Právě je 13 pro 2018 14:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 24 srp 2006 12:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2005
Příspěvky: 3256
Bydliště: Praha 9
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Výpis zážehových motorů v S/V40 dle publkace Haynes poskytl Conan

B4164S - 1587cc, 16v
B4164S2 - 1587cc, 16v + VVT
B4184S - 1731cc, 16v
B418S2/3 - 1783cc, 16v + VVT
B4194T - 1855cc, 16v (147kW)
B4194T2 - 1855cc, 16v + VVT (147kW)
B4204S - 1948cc, 16v
B4204S2 - 1948cc, 16v + VVT
B4204T - 1948cc, 16v (118kW)
B4204T2/3 - 1948cc, 16v + VVT (118kW)
B4204T5 - 1948cc, 16v + VVT (147kW)

* VVT - proměnné časování ventilů (zařazeno od cca r.v. 1999)

U těchto motorů Haynes píše, že jsou to Mitsubishi motory.
GDI (Mitsubishi)
B4184SM - 1834cc, 16v (92kW)
B4184SJ - 1834cc, 16v (90kW)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 pro 2006 22:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2005
Příspěvky: 3256
Bydliště: Praha 9
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Jano píše:
4 Jarda - Dik, tvoje vysvetlenie ma hlavu aj patu :-)
Osobne sa motorom velmi nerozumiem, len som podal dalej ako som pochopil ludi v servise co mi popisovali funkciu.
Nakolko kvoli robote beham v obleku, tak mi zrejme len povedali nieco v hrubych rysoch a nezatazovali ma podrobnostami (aj tak by som im nerozumel :-) )
Nevies mi nahodou posunut nejaky link, kde by som sa o tom mohol nieco podrobnejsie docitat?
Joo, zdá se že jsem nalezl. Zkus tuto stránku http://www.faann.net/page.php?menu=teor ... anek&id=16 a klikni si na "motor". Snad ti to pomůže. Již jsem to dlouho nečetl, ale myslím že je to dobrý. Jinak bych si to nedal do "oblíbených". Boří to také dost mýtů, mezi automobilisty zavedených. :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 úno 2007 09:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2007
Příspěvky: 191
Bydliště: Brno(Chrlice) / občas Jeseník
Vůz: Volvo V40 1.8 B4184S Black 1998
kdyby to někomu pomohlo jakéže parametry má B4184S, ať se to nemusí hledat na netu

Volvo V40 1998

Motor:
1731cc, 16v hliníkový (kód B4184S)
Vrtání x zdvih: 83 x 80
Kompresní poměr: 10,5:1
Výkon: 85kW / 115k při 5500ot
Točivý moment: 165Nm při 4100ot
Kombinovaná spotřeba: 8.6l /100km
Palivo: benzín 95oct , min 91oct
Katalyzátor s Lambda sondou
Alternátor: 80Ah
Baterie: 62Ah


Převodovka:
Manuální pětirychlostní
Kmh/1000ot : 40
Maximální rychlost: 194kmh
Zrychlení 0-100kmh: 10.5s

_________________
Volvo V40 1.8 16v 85kW 1998 motor B4184S
Bylo: Ford Escort 1.8TD 1997 51kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 25 pro 2007 19:39 
Offline

Registrován: listopad 2007
Příspěvky: 45
Bydliště: Karlovy Vary
Vůz: S 40 r.v.2000 1.8 90 kW manuál
Když už jste u těch zážehových motorů ze 40-tek nevíte někdo pro zajímavost s jakou automobilkou byl ten či onen motor vyráběn ?

_________________
S 40 r.v.2000 1.8 BA 90 kW B4184 S2 manuál


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 25 pro 2007 22:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2005
Příspěvky: 3256
Bydliště: Praha 9
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Kromě těch uvedených jako Mitsubishi jsou všechny zážehové nahoře uvedené čistě volvo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 25 led 2008 10:48 
Offline

Registrován: červenec 2007
Příspěvky: 697
Jarda S40 píše:
Kromě těch uvedených jako Mitsubishi jsou všechny zážehové nahoře uvedené čistě volvo.

A hlavne pre toto som si vybral benzin a nie diesel :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 25 led 2008 22:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2005
Příspěvky: 3256
Bydliště: Praha 9
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Obdržel jsem dotaz, co vlastně znamená to VVT. Takže to hodím sem pro všechny. Motory se systémem proměnného časování ventilů přizpůsobují sání vzduchu momentálním provozním podmínkám a zatížení motoru. Pomocí řízení přesahu mezi zavřením výfukového a otevřením sacího ventilu se motor neustále ladí tak, aby dodával stálý točivý moment v celém rozsahu jeho otáček. Systém VVT tak umožňuje pružnější jízdu (nahrazuje do jisté míry turbo), díky příznivějšímu (téměř konstatnímu) průběhu momentu snižuje spotřebu a také se výrazně podílí na nižších emisích motorů. Podle toho co jsem měl možnost vyzkoušet motory Volvo S/V40 bez VVT a s VVT i podle názoru jiných řidičů je v pružnosti těchto motorů obrovský rozdíl, ve spotřebě pak možná 1l/100km. Kupříkladu motor B4184S2 v pohodě zrychluje na 5-ku z rychlosti 50km/h a otáček cca 1600. Přitom od nějakých 2 000rpm je ten zátah opravdu znatelný a neklesá až někam do 6 000rpm, kdy vrcholí výkon motoru. Jinak mory se ještě liší podle toho, zda mají VVT techniku jen na sacích ventilech či i na výfukových.

P.S. Z těchto vlastností pramení i můj názor, že pokud su budu moct vybrat, tak raději motory s VVT. I když mají určitej sklon k poruchám složité technologie, potěšení z jízdy za to podle mě stojí. ;-) Tím se nechci dotknou starších spolehlivých motorů.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 25 led 2008 22:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 155
Bydliště: Praha
Vůz: --
Jarda S40 píše:
Jinak motory se ještě liší podle toho, zda mají VVT techniku jen na sacích ventilech či i na výfukových.


Jak to vlastně u Volva je? U turbo-motoru VVT se děla na výfukových ventilech, jinak na sacích. VVT zároveň na sacích a výfukových ventilech Volvo neděla. Je to tak?

A ještě otázka. Proč u turbo-motoru není zapotřebí VVT na sacích ventilech?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 25 led 2008 22:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2005
Příspěvky: 3256
Bydliště: Praha 9
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
1) Variabilní časování na sacích i výfukových - nevím předpokládám ale že u pozdějších motorů typu B4184S3, S9 či S10 se tam už Volvo dopracovalo. Ale je to jen předpoklad, fakt nevím a neberte to za bernou minci. Mohl bych to vytahat z VADISu, ale taky by se mohl snažit někdo jiný. V tom případě budu rád.
2) U turbín předpokládám, že na sacím ventilu VVT nemá význam, protože ten vzduch se tam prostě nacpe násilím, nemá cenu si hrát s nějakým časováním, rezonancí a podobně. Ale také je to jen můj názor, takže berte to s jistou rezervou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 26 led 2008 10:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2007
Příspěvky: 1003
Bydliště: Hradec Kralove
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
To je zrovna pesek, ze technologie sice ma nabeh od roku 99, ja mam vyrobu 99, ale bohuzel bez VVT :cry: Takze to vypada, ze to asi je v modelech od roku 2000 :? NBo nic, musim se stim smirit, jinak naznacuje tomu i to, ze to je od modelu 00 prutokovy snimac vzduchu, ktery sem nasel v ND kdyz sem zkoumal, co vsechno se muze na aute podelat. JE k tomu napis od modeloveho roku 00. Mozna , ze to stim nema souvislost, ale mozna , ze ma :mrgreen:

_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 01 úno 2008 13:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 777
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Volvo XC 90 2.5T AWD
jogin3 píše:
To je zrovna pesek, ze technologie sice ma nabeh od roku 99, ja mam vyrobu 99, ale bohuzel bez VVT :cry: Takze to vypada, ze to asi je v modelech od roku 2000 :? NBo nic, musim se stim smirit, jinak naznacuje tomu i to, ze to je od modelu 00 prutokovy snimac vzduchu, ktery sem nasel v ND kdyz sem zkoumal, co vsechno se muze na aute podelat. JE k tomu napis od modeloveho roku 00. Mozna , ze to stim nema souvislost, ale mozna , ze ma :mrgreen:


Ano, VVT se začalo dodávat "snad" od modelového roku 2000, kdy i obsah 1.9L turbo benzín se změnil na 2.0L u T3 a T4.
Pokud si to dobře z Haynese pamatuju, tak VVT je jen pro výfukové ventily.

_________________
Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III)Obrázek
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 01 úno 2008 16:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 155
Bydliště: Praha
Vůz: --
Conan píše:
Pokud si to dobře z Haynese pamatuju, tak VVT je jen pro výfukové ventily.


U Volva s turbinou ano. U Volva bez turbiny VVT je na sací straně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 06 úno 2008 13:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2007
Příspěvky: 19
Bydliště: Košice - Slovensko
Ahoj,

chcel by som sa opýtať na motor B4184S - 1731cc, 16v. Neviem, či to závisí od typu motora, ale zaujíma ma, či má moje auto priame vstrekovanie paliva alebo je použitý karburátor. Pokiaľ viem, tak karburátor a neviem celkom prečo, keď technológia priameho vstrekovania paliva už dávno existovala a bola pužitá na starších typoch Volva?

_________________
S40 1.8 (85kW) 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 06 úno 2008 18:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2007
Příspěvky: 1003
Bydliště: Hradec Kralove
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
:mrgreen: Otevri kapotu a podivej se, :palec: na 100% to musis videt.

_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 06 úno 2008 18:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2006
Příspěvky: 896
Bydliště: Zlín
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Tvé domněnky jsou úsměvné. Žádný ze zážehových motorů použitých ve V40 nemá karburátor.

_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 06 úno 2008 20:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2007
Příspěvky: 19
Bydliště: Košice - Slovensko
libre píše:
Tvé domněnky jsou úsměvné. Žádný ze zážehových motorů použitých ve V40 nemá karburátor.


Tak potom je to OK... Len neviem prečo sa označujú niektoré motory 1.8 a iné 1.8i, myslel som si, že je rozdiel práve v tom...

_________________
S40 1.8 (85kW) 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 06 úno 2008 21:50 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: září 2005
Příspěvky: 7324
Bydliště: PRG
jozzi píše:
... Len neviem prečo sa označujú niektoré motory 1.8 a iné 1.8i, ...
To si takhle akorát značí "tuzingáři" na kufry, jediné správné značení motorů je od Jardy S40 v prvním příspěvku. 8)

_________________
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Šelma S60-2.4 20V Turbo (B5244T3) (200hp/6000rpm, 291Nm/1800-5000rpm)__(r.v. 2001, mod.01)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)
bylo - Vóólvik V40-2.0 16V Turbo (B4204T) (200hp/5100rpm, 230Nm/1800-4800rpm)__(r.v. 1998, mod.99)(upgrade Obrázek)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 15 bře 2008 10:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2006
Příspěvky: 343
Bydliště: Zlín
i čkem se značí motory GDI
1,8i - jako vysokotlaký přímý vstřik (injection)

_________________
Pavel VOLVO V40 1,8i, 92kW, B4184SM, 99


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 15 bře 2008 12:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2005
Příspěvky: 3256
Bydliště: Praha 9
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Pavel-K píše:
i čkem se značí motory GDI
1,8i - jako vysokotlaký přímý vstřik (injection)
To by muselo být 1,8di (direct injection).Obecně to i opravdu znamená vstřikování, ale Volvo značí motory jinak. Nicméně v seznamech třeba prodejců ND či pojišťoven je třeba B4184S2 vedena jako 1,8i. :roll: Ale to je znamením obecné neznalosti, třeba můj motor B230F ve Dvojce zase značej 2,3 kat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 15 bře 2008 13:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2006
Příspěvky: 343
Bydliště: Zlín
OK,
ale myslel jsem to spíše jako označení na 5-tých dveřích, víš.
Tvoje 1,8 bývá (co jsem viděl) značena jako 1,8
A moje (co jsem viděl) vždycky 1,8i
Stejně tak třeba Librova 2,0 je jen 2,0 bez i

Jinak máš (samozřejmě) pravdu.

_________________
Pavel VOLVO V40 1,8i, 92kW, B4184SM, 99


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 15 bře 2008 16:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2005
Příspěvky: 3256
Bydliště: Praha 9
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Já vycházel z takovýchto přehledů

1.8 (1783ccm/85kW/116HP) [06/01-08/03]
1.8 (1783ccm/90kW/122HP) [03/99-12/03]
1.8 i (1834ccm/90kW/122HP) [06/01-12/03]
1.8 i (1834ccm/92kW/125HP) [03/98-12/03]
1.9 T4 (1855ccm/147kW/200HP) [05/97-07/00]
2.0 (1948ccm/100kW/136HP) [07/95-12/03]
2.0 (1948ccm/103kW/140HP) [07/95-08/99]


Toto cituju z autokelly, je v tom bordel :roll: Přitom nám Volvařům je to tak jasné, ne? :lol: :pij:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 16 pro 2009 16:17 
Offline

Registrován: únor 2009
Příspěvky: 4
Bydliště: Slovensko, Trenchtown :D
Vůz: V40, 2.0, 1997 manual
Poznate niekoho kto dokazal prerobit B4204S na B4204T? Je to len zalezitost turba?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 19 pro 2009 00:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: září 2005
Příspěvky: 7324
Bydliště: PRG
1) Ne
2) Ne

8)

_________________
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Šelma S60-2.4 20V Turbo (B5244T3) (200hp/6000rpm, 291Nm/1800-5000rpm)__(r.v. 2001, mod.01)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)
bylo - Vóólvik V40-2.0 16V Turbo (B4204T) (200hp/5100rpm, 230Nm/1800-4800rpm)__(r.v. 1998, mod.99)(upgrade Obrázek)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 19 pro 2009 18:51 
Offline

Registrován: únor 2009
Příspěvky: 4
Bydliště: Slovensko, Trenchtown :D
Vůz: V40, 2.0, 1997 manual
Lachtan píše:
1) Ne
2) Ne

8)


Co vsetko zahrna takato prestavba?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 19 pro 2009 19:14 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: září 2005
Příspěvky: 7324
Bydliště: PRG
Řeknu to jinak - jednodušší a hlavně levnější je - koupit auto s turbem 8)

_________________
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Šelma S60-2.4 20V Turbo (B5244T3) (200hp/6000rpm, 291Nm/1800-5000rpm)__(r.v. 2001, mod.01)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)
bylo - Vóólvik V40-2.0 16V Turbo (B4204T) (200hp/5100rpm, 230Nm/1800-4800rpm)__(r.v. 1998, mod.99)(upgrade Obrázek)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.097s | 18 Queries | GZIP : Off ]