"Volvo končí se spalovacími motory"
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2365
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#1 "Volvo končí se spalovacími motory"
Takže žravý plnotučný motory hýčkat!!
https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/auto/volvo-konci-se-spalovacimi-motory-za-dva-roky-bude-vyrabet-jen-elektricke-a_1707051342_miz
https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/auto/volvo-konci-se-spalovacimi-motory-za-dva-roky-bude-vyrabet-jen-elektricke-a_1707051342_miz
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#3 "Volvo končí se spalovacími motory"
Chce to číst i něco jiného než jen titulky. V té zmiňované tiskové zprávě se praví, že mezi roky 2019 - 21 bude v nabídce u každého modelu jeden čistě elektrický vůz a hybridy. To znamená, že každý, kdo si půjde koupit nové Volvo, např XC60 nebo S90, bude si moct vybrat, jestli si koupí naftu, benzín, hybrid nebo elektromotor. Toť vše.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 850
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Neratovice
- Vůz: V70I 1998 2.5 TDI Silver
#4 "Volvo končí se spalovacími motory"
Souhlas Martine.
Číňani maj ale fakt koule tohle udělat.
Myslím si, ze dost zákazníků ubude, minimálně v prvních letech. Pro někoho je prostě nemyslitelné provoz pouze na elektrický pohon. Víme jaká podpora je u nás, jen tak se to dopředu nepohne.
Okamžitý úspěch se jim od nasazení dostaví jedině když vytasí na trh něco opravdu přelomového v porovnání s Teslou. Nemyslím tím jen dojezd, ale hlavně snadno dostupnou el., takovou, jejíž výroba nezasírá svět výrobou.
Alespoň ze budou mít ty hybridy taky....
Číňani maj ale fakt koule tohle udělat.
Myslím si, ze dost zákazníků ubude, minimálně v prvních letech. Pro někoho je prostě nemyslitelné provoz pouze na elektrický pohon. Víme jaká podpora je u nás, jen tak se to dopředu nepohne.
Okamžitý úspěch se jim od nasazení dostaví jedině když vytasí na trh něco opravdu přelomového v porovnání s Teslou. Nemyslím tím jen dojezd, ale hlavně snadno dostupnou el., takovou, jejíž výroba nezasírá svět výrobou.
Alespoň ze budou mít ty hybridy taky....
_________________
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 886
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
#5 "Volvo končí se spalovacími motory"
Přesně na vás je ten titulek cílenej
Nikdo z nás si stejně novou káru nekoupí, tak nechápu proč prskáte a už vůbec nechápu, že si nezjistíte více info...
Nikdo z nás si stejně novou káru nekoupí, tak nechápu proč prskáte a už vůbec nechápu, že si nezjistíte více info...
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 850
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Neratovice
- Vůz: V70I 1998 2.5 TDI Silver
#6 "Volvo končí se spalovacími motory"
Tak jak to teda je?vityjan píše:Přesně na vás je ten titulek cílenej
Nikdo z nás si stejně novou káru nekoupí, tak nechápu proč prskáte a už vůbec nechápu, že si nezjistíte více info...
Článek je lež?
_________________
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.
#7 "Volvo končí se spalovacími motory"
Hlavně by bylo dobré zamyslet se nad jednou věcí.Pokud postupně budou spalovací motory nahrazeny elektro,znamenalo by to,že mocná ropná loby přijde o spoustu peněz.Takže nastane otázka kde je vzít.No přece na co jezdí auta? Na elektriku.Takže ji co? Zdražíme.A vzhledem k tomu,že nejde rozlišit jestli elektrikou nabíjím auto,nebo ji používám na vaření,svícení apod,tak to znamená,že budeme na elektrosračky doplácet všichni.Takže najednou bude cena elektriky 10x vyšší.Nehledě o tom,že současná energetická síť není postavená na to,aby byl mnohonásobný nárust odběru!Takže další investice a kdo je zaplatí?Ovčani.Ale hlavně že je to tak stráááááááášně moc ekologické.
Blížíme se do fáze MadMAX???
Blížíme se do fáze MadMAX???
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 520
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Moravská Nová Ves
- Vůz: S80, D5, MY04
#8 "Volvo končí se spalovacími motory"
To aby nám všem začali tahat kabely o průměru 5cm do baráků, abychom to dokázali doma vůbec nabít.
Také by mě zajímalo, jak se vyřeší do budoucna dobijeci stanice. To už člověk nenatankuje za 3minuty, ale bude tam stát hodinu, než se to nabije na 50% a mezitím už za ním bude řada z brna až do Prahy čekat na kabel
Na masový příchod el.mobilů svět ještě není připraven
Také by mě zajímalo, jak se vyřeší do budoucna dobijeci stanice. To už člověk nenatankuje za 3minuty, ale bude tam stát hodinu, než se to nabije na 50% a mezitím už za ním bude řada z brna až do Prahy čekat na kabel
Na masový příchod el.mobilů svět ještě není připraven
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2614
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
- Kontaktovat uživatele:
#9 "Volvo končí se spalovacími motory"
Otázka, zda-li budou spalovací motory někdy nahrazeny nezní pokud, ale čím, kdy a jak rychle? A také to není otázka, zda-li se nám to líbí nebo ne.
Ropné motory - co si budeme povídat - nejsou zrovna výkřik ekologie (té v dobrém smyslu slova), se všemi dosud vymyšlenými a implementovanými pokusy o vylepšení jejich přijatelnosti pro život - je asi skutečně na čase pro menší či větší revoluci ve vývoji. Zatím to tak vždycky bylo, dlouho byli koně, pak přišla pára, následováno spalovací motory a v dnešní době jsme svědci (pravděpodobně) elektrické revoluce?
Zrovna jsme tu s panem kolegou měli poměrně rozsáhlou diskusi na toto téma - po malých krůčcích se technologie vylepšují (baterie, motory, atp.). Dobudování rozvodné sítě je pouze otázkou času, peněz a poptávky. Naopak: nabíjecí stanice (ať už to budou nějaké domácí nebo "čerpací" stanice nebo pravděpodobně jejich mix) - tyhle body, kam půjde rychle ukládat přebytky energie vznikající z větrných, solárních a jiných 'báječných' zdrojů energie, budou rozmístěny po celé rozvodné síti, hustě a poměrně rovnoměrně. To je přesně to, co dnešní přetěžovaná síť potřebuje.
Navíc malým bonusem, když bude naopak chvilkově energie chybět, bude ji možné krátkodobě odčerpat z těchto čerpacích stanic. Představte se deseti- možná sta-milióny akumulátorů po celé evropské síti - správci přenosové soustavy zajásají. Když na severu Německa foukne, přebytečná energie se nasype do akumulátorů a nemusí se tato vlna plavit daleko přes celou síť. V noci (kdy není velká poptávka po energii) se mohou vaši plechoví miláčci doma pěkně pomalu nabíjet, nepotřebujete žádné 5cm dráty.
Tím netvrdím, že tohle uřídit bude jednoduché a bez dětských bolestí - leč technicky udělatelné to je. A věřím tomu, že už možná za 20 let nám tohle příjde zcela samozřejmé, jako třeba dnes internet.
A co na to ropná lobby? To věru netuším, ale myslím si, že tato parta nepochybně tuší, že se možná něco začíná dít, třeba se už chystají na přerod na elektrickou lobby. Peníze mají, konakty taky - tak jestli teče trubkama ropa nebo dráty elektrika, to je celkem jedno. Viz solární baroni, to je jen začátek.
---
Za mě v kostce:
plně elektrické auto (ne žádný hybrid)
- dojezdem min. 300km, prémiová třída více
- jednoduchou a spolehlivou baterií nebo jiným zásobníkem energie
- s možností její rychlé výměny na pumpě, nebo výměnou (nalití) elektrolytu, nebo jakýmkoli jiným přijatelným způsobem "nabití" v čase pod 10 min.
- s nádherně jednoduchou konstrukcí (třeba 4-kolka: chassis - 4 motory + 1 baterka + 1 jednotka - "motorová"/"brzdící"/"stabilizace" ), rekuperací a jinými elegantně implementovatelnými funkcemi
- a komfortem dnešních aut, časem s prvky autonomního řízení
to je můj sen. Tiché, technicky krásně elegantní, čisté (alespoň v místě spotřeby). Myslím, že nastává čas pro velkou revoluci.
Současné spalovací motory jsou nepochybně u konce svých technologických možností. V drtivém sevření ekofašistickými limity už není kam jít, limity se musí šidit, ohýbat, nedá se už asi čekat na nějaký převrat v této oblasti.
Když se dnes podíváte pod kapotu "moderního" motoru, to je supersložitý stroj, počínaje primitivními principy ovládání pomoci vakua v kombinaci s elektrickými členy tak, jak tohle všechno historicky postupně vznikalo. Plus k tomu všechny tzv. eko-serepetičky, které samotné jsou 3x složitejší (a v principu 3x méně spolehlivé) než motor samotný. Tuny kapalin, olejů, filtrů, klapek, ventilů, hadiček, regulací, drátů, řídících jednotek, složitého softwaru - zkrátka milión součástek, které udržet nějak rozumně a spolehlivě v chodu je ekonomicky hodně náročné.
Já jsem pro. Nevím, jestli mi mé V8 vydrží až do této doby, abych rovnou přeskočil několik "generací" - stávající downsizing, hybridy a jiné slepé uličky a pak počáteční bolesti nové elektrické technologie. Tak rychle to asi nepůjde, ale docela se těším.
Pavel
P.S. Bylo by zajímavé vložit některé diskuse do nějaké časové kapsle a třeba za 15-20 let je vytáhnout? Možná se pobavíme...
Ropné motory - co si budeme povídat - nejsou zrovna výkřik ekologie (té v dobrém smyslu slova), se všemi dosud vymyšlenými a implementovanými pokusy o vylepšení jejich přijatelnosti pro život - je asi skutečně na čase pro menší či větší revoluci ve vývoji. Zatím to tak vždycky bylo, dlouho byli koně, pak přišla pára, následováno spalovací motory a v dnešní době jsme svědci (pravděpodobně) elektrické revoluce?
Zrovna jsme tu s panem kolegou měli poměrně rozsáhlou diskusi na toto téma - po malých krůčcích se technologie vylepšují (baterie, motory, atp.). Dobudování rozvodné sítě je pouze otázkou času, peněz a poptávky. Naopak: nabíjecí stanice (ať už to budou nějaké domácí nebo "čerpací" stanice nebo pravděpodobně jejich mix) - tyhle body, kam půjde rychle ukládat přebytky energie vznikající z větrných, solárních a jiných 'báječných' zdrojů energie, budou rozmístěny po celé rozvodné síti, hustě a poměrně rovnoměrně. To je přesně to, co dnešní přetěžovaná síť potřebuje.
Navíc malým bonusem, když bude naopak chvilkově energie chybět, bude ji možné krátkodobě odčerpat z těchto čerpacích stanic. Představte se deseti- možná sta-milióny akumulátorů po celé evropské síti - správci přenosové soustavy zajásají. Když na severu Německa foukne, přebytečná energie se nasype do akumulátorů a nemusí se tato vlna plavit daleko přes celou síť. V noci (kdy není velká poptávka po energii) se mohou vaši plechoví miláčci doma pěkně pomalu nabíjet, nepotřebujete žádné 5cm dráty.
Tím netvrdím, že tohle uřídit bude jednoduché a bez dětských bolestí - leč technicky udělatelné to je. A věřím tomu, že už možná za 20 let nám tohle příjde zcela samozřejmé, jako třeba dnes internet.
A co na to ropná lobby? To věru netuším, ale myslím si, že tato parta nepochybně tuší, že se možná něco začíná dít, třeba se už chystají na přerod na elektrickou lobby. Peníze mají, konakty taky - tak jestli teče trubkama ropa nebo dráty elektrika, to je celkem jedno. Viz solární baroni, to je jen začátek.
---
Za mě v kostce:
plně elektrické auto (ne žádný hybrid)
- dojezdem min. 300km, prémiová třída více
- jednoduchou a spolehlivou baterií nebo jiným zásobníkem energie
- s možností její rychlé výměny na pumpě, nebo výměnou (nalití) elektrolytu, nebo jakýmkoli jiným přijatelným způsobem "nabití" v čase pod 10 min.
- s nádherně jednoduchou konstrukcí (třeba 4-kolka: chassis - 4 motory + 1 baterka + 1 jednotka - "motorová"/"brzdící"/"stabilizace" ), rekuperací a jinými elegantně implementovatelnými funkcemi
- a komfortem dnešních aut, časem s prvky autonomního řízení
to je můj sen. Tiché, technicky krásně elegantní, čisté (alespoň v místě spotřeby). Myslím, že nastává čas pro velkou revoluci.
Současné spalovací motory jsou nepochybně u konce svých technologických možností. V drtivém sevření ekofašistickými limity už není kam jít, limity se musí šidit, ohýbat, nedá se už asi čekat na nějaký převrat v této oblasti.
Když se dnes podíváte pod kapotu "moderního" motoru, to je supersložitý stroj, počínaje primitivními principy ovládání pomoci vakua v kombinaci s elektrickými členy tak, jak tohle všechno historicky postupně vznikalo. Plus k tomu všechny tzv. eko-serepetičky, které samotné jsou 3x složitejší (a v principu 3x méně spolehlivé) než motor samotný. Tuny kapalin, olejů, filtrů, klapek, ventilů, hadiček, regulací, drátů, řídících jednotek, složitého softwaru - zkrátka milión součástek, které udržet nějak rozumně a spolehlivě v chodu je ekonomicky hodně náročné.
Já jsem pro. Nevím, jestli mi mé V8 vydrží až do této doby, abych rovnou přeskočil několik "generací" - stávající downsizing, hybridy a jiné slepé uličky a pak počáteční bolesti nové elektrické technologie. Tak rychle to asi nepůjde, ale docela se těším.
Pavel
P.S. Bylo by zajímavé vložit některé diskuse do nějaké časové kapsle a třeba za 15-20 let je vytáhnout? Možná se pobavíme...
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#10 "Volvo končí se spalovacími motory"
Tak ještě jednou. Článek je vytržený z kontextu, titulek je lež. Jak jsem psal, zákazník bude mít u každého modelu, to znamená u S60, XC60, V60, S90, V90, atd možnost si kromě benzínu a nafty koupit také elektro či hybrid.Hary píše:vityjan píše: Tak jak to teda je?
Článek je lež?
To znamená, že pro každý model budou k dispozici např 2 benzínové motory, 1 naftový motor, 1 elektromotor a 1 plugin hybrid.
Dále mimo stávající řady bude 5 nových čistě elektrických modelů, 3 z produkce Volva a 2 z produkce Polestar.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 626
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#11 "Volvo končí se spalovacími motory"
ok2ucx:
Dojezd 300 km jsem ochotný akceptovat jedině u malého poskakovadla do města a jeho nejbližšího okolí. To bych na chalupu nebo jeden oblíbený plácek v Rakousku jel celý den od vidím do nevidím.
Moje devítka ujede do rozsvícení hladového oka 900-1000 km, na dobrou naftu (Maxxmotion) něco přes 1100, přičemž v nádrži ještě zbývá v krajním případě na 150-180 km bez toho, abych měl problém se zavzdušněným vedením. Cesta na chalupu je šest hodin i se svačinou. Natankováno za tři minuty na pomalém stojanu.
Dokud alternativní pohony neumí tohle, tak ať si jejich tvůrci dělají ze zákazníků pokusné králíky jako Tesla, vyrábí auta pro nadšence (jako Tesla) anebo elektrifikované nákupní tašky do města, které se přes noc nabíjejí příkonem běžící klimatizace nebo velkého friťáku (tohle síť ještě unese).
A především, ať žádného mocí ožralého, nevoleného kreténa ani nenapadne, aby mi něco takového zkoušel vnutit nějakou další regulací.
(Na vysvětlenou-do města mám malý benzíňák, devítku nestartuju kvůli míň než 30 km one way a reálně ji nestartuju kvůli míň než padesáti).
Jinak nabídka všech dostupných druhů pohonu u každého auta, to je fakt masakr a Volvo tak má skutečně náskok díky technice (kiš kiš, Audi). Jen uvažuju o kolik víc crashtestů musí udělat (kvůli baterkám)
Dojezd 300 km jsem ochotný akceptovat jedině u malého poskakovadla do města a jeho nejbližšího okolí. To bych na chalupu nebo jeden oblíbený plácek v Rakousku jel celý den od vidím do nevidím.
Moje devítka ujede do rozsvícení hladového oka 900-1000 km, na dobrou naftu (Maxxmotion) něco přes 1100, přičemž v nádrži ještě zbývá v krajním případě na 150-180 km bez toho, abych měl problém se zavzdušněným vedením. Cesta na chalupu je šest hodin i se svačinou. Natankováno za tři minuty na pomalém stojanu.
Dokud alternativní pohony neumí tohle, tak ať si jejich tvůrci dělají ze zákazníků pokusné králíky jako Tesla, vyrábí auta pro nadšence (jako Tesla) anebo elektrifikované nákupní tašky do města, které se přes noc nabíjejí příkonem běžící klimatizace nebo velkého friťáku (tohle síť ještě unese).
A především, ať žádného mocí ožralého, nevoleného kreténa ani nenapadne, aby mi něco takového zkoušel vnutit nějakou další regulací.
(Na vysvětlenou-do města mám malý benzíňák, devítku nestartuju kvůli míň než 30 km one way a reálně ji nestartuju kvůli míň než padesáti).
Jinak nabídka všech dostupných druhů pohonu u každého auta, to je fakt masakr a Volvo tak má skutečně náskok díky technice (kiš kiš, Audi). Jen uvažuju o kolik víc crashtestů musí udělat (kvůli baterkám)
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
#12 "Volvo končí se spalovacími motory"
Nejde o konkrétní článek a o rok 2020 ale co třeba 2030?Fíla píše:
Tak ještě jednou. Článek je vytržený z kontextu, titulek je lež. Jak jsem psal, zákazník bude mít u každého modelu, to znamená u S60, XC60, V60, S90, V90, atd možnost si kromě benzínu a nafty koupit také elektro či hybrid.
To znamená, že pro každý model budou k dispozici např 2 benzínové motory, 1 naftový motor, 1 elektromotor a 1 plugin hybrid.
Dále mimo stávající řady bude 5 nových čistě elektrických modelů, 3 z produkce Volva a 2 z produkce Polestar.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3376
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#13 "Volvo končí se spalovacími motory"
Ok2ucx: kdyz je to tak desne eko, kdo bude resit ty tuny starych baterek?
Nehlede na to ze na cely planete neni na tenhle plan dost lithia. diky bohu
Nehlede na to ze na cely planete neni na tenhle plan dost lithia. diky bohu
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2614
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
- Kontaktovat uživatele:
#14 "Volvo končí se spalovacími motory"
Recyklace je řešitelná stejně, jako dnes olověné baterky. 99% olova se používá právě tam. A jde to.
Co se technologií baterek (nebo ekvivalentních úložišť) týká - kdo tady mluví konkrétně i lithiu? Nepochybně existují nebo se na jiné alternativy teprve příjde. Jde o to, jen chtít.
Pokud si všichni řeknou, že "to nejde", tak se nikam nepohneme. Chvála bohu za ty nadšence a Teslu. Tihle early adopters to vyzkoušejí, probolí si ty dětské nemoci. Já se tedy zatím nehlásím. 300km by mi bohatě stačilo, to už je dnes. Pokud se technologie zlepší pouze 2x, tak jsme na úrovní mé V8. A po 2-3h stejně musím na WC, když mi za tu dobu "nasypou" palivo do auta, tak to bohatě stačí.
Zkrátka: jakmile budou kapacity, ceny, a postupně i infrastruktura dostupnější a akceptovatelnější, tak ten přerod postupně příjde. Nebude to ze dne na den, nové firmy, nové provozy (stanice + celá nová infrastruktura) teprve vzniknou, jiné možná zaniknou. Stejně jako byly nahrazeny koňské povozy (přepřahání, atp.)
Třeba za 20 let nebudou mnohé automobilky vůbec existovat (ty, které tento technologický zlom nezvládnou - finančně nebo vývojem nových věcí). Mnohé jiné vzniknou, ať už to bude Google, Apple, Tesla nebo mnozí jiní, dnes neznámí.
Jsem věru zvědav...
P.
Co se technologií baterek (nebo ekvivalentních úložišť) týká - kdo tady mluví konkrétně i lithiu? Nepochybně existují nebo se na jiné alternativy teprve příjde. Jde o to, jen chtít.
Pokud si všichni řeknou, že "to nejde", tak se nikam nepohneme. Chvála bohu za ty nadšence a Teslu. Tihle early adopters to vyzkoušejí, probolí si ty dětské nemoci. Já se tedy zatím nehlásím. 300km by mi bohatě stačilo, to už je dnes. Pokud se technologie zlepší pouze 2x, tak jsme na úrovní mé V8. A po 2-3h stejně musím na WC, když mi za tu dobu "nasypou" palivo do auta, tak to bohatě stačí.
Zkrátka: jakmile budou kapacity, ceny, a postupně i infrastruktura dostupnější a akceptovatelnější, tak ten přerod postupně příjde. Nebude to ze dne na den, nové firmy, nové provozy (stanice + celá nová infrastruktura) teprve vzniknou, jiné možná zaniknou. Stejně jako byly nahrazeny koňské povozy (přepřahání, atp.)
Třeba za 20 let nebudou mnohé automobilky vůbec existovat (ty, které tento technologický zlom nezvládnou - finančně nebo vývojem nových věcí). Mnohé jiné vzniknou, ať už to bude Google, Apple, Tesla nebo mnozí jiní, dnes neznámí.
Jsem věru zvědav...
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12100
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#15 "Volvo končí se spalovacími motory"
Lithia dost není, ale ona se náhrada najde, jednou.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3376
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#16 "Volvo končí se spalovacími motory"
Jako problem s tim ze ti 300km staci vidim nasledujici:ok2ucx píše:Recyklace je řešitelná stejně, jako dnes olověné baterky. 99% olova se používá právě tam. A jde to.
Co se technologií baterek (nebo ekvivalentních úložišť) týká - kdo tady mluví konkrétně i lithiu? Nepochybně existují nebo se na jiné alternativy teprve příjde. Jde o to, jen chtít.
Pokud si všichni řeknou, že "to nejde", tak se nikam nepohneme. Chvála bohu za ty nadšence a Teslu. Tihle early adopters to vyzkoušejí, probolí si ty dětské nemoci. Já se tedy zatím nehlásím. 300km by mi bohatě stačilo, to už je dnes. Pokud se technologie zlepší pouze 2x, tak jsme na úrovní mé V8. A po 2-3h stejně musím na WC, když mi za tu dobu "nasypou" palivo do auta, tak to bohatě stačí.
Zkrátka: jakmile budou kapacity, ceny, a postupně i infrastruktura dostupnější a akceptovatelnější, tak ten přerod postupně příjde. Nebude to ze dne na den, nové firmy, nové provozy (stanice + celá nová infrastruktura) teprve vzniknou, jiné možná zaniknou. Stejně jako byly nahrazeny koňské povozy (přepřahání, atp.)
Třeba za 20 let nebudou mnohé automobilky vůbec existovat (ty, které tento technologický zlom nezvládnou - finančně nebo vývojem nových věcí). Mnohé jiné vzniknou, ať už to bude Google, Apple, Tesla nebo mnozí jiní, dnes neznámí.
Jsem věru zvědav...
P.
300km.na papire... podle.me to v realnym.provozu nebude. Nemluve o tom, ze to asi nepocita s pustenou klimou nebo nedej boze topenim videl sem nejakou recenzi a topeni v zime snizilo dojezd o cca 100km.
Ja treba to mam do prace 300km. Pro me by to bylo proste malo. Je tedy pravda ze je to 150 tam a pak pozdeji zpet. Ze by se to dalo dobit, otazkou je jestli mi zamestnavatel.necha si sosat z jeho zasuvky asi by to vyresila nejala forma elektromeru navic...
Jako veci je spousta vo se.musi vyresit. ale primarne mi na tom.vadi problem.s recyllaci lion baterek. Co vim je to komplikovane, takze to ze to delame pro ekologii je nesmysl. Celej proces ke horsi nez to xo by za stejnou dobu vyprodukoval starej dobrej venzinovej motor. Zamerne nemluvim.o novych autech ktery to maj taky jinak...
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 520
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Moravská Nová Ves
- Vůz: S80, D5, MY04
#17 "Volvo končí se spalovacími motory"
Osobně si myslím, že by se mělo investovat do vodikoveho pohonu, z něhož odchází pouze vodní pára.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1538
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
#18 "Volvo končí se spalovacími motory"
osobne si myslim, ze si zakazu otevirat podobne vlakna na tomto foru
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#19 "Volvo končí se spalovacími motory"
O co vlastně jde? Osobně by mi nevadilo používat "elektroauto" typu Tesla. Potřebuji dojezd min. 500 km v kuse, jsem ochoten počkat si na dobytí. Pokud by cena odpovídala adekvátně velkému a stejně vybavenému "spalovacímu autu" klidně. Kámoš má Teslu a věřte, měnili bychom všichni rádi. Dokud ale za odpovídající cenu bude vozítko do města s dojezdem 200 km není co srovnávat. Jako druhé auto na každodenní přískok po městě bych problém neviděl, až na pořizovací cenu, se kterou se v ČR zatím nemůže masově rozšířit. Zajímavý článek je o snížení prodejů elektromobilů tuším v Belgii, kde bez státní subvence padá prodej min. o 30%. Čeho se nebojím je cena elektřiny, ta je tržní a jinak bychom se nesvezli vlekem, tramvají, trolejbusem... Spotřeba průmyslu je také o něčem jiném. D
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2999
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
#20 "Volvo končí se spalovacími motory"
koch píše:osobne si myslim, ze si zakazu otevirat podobne vlakna na tomto foru
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12100
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#21 "Volvo končí se spalovacími motory"
To je ale tak to jediný, co je na něm zajímavý. Blbě se to skladuje, a dělá do nádrží hloubkovou korozi a trhá to lahve. Blbě se to vyrábí. Je to celkem nebezpečný, protože na rozdíl od jinejch paliv vodík bouchá i jen tak, kdy ho napadne. No a v neposlední řadě, účinnost celkovýho cyklu je naprosto otřesná.mot píše:Osobně si myslím, že by se mělo investovat do vodikoveho pohonu, z něhož odchází pouze vodní pára.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2614
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
- Kontaktovat uživatele:
#22 "Volvo končí se spalovacími motory"
Tak tak: je sluníčkářsky atraktivní pozorovat, jak z výfuku takového auta leze křišťálově čistá pitná voda. Jenže je potřeba se podívat na celý cyklus a do té opěvované ekologie zahrnout i proces výroby, přenosu, skladování, "čerpání" a případně následné recyklace. A tam už ani ta krásná čistá elektrická energie nevychází tak perfektně.
Ropa se horko těžko také snaží - filtry DPF jsou tzv. "ekologické" asi jen potud, dokud chytají většinu sazí ve městě, kde je koncentrace aut obrovská, aby ty stejné saze vyplivly někde mimo město, kde už se to nějak naředí. Zvýšená spotřeba paliva, náklady na vývoj, výrobu, provozování a recyklaci těchto filtrů rozhodně nijak ekologické nejsou. Jestli ale bylo omezení emisí ve městech to prioritní zadání, pak je úkol splněn.
Osobně jsem opravdu zvědav, která technologie a hlavně jak rychle nakonec zvítězí. Je dosti možné, že to nebude ta nejlepší a technologicky nejdokonalejší. Ale spíše ta, která bude "good enough" (= přijatelně dobrá), cenově dostupná a hlavně politicky (ekofašisticky) zneužitelná.
Možných směrů je mnoho, jsem dalek technicky hodnotit, které jsou dobré a které ne. Na to jsou jiné kapacity. Chemikové a fyzikové v tom mají asi poměrně jasno z hlediska oné fyziky a chemie. Jakmile do toho začnou mluvit chytří politici, na ně nasátí zelení levičáci a hlavně řeč peněz, bývá všechno jinak. Inu, uvidíme.
Stále sním o střešní tašce, která z vody (H2O) a toho ukrutně nebezpečného CO2 + energie ze Slunce vysyntentizuje methanol, ethanol nebo jiný uhlovodík či jejich směs, a ta bude soustavou trubiček každý den - po kapkách - stékat do bečky v garáži. Odsud jen 2x týdne naplním nádrž existujícího benzínového motoru a jezdím. To by se mi moc líbilo
Ropa se horko těžko také snaží - filtry DPF jsou tzv. "ekologické" asi jen potud, dokud chytají většinu sazí ve městě, kde je koncentrace aut obrovská, aby ty stejné saze vyplivly někde mimo město, kde už se to nějak naředí. Zvýšená spotřeba paliva, náklady na vývoj, výrobu, provozování a recyklaci těchto filtrů rozhodně nijak ekologické nejsou. Jestli ale bylo omezení emisí ve městech to prioritní zadání, pak je úkol splněn.
Osobně jsem opravdu zvědav, která technologie a hlavně jak rychle nakonec zvítězí. Je dosti možné, že to nebude ta nejlepší a technologicky nejdokonalejší. Ale spíše ta, která bude "good enough" (= přijatelně dobrá), cenově dostupná a hlavně politicky (ekofašisticky) zneužitelná.
Možných směrů je mnoho, jsem dalek technicky hodnotit, které jsou dobré a které ne. Na to jsou jiné kapacity. Chemikové a fyzikové v tom mají asi poměrně jasno z hlediska oné fyziky a chemie. Jakmile do toho začnou mluvit chytří politici, na ně nasátí zelení levičáci a hlavně řeč peněz, bývá všechno jinak. Inu, uvidíme.
Stále sním o střešní tašce, která z vody (H2O) a toho ukrutně nebezpečného CO2 + energie ze Slunce vysyntentizuje methanol, ethanol nebo jiný uhlovodík či jejich směs, a ta bude soustavou trubiček každý den - po kapkách - stékat do bečky v garáži. Odsud jen 2x týdne naplním nádrž existujícího benzínového motoru a jezdím. To by se mi moc líbilo
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
#23 "Volvo končí se spalovacími motory"
Pokud by šlo někomu o ekologii,vážily by dnes auta 500kg nikoliv 2000kg
-
Online
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5079
- Registrován: 20 roků 8 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#24 "Volvo končí se spalovacími motory"
Žeby se někomu alespoň trochu rozsvítilo.
http://www.auto.cz/volkswagen-varuje-elektromobilum-hrozi-ze-nebudou-mit-na-co-jezdit-108378?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
http://www.auto.cz/volkswagen-varuje-elektromobilum-hrozi-ze-nebudou-mit-na-co-jezdit-108378?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3596
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
#25 "Volvo končí se spalovacími motory"
Honza píše:Žeby se někomu alespoň trochu rozsvítilo.
http://www.auto.cz/volkswagen-varuje-elektromobilum-hrozi-ze-nebudou-mit-na-co-jezdit-108378?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Věřím tomu, že se na takovéhle věci zapomnělo pouze nedopatřením
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0 Odpovědi
- 236 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Airbus380
-
- 3 Odpovědi
- 631 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Sarkasmic
-
- 1 Odpovědi
- 444 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od THOmasoj
-
- 20 Odpovědi
- 2969 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lkopcansky
-
- 2 Odpovědi
- 1247 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pavel K.