Váš mazací plán 2/7/9

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Ondra.
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#1 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od Ondra. »

Zajímalo by mě co používáte za náplně do 7/9 (hlavně specifikace). Za mě:
Motor (D24TIC a atmo redblok): Dříve Mobil 10W-40, nyní Q8 10W-40. Na Q8 jsem přešel z důvodu nedůvěry v pravost Mobilu z eshopů, ale konkrétní podezření jsem nikdy neměl. Na dieselu měním 5000-7500 (po cca roce a půl), na benzínu max po 10000 (taky tak rok a půl)
Řízení: Ravenol SSF (zelený)- byť je předepsán dle spec. pro servo na 850 a výše, provozuji ho v obou devítkách. Od původní červený kapaliny byl vyměněn proplachem, zatím to maká, mám na něm najeto v obou autech jen pár tisíc, snad jsem nic nezkazil... Měnil jsem po 40000 km (6 let) Magnety v nádržkách občas otírám, bývá tam jen jemný povlak.
Ale co mě upřímě trápí, teď bych chtěl udělat servoolej na dvojce, kde se chyba nepřipouští. Co tam mám dát? ATF F? https://www.skandix.de/en/spare-parts/accessories/chemicals-consumables/oil/hydraulic-oil-atf-typ-f-g-1-l/1060027/ ???
Převodovka M46: Již před 50000 jsem měnil místo ATF F jsem dal SAE 75W API GL-4 konkrétně origo tohle https://www.skandix.de/en/spare-parts/accessories/chemicals-consumables/oil/transmission-oil-manual-transmission-75w/1015329/ nyní mě čeká další výměna, asi by nebylo dobrý se vracet zpět k ATF F což?
Po různých forech jsem četl že nic kromě ATF F nebo G není vhodné pro overdrive, nicméně mě overdrive zatím maká nádherně- sepne okamžitě bez prodlevy nebo škubnutí (řadím ho se spojkou)
Převodovka M47: Zatím jsem neměnil, mám dát ATF F?
Diferenciál bez špéry: Před 50000 jsem dával něco už přesně nevím, myslím že to bylo 75W-90. Co byste doporučili?
Samosvor: samozřejmě je mi jasný že musím nejdříve zjistit, jestli mám DANA nebo Eaton, ale co byste doporučili do jednotlivých diferáků? Díky
Nemrzka: G11 nebo G48, prý je to plně mísitelné. Jednou jsem nechal tři roky a tekla mi rezavá voda, od té doby měním raději max po 2 letech
Brzdovka: chystám se po 50000, DOT4
Budu velmi rád za vaš názory a zkušenosti
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 32
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V945, B230FB, 1993

#2 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od Benjamin Krejčí »

Motor: Mobil 5w-50 cca po 10 000km
M47: Ravenol MTF3
Servo: Total Fluid DA
Chladící: Originál Volvo
Brzdovka: DOT 4+ každý rok
_________________
V70 II, 2,5T AT, 2005

Ondra.
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#3 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od Ondra. »

Díky Benjamíne :) A vy ostatní čekal jsem větší aktivitu :(
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#4 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od peter cz »

Motor: b230fk - Mobil1 5w50, d24tic - Mobil 10w40
Převodovka: m90 - origo 1164745, zf4hp22 - Mobil atf 220
Řízení: Mobil atf 220
Dif: nornál - Mobil 75w90, samosvor už nevím :oops:
Nemrzka: origo
Brzdovka: ATE sl / typ200
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Ondra.
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#5 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od Ondra. »

Parád. To ATF 220 v automatu a v řízení bez problémů? :) To 1161645 jsem dával i do M46 a chtěl bych to tam dát znova (myslím že je teď už nešikovný vracet se k ATF F) ale na skandixu píšou vyprodáno :( Kučera to v ceníku tedy má ale bůhví..
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#6 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od peter cz »

No to je hezký, ještě na jaře jsem 1161745 kupoval skladovej u Volfa a teď už není ani v ceníku :shock:
ATF 220 bez problémů
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Ondra.
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#7 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od Ondra. »

Kolik vychazel? Kucera ho jeste ma v eshopu ale skoro 500/ litr
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#8 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od peter cz »

Nějak podobně
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#9 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od HonzaA »

Benjamin Krejčí píše:Motor: Mobil 5w-50
peter cz píše:Motor: b230fk - Mobil1 5w50
Mohu se zeptat, proč 5w50?
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od Urvanej »

HonzaA: A může se já zeptat: Proč ne?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#11 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od HonzaA »

Tak to je zatím nejlepší argument pro používání 5w50, co jsem zatím četl. Na druhém místě taky tady z fóra "přece proto, protože je nejlepší". OK, už se neptám.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Ondra.
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#12 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od Ondra. »

Protze to rikal martin :)
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#13 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od HonzaA »

:D
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 32
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V945, B230FB, 1993

#14 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od Benjamin Krejčí »

Proč mobil 1 ?
Na dálnici mi motor točí kolem 4500 otáček, někdy i víc... Proto 5W-50, přece jenom motor má něco najeto, a tak je i trochu menčí spotřeba oleje... Nemám problém vytočit motor k omezovači, takhle vím, že olej je ten správný...
_________________
V70 II, 2,5T AT, 2005

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#15 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od Urvanej »

HonzaA: já to ale myslel vážně a přesto jsem se odpovědi nedočkal. Taky jsem ho do redbloku lil, než mi došla zásoba a já zjisitl, že zas tak mu nenakládám a na tech 5tkm mezi ročníma výměnama je ho skoro škoda. Jediným argumentem proti je cena, jinak 5W je lepčí než 10W, tam neni o čem, a 50 hustší než 40 nevadí u staršího motoru s 300tkm+ ničemu. Kdybych na to měl, tak ho leju furt.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#16 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Já ho leju do všeho i do dodávky s 500tis km(kde 100km/hod.znamená skoro smrt v očích :lol: ) a problem není a i na foru třeba v DE preferujou většinou taky Mobil 1 5W-50 sice u těch výkonějších ,u jinejch nevim tam to moc nečtu .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#17 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od olivin »

Protoze jsem ohledne oleju absolutni lama, drzim se jak hovno kosile toho, co predepsal vyrobce. Mozna diky tomu leju dodnes do M46/M47 ATF-F a nesnazim se nic vymyslet (mrtvych prevododvek mam doma dost...:-()
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#18 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Volvo S90 B6304S2:
motor: olej Divinol 10W40
převodovka AW30-40: Divinol ATF Spezial (splňuje Dexron II i III).

Volvo 940 B200F:
motor: olej Divinol 10W40
převodovka M47: ještě jsem tam olej neměnil

Měníte někdo i olej v servu?
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#19 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tu chladící kapalinu dáváte většinou originál Volvo? Je to něčím speciální? Já jsem tam zatím dával od běžných výrobců takovou tu modrou nebo zelenou chladící kapalinu - namíchal jsem s destilovanou vodou.

A do serva jsem zatím pouze jen doléval, ale neměnil. V příručce o výměně ani nic nepíšou..
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 10

#20 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od pavel.2 »

Já jsem měnil olej v servu , jak jsem V740 koupil a viděl,že je tam skoro černá tekutina , provedl jsem výměnu , použil jsem asi 2L až už byla pěkně červená a servo je po 5letech a 100tkm stále v pohodě.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

Ondra.
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#21 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od Ondra. »

vzhledem k dostupnosti dilu rizeni na 7/9 po motorvym oleji a fridexu (kupuji jakykoliv g11 popr. g48) menim hlavne olej v servu.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Ondra.
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#22 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od Ondra. »

jak jsem psal do M46 jsem před lety nalil místo ATF origo volvo olej 1161645 (SAE 75W API-GL4), nyní je tenhle olej už nedostupnej, ale když zagooglím tak mi to najde podle volvo čísla Fuchs titan sintofluid 75W-80, což by měl být on, ale na volvo kanystříku bylo API GL-4, tenhle je GL-5, je to problém??? K ATF F už se vracet nebudu, přijde mi to blbost....
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Ondra.
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#23 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od Ondra. »

odpovim si sam. api gl-5 by mohla poskodit synchrony na 1-4. stupni
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1463
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#24 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od metju »

Nějaký osvědčený online mazací plán ? Jde mi hlavně o množství použitých náplní. Všude je toho spousta ale hodnoty se liší. M90, dif obyč, servo apod ?
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#25 Váš mazací plán 2/7/9

Příspěvek od tomasss »

S >timhle< jsem byl vzdycky spokojenej :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“