Multilink nivomat pruziny - prosba

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#1 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od tomasss »

Nemate nekdo doma aspon jednu pruzinu z nivomatovyho multilinku? Potreboval bych vyzkouset jeji tvrdost - mam pruziny z 940 kombajnu, ale zjistil jsem ze maji stejnej pocet zavitu, stejnou tloustku dratu i stejnou delku. Jediny co je jiny je to, ze multilinkovy jsou nabarveny na zeleno a z kombiku na hnedo, tak mne napada jestli to neznaci odlisnej material (tvrdsi u kombajnu).
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:Nemate nekdo doma aspon jednu pruzinu z nivomatovyho multilinku? Potreboval bych vyzkouset jeji tvrdost - mam pruziny z 940 kombajnu, ale zjistil jsem ze maji stejnej pocet zavitu, stejnou tloustku dratu i stejnou delku. Jediny co je jiny je to, ze multilinkovy jsou nabarveny na zeleno a z kombiku na hnedo, tak mne napada jestli to neznaci odlisnej material (tvrdsi u kombajnu).
Mam multilinkove zo 760/D24TIC sedan a su cierne.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#3 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od tomasss »

Zakladni barva je vzdycky cerna, ale pak je pres to jeste nekde nanesenej flek s barvou jinou...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:Zakladni barva je vzdycky cerna, ale pak je pres to jeste nekde nanesenej flek s barvou jinou...
Aha, to moze byt a ako si predstavujes skusku ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#5 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od tomasss »

Zmerit delku volne lezici pruziny, pak zatizit 50kg pytlem cementu a opet zmerit delku :) nebo cokoliv podobneho co se da zopakovat...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:Zmerit delku volne lezici pruziny, pak zatizit 50kg pytlem cementu a opet zmerit delku :) nebo cokoliv podobneho co se da zopakovat...
Tak idem zhanat cement :D
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#7 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od Ondra. »

Sergej píše:
tomasss píše:Zmerit delku volne lezici pruziny, pak zatizit 50kg pytlem cementu a opet zmerit delku :) nebo cokoliv podobneho co se da zopakovat...
Tak idem zhanat cement :D
když neseženeš cement dá se aplikovat třeba i 50 kilo písku, vápna nebo podobné hmoty, čiže co je těžší 50 kilo cementu nebo 50 kilo písku? :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#8 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od tomasss »

Ondra. píše:když neseženeš cement dá se aplikovat třeba i 50 kilo písku, vápna nebo podobné hmoty, čiže co je těžší 50 kilo cementu nebo 50 kilo písku? :D
Jo, nebo si na ni muze Sergej zkusit sednout, zmerit kompresi, a pak priject ke mne domu si sednout na tu moji :D
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#9 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od Sarkasmic »

a nebo by na ní mohl lehnout,pak přijet k tobě a lehnout na tu tvoji... Jen nevím,zda by to splnilo,to co mělo... :ROFL:
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#10 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od jarek.krizan »

Pružiny na multilinku jsou rovné a na tuhé nápravě na jednom konci zůžené. Jinak na kombíky se dávaly 2 tuhosti pružin. Ty nejtvrdší jsou ale na sedana moc tvrdé a pak je jak žebřiňák.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#11 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od tomasss »

jarek.krizan píše:Pružiny na multilinku jsou rovné a na tuhé nápravě na jednom konci zůžené. Jinak na kombíky se dávaly 2 tuhosti pružin. Ty nejtvrdší jsou ale na sedana moc tvrdé a pak je jak žebřiňák.
To vim, ale kdyz se zuzeny konec urizne tak pasujou. Co jsem ale meril suplerou, tak ty pruziny z 940 kombika maji stejny prumer dratu i stejny rozestup zavitu jako ty moje multilinkovy. A co jsem hledal tak material je jen jeden, ale chci si bejt jistej.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od Urvanej »

K testu pružin: lepčí se to testuje na závěs, tzn chováš se k ní jako k mincíři. Nikam to neuskakuje, nepadá a líp se nechá změřit prodloužení/zátěž...
Je to klasická pružina, takže by mělo platit K * hmotnost = prodloužení no a to K má každý péro jiný.
Tu rovnici jen uvádim, kdybyste náhodou nesehnali stejně těžkej pytel s cementem, pže občas se daji slovit jen 30kg a to je na pružinu málo...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#13 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od jarek.krizan »

Materiál je možná jen jeden, ale určitě jinak tepelně zpracovaný.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#14 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od tomasss »

jarek.krizan píše:Materiál je možná jen jeden, ale určitě jinak tepelně zpracovaný.
Aha...? Takze jaka je pravdepodobnost, ze vyhodim sedanovy multilinkovy nivomatovy pruziny, nahodim kombajnovy pruziny z pevny napravy a zadek bude vejs...?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#15 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od Urvanej »

jarek.krizan píše:Materiál je možná jen jeden, ale určitě jinak tepelně zpracovaný.
Na modely co jezdim, tak se dělá jeden materiál, stejně tepelně opracovanej, ale různý tlouštky a stoupání. S tim opracovánim zase tak moc hejbat nemůžeš, protože potřebuješ, aby péro bylo vratný po celou dobu životnosti, takže s kalenim moc hejbat nemůžeš.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#16 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od jarek.krizan »

Takhle mám tu 3 sady pružina na tuhou nápravu. Všechny mají stejný počet závitů stoupání, stejnou sílu ( průměr ) pružiny a přece jsou různě tvrdá.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#17 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od jarek.krizan »

tomasss píše:
jarek.krizan píše:Materiál je možná jen jeden, ale určitě jinak tepelně zpracovaný.
Aha...? Takze jaka je pravdepodobnost, ze vyhodim sedanovy multilinkovy nivomatovy pruziny, nahodim kombajnovy pruziny z pevny napravy a zadek bude vejs...?
Ano zadek bude výš. Já bych péra moc neřezal, ale raději vyrobil nové uložení do nápravnice. Śikovný kovoobráběč si s tím poradí a bude ti stát vysoko a tvrdě.
Když péro uřízneš, tak ti zůstane bez zakončení do roviny a při tlaku na konec ( hranu ) péra, by se mohlo stát, že časem praskne.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#18 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od tomasss »

jarek.krizan píše:Ano zadek bude výš.
Ja teda nevim...zjistoval jsem to jeste na dalsich forech a ptal se par lidi, a dosli jsme k zaveru, ze u multilinku pusobi na pruziny sila gravitace pres vetsi paku nez u pevny napravy. Proto i presto ze jsou pruziny stejny, u multilinku to uz sedi na zemi a u pevny napravy je to uplne v pohode a jeste muzes nalozit.
Taky jsem se ptal na to teplotni zpracovani, a podle znamyho co se mota kolem metalurgie je to blbost. Hodnota teploty ovlivnuje pouze to, jak bude material odolny, ale neovlivnuje to jeho modul torze. Coz je prave vlastnost udavajici "tvrdost" pruzin.
jarek.krizan píše:Śikovný kovoobráběč si s tím poradí a bude ti stát vysoko a tvrdě.
Je fakt ze praci s kovem mam rad, ale tolik zase ne :green:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#19 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od jarek.krizan »

Nevím, jak se vyrábí tvrdost pružiny, ale je to jak jsem psal. Mám 3 sady, všechny jsou vzhledem i mírami stejné a přece je každá jiná.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#20 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od Sarkasmic »

ee,páku do toho neplet! ta platí pouze u dvou ramen nad sebou a pružinou mezi nima,tady to dycky jen leží...
Edit,-myslel sem lichoběžníkovou...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#21 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od tomasss »

jarek.krizan píše:Nevím, jak se vyrábí tvrdost pružiny, ale je to jak jsem psal. Mám 3 sady, všechny jsou vzhledem i mírami stejné a přece je každá jiná.
Ok, tak to ale asi bude jinej material uz na vstupu do vyroby...
Takze cekam na vysledek mereni Sergeji :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#22 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:
jarek.krizan píše:Nevím, jak se vyrábí tvrdost pružiny, ale je to jak jsem psal. Mám 3 sady, všechny jsou vzhledem i mírami stejné a přece je každá jiná.
Ok, tak to ale asi bude jinej material uz na vstupu do vyroby...
Takze cekam na vysledek mereni Sergeji :)
Sergej zasa caka na dodavku cementu :) Alebo ich mozem zatazit vlastnou vahou, ale neviem ci to bude v prahe reprodukovatelne :D .
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#23 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:Sergej zasa caka na dodavku cementu :) Alebo ich mozem zatazit vlastnou vahou, ale neviem ci to bude v prahe reprodukovatelne :D .
Ok tak to zkus, hlavne mi rekni kolik vazis at vim koho ze znamejch pozadat :D
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#24 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:
Sergej píše:Sergej zasa caka na dodavku cementu :) Alebo ich mozem zatazit vlastnou vahou, ale neviem ci to bude v prahe reprodukovatelne :D .
Ok tak to zkus, hlavne mi rekni kolik vazis at vim koho ze znamejch pozadat :D
No to je ten problem, nova vaha ukazuje zakazdym inak ale +-7kg...
Ale neboj cez vikend nieco vymyslim...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#25 Multilink nivomat pruziny - prosba

Příspěvek od Drtic »

Je tady nejakej posun? Sedi ty 940 kombi pruziny na nivomat multilink?
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“