Na jaké otáčky jezdíte
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 67
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Karlovy Vary
- Vůz: V50 D5 R-Design 2009
#1 Na jaké otáčky jezdíte
Zdravim,
nedávno jsem si pořídil V50 D5 a zjistil jsem, že vlastně nevim jak s tím jezdit, vzhledem k tomu, že jsem doteď jezdil v HTP fabii. Pocitově bych řekl, že jsou otáčky 1200 (ve městě 50 i do kopce na 4) v pohodě, ale ta hodnota 1200 mi přijde hrozně málo. Při 2000 se mi v této rychlosti zase zdá, že motor běží tak nějak naprázdno a většina výkonu jde jen na udržování otáček. A možná jenom na nafťák nejsem zvyklej.
Jak točíte motor?
nedávno jsem si pořídil V50 D5 a zjistil jsem, že vlastně nevim jak s tím jezdit, vzhledem k tomu, že jsem doteď jezdil v HTP fabii. Pocitově bych řekl, že jsou otáčky 1200 (ve městě 50 i do kopce na 4) v pohodě, ale ta hodnota 1200 mi přijde hrozně málo. Při 2000 se mi v této rychlosti zase zdá, že motor běží tak nějak naprázdno a většina výkonu jde jen na udržování otáček. A možná jenom na nafťák nejsem zvyklej.
Jak točíte motor?
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#2 Na jaké otáčky jezdíte
Na to musíš přijít sám v každé situaci je to jiné, nedá se to nalinkovat tehdy tolik a tolik. Dej tomu dva tejdny.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#3 Na jaké otáčky jezdíte
1200 je už málo za všech okolností. Uvědom si, že dvouhmota je věc drahá a čim víc má práce, tim dřív to zabalí.
Ve V70 se mi D5tka jeví jako obstojně chovající se od cca 1500, ale i to je málo. Od 1700 už po ní chci i decentní zrychlování.
Ve V70 se mi D5tka jeví jako obstojně chovající se od cca 1500, ale i to je málo. Od 1700 už po ní chci i decentní zrychlování.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#4 Na jaké otáčky jezdíte
já teď koukal do manuálu a pro moji 2,5tdi V70II doporučují jezdit od 70km/h nejméně na 5.stupeň (kvůli úspoře)...
což je zmíněných cca 1200otáček (nezkoušel jsem to)...
dvouhmota by s tím neměla mít takovej problém, pokud tomu nedupete na krk se zataženou ručkou
i tak jezdím rovina i na 1500ot., z kopce i 1300 (bez nebo s lehkym plynem) a kopce pod 1900ot. prakticky nejdu
což je zmíněných cca 1200otáček (nezkoušel jsem to)...
dvouhmota by s tím neměla mít takovej problém, pokud tomu nedupete na krk se zataženou ručkou
i tak jezdím rovina i na 1500ot., z kopce i 1300 (bez nebo s lehkym plynem) a kopce pod 1900ot. prakticky nejdu
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#5 Na jaké otáčky jezdíte
Naprosto zločinný je ten wizard, který je třeba v koncernech. Jednou jsem se zkusil řídit jeho radami (šipkami, že už mám řadit nahoru) a plakal jsem spolu s převodovkou, motorem a hlavně dvouhmotou. To je komplot výrobce auta a dílů. Šikovný právník by jistě na automobilce vysoudil, že takový režim není o žádných úsporách, ale že vede rychle k předčasnému opotřebení mnoha částí vozu. Pokud je tam někde nějaká úspora, tak maximálně jen paliva (0.07l/100km?). Ale že majitel vyklopí na opravách násobně více, o tom už se cudně mlčí. O zatuhlých regulacích turba a jiných neduzích se také nikdo nebaví.C 3 píše:... doporučují jezdit ... (kvůli úspoře) ...
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 371
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Čavisov
- Vůz: V70 III D5 Polestar, C30 R-Design
#6 Na jaké otáčky jezdíte
Tak mě třeba na S60 D4 2015 s 8mi stupnovym automatem zajimalo na kolikatku me to automaticky radi. V cca 55km/h tocilo neco malo nad 1000ot/min. pri prepnuti do sekvence uz tam byla 6ka... jako OK, nahoru jeste byly dalsi kvalty, ale stejne se mi to porad zdalo strasne podtacene.
Na sve V70 III se pohybuju 1600 - 2500 tak v 90% času, povetsinou lehce pod 2000, dvouhmota vypada dobre, snad to tak bude i nadale
Na sve V70 III se pohybuju 1600 - 2500 tak v 90% času, povetsinou lehce pod 2000, dvouhmota vypada dobre, snad to tak bude i nadale
_________________
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/
#7 Na jaké otáčky jezdíte
Ja mam sice benzin V70 T5, ale nejnizsi otacky na kterych jezdim je cca 1800 otacek a vys. Uz tech 1800 se mi moc nelibi, tak jen chvilku. Treba po meste tech cca 50km/h jedu na trojku a otacky drzim na 2000, niz moc ne.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1273
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
#8 Na jaké otáčky jezdíte
u automatu je to ale jné, měnič si hraje v těchto nízkých otáčkách s prokluzem a když na to šlápneš tak stejně podřadí
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 703
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Dubá
- Vůz: V70 I 2.5tdi 1999
#9 Na jaké otáčky jezdíte
Já osobně jezdím tak, aby otáčky nešly pod 1500
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 401
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
#10 Na jaké otáčky jezdíte
Vsechno to zalezi na situaci v jake se ty ktery otacky maji pouzit. 1200 je naprosto ok z mirnyho kopecka, kdy lechtanim plynu jenom potrebujete udrzovat soucasnou rychlost. Po rovince je bez problemu 1400, no a kdyz jedete do kopce, tak tam samozrejme zase jeste vic, umerne tomu jakej ten kopec je. Pri potrebe zrychleni je ale potreba na tohle pamatovat, a delat to jemne a plynule, pri razatnejsich zrychleni pak podradit. Taky zalezi na teplote motoru, pokud je studenej, drzim ho minimalne o 200 vic, nez kdyz je zahratej a sou tam uz mensi treci sily.
Je proste u toho potreba trochu premyslet, a pokud na to nekdo nema cit, tak pak ho to radeji naucit s vyssima otackama. Ale rict ze pod 1500 nejit je hodne zavadejici.
Je proste u toho potreba trochu premyslet, a pokud na to nekdo nema cit, tak pak ho to radeji naucit s vyssima otackama. Ale rict ze pod 1500 nejit je hodne zavadejici.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
#11 Na jaké otáčky jezdíte
Pokud se bavíme o D5, tak 1200 klidně, ale jen když po autu nic nechceš. Tedy pokud třeba jedeš s kopce, nepřidáváš, nebo nemáš nohu vůbec na pedálu. Brzdíš motorem. Pokud bych chtěl z tohoto kopce přidat, určitě bych podřadil. Rozhodně bych nejezdil pod 1500, i když po motoru nic nechceš. Nejlépe je nic nečíst, neřídit se otáčkoměrem, ale používat holý rozum, a své uši. Přece musíš poznat, jaký režim se motoru, nebo spíš celému autu líbí, a co se mu vyloženě příčí.
#12 Na jaké otáčky jezdíte
dali nám v práci VW T5 po faceliftu s 2,0 TDi a jeden kolega jezdil výhradně dle šipek.. nutno dodat, že mu nedělalo problém jet na 6. kvalt 70km/h.. jen do kopce to prej nechtělo vůbec jetok2ucx píše:Naprosto zločinný je ten wizard, který je třeba v koncernech.
P.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#13 Na jaké otáčky jezdíte
mr1: no tohle sem si myslel taky, ale pak sem měl možnost tříválec tdi ve fobii a to sem čuměl. Zjistil jsem, že pod 2200 se to cuká jak drahej pes a stejnej pocit mam, pokud po D5 chci zabírat kolem 1000ot.
Takže sem se radši spolehl na otáčkoměr, protože podle sluchu bych motor neustále držel nad 2500.
Takže sem se radši spolehl na otáčkoměr, protože podle sluchu bych motor neustále držel nad 2500.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 703
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Dubá
- Vůz: V70 I 2.5tdi 1999
#14 Na jaké otáčky jezdíte
Tak záleží to samozřejmě i motor od motoru, ale pokud v mém případě chci přidat(otáčky pod 1500), tak se ten motor trápí a radši podřadím.Teflon_490 píše:Vsechno to zalezi na situaci v jake se ty ktery otacky maji pouzit. 1200 je naprosto ok z mirnyho kopecka, kdy lechtanim plynu jenom potrebujete udrzovat soucasnou rychlost. Po rovince je bez problemu 1400, no a kdyz jedete do kopce, tak tam samozrejme zase jeste vic, umerne tomu jakej ten kopec je. Pri potrebe zrychleni je ale potreba na tohle pamatovat, a delat to jemne a plynule, pri razatnejsich zrychleni pak podradit. Taky zalezi na teplote motoru, pokud je studenej, drzim ho minimalne o 200 vic, nez kdyz je zahratej a sou tam uz mensi treci sily.
Je proste u toho potreba trochu premyslet, a pokud na to nekdo nema cit, tak pak ho to radeji naucit s vyssima otackama. Ale rict ze pod 1500 nejit je hodne zavadejici.
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
#15 Na jaké otáčky jezdíte
[quote="Urvanej"]mr1: ale pak sem měl možnost tříválec tdi ve fobii a to sem čuměl. [/quote]
problém je, že taková hovadina, jako je tří válcový motor, nemá vůbec vznikat. Natož v dehtu. To je echt kravina.
problém je, že taková hovadina, jako je tří válcový motor, nemá vůbec vznikat. Natož v dehtu. To je echt kravina.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 379
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Choceň
- Vůz: V60 D4 133kW '15
#16 Na jaké otáčky jezdíte
3válec je můj vysněný motor... Ale od Triumphu v jedné stopě
Jinak myslím, že jsem nejel s dieselem, který by pod 1500 otáček netrpěl.
Jinak myslím, že jsem nejel s dieselem, který by pod 1500 otáček netrpěl.
_________________
V70 D5 136kW '07
V70 D5 136kW '07
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 71
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dolní Žandov
- Vůz: V70 2.5TDI man., 12/1997
#17 Na jaké otáčky jezdíte
Měl jsem tu čest jet několikrát se služební fabií (1.6TDi) trasu Aš-Brno a zpět. Zkusil jsem režim podle šipek a podle citu. Na "šipky" jsem měl průměrnou spotřebu o 0.5l vyšší a k tomu mi bylo blběok2ucx píše:Naprosto zločinný je ten wizard, který je třeba v koncernech. Jednou jsem se zkusil řídit jeho radami (šipkami, že už mám řadit nahoru) a plakal jsem spolu s převodovkou, motorem a hlavně dvouhmotou. To je komplot výrobce auta a dílů. Šikovný právník by jistě na automobilce vysoudil, že takový režim není o žádných úsporách, ale že vede rychle k předčasnému opotřebení mnoha částí vozu. Pokud je tam někde nějaká úspora, tak maximálně jen paliva (0.07l/100km?). Ale že majitel vyklopí na opravách násobně více, o tom už se cudně mlčí. O zatuhlých regulacích turba a jiných neduzích se také nikdo nebaví.C 3 píše:... doporučují jezdit ... (kvůli úspoře) ...
P.
K tématu: otáčky podle sluchu. Na rovinkách od cca 1400, z mírného kopečku i nižší. Do kopce vyšší. Maximální otáčky do 3000, pokud nepotřebuju rychlou akceleraci
#18 Na jaké otáčky jezdíte
Maximální otáčky 3000? já teda minimálně jednou za jízdu na pár okamžiků klidně podržím k červenýmu.... i polo už sem naučil jezdit. Když sem ho od kamarádky dovezl, opravdu se to skoro nehýbalo, a maximálku sotva kilo.... dnes to lítá jak z praku, a 170 to dává jak prd. Otáček se nebát, nic se nesmí přehánět - každým směrem.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4941
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#19 Na jaké otáčky jezdíte
Správně, klapky turba je potřeba rozhýbat, nebo zatuhnou. Taky tomu jdu občas po krku
A s tím podtáčením - pamatujte trochu na tu manuální převodovku, nebo se vám zle odvděčí
A s tím podtáčením - pamatujte trochu na tu manuální převodovku, nebo se vám zle odvděčí
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#20 Na jaké otáčky jezdíte
Řekl bych, že ta D5 umí tahat od 1400 otáček, aspoň mě to u toho automatu takhle funguje. Níž nechodí a když tomu přidám, tak samozřejmě automat udělá, co je potřeba. Ale třeba po městě na čtverku udržovací jizdou kolem těch 1500 normálně jezdím. Nicméně pokud je s manuální převodovkou, chce to řadit s citem dle sešlápnutí plynu...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1676
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
- Kontaktovat uživatele:
#21 Na jaké otáčky jezdíte
Doporučuji jezdit dle křivky točivého momentu a výkonu. Každý by měl mít o ní alespoň malé ponětí...
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#22 Na jaké otáčky jezdíte
no hezky tvl, kdyz mi to pada pod 1600 rpm mam pocit, ze delam neco spatne.. a tu je debata jestli je 1200 rpm dost Priznam se ze nejspokojenejsi jsem kdyz vidim rucicku kolem 2000, do kopce to pod tuto hodnotu snad ani nikdy netocim.. pri predbihani detto, zacinam od 2000, holt jsem ale jeste furt zdeformovanej "R" budikama do 8000 otacek.. asi je to dozivotni Na druhe strane o DPF a o nejake dvouhmote v aute prakticky ani nevim.. 6-tku jsem pod 2000 otacek nikdy nezaradil, na to davam taky bacha at sesty prevod M66 netrpi Emise na jednotku a spotreba.. trada.. 6,8 dlouhodobe, v zime snad o pulitru vic, co vic chtit od 1,7 tonoveho vozu
PS: zaklad je si predstavit motor pri jakem stylu nejlip spaluje a nejmin trpi.. pripadne pro uplneho laika jezdit tak at se volant pri jizde ani nezachveje prepnout si jeste budiky z lamani rekordu momentalni spotreby na dojezd a venkovni teplotu a jezdit dle chuti, dyt s D5 se to celkem hezky da
PS: zaklad je si predstavit motor pri jakem stylu nejlip spaluje a nejmin trpi.. pripadne pro uplneho laika jezdit tak at se volant pri jizde ani nezachveje prepnout si jeste budiky z lamani rekordu momentalni spotreby na dojezd a venkovni teplotu a jezdit dle chuti, dyt s D5 se to celkem hezky da
Naposledy upravil(a) st_Andy dne 21 kvě 2017 00:07, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#23 Na jaké otáčky jezdíte
To pak clovek klobouk jenom čubrni jak puk kdyz mu to na STK nekolikrat osolej do cervenyho, co ten motor vlastne dokaze.. vyuzivat 30% potencialu 2,4L motora postrada logiku, na to je takova 1,6D od PSA uplne idealni.. holt kdo chce cim driv na umelou regeneraci a premazani klapek.. at si to vychutnamr1 píše:Maximální otáčky 3000? já teda minimálně jednou za jízdu na pár okamžiků klidně podržím k červenýmu.... i polo už sem naučil jezdit. Když sem ho od kamarádky dovezl, opravdu se to skoro nehýbalo, a maximálku sotva kilo.... dnes to lítá jak z praku, a 170 to dává jak prd. Otáček se nebát, nic se nesmí přehánět - každým směrem.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 401
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
#24 Na jaké otáčky jezdíte
A ze tak presne vite ze to tomu motoru skodi, a urcite to mate ze sve vlastni zkusenosti a ne z agentury JPP. Psal sem to tady uz, x aut u nas v rodine jezdenejch stylem ctverka 50 po meste na 1400 otacek, a svete div se, vsechny auta to davaji bez problemu (vsechno diesely). Nejstarsi kus V40 pres 400k km a prede si dal - turbo puvodni, spojka menena is dvojhmotou, spis preventivne, jeste by neco urcite bez problemu najezdila.
Ale jak sem tady v tom topicu psal, chce to delat s rozumem. Pokud je motor studenej/je to do kopce/potrebujete vetsi vykon nez jen na udrzovani stavajici rychlosti, pak je potreba se k tomu chovat. A samozrejme pravidelne protahnout. Ale to ze tam obecne neco kvuli tomu odejde je blbost, je to o tom jak se k tomu clovek v tom rezimu chova, ne ten rezim samotnej.
Ale jak sem tady v tom topicu psal, chce to delat s rozumem. Pokud je motor studenej/je to do kopce/potrebujete vetsi vykon nez jen na udrzovani stavajici rychlosti, pak je potreba se k tomu chovat. A samozrejme pravidelne protahnout. Ale to ze tam obecne neco kvuli tomu odejde je blbost, je to o tom jak se k tomu clovek v tom rezimu chova, ne ten rezim samotnej.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
#25 Na jaké otáčky jezdíte
Já to vím z vlastní zkušenosti, a ze zkušeností mého dvorního mechanika. Každé klobouk auto, co mu dovezou, nejede. Stačí pár kilometrů ostřejší jízdy (u mého pola to třeba bylo cítit až tak po dvou stovkách, ale jezdí opravdu lépe a lépe, čím déle ho mám). Všechno se pěkně vevnitř spálí a vyčistí... No a také člověk nemusí být úplný génius, aby mu taková věc docvakla, je to prostě logická věc. Je velký rozdíl, v jakém režimu auto jezdí. Obrovský. Sám se divím, že se na tomto klubu najde někdo, kdo tomu nechce nějak porozumět.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 6 Odpovědi
- 1071 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mot
-
- 7 Odpovědi
- 830 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Davo2811
-
- 27 Odpovědi
- 772 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dopi
-
- 1 Odpovědi
- 601 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dumi.cz
-
- 9 Odpovědi
- 829 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dinofilka007