ohledne vysoke spotreby oleje (na 5000km 6-7 litru). Mam mechanika, ktery dela jenom volva v autorizaku a ten mi rekl, ze je to turbo. Ok neprotestoval jsem a nechal ho zrepasovat v Turbocar Velka Bites. Asi za mesic po oprave jsem vyrazil na dovolenou, pred kterou probehla kontrola vody, oleje... Olej byl mezi ryskama tak jsem dolil po horni rysku s tim, ze po vymene turba jsme mozna nedolili az po horni rysku nebo neco sezral filtr, proste jsem motor nepodeziral z opetovne vysoke spotreby oleje. Po cca 3000 km, problikla kontrolka mazani, okamzite cesta na pumpu, dolit 4ltr. Po dalsich cca 1700 km pri navratu do CR dolit dalsi dva litry a jeste by se asi 0.5ltr vesel.
Uvaha:
Motor zral olej pred vymenou turba a zere ho i po vymene v uplne stejnem mnozstvi. Ze by se nove zrepasovane turbo posralo stejnym zpusobem (mysleno, ze by netesnost turba byla zhruba stejne velka?) Odpojena tlakova hadice sani za turbem a nejaky olej vytekl, z cehoz vyplyva, ze motor olej pres turbo asi zere. Ale je to opravdu vadnym turbem nebo by mohl byt nejaky sekundarni problem, diky kteremu by byl olej vytlacovan castecne pres lozisko do saci casti. Turbo normalne tlaci, hehvizda (to stare take nehvizdalo a normalne tlacilo)
Volvo V40 1.9d 85kW 2004
Dik za pripadne napady
Milda
mel bych dotaz ohledne vysoke spotreby oleje (na 5000km 6-7 litru). Mam mechanika, ktery dela jenom volva v autorizaku a ten mi rekl, ze je to turbo. Ok neprotestoval jsem a nechal ho zrepasovat v Turbocar Velka Bites. Asi za mesic po oprave jsem vyrazil na dovolenou, pred kterou probehla kontrola vody, oleje... Olej byl mezi ryskama tak jsem dolil po horni rysku s tim, ze po vymene turba jsme mozna nedolili az po horni rysku nebo neco sezral filtr, proste jsem motor nepodeziral z opetovne vysoke spotreby oleje. Po cca 3000 km, problikla kontrolka mazani, okamzite cesta na pumpu, dolit 4ltr. Po dalsich cca 1700 km pri navratu do CR dolit dalsi dva litry a jeste by se asi 0.5ltr vesel.
Uvaha:
Motor zral olej pred vymenou turba a zere ho i po vymene v uplne stejnem mnozstvi. Ze by se nove zrepasovane turbo posralo stejnym zpusobem (mysleno, ze by netesnost turba byla zhruba stejne velka?) Odpojena tlakova hadice sani za turbem a nejaky olej vytekl, z cehoz vyplyva, ze motor olej pres turbo asi zere. Ale je to opravdu vadnym turbem nebo by mohl byt nejaky sekundarni problem, diky kteremu by byl olej vytlacovan castecne pres lozisko do saci casti. Turbo normalne tlaci, hehvizda (to stare take nehvizdalo a normalne tlacilo)
Volvo V40 1.9d 85kW 2004
Dik za pripadne napady
Milda
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1213
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#2 Vysoka spotreba oleje
Dolít 4 litry? Běžně měním (tuším) kolem 4,5l.
Kam se olej ztrácí víš? Je olej ve výfuku? Jak to kouří?
Kam se olej ztrácí víš? Je olej ve výfuku? Jak to kouří?
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Benešov u Prahy
- Vůz: Volvo V40 1.9D 85kW
#3 Vysoka spotreba oleje
No mam pocit, ze je tam pres 5 ltr, ale uz si to nepamatuji. Nicmene, mam za to, ze asi olej shori jak projde turbem do sani. Vyfuk je suchy a nekouri. Kdyz polozim na volnobeh bilou hadru na vyfuk tak po par minutach je jenom cerna, ale ne mastna. Mam takovou teorii, jestli by to nemohlo byt spatne odvetrani klikove skrine. Na vratce oleje z turba by diky vyssimu tlaku v klikove skrini mohl byt pretlak a olej by se cestou mensiho odporu procedil pres lozisko. Mozna... a mozna taky ne Proste mi prijde divny, ze se to zrepasovane turbo chova uplne stejne, spotreba oleje je take stejna.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#4 Vysoka spotreba oleje
Co takto zakladna diagnostika, nastartuj auto, a odpoj odvetranie klukofky. Ak sa z motora bude fucat ako z vyfuku, su k.o. valce/kruzky. inak treba kuknut zospodu ci nemas cele auto naimpregnovane olejom...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Benešov u Prahy
- Vůz: Volvo V40 1.9D 85kW
#5 Vysoka spotreba oleje
No to bych mohl zkusit. Ne, cele auto zespod je suche a ciste
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1213
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#6 Vysoka spotreba oleje
Nechaly jste si dělat před repasí diagnostiku toho turba? Někde ho ozkoušejí a potom nabídnou jak zrepasovat.
Jak to vypadá pod autem, neuchcává to ven přes některé těsnění nebo přepad?
Chladící kapalina je bez olejových skvrn? Auto při vypnutí hned zhasne?
Jak to vypadá pod autem, neuchcává to ven přes některé těsnění nebo přepad?
Chladící kapalina je bez olejových skvrn? Auto při vypnutí hned zhasne?
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Benešov u Prahy
- Vůz: Volvo V40 1.9D 85kW
#7 Vysoka spotreba oleje
To nevim, odvezl jsem ho do Turbocar a jestli delali nejakou diagnostiku nevim. Vizualne to na mne pusobilo tak, ze na vyfukove strane byl docela velky nanos zapeceneho oleje a saci strana byla take hodne mastna.
Jak to vypadá pod autem, neuchcává to ven přes některé těsnění nebo přepad? Kolem podtlakoveho regulatoru vedle EGR to trosku tece, ale neni to 6 ltr na 5000 km https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=53&t=60932 O krouzek by chtel asi vymeni
Chladící kapalina je bez olejových skvrn? Ano
Auto při vypnutí hned zhasne? Ano
Jak to vypadá pod autem, neuchcává to ven přes některé těsnění nebo přepad? Kolem podtlakoveho regulatoru vedle EGR to trosku tece, ale neni to 6 ltr na 5000 km https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=53&t=60932 O krouzek by chtel asi vymeni
Chladící kapalina je bez olejových skvrn? Ano
Auto při vypnutí hned zhasne? Ano
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Benešov u Prahy
- Vůz: Volvo V40 1.9D 85kW
#8 Vysoka spotreba oleje
to kwiko
Co takto zakladna diagnostika, nastartuj auto, a odpoj odvetranie klukofky. Ak sa z motora bude fucat ako z vyfuku, su k.o. valce/kruzky. inak treba kuknut zospodu ci nemas cele auto naimpregnovane olejom...
Ted nad tim tak premyslim, jestli odvetrani klikovky neni ucpane, tak se prece pretlak z klikove skrine prefoukne rovnou do sani a to by znamenalo, ze olejove vratce turba nic nebrani vratit olej zpet do motoru misto aby sel pres lozisko. Kdyby byly spatne krouzky/valce tak by v klikove skrini pretlak byl ale odvetranim by se eliminoval a ja bych z pretlakove hadice dole u intercooleru nevylil pul deci oleje.
Milda
Co takto zakladna diagnostika, nastartuj auto, a odpoj odvetranie klukofky. Ak sa z motora bude fucat ako z vyfuku, su k.o. valce/kruzky. inak treba kuknut zospodu ci nemas cele auto naimpregnovane olejom...
Ted nad tim tak premyslim, jestli odvetrani klikovky neni ucpane, tak se prece pretlak z klikove skrine prefoukne rovnou do sani a to by znamenalo, ze olejove vratce turba nic nebrani vratit olej zpet do motoru misto aby sel pres lozisko. Kdyby byly spatne krouzky/valce tak by v klikove skrini pretlak byl ale odvetranim by se eliminoval a ja bych z pretlakove hadice dole u intercooleru nevylil pul deci oleje.
Milda
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#9 Vysoka spotreba oleje
Tvoja teoria nema racionalny zaklad
ked je upchate odvetranie, nevytvara sa v olejovej vani podtlak, a cely motor je od oleja ako to tlaci kazdym guferom ci tesnenim olej von.
tieto motory odchadzaju na kruzky a vydrate valce.
Takto sa ten rozpraseny olej spolu s velkym mnozstvom spalin nestaci zachytit v olejovej pasci a putuje do sania, a do motoru, kde zhori...
v konecnom stadiu zacne padat do nudzaku, alebo prestane tahat v nizsich otackach, zacne sa objavovat chyba EGR - privela spalin, alebo chyba MAF, nesprana hodnota...
prekruzkovanie, ci vyvlozkovanie bolo tak na 1-2roky co som videl.
ked je upchate odvetranie, nevytvara sa v olejovej vani podtlak, a cely motor je od oleja ako to tlaci kazdym guferom ci tesnenim olej von.
tieto motory odchadzaju na kruzky a vydrate valce.
Takto sa ten rozpraseny olej spolu s velkym mnozstvom spalin nestaci zachytit v olejovej pasci a putuje do sania, a do motoru, kde zhori...
v konecnom stadiu zacne padat do nudzaku, alebo prestane tahat v nizsich otackach, zacne sa objavovat chyba EGR - privela spalin, alebo chyba MAF, nesprana hodnota...
prekruzkovanie, ci vyvlozkovanie bolo tak na 1-2roky co som videl.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1213
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#10 Vysoka spotreba oleje
Příčinou je francouzký inženýr, co si dal přestávku na bagetu a kafé, nebo ten konec lze nějak ovlivnit/ oddálit/ úplně tomu předejít?kwiko píše: tieto motory odchadzaju na kruzky a vydrate valce.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2167
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#11 Vysoka spotreba oleje
Používat hlavně olej ne mazaci vodu !!labanos píše:Příčinou je francouzký inženýr, co si dal přestávku na bagetu a kafé, nebo ten konec lze nějak ovlivnit/ oddálit/ úplně tomu předejít?kwiko píše: tieto motory odchadzaju na kruzky a vydrate valce.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Benešov u Prahy
- Vůz: Volvo V40 1.9D 85kW
#12 Vysoka spotreba oleje
to kwiko
ok ale vydrene valce bych mel snad poznat na tlacich. Necham to zmerit a uvidim.
ok ale vydrene valce bych mel snad poznat na tlacich. Necham to zmerit a uvidim.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Benešov u Prahy
- Vůz: Volvo V40 1.9D 85kW
#13 Vysoka spotreba oleje
to karelvolvo
promin, ale to povazuji za samozrejme, pouzivam olej dle specifikace. Vsichni se tu snazi (minimalne v tomto vlakne) o seriozni debatu, a ty mas zjevne pocit, ze mas co rici... Vysledek si mohou ostatni precist. Pokud nemas co rict radeji mlc, pokud ano velmi rad si to prectu.
Milda
promin, ale to povazuji za samozrejme, pouzivam olej dle specifikace. Vsichni se tu snazi (minimalne v tomto vlakne) o seriozni debatu, a ty mas zjevne pocit, ze mas co rici... Vysledek si mohou ostatni precist. Pokud nemas co rict radeji mlc, pokud ano velmi rad si to prectu.
Milda
#14 Vysoka spotreba oleje
Ono příspěvek Karla není úplně od věci, olej dle specifikace není vždy to správné.milda_brno píše:to karelvolvo
promin, ale to povazuji za samozrejme, pouzivam olej dle specifikace. Vsichni se tu snazi (minimalne v tomto vlakne) o seriozni debatu, a ty mas zjevne pocit, ze mas co rici... Vysledek si mohou ostatni precist. Pokud nemas co rict radeji mlc, pokud ano velmi rad si to prectu.
Milda
-
Online
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5012
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
#15 Vysoka spotreba oleje
Už to bylo jistě psáno více krát, je to tedy tak, že nahradíme např. 5w30 5w50 a auto vykazovalo únik oleje, ten se může zmenšit na minimum.
Ve kterých případech tomu tak může být a ve kterých už ne?
Ve kterých případech tomu tak může být a ve kterých už ne?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 432
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
#16 Vysoka spotreba oleje
Ciste teoreticky, nemoze tam byt vela oleja a zla mierka/kontrola? Lebo doliat 4 litre a nezadriet predtym motor...
BTW mali sme v praci koncern. Tusim 1.9 diesel a ten furt chcel doliat olej. Az nas to prestalo bavit a po case ta kontrolka zhasla sama.
BTW mali sme v praci koncern. Tusim 1.9 diesel a ten furt chcel doliat olej. Az nas to prestalo bavit a po case ta kontrolka zhasla sama.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Benešov u Prahy
- Vůz: Volvo V40 1.9D 85kW
#17 Vysoka spotreba oleje
Bohuzel ne, merka je v poradku, a kdyby nebyla tak za to mnozstvi co jsem tam dolil uz bych videl vsechny gufera
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 102
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha City
- Vůz: S40
#18 Vysoka spotreba oleje
Filtr nasavanyho vzduchu je cistej?
_________________
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek