Spolehlivost D24TIC motoru
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 10
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Vůz: Opel Corsa Van
#1 Spolehlivost D24TIC motoru
Zdravim.
Muzete nejak zhodnotit spolehlivost D24TIC motorizace? At uz obecne, nebo vuci benzinum od Volvo, prip. D5252T.
Nemam s timto konkretnim motorem zadne zkusenosti a znami mekanici nepodavaji konzistentni odpovedi
Internet je plny hruzostrasnych pribehu jak v tom vsechno praska, sype se, sestej valec nemaze a sezralo to kotatka.
Neprijde mi, ze by motor, co se do Volva daval cca 14 let a ve verzi bez IC se daval i do vojenskeho povozu, by byl ludra, co se nejpozdeji ve 200k rozpadne na atomy. Navic tady na tom jezdi spousta z vas.
Spis bych tipnul, ze to bude odflaknutym servisem, starym/spatnym olejem a slapanim tomu na krk za studena.
Muzete nejak zhodnotit spolehlivost D24TIC motorizace? At uz obecne, nebo vuci benzinum od Volvo, prip. D5252T.
Nemam s timto konkretnim motorem zadne zkusenosti a znami mekanici nepodavaji konzistentni odpovedi
Internet je plny hruzostrasnych pribehu jak v tom vsechno praska, sype se, sestej valec nemaze a sezralo to kotatka.
Neprijde mi, ze by motor, co se do Volva daval cca 14 let a ve verzi bez IC se daval i do vojenskeho povozu, by byl ludra, co se nejpozdeji ve 200k rozpadne na atomy. Navic tady na tom jezdi spousta z vas.
Spis bych tipnul, ze to bude odflaknutym servisem, starym/spatnym olejem a slapanim tomu na krk za studena.
#2 Spolehlivost D24TIC motoru
tyto motory nejsou z hlediska výdrže nic moc,vždyť se okolo milionu vyserou.
Neboj běžně dají 700 a většinou umřou na zanedbané rozvody.
Neboj běžně dají 700 a většinou umřou na zanedbané rozvody.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 881
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
#3 Spolehlivost D24TIC motoru
Je to tak, jak pises. Spatne zachazeni, mizerny servis.... ale jako zasadni problem vidim to, ze je problem sehnat motor ve slusne kondici. Vetsina jich je ve stadiu.rozpadu a kdyz uz ma nekdo slusnej kus, tak si ho nechava. Muzes si motor zgeneralkovat a pak se o nej starat. Take je problem sehnat nekoho, kdo to umi slusne nastavit...
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#4 Spolehlivost D24TIC motoru
V zasade nemohu nez souhlasit s vyse uvedenymi nazory. D24 umira na udrzbu a zachazeni, na nez je opravdu citlivy. Jeee, ja nez vyvetlil zene, ze studeny motor ma tocit max 2000 otacek, nez si zapsal za ucho, ze servisni interval na olej je 7.5k atp.
Adam prohlasuje, ze tento motor je pomsta nemcu za prohranou valku a v porovnani s redbloky ma absolutni pravdu.
V zasade pokud okolo auta s touto motorizaci udelas rano pred nastartovanim pet kolecek proti smeru hodinovych rucicek poskakujice pri tom na prave noze , pricemz se musis drzet za leve ucho, pak tri kolecka po smeru hodinovych rucicek drze se za prave ucho, bude vse OK
Adam prohlasuje, ze tento motor je pomsta nemcu za prohranou valku a v porovnani s redbloky ma absolutni pravdu.
V zasade pokud okolo auta s touto motorizaci udelas rano pred nastartovanim pet kolecek proti smeru hodinovych rucicek poskakujice pri tom na prave noze , pricemz se musis drzet za leve ucho, pak tri kolecka po smeru hodinovych rucicek drze se za prave ucho, bude vse OK
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 615
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#5 Spolehlivost D24TIC motoru
pridal bych jeste po nastartovani 127 kolecek v libovolnem smeru, at se zahreje motor i ridic. hlavne v zime to oceni oba
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#6 Spolehlivost D24TIC motoru
Dejte pokoj. Najezdil jsem s tim 75tkm v atmosféře. Nejvíc poslední rok a půl do práce denně 65 tam, odpoledne z5. Neni to pro každýho, protože cestovní rychlost po dálnici cca 110km/h, ale mě to nevadí, a i tuhle jízdu jsem si užíval.
Kolikrát musel pracovat s přívěsem, jehož hmotnost přesahovala jeho samého + celou osádku. A prostě jede a jede.
Ano, musel jsem dělat vstřiky, dvakrát, protože původní tekly, jedny koupený "nový" stály za starou bačkoru a taxem si poskládal svoje, spojka z toho co se tu na zahradě našlo nebo vyměnilo, a pak už jen čepy, silentbloky atd. Nejlevnější auto co sem kdy měl, 0,8Kč/km bez paliva a to sem ho místama i rozmazloval.
Zvuk traktoru se šesti,
jen tak něco nepředčí.
Jo a když vezmu palivo, který propálí redblok a to co propálí etalon, tak po 50tkm mam "vyděláno" na generálku...
Jo a sem divnej, teď jezdim prej uplně nejhoršim motorem, co se do volva dával, PRV, a jsem nadšen.
Kolikrát musel pracovat s přívěsem, jehož hmotnost přesahovala jeho samého + celou osádku. A prostě jede a jede.
Ano, musel jsem dělat vstřiky, dvakrát, protože původní tekly, jedny koupený "nový" stály za starou bačkoru a taxem si poskládal svoje, spojka z toho co se tu na zahradě našlo nebo vyměnilo, a pak už jen čepy, silentbloky atd. Nejlevnější auto co sem kdy měl, 0,8Kč/km bez paliva a to sem ho místama i rozmazloval.
Zvuk traktoru se šesti,
jen tak něco nepředčí.
Jo a když vezmu palivo, který propálí redblok a to co propálí etalon, tak po 50tkm mam "vyděláno" na generálku...
Jo a sem divnej, teď jezdim prej uplně nejhoršim motorem, co se do volva dával, PRV, a jsem nadšen.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 881
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
#7 Spolehlivost D24TIC motoru
I přes všechny neduhy D24 je to srdcovka a má to štajl
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
#8 Spolehlivost D24TIC motoru
Trošku je to loterie,někdo najede na jednom motoru 700tis a mění jen olej a rozvody,jinému po 1000km praskne hlava.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#9 Spolehlivost D24TIC motoru
martinopel: totéž lze říct o D5
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13040
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#10 Spolehlivost D24TIC motoru
Myslím, že to platí pro jakýkoli motor u jakékoli značky auta.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#11 Spolehlivost D24TIC motoru
On Martin možná myslel vlastníkovu hlavu, protože to neni uplně tichej motor.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#12 Spolehlivost D24TIC motoru
Řekl bych že prasklých D24 hlav jsem zažil více než D5244. Ale jinak v podstatě souhlasím.Urvanej píše:martinopel: totéž lze říct o D5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 10
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Vůz: Opel Corsa Van
#13 Spolehlivost D24TIC motoru
Diky vsem za komentare. Ja si teda hodim korunou, jestli vezmu tu pomstu nemcu za prohranou valku, nebo benzin
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 611
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#14 Spolehlivost D24TIC motoru
Já s ním mám jenom asi 15k, ale dovolím si pár postřehů:
127 koleček libovolným směrem je akorát, to je asi 5-7 minut. V létě stačí 2-3, v zimě klidně těch pět, nechat brblat ve volnoběhu-ať se k hlavě zahřeje i vršek bloku a dál už to tolik nepracuje a nenamáhá se těsnění pod hlavou ke vší té tepelné roztažnosti ještě tlaky z práce zatíženého motoru. Počítej s tím, že když pak někde víc přidáš v zátěži (typicky na dvojku), auto vyplivne brikety které zkondenzovaly ve výfuku. Dělám to takhle, liju 5W-40 a mezi výměnami nepotřebuju dolévat. Olej prostě nemizí, ale pravda je, že Holanďana nestartuju kvůli míň než 30 km...
Pod 1730 ot. po motoru chtěj leda nenáročné udržování rychlosti, nebo líné zrychlování do dvojky, podle terénu trojky. Našel jsem to i v nějakém tech-paperu od Volva, že tím trpí silentblok v řemenici a když se to dělá často, tak i šály na klice.
Za studena po něm nic nechtěj, za studených považuj při 20° prvních patnáct minut chodu, v zimě dvacet. Někdo si dal tu práci a měřil teplotu oleje na více místech a vzhledem k tomu, že suchý motor má asi 220 kg, tak zahřátí prostě trvá. Voda není směrodatná, chlazení je dimenzované tak, aby se motor dokázal zahřát i v severské zimě... Prostě to není auto na poskakování po městě.
Pokud auto jezdilo i krátké, zkontroluj a případně vyměň hadičky vedení podtlaku/tlaku. Všechny. Případně vyčisti governor, který se stará o zvednutí dávky nafty podle tlaku turba (ta věc nahoře na pumpě, propojená hadičkou se sáním).
Občas ho za tepla trochu protáhni-čištění výfuku od nánosů a právě governoru. Treshold wastegate je někde kolem 2830-2850 ot., dá se úplně v klidu jezdit dlouho do téhle hranice a pokud není zaslepený EGR, governor dokáže zatuhnout.
Občas si poslechni vývěvu (pokud nemáš ucho a tréning, kus ocelové kulatiny přiložený na její víko a do ucha druhým koncem řekne jasně) jestli začíná cvakat. Pokud jo, sundat, otevřít, vyčistit od oleje, složit. V extrémním případě dokáže zaolejovaná vývěva rozlomit vačku, ale to musí být řidič hluchý a hodně blbý k tomu.
Hlídej hladinu a kvalitu chladící kapaliny, dej si záležet na funkčním teploměru.
Rozvody a výměna oleje je alfa a omega, jak píší zkušenější předřečníci.
Změř si odpory žhaviček a v případě pochybnosti o startu je přeměř. Máš se pak od čeho odpíchnout.
Akcelerační mašina to není, i když dokáže dost překvapit. Co je návykové je zvuk (šest v řadě prostě neokecá nikdo a nic), to že když jedeš +/- stálou rychlostí, tak nemusíš hýbat nohou na plynu a jedeš furt bez ohledu na terén (ochcáfkáři tě nenávidí). A co překvapí, je surová neodpouštějící umíněnost, se kterou motor beze změny byť zvuku táhne furt do pryč celkem bez ohledu na naložení auta. Turbo lag je značný (ve vteřinách), objem sání nemalý a doběh efektu přeplňování od desetin po vteřinu a něco. Na kluzké vozovce to dokáže nadělat vrásky, pokud to nečekáš, stejně tak v zatáčkách, pokud sundáš nohu z plynu pozdě-motor prostě ještě chvíli táhne (urputně).
V něčem trochu připomíná parní lokomotivu-ale dej mu co chce a potřebuje a stejně jako ona tu bude ještě za sto let.
127 koleček libovolným směrem je akorát, to je asi 5-7 minut. V létě stačí 2-3, v zimě klidně těch pět, nechat brblat ve volnoběhu-ať se k hlavě zahřeje i vršek bloku a dál už to tolik nepracuje a nenamáhá se těsnění pod hlavou ke vší té tepelné roztažnosti ještě tlaky z práce zatíženého motoru. Počítej s tím, že když pak někde víc přidáš v zátěži (typicky na dvojku), auto vyplivne brikety které zkondenzovaly ve výfuku. Dělám to takhle, liju 5W-40 a mezi výměnami nepotřebuju dolévat. Olej prostě nemizí, ale pravda je, že Holanďana nestartuju kvůli míň než 30 km...
Pod 1730 ot. po motoru chtěj leda nenáročné udržování rychlosti, nebo líné zrychlování do dvojky, podle terénu trojky. Našel jsem to i v nějakém tech-paperu od Volva, že tím trpí silentblok v řemenici a když se to dělá často, tak i šály na klice.
Za studena po něm nic nechtěj, za studených považuj při 20° prvních patnáct minut chodu, v zimě dvacet. Někdo si dal tu práci a měřil teplotu oleje na více místech a vzhledem k tomu, že suchý motor má asi 220 kg, tak zahřátí prostě trvá. Voda není směrodatná, chlazení je dimenzované tak, aby se motor dokázal zahřát i v severské zimě... Prostě to není auto na poskakování po městě.
Pokud auto jezdilo i krátké, zkontroluj a případně vyměň hadičky vedení podtlaku/tlaku. Všechny. Případně vyčisti governor, který se stará o zvednutí dávky nafty podle tlaku turba (ta věc nahoře na pumpě, propojená hadičkou se sáním).
Občas ho za tepla trochu protáhni-čištění výfuku od nánosů a právě governoru. Treshold wastegate je někde kolem 2830-2850 ot., dá se úplně v klidu jezdit dlouho do téhle hranice a pokud není zaslepený EGR, governor dokáže zatuhnout.
Občas si poslechni vývěvu (pokud nemáš ucho a tréning, kus ocelové kulatiny přiložený na její víko a do ucha druhým koncem řekne jasně) jestli začíná cvakat. Pokud jo, sundat, otevřít, vyčistit od oleje, složit. V extrémním případě dokáže zaolejovaná vývěva rozlomit vačku, ale to musí být řidič hluchý a hodně blbý k tomu.
Hlídej hladinu a kvalitu chladící kapaliny, dej si záležet na funkčním teploměru.
Rozvody a výměna oleje je alfa a omega, jak píší zkušenější předřečníci.
Změř si odpory žhaviček a v případě pochybnosti o startu je přeměř. Máš se pak od čeho odpíchnout.
Akcelerační mašina to není, i když dokáže dost překvapit. Co je návykové je zvuk (šest v řadě prostě neokecá nikdo a nic), to že když jedeš +/- stálou rychlostí, tak nemusíš hýbat nohou na plynu a jedeš furt bez ohledu na terén (ochcáfkáři tě nenávidí). A co překvapí, je surová neodpouštějící umíněnost, se kterou motor beze změny byť zvuku táhne furt do pryč celkem bez ohledu na naložení auta. Turbo lag je značný (ve vteřinách), objem sání nemalý a doběh efektu přeplňování od desetin po vteřinu a něco. Na kluzké vozovce to dokáže nadělat vrásky, pokud to nečekáš, stejně tak v zatáčkách, pokud sundáš nohu z plynu pozdě-motor prostě ještě chvíli táhne (urputně).
V něčem trochu připomíná parní lokomotivu-ale dej mu co chce a potřebuje a stejně jako ona tu bude ještě za sto let.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek