Obytné přívěsy
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 5041
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
#51 Obytné přívěsy
Za dvojkou to musí být štylec, žádná nová kisňa.
yoby: dík za tip
yoby: dík za tip
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 176
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997
#52 Obytné přívěsy
Když chceš něco echt spartánskýho, tak si postav Teardrop, ne? Na přespání to stačí, vařič tam dáš, do 400 kilo se to vejde s absolutním přehledem Akorát je jenom pro dva a nosič na kola jsem na něm taky ještě neviděl (což ovšem neznamená že se tam nedá dát)penek píše:Dvě kila rovný. Jenže já bych právě chtěl něco spartánskýho, sprchhajzl mi nedává smysl a topení jsem za skoro 10 let nepustil, snad dvakrát eleteplou vrtuli. Sporáček to zas jako jo. A ideálně vzádu nosič na hapiny. No a musí to samosebou bejt lehký jak pápírko, aby to neurvalo dvojce prdel a mně šrajtofli...
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 2889
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Český Brod
- Vůz: 240 GL 1987
#53 Obytné přívěsy
Tak vám všem moc děkuju za morální podporu...
Jinak z.B. : Karosa W4 Dingo ...vyrobeno v počtu 46+1 prototyp. Dochováno mezi 30-35ks.
Ale zase na druhou stranu: http://www.offroadman.cz/cs/1-70/replika-doboveho-privesu-dingo/
Jinak z.B. : Karosa W4 Dingo ...vyrobeno v počtu 46+1 prototyp. Dochováno mezi 30-35ks.
Ale zase na druhou stranu: http://www.offroadman.cz/cs/1-70/replika-doboveho-privesu-dingo/
- Přílohy
-
- povedal.jpg (16.34 KiB) Zobrazeno 5152 x
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
#54 Obytné přívěsy
A co tohle?Východní Němci to tahali i za Trabantem.
- Přílohy
-
- queck-junior-vermietung-chemnitz-024.JPG (111.14 KiB) Zobrazeno 5079 x
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 292
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Morava
- Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
#55 Obytné přívěsy
Všem, kteří uvažují o koupi ojetého karavanu, doporučuji prostudovat níže uvedené zkušenosti:PINĎABC píše:prosím můžete mi poradit ohledně pořízení karavanu pro řp B a co nejlépe vybaven sprcha wc 4lůžka. jestli to vůbec je možné skloubit.
Za všechny poznatky, zkušenosti a doporučení předem děkuji.
zvažoval jsem i variantu nekupovat přívěs a na dovolenou si půjčovat obytnák, ale 14 denní dovolená by vyšla vcelku na ranec
http://www.caravan24.cz/forum/viewthread.php?thread_id=605&rowstart=60
Který typ vybrat?
http://www.caravan24.cz/forum/viewthread.php?thread_id=26701
A když už na http://www.caravan24.cz budete, tak tam v dalších vláknech můžete najít spousty dobrých rad a doporučení. Dobré počtení!
Myšlenkou pořízení karavanu se zabývám již delší dobu a mohu říci, že mi už ze všech informací a rad jde trochu hlava kolem. Koupě je jen poslední ze všech úkonů, Co je třeba prověřit, prohlédnout, vyzkoušet apod., to je celá věda.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 292
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Morava
- Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
#56 Obytné přívěsy
Odkazy na některé české a moravské bazary, zabývající se dovozem a prodejem použitých karavanů:
http://www.eurokaravany.cz/
https://karavany.burimex.cz/
https://www.james-cook.cz/
http://www.dovozauta.cz/karavany/
https://www.karavany-kounice.cz/prodej-karavanu/nazev
http://www.karavanynera.cz/
http://www.karavany-pardubice.cz/bazar-karavanu
http://www.karavany-zelenka.cz/
http://www.vip-karavany.cz/
http://pujcovnakaravanupv.cz/
http://pujcovnakaravanucb.cz/
a inzertní weby:
http://nakladni-uzitkove-vozy.hyperinzerce.cz/karavany-obytne-privesy/nabidka/
https://www.sbazar.cz/hledej/karavan/0-vsechny-kategorie/cela-cr/cena-neomezena/nejdrazsi/3
http://www.eurokaravany.cz/
https://karavany.burimex.cz/
https://www.james-cook.cz/
http://www.dovozauta.cz/karavany/
https://www.karavany-kounice.cz/prodej-karavanu/nazev
http://www.karavanynera.cz/
http://www.karavany-pardubice.cz/bazar-karavanu
http://www.karavany-zelenka.cz/
http://www.vip-karavany.cz/
http://pujcovnakaravanupv.cz/
http://pujcovnakaravanucb.cz/
a inzertní weby:
http://nakladni-uzitkove-vozy.hyperinzerce.cz/karavany-obytne-privesy/nabidka/
https://www.sbazar.cz/hledej/karavan/0-vsechny-kategorie/cela-cr/cena-neomezena/nejdrazsi/3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#57 Obytné přívěsy
Karavany jsou sice hezký, ale mají jeden vážný nedostatek. Jak s tím někde zastavíte, hned vás někdo prudí, "že tady se nesmí kempovat".
Pro ty, kteří si nepotrpí na HogoFogo, je lepší velká nenápadná dodávka, max. jedno "černé" boční okno a žádné nápadné pičičandy. Ještě tak solár na střeše.
Pro ty, kteří si nepotrpí na HogoFogo, je lepší velká nenápadná dodávka, max. jedno "černé" boční okno a žádné nápadné pičičandy. Ještě tak solár na střeše.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 5041
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
#58 Obytné přívěsy
Myslel jsem, že to bude jednoduché, ale jak to tady a jinde čtu, čeká mě ještě dlouhá cesta.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#59 Obytné přívěsy
Pinďo mám to stejně, na příští rok plánujeme cestu po západním pobřeží Norska, již jednou jsme to zdolali ale s V 70(spaní v autě). Příští rok to chceme trošku s pohodlím a nejsem stále rozhodnut jak a s čím, zda obyt. auto nebo obyt. přívěs a teď babo raď. V případě obyt. přívěsu mám problém, musím se držet stanovené váhy přívěsu, protože mám jen skupinu B.PINĎABC píše:Myslel jsem, že to bude jednoduché, ale jak to tady a jinde čtu, čeká mě ještě dlouhá cesta.
Výhody pro obyt. přívěs vidím v tom že když budu chtít někam do města/výlet, atd. tak je možnost jeho odpojení.
Prosím pište pro a proti použití obou variant obyt.auto /obyt.přívěs, nemáme žádné zkušenosti.
Díky.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4980
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#60 Obytné přívěsy
V prvé řadě je nutné definovat, pro jaký počet (a jejich věk) vandrovníků má zařízení fungovat.
Obrovské plus pro přívěs, je operativnost tažného vozidla. Já když kempuju s dodávkou, tak je "uzeměna", doslova a do písmene protiváhou antény, anténou na KV pro komunikaci s okolím (nebo celým světem), PB 10l lahví pro krmení lednice a vaření, a přístřeškem, který se nějakou dobu staví i bourá.
Proto sebou vozím, kromě kola pro sport i velkou mašinu "pro rychlé vyjížďky do blízkého okolí" hlavně za nákupy.
Pro větší přívěs (vice osob) je holt podmínka B+E.
Pro obytný vůz hovoří kompaktnost, mobilita, možná nižší spotřeba.
Mínus - zbytek roku stojí, nebo je velmi draze půjčen. Stojící zbírá o trochu více místa než přívěs, který má i nižší povinné ručení a delší termíny STK.
Obrovské plus pro přívěs, je operativnost tažného vozidla. Já když kempuju s dodávkou, tak je "uzeměna", doslova a do písmene protiváhou antény, anténou na KV pro komunikaci s okolím (nebo celým světem), PB 10l lahví pro krmení lednice a vaření, a přístřeškem, který se nějakou dobu staví i bourá.
Proto sebou vozím, kromě kola pro sport i velkou mašinu "pro rychlé vyjížďky do blízkého okolí" hlavně za nákupy.
Pro větší přívěs (vice osob) je holt podmínka B+E.
Pro obytný vůz hovoří kompaktnost, mobilita, možná nižší spotřeba.
Mínus - zbytek roku stojí, nebo je velmi draze půjčen. Stojící zbírá o trochu více místa než přívěs, který má i nižší povinné ručení a delší termíny STK.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 292
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Morava
- Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
#61 Obytné přívěsy
Hlavu vzhůru. Cesta ke koupi karavanu nemusí být vůbec dlouhá. Pokud se rozhodneš zakoupit karavan od soukromníka, měl bys před jeho převzetím provést zevrubnou kontrolu stavu bedny, podvozku a spotřebičů, jak je uvedeno na stránkách caravan24. Pokud bys kupoval v bazaru, tak je u některých (těch solidnějších) i záruka na karavan, že je technicky pořádku, suchý a má potřebné kontroly (plyn, elektřina).PINĎABC píše:Myslel jsem, že to bude jednoduché, ale jak to tady a jinde čtu, čeká mě ještě dlouhá cesta.
Takže pokud máš ve štrozoku dostatek krejcarů, můžeš za nákupem vyjet třeba hned zítra. Každopádně je potřeba dobře vybírat - podle výrobce (kvalita vybavení atd.), podle roku výroby atd.
Přeji hodně zdaru.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 292
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Morava
- Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
#62 Obytné přívěsy
Baba radíneuman zdenek píše:Pinďo mám to stejně, na příští rok plánujeme cestu po západním pobřeží Norska, již jednou jsme to zdolali ale s V 70(spaní v autě). Příští rok to chceme trošku s pohodlím a nejsem stále rozhodnut jak a s čím, zda obyt. auto nebo obyt. přívěs a teď babo raď. V případě obyt. přívěsu mám problém, musím se držet stanovené váhy přívěsu, protože mám jen skupinu B.PINĎABC píše:Myslel jsem, že to bude jednoduché, ale jak to tady a jinde čtu, čeká mě ještě dlouhá cesta.
Výhody pro obyt. přívěs vidím v tom že když budu chtít někam do města/výlet, atd. tak je možnost jeho odpojení.
Prosím pište pro a proti použití obou variant obyt.auto /obyt.přívěs, nemáme žádné zkušenosti.
Díky.
tady máš vše o karavanech a obytných vozech
https://karavany.burimex.cz/karavany/dokumenty/vse-o-karavanech-a-obytnych-autech-low.pdf
a tady o povolených hmotnostech přívěsu
http://www.eurokaravany.cz/sluzby-pro-karavany/4-Maximalne-pripustna-hmotnost-privesu
a tady o řidičských průkazech skupiny B a tažení obytných přívěsů
http://www.eurokaravany.cz/sluzby-pro-karavany/5-Ridicska-opravneni-pro-privesy
Pokud by sis chtěl jen vypůjčit obytný vůz, tak vysolíš ranec peněz. Další problém by nastal v tom, že hmotnost těchto aut je dost vysoká a s připočtením hmotnosti posádky se silně snižuje vlastní doložnost vozu. Menší obytňáky zase poskytují menší pohodlí. Více info v Průvodci světem karavanů, který je zpracován opravdu vyčerpávajícím způsobem.
Zapůjčení karavanu taky něco stojí, ale bývá levnější.
Pokud se týká přívěsů, je v bazarech poměrně velký výběr za slušné ceny. Větší výběr samozřejmě bývá mimo sezónu. U karavanu vidím jako velkou výhodu svobodný pohyb autem kdykoliv a kamkoliv, tedy i tam, kde se třeba s obytňákem nedostaneš.
No a k RP - s našimi starými řidičáky, solidními švédskými kárami se slušnou maximální provozní hmotností a s povoleným zatížením tažného zařízení nás to až tak moc neomezuje.
Příklad:
Moje Véčko má maximální pohotovostní hmotnost 1.581 kg, z toho tedy vyplývá, že maximální přípustná hmotnost přívěsu může být do 1.581 kg. Tažné mám s maximální hmotností přívěsu 2.000 kg.
To, že se zvýší spotřeba, je sice pravda, ale ty obytňáky taky nejezdí na vodu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#63 Obytné přívěsy
Díky za rady, já budu mít problém s tou skupinou, mám jen to Bečko.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 5041
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
#64 Obytné přívěsy
Tak karavan 1300kg už může být solidně vybavený, nebo si řidičák rozšířit o větší přívěs a ta investice se vyplatí. Mám takový pocit že ty lehčí karavany co může tahat každý jsou krapet dražší.
Jen se pořádně našprtat vyhlášku, ať pak od zkoušky v autoškole nejdeš pěšky
Jen se pořádně našprtat vyhlášku, ať pak od zkoušky v autoškole nejdeš pěšky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 292
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Morava
- Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
#65 Obytné přívěsy
Ale já mám taky Béčko, řidičák vydaný v roce 1972, takže se na mne a předpokládám i na Tebe nevztahuje to omezení na 750 kg. Proto jsem tam uvedl příklad mojeho auta se všemi těmi hmotnostmi.neuman zdenek píše:Díky za rady, já budu mít problém s tou skupinou, mám jen to Bečko.
Citace: "Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg".
Jestli dobře rozumím těm dvěma odrážkám na začátku dopisu o řidičských průkazech, tak ti co mají řidičáky od 19. 01. 2013 si pro tažení těžších přívěsů musejí rozšířit řidičák.
Citace:
"níže uvedené neplatí pro řidiče s řidičským oprávněním vydaným po 19.1.2013 zde platí se skupinou B pouze přívěs jehož maximálně přípustná hmotnost nepřesáhne 750 kg!!!
- řidiči s oprávněním B vydaným před 19.1.2013 beze změn!!!!!!"
Naposledy upravil(a) Newman dne 01 srp 2017 14:48, celkem upraveno 2 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 292
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Morava
- Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
#66 Obytné přívěsy
Podle toho, co jsem se dočetl, se při rozšíření na oprávnění tahat těžší přívěs nedělají testy, ale jen jízdy s komisařem za cca 4.000 Kč. Otázkou je to, jestli ti co mají řidičáky od 19. 01. 2013, mohou provést jen rozšíření oprávnění nebo musejí udělat Ečko.PINĎABC píše:Tak karavan 1300kg už může být solidně vybavený, nebo si řidičák rozšířit o větší přívěs a ta investice se vyplatí. Mám takový pocit že ty lehčí karavany co může tahat každý jsou krapet dražší.
Jen se pořádně našprtat vyhlášku, ať pak od zkoušky v autoškole nejdeš pěšky
Představa tahat cca 7 metrů dlouhý přívěs za 4,70 metrů dlouhým autem mne docela děsí. Dyť to už je skoro jako malý autobus. A nedej bože ještě se 2 nápravami. To už bez moveru (elektrického pojezdu) nezaparkuješ.
Naposledy upravil(a) Newman dne 10 srp 2017 12:30, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#67 Obytné přívěsy
Aha , tak díky za osvětu, vím že to byla jízdní souprava do 3,5 t a myslel jsem, že už to neplatí, tak to je problém vyřešen, jupí.Newman píše:Ale já mám taky Béčko, řidičák vydaný v roce 1972, takže se na mne a předpokládám i na Tebe nevztahuje to omezení na 750 kg. Proto jsem tam uvedl příklad mojeho auta se všemi těmi hmotnostmi.neuman zdenek píše:Díky za rady, já budu mít problém s tou skupinou, mám jen to Bečko.
Citace: "Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg".
Jestli dobře rozumím těm dvěma odrážkám na začátku dopisu o řidičských průkazech, tak ti co mají řidičáky od 19. 01. 2013 si pro tažení těžších přívěsů musejí rozšířit řidičák.
Citace:
"níže uvedené neplatí pro řidiče s řidičským oprávněním vydaným pro 19.1.2013 zde platí se skupinou B pouze přívěs jehož maximálně přípustná hmotnost nepřesáhne 750 kg!!!
- řidiči s oprávněním B vydaným před 19.1.2013 beze změn!!!!!!"
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12097
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#68 Obytné přívěsy
Hoši vofafrně, pokud to nemáte napsaný v řp pod nějakou poznámkou, tak je vám datum vydání vašeho histerického dokumentu k prdu. Dost silně pochybuju, že nějaký norové ví o tom, že v čr platí jiný pravidla před a po 2013.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 292
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Morava
- Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
#69 Obytné přívěsy
Já si myslím, že mne nemusí zajímat co ví Norové nebo Turci, pokud mám vše v cajku podle českých právních norem. A to, co jsem Zdendovi citoval, je zveřejněné stanovisko MD ČR k této problematice.Urvanej píše:Hoši vofafrně, pokud to nemáte napsaný v řp pod nějakou poznámkou, tak je vám datum vydání vašeho histerického dokumentu k prdu. Dost silně pochybuju, že nějaký norové ví o tom, že v čr platí jiný pravidla před a po 2013.
To bych si podle Tebe před každou cestou do zahraničí měl vyhledávat všechny odchylky od mnoha našich předpisů, které v dotyčné zemi platí??
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12097
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#70 Obytné přívěsy
No já si to teda myslim. Např vesty v rakousku, blikání v chorvatsku a nevim co ještě. Ale to jsou ty nejprofláklejší.Newman píše:...To bych si podle Tebe před každou cestou do zahraničí měl vyhledávat všechny odchylky od mnoha našich předpisů, které v dotyčné zemi platí??
On ten řidičák neni tkaovej teror a hlavně máš pak klid, na furt. Ono občas neškodí, se nechat donutit naučit nový předpisy, protože spousta lidí jezdí podle toho, co se naučili před 20ti lety a nebo podle zvyku a ono je to v reálu trochu jinak. Například mě děsí poslední móda s výstražnýma, pokud je auto taženo, za to byl lidem plácal na holou.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#71 Obytné přívěsy
Tak abych se vrátil k těm obytňákům:
Zdroj http://www.adamek.cz/pick-up/pravo/tazeni-privesu-ridicak/
Kdo skupinu B s rozšířením 96 využije, a kdo ne?
K čemu je rozšířené B dobré?
•Běžná osobní auta nevyužijí:
Na menší osobní auto i s vlekem nad 750 kg stačí holé B,
protože auto je tak lehké, že i když za něj připojíte nejtěžší přívěs, jaký to auto může táhnout,
tak se stejně s celkovou hmotností soupravy nedostanete přes 3,5 tuny.
Např. když auto má celkovou hmotnost 2,2 tuny a smí táhnout brzděný přívěs do 1,3 tuny,
tak hmotnost soupravy stejně nesmí přesáhnout 3,5 tuny.
Proto spoustě karavanistů holé béčko stačí.
•Ideální pro teréňáky a střední dodávky:
Rozšířené B má smysl zhruba pro střední dodávky či terénní auta,
kde se s celkovou hmotností soupravy dostanete přes 3,5 tuny a současně pod 4,25 tuny.
Např. 3 tuny auto a 1,25 tuny vlek.
•Velké dodávky nevyužijí:
U velké dodávky, která má celkovou hmotnost přesně 3,5 t, je B96 k ničemu,
protože na celkovou hmotnost soupravy 4,25 t (B96) se dostanente přesně s přívěsem o hmotnosti 750 kg, který tak jako tak můžete tahat s holým béčkem i bez rozšíření.
Zdroj http://www.adamek.cz/pick-up/pravo/tazeni-privesu-ridicak/
Kdo skupinu B s rozšířením 96 využije, a kdo ne?
K čemu je rozšířené B dobré?
•Běžná osobní auta nevyužijí:
Na menší osobní auto i s vlekem nad 750 kg stačí holé B,
protože auto je tak lehké, že i když za něj připojíte nejtěžší přívěs, jaký to auto může táhnout,
tak se stejně s celkovou hmotností soupravy nedostanete přes 3,5 tuny.
Např. když auto má celkovou hmotnost 2,2 tuny a smí táhnout brzděný přívěs do 1,3 tuny,
tak hmotnost soupravy stejně nesmí přesáhnout 3,5 tuny.
Proto spoustě karavanistů holé béčko stačí.
•Ideální pro teréňáky a střední dodávky:
Rozšířené B má smysl zhruba pro střední dodávky či terénní auta,
kde se s celkovou hmotností soupravy dostanete přes 3,5 tuny a současně pod 4,25 tuny.
Např. 3 tuny auto a 1,25 tuny vlek.
•Velké dodávky nevyužijí:
U velké dodávky, která má celkovou hmotnost přesně 3,5 t, je B96 k ničemu,
protože na celkovou hmotnost soupravy 4,25 t (B96) se dostanente přesně s přívěsem o hmotnosti 750 kg, který tak jako tak můžete tahat s holým béčkem i bez rozšíření.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 292
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Morava
- Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
#72 Obytné přívěsy
Jo tak toho Adámka jsem taky četl, ale když se přidržím textu vysvětlivky z MD a dosadím konkrétní hmotnosti, tak mi vyjde toto:
moje V70 D5
největší technicky přípustná (povolená hmotnost 2.160 kg
provozní hmotnost 1581 kg
Takže maximální možná hmotnost brzděného přívěsu je: 3.500 - 2160 = 1.340 kg tedy 1.300 kg. Hmotnost soupravy tak nepřekročí 3.500 kg a hmotnost přívěsu nepřekročí provozní hmotnost tažného vozidla. Suma sumárum mi tedy na tohle stačí holé béčko. A myslím, že i ta hmotnost přívěsu 1.300 kg je už tak akorát.
moje V70 D5
největší technicky přípustná (povolená hmotnost 2.160 kg
provozní hmotnost 1581 kg
Takže maximální možná hmotnost brzděného přívěsu je: 3.500 - 2160 = 1.340 kg tedy 1.300 kg. Hmotnost soupravy tak nepřekročí 3.500 kg a hmotnost přívěsu nepřekročí provozní hmotnost tažného vozidla. Suma sumárum mi tedy na tohle stačí holé béčko. A myslím, že i ta hmotnost přívěsu 1.300 kg je už tak akorát.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#73 Obytné přívěsy
Vždyť jo.Newman píše:Jo tak toho Adámka jsem taky četl, ale když se přidržím textu vysvětlivky z MD a dosadím konkrétní hmotnosti, tak mi vyjde toto:
moje V70 D5
největší technicky přípustná (povolená hmotnost 2.160 kg
provozní hmotnost 1581 kg
Takže maximální možná hmotnost brzděného přívěsu je: 3.500 - 2160 = 1.340 kg tedy 1.300 kg. Hmotnost soupravy tak nepřekročí 3.500 kg a hmotnost přívěsu nepřekročí provozní hmotnost tažného vozidla. Suma sumárum mi tedy na tohle stačí holé béčko. A myslím, že i ta hmotnost přívěsu 1.300 kg je už tak akorát.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 2889
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Český Brod
- Vůz: 240 GL 1987
#74 Obytné přívěsy
Dneska jsem byl na návštěvě ve firmě šikovnýho pána, kterej prodává nákladní přívěsy a chystá se rozjet i import novejch poláků. Brzo by měly bejt webovky a katalog. Já do něj asi na jaře půjdu. Do toho poláka, né do toho pána.
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#75 Obytné přívěsy
Protože jsem neznalej, co to je polák? Zřejmě nějakej bydlík.penek píše:Dneska jsem byl na návštěvě ve firmě šikovnýho pána, kterej prodává nákladní přívěsy a chystá se rozjet i import novejch poláků. Brzo by měly bejt webovky a katalog. Já do něj asi na jaře půjdu. Do toho poláka, né do toho pána.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny