Spolehlivost D24TIC motoru

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 10
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Vůz: Opel Corsa Van

#1 Spolehlivost D24TIC motoru

Příspěvek od analog »

Zdravim.

Muzete nejak zhodnotit spolehlivost D24TIC motorizace? At uz obecne, nebo vuci benzinum od Volvo, prip. D5252T.
Nemam s timto konkretnim motorem zadne zkusenosti a znami mekanici nepodavaji konzistentni odpovedi :-)
Internet je plny hruzostrasnych pribehu jak v tom vsechno praska, sype se, sestej valec nemaze a sezralo to kotatka.
Neprijde mi, ze by motor, co se do Volva daval cca 14 let a ve verzi bez IC se daval i do vojenskeho povozu, by byl ludra, co se nejpozdeji ve 200k rozpadne na atomy. Navic tady na tom jezdi spousta z vas.
Spis bych tipnul, ze to bude odflaknutym servisem, starym/spatnym olejem a slapanim tomu na krk za studena.

GDPR_user

#2 Spolehlivost D24TIC motoru

Příspěvek od GDPR_user »

tyto motory nejsou z hlediska výdrže nic moc,vždyť se okolo milionu vyserou. :lol:
Neboj běžně dají 700 a většinou umřou na zanedbané rozvody.

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#3 Spolehlivost D24TIC motoru

Příspěvek od vityjan »

Je to tak, jak pises. Spatne zachazeni, mizerny servis.... ale jako zasadni problem vidim to, ze je problem sehnat motor ve slusne kondici. Vetsina jich je ve stadiu.rozpadu a kdyz uz ma nekdo slusnej kus, tak si ho nechava. Muzes si motor zgeneralkovat a pak se o nej starat. Take je problem sehnat nekoho, kdo to umi slusne nastavit...
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#4 Spolehlivost D24TIC motoru

Příspěvek od olivin »

V zasade nemohu nez souhlasit s vyse uvedenymi nazory. D24 umira na udrzbu a zachazeni, na nez je opravdu citlivy. Jeee, ja nez vyvetlil zene, ze studeny motor ma tocit max 2000 otacek, nez si zapsal za ucho, ze servisni interval na olej je 7.5k atp.

Adam prohlasuje, ze tento motor je pomsta nemcu za prohranou valku a v porovnani s redbloky ma absolutni pravdu.

V zasade pokud okolo auta s touto motorizaci udelas rano pred nastartovanim pet kolecek proti smeru hodinovych rucicek poskakujice pri tom na prave noze , pricemz se musis drzet za leve ucho, pak tri kolecka po smeru hodinovych rucicek drze se za prave ucho, bude vse OK :twisted:
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#5 Spolehlivost D24TIC motoru

Příspěvek od kolemjdouci »

pridal bych jeste po nastartovani 127 kolecek v libovolnem smeru, at se zahreje motor i ridic. hlavne v zime to oceni oba :)
_________________
škatule hejbej se

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 Spolehlivost D24TIC motoru

Příspěvek od Urvanej »

Dejte pokoj. Najezdil jsem s tim 75tkm v atmosféře. Nejvíc poslední rok a půl do práce denně 65 tam, odpoledne z5. Neni to pro každýho, protože cestovní rychlost po dálnici cca 110km/h, ale mě to nevadí, a i tuhle jízdu jsem si užíval.
Kolikrát musel pracovat s přívěsem, jehož hmotnost přesahovala jeho samého + celou osádku. A prostě jede a jede.
Ano, musel jsem dělat vstřiky, dvakrát, protože původní tekly, jedny koupený "nový" stály za starou bačkoru a taxem si poskládal svoje, spojka z toho co se tu na zahradě našlo nebo vyměnilo, a pak už jen čepy, silentbloky atd. Nejlevnější auto co sem kdy měl, 0,8Kč/km bez paliva a to sem ho místama i rozmazloval.
Zvuk traktoru se šesti,
jen tak něco nepředčí.
Jo a když vezmu palivo, který propálí redblok a to co propálí etalon, tak po 50tkm mam "vyděláno" na generálku...
Jo a sem divnej, teď jezdim prej uplně nejhoršim motorem, co se do volva dával, PRV, a jsem nadšen. :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#7 Spolehlivost D24TIC motoru

Příspěvek od vityjan »

I přes všechny neduhy D24 je to srdcovka a má to štajl :oops:
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

GDPR_user

#8 Spolehlivost D24TIC motoru

Příspěvek od GDPR_user »

Trošku je to loterie,někdo najede na jednom motoru 700tis a mění jen olej a rozvody,jinému po 1000km praskne hlava.

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Spolehlivost D24TIC motoru

Příspěvek od Urvanej »

martinopel: totéž lze říct o D5 :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12975
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#10 Spolehlivost D24TIC motoru

Příspěvek od raolsa »

Myslím, že to platí pro jakýkoli motor u jakékoli značky auta.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Spolehlivost D24TIC motoru

Příspěvek od Urvanej »

On Martin možná myslel vlastníkovu hlavu, protože to neni uplně tichej motor. :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user

#12 Spolehlivost D24TIC motoru

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:martinopel: totéž lze říct o D5 :-)
Řekl bych že prasklých D24 hlav jsem zažil více než D5244. :wink: Ale jinak v podstatě souhlasím.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 10
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Vůz: Opel Corsa Van

#13 Spolehlivost D24TIC motoru

Příspěvek od analog »

Diky vsem za komentare. Ja si teda hodim korunou, jestli vezmu tu pomstu nemcu za prohranou valku, nebo benzin :-)

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#14 Spolehlivost D24TIC motoru

Příspěvek od FrantaB »

Já s ním mám jenom asi 15k, ale dovolím si pár postřehů:
127 koleček libovolným směrem je akorát, to je asi 5-7 minut. V létě stačí 2-3, v zimě klidně těch pět, nechat brblat ve volnoběhu-ať se k hlavě zahřeje i vršek bloku a dál už to tolik nepracuje a nenamáhá se těsnění pod hlavou ke vší té tepelné roztažnosti ještě tlaky z práce zatíženého motoru. Počítej s tím, že když pak někde víc přidáš v zátěži (typicky na dvojku), auto vyplivne brikety které zkondenzovaly ve výfuku. Dělám to takhle, liju 5W-40 a mezi výměnami nepotřebuju dolévat. Olej prostě nemizí, ale pravda je, že Holanďana nestartuju kvůli míň než 30 km...

Pod 1730 ot. po motoru chtěj leda nenáročné udržování rychlosti, nebo líné zrychlování do dvojky, podle terénu trojky. Našel jsem to i v nějakém tech-paperu od Volva, že tím trpí silentblok v řemenici a když se to dělá často, tak i šály na klice.

Za studena po něm nic nechtěj, za studených považuj při 20° prvních patnáct minut chodu, v zimě dvacet. Někdo si dal tu práci a měřil teplotu oleje na více místech a vzhledem k tomu, že suchý motor má asi 220 kg, tak zahřátí prostě trvá. Voda není směrodatná, chlazení je dimenzované tak, aby se motor dokázal zahřát i v severské zimě... Prostě to není auto na poskakování po městě.
Pokud auto jezdilo i krátké, zkontroluj a případně vyměň hadičky vedení podtlaku/tlaku. Všechny. Případně vyčisti governor, který se stará o zvednutí dávky nafty podle tlaku turba (ta věc nahoře na pumpě, propojená hadičkou se sáním).
Občas ho za tepla trochu protáhni-čištění výfuku od nánosů a právě governoru. Treshold wastegate je někde kolem 2830-2850 ot., dá se úplně v klidu jezdit dlouho do téhle hranice a pokud není zaslepený EGR, governor dokáže zatuhnout.

Občas si poslechni vývěvu (pokud nemáš ucho a tréning, kus ocelové kulatiny přiložený na její víko a do ucha druhým koncem řekne jasně) jestli začíná cvakat. Pokud jo, sundat, otevřít, vyčistit od oleje, složit. V extrémním případě dokáže zaolejovaná vývěva rozlomit vačku, ale to musí být řidič hluchý a hodně blbý k tomu.

Hlídej hladinu a kvalitu chladící kapaliny, dej si záležet na funkčním teploměru.
Rozvody a výměna oleje je alfa a omega, jak píší zkušenější předřečníci.

Změř si odpory žhaviček a v případě pochybnosti o startu je přeměř. Máš se pak od čeho odpíchnout.


Akcelerační mašina to není, i když dokáže dost překvapit. Co je návykové je zvuk (šest v řadě prostě neokecá nikdo a nic), to že když jedeš +/- stálou rychlostí, tak nemusíš hýbat nohou na plynu a jedeš furt bez ohledu na terén (ochcáfkáři tě nenávidí). A co překvapí, je surová neodpouštějící umíněnost, se kterou motor beze změny byť zvuku táhne furt do pryč celkem bez ohledu na naložení auta. Turbo lag je značný (ve vteřinách), objem sání nemalý a doběh efektu přeplňování od desetin po vteřinu a něco. Na kluzké vozovce to dokáže nadělat vrásky, pokud to nečekáš, stejně tak v zatáčkách, pokud sundáš nohu z plynu pozdě-motor prostě ještě chvíli táhne (urputně).

V něčem trochu připomíná parní lokomotivu-ale dej mu co chce a potřebuje a stejně jako ona tu bude ještě za sto let.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“