CESTOMÁNIE VŠUDE PO SVĚTĚ
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#1 CESTOMÁNIE VŠUDE PO SVĚTĚ
Zde se můžete podílet s krásnými místy které jste navštívili a nebo kam máte namířeno.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 118
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
#2 CESTOMÁNIE
Autocamp Bítov na Vranovské přehradě.
http://www.camp-bitov.cz/
Byl jsem tam s karavanem, je to sice již déle v červnu 2009, ale bylo to velice příjemné, sice nám počasí moc nepřálo, ale byly jsme parta kluků a měli jsme co pít a jíst, takže vše bylo OK. Sociálky čisté, sprchy na žetony, občestvení v kempu, WIFI, půjčovna elektrolodí, mnoho příležitostí i pro rodinný výlet. Mohu doporučit !!!
Můj karavan byl tehdy rakouské značky FENDT z roku 1978 a vážil 900kg prostě ideál na tahání. Byl sice starý a stále pevný a bytelný, je to jako s auty. Na fotkách je jasně vidět význam Caravaningu, že žádné počasí vás neznechutí. Kdyby jsme byly ve stanech, tak už by vysely na šňůře , nebo by se jelo domu...
http://www.camp-bitov.cz/
Byl jsem tam s karavanem, je to sice již déle v červnu 2009, ale bylo to velice příjemné, sice nám počasí moc nepřálo, ale byly jsme parta kluků a měli jsme co pít a jíst, takže vše bylo OK. Sociálky čisté, sprchy na žetony, občestvení v kempu, WIFI, půjčovna elektrolodí, mnoho příležitostí i pro rodinný výlet. Mohu doporučit !!!
Můj karavan byl tehdy rakouské značky FENDT z roku 1978 a vážil 900kg prostě ideál na tahání. Byl sice starý a stále pevný a bytelný, je to jako s auty. Na fotkách je jasně vidět význam Caravaningu, že žádné počasí vás neznechutí. Kdyby jsme byly ve stanech, tak už by vysely na šňůře , nebo by se jelo domu...
- Přílohy
-
- P7030167.JPG (100.39 KiB) Zobrazeno 5947 x
-
- P7030156.JPG (67.8 KiB) Zobrazeno 5947 x
-
- P7030148.JPG (75 KiB) Zobrazeno 5947 x
_________________
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#3 CESTOMÁNIE
Jirko kdo to tam byl s tou devítkou?
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 118
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
#4 CESTOMÁNIE
Můj brácha, ještě jí má, je to jeho srdcová záležitost kdysi dovezeno jako TAXI z Francie, pak to jezdilo v Brně, snad jako TAXI, pak to měl můj táta, pak Brácha a teď s tím jezdí jeho manželkaneuman zdenek píše:Jirko kdo to tam byl s tou devítkou?
_________________
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#5 CESTOMÁNIE
Výlet za Severní polární kruh a zpět
(3. 7. 2009 – 17. 7. 2009)
3. 7. 2009 - pátek
Nastal den „D“. Zhruba kolem 17:00 se pomalu sjíždí celá výprava: my, Dvořáci a Třečci.
Kolem 18:00 se jízdmo odebíráme na véču do Montiku. Pak už jen malé rozloučení s osazenstvem a vyrážíme.
Průjezd Prahou, na to, že je pátek je plynulý.
Jedeme po teplické dálnici. Kousek před hranicemi tankujeme. Cesta je dlouhá a únavná. Pořád po dálnici směr Drážďany, pak Berlín, Lübeck. V dálničním mumraji kolem Berlína ztrácíme Honzu. Vysílačka je mimo dosah, ale po telefonu se pomalu formace dává dohromady.
Jsme už docela unavení. Je něco kolem druhé ranní, proto se rozhodneme na dálničním odpočívadle pro nocleh. Odesteleme kufry našich vozidel, tedy my a Honza. Jirka direktivně vykolíkuje Lence prostor poblíž odpadkového koše a s výrazem zkušeného trampa uléhá vedle ní. Hned co vyčerpaná Lenka usíná, Jirka se plíží do autíčka, kde spokojeně přenocuje.
4. 7. 2009 - sobota
Vstáváme kolem 6. Je strašné horko. Po parkovišti korzuje Léňa pokousaná od komárů.
Sem, tam proběhne kolem našich nosů závan jakéhosi smrádku. Přece nejsme na cestě tak dlouho? Že by Honza? Záhada odhalena. Kousek od Lenčiny karimatky leží tlející srna. Lenka s ní strávila noc a ani nepoznala, že vedle ní neleží Jirka, ale tato trofej.
Provedeme velmi zběžnou očistu. Snídaně v podobě rozteklých housek a zapařených řízků, chtělo by se říct srnčích a vyrážíme směr Lübeck, Putgarden a trajekt na Rodby.
Nalodění na trajekt proběhlo bez problémů. Intervaly přes den jsou půl hodiny. Cena za trajekt do Švédska přes Dánsko je za auto 108,-EU.
Na příjemném parkovišti poobědváme a pokračujeme na Kodaň.
Asi 20 km před Kodaní nacházíme benzínku se sprchami a kupodivu zadarmo. Seřadíme se způsobně do dvojic a jdeme otloukat, to co jsme cestou nasbírali. Ale, proč je ta sprcha plná mravenců?
Je strašné parno, takže procházka po rozpáleném městě bude asi očistec.
(3. 7. 2009 – 17. 7. 2009)
3. 7. 2009 - pátek
Nastal den „D“. Zhruba kolem 17:00 se pomalu sjíždí celá výprava: my, Dvořáci a Třečci.
Kolem 18:00 se jízdmo odebíráme na véču do Montiku. Pak už jen malé rozloučení s osazenstvem a vyrážíme.
Průjezd Prahou, na to, že je pátek je plynulý.
Jedeme po teplické dálnici. Kousek před hranicemi tankujeme. Cesta je dlouhá a únavná. Pořád po dálnici směr Drážďany, pak Berlín, Lübeck. V dálničním mumraji kolem Berlína ztrácíme Honzu. Vysílačka je mimo dosah, ale po telefonu se pomalu formace dává dohromady.
Jsme už docela unavení. Je něco kolem druhé ranní, proto se rozhodneme na dálničním odpočívadle pro nocleh. Odesteleme kufry našich vozidel, tedy my a Honza. Jirka direktivně vykolíkuje Lence prostor poblíž odpadkového koše a s výrazem zkušeného trampa uléhá vedle ní. Hned co vyčerpaná Lenka usíná, Jirka se plíží do autíčka, kde spokojeně přenocuje.
4. 7. 2009 - sobota
Vstáváme kolem 6. Je strašné horko. Po parkovišti korzuje Léňa pokousaná od komárů.
Sem, tam proběhne kolem našich nosů závan jakéhosi smrádku. Přece nejsme na cestě tak dlouho? Že by Honza? Záhada odhalena. Kousek od Lenčiny karimatky leží tlející srna. Lenka s ní strávila noc a ani nepoznala, že vedle ní neleží Jirka, ale tato trofej.
Provedeme velmi zběžnou očistu. Snídaně v podobě rozteklých housek a zapařených řízků, chtělo by se říct srnčích a vyrážíme směr Lübeck, Putgarden a trajekt na Rodby.
Nalodění na trajekt proběhlo bez problémů. Intervaly přes den jsou půl hodiny. Cena za trajekt do Švédska přes Dánsko je za auto 108,-EU.
Na příjemném parkovišti poobědváme a pokračujeme na Kodaň.
Asi 20 km před Kodaní nacházíme benzínku se sprchami a kupodivu zadarmo. Seřadíme se způsobně do dvojic a jdeme otloukat, to co jsme cestou nasbírali. Ale, proč je ta sprcha plná mravenců?
Je strašné parno, takže procházka po rozpáleném městě bude asi očistec.
- Přílohy
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 004.jpg (125.39 KiB) Zobrazeno 5758 x
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 005.jpg (114.88 KiB) Zobrazeno 5758 x
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 007.jpg (114.63 KiB) Zobrazeno 5758 x
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#6 CESTOMÁNIE
Procházkou po Kodani jsme strávili asi 3 hodinky. Jsme městem naprosto fascinováni.. Našli jsme i slušné místo na parkování poblíž centra za 50,-DK na den. Zvládli jsme opravdu hodně památek včetně Amalienborgu. Lehce jsme se nadlábli a osvěžili zmrzkou.
Poté nasedáme do vyhřátých aut a dle Honzově navigaci se ještě dost projedeme po Kodani a jejích příměstských částech. Konečně dálnice na Helsingor. Naloďujeme se na trajekt do Helsingboru – Švédsko.
Počasí je super, až moc. Asi 50 km za Helsingborgem sjíždíme z dálnice na Götteborg
a pomalu hledáme nocleh. Nacházíme jej v Tässjo. Luxusní nocleh u jezera. Jirka má možnost postavení stanu v soukromí, my spíme v autech 5 metrů od vody. Je to nádherné posezení a hlavně koupání. Spláchneme pot a prach z cest a k večeři si dáme zasloužené pivko.
Konečně se snad vyspíme.
Noc je neuvěřitelně horká, máme otevřené dveře celou noc. Tu s námi pochopitelně tráví i komáři. Kupodivu nejsou až tak moc útoční.
Poté nasedáme do vyhřátých aut a dle Honzově navigaci se ještě dost projedeme po Kodani a jejích příměstských částech. Konečně dálnice na Helsingor. Naloďujeme se na trajekt do Helsingboru – Švédsko.
Počasí je super, až moc. Asi 50 km za Helsingborgem sjíždíme z dálnice na Götteborg
a pomalu hledáme nocleh. Nacházíme jej v Tässjo. Luxusní nocleh u jezera. Jirka má možnost postavení stanu v soukromí, my spíme v autech 5 metrů od vody. Je to nádherné posezení a hlavně koupání. Spláchneme pot a prach z cest a k večeři si dáme zasloužené pivko.
Konečně se snad vyspíme.
Noc je neuvěřitelně horká, máme otevřené dveře celou noc. Tu s námi pochopitelně tráví i komáři. Kupodivu nejsou až tak moc útoční.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#7 CESTOMÁNIE
POKRAČOVÁNÍ:
Vstáváme vyspalí dorůžova kolem 7 hodiny. Super ranní hygiena. Všichni postupně navštívíme přilehlý lesík. Ten poslední, tedy Lenka musí být už hodně opatrná. Samej nášlap.
Zabalíme věci, každý to svoje po sobě zahrabe a jedeme na Götteborg.
Návštěva Götteborgu.
Götteborg je hodně podobný Budapešti. Stejně honosný. Procházka po centru nás příjemně unavila. Obědváme za 79,-SeK. Následuje velmi dobrá zmrzlinka za 25,- SeK.
Zvedá se vítr. Vypadá to na pěknou buřinu.
Ještě navštívíme Muzeum Volvo, nám již dobře známé. Proběhla zde od poslední návštěvy malá úprava expozice. Takže pár záběrů „na nás, na krávy…“ a ven z města.
Cestou po dálnici na Oslo, kterou mimochodem velmi dobře známe z předchozí návštěvy „severu“, uvízneme v koloně. Stojíme asi hodinu. Honza nám pouští přes vysílačku Michala Davida a ABBU.
Kvůli zdržení jsme se rozhodli vyhledat nějaký nocleh, protože platí pravidlo, když místo na nocleh nehledáš je jich po cestě spousty, ale jak se přiblíží večer, nenajdeš nic.
Trochu pojíždíme v okolí Strömstadtu. Náhle opuštěná usedlost nebo bývalý penzion u mořského zálivu (pozn. 25 km na Strömstadt, přes šraňky – může se hodit).
Ochladilo se, takže noc je snesitelnější. Komáry řešíme starou záclonou.
Vstáváme vyspalí dorůžova kolem 7 hodiny. Super ranní hygiena. Všichni postupně navštívíme přilehlý lesík. Ten poslední, tedy Lenka musí být už hodně opatrná. Samej nášlap.
Zabalíme věci, každý to svoje po sobě zahrabe a jedeme na Götteborg.
Návštěva Götteborgu.
Götteborg je hodně podobný Budapešti. Stejně honosný. Procházka po centru nás příjemně unavila. Obědváme za 79,-SeK. Následuje velmi dobrá zmrzlinka za 25,- SeK.
Zvedá se vítr. Vypadá to na pěknou buřinu.
Ještě navštívíme Muzeum Volvo, nám již dobře známé. Proběhla zde od poslední návštěvy malá úprava expozice. Takže pár záběrů „na nás, na krávy…“ a ven z města.
Cestou po dálnici na Oslo, kterou mimochodem velmi dobře známe z předchozí návštěvy „severu“, uvízneme v koloně. Stojíme asi hodinu. Honza nám pouští přes vysílačku Michala Davida a ABBU.
Kvůli zdržení jsme se rozhodli vyhledat nějaký nocleh, protože platí pravidlo, když místo na nocleh nehledáš je jich po cestě spousty, ale jak se přiblíží večer, nenajdeš nic.
Trochu pojíždíme v okolí Strömstadtu. Náhle opuštěná usedlost nebo bývalý penzion u mořského zálivu (pozn. 25 km na Strömstadt, přes šraňky – může se hodit).
Ochladilo se, takže noc je snesitelnější. Komáry řešíme starou záclonou.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#8 CESTOMÁNIE
6. 7. 2009 – pondělí
Je to krásné a příjemné ráno. Kolem šesté hodiny nás postupně probere nějaké říhnutí. Zase ten Honza? Ale ten spí dál? Jediný Jirka si všimne, že je to los. Co ten Jirka s tou vysokou pořád má? Los vzal nohy na ramena a zmizel v lesíku. Tak snad příště.
Posnídáme něco ze zásob, dáme si dobrou kávu. Honzík utře nůž na chleba posmrkaným kapesníkem a vyrážíme směr Oslo a dál do Norska. Každý den máme ujet cca 400 km, což není v těchto podmínkách nic nemožného.
Myslíme si, že ušetříme cestu, když se Oslu vyhneme směrem na Drobak. Omyl. Drobak sice OK, ale bohužel slepá, ale krásná zajížďka. Trochu bloudíme, pak se rozhodneme jet na Oslo.
Kolem Osla projedeme bez problémů, trochu dopravní špička, ale jde to. Jedeme na Draunen a začíná pěkně pršet. Jedeme po silnici E134, která nás vede úžasnou krajinou.
Potom směr Selford na silnici 45. Je to bomba. Jako z pohádky. Rekreační chaloupky ze dřeva a s trávou zarostlými střechami působí jak města pro trpaslíky. Škoda, že prší a je šero. Přesto se pokusíme o pár fotek. Dokonce se nám podaří zahlédnout mládě losa. Je to úžasný pocit.
Na silnici 9 (Honneuje) pár kilometrů za křižovatkou se silnicí 45 nacházíme parádní místo na spaní. Je tu jezero s koupalištěm.
Vzhledem k počasí postavíme auta kufrem k sobě a přes zvednuté zadní dveře uděláme plachtou zázemí. Sedíme, popíjíme a užíváme si pohodičku.
Noc je fajn. Spí se dobře, prší. Jirka už do konce dovolené zavrhnul stavění stanu a spí s Lenkou ve V40.
Je to krásné a příjemné ráno. Kolem šesté hodiny nás postupně probere nějaké říhnutí. Zase ten Honza? Ale ten spí dál? Jediný Jirka si všimne, že je to los. Co ten Jirka s tou vysokou pořád má? Los vzal nohy na ramena a zmizel v lesíku. Tak snad příště.
Posnídáme něco ze zásob, dáme si dobrou kávu. Honzík utře nůž na chleba posmrkaným kapesníkem a vyrážíme směr Oslo a dál do Norska. Každý den máme ujet cca 400 km, což není v těchto podmínkách nic nemožného.
Myslíme si, že ušetříme cestu, když se Oslu vyhneme směrem na Drobak. Omyl. Drobak sice OK, ale bohužel slepá, ale krásná zajížďka. Trochu bloudíme, pak se rozhodneme jet na Oslo.
Kolem Osla projedeme bez problémů, trochu dopravní špička, ale jde to. Jedeme na Draunen a začíná pěkně pršet. Jedeme po silnici E134, která nás vede úžasnou krajinou.
Potom směr Selford na silnici 45. Je to bomba. Jako z pohádky. Rekreační chaloupky ze dřeva a s trávou zarostlými střechami působí jak města pro trpaslíky. Škoda, že prší a je šero. Přesto se pokusíme o pár fotek. Dokonce se nám podaří zahlédnout mládě losa. Je to úžasný pocit.
Na silnici 9 (Honneuje) pár kilometrů za křižovatkou se silnicí 45 nacházíme parádní místo na spaní. Je tu jezero s koupalištěm.
Vzhledem k počasí postavíme auta kufrem k sobě a přes zvednuté zadní dveře uděláme plachtou zázemí. Sedíme, popíjíme a užíváme si pohodičku.
Noc je fajn. Spí se dobře, prší. Jirka už do konce dovolené zavrhnul stavění stanu a spí s Lenkou ve V40.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#9 CESTOMÁNIE
7. 7. 2009 – úterý (1.902 km)
Vstáváme do deštivého dne. Někteří se statečně koupou v jezeře. Ostatní radši na WC, kde je samozřejmostí teplá voda. Byla tu dokonce snaha v rámci úspory času vytvořit při koupeli nemanželské dvojice, ale to jsem Zdendovi zatrhla. Ať si jde Jeník s někým jiným!
Je hnusně. Vše je vlhké, a to nás čeká to nejkrásnější. Fjordy, Stavanger…
Počasí se začíná zlepšovat a nám se naskytne úžasná podívaná při cestě po silnici Nomeland – Adheram (siln.č. 9).
Všude hory, jezera a volně se pasoucí stáda ovcí a koz. Ze Suleskardu pokračujeme po silnici č. 45 na Stavanger.
Stavanger je malebné, původně rybářské město. Parkujeme skoro v centru (20,-NoK). Jdeme na prohlídku. To co jsme původně považovali za panelák je obrovská zámořská loď Orchestra. Chvíli pozorujeme plavčíka, jak malým válečkem na malování u tohoto obra odstraňuje korodující tečky.
Tak a zpět za volant. Cestou musíme trajektem (57,-NoK auto + 24,- NoK osoby). Musíme se vymotat a posunout se k Prekestolenu.
Jirka nám slibuje neobyčejný zážitek.
Máme trochu problém s nalezením noclehu, ale nacházíme parkoviště asi 10 km od našeho cíle. Sice bez WC, ale však si nějak poradíme. Čeká nás další noc bez tmy.
Vstáváme do deštivého dne. Někteří se statečně koupou v jezeře. Ostatní radši na WC, kde je samozřejmostí teplá voda. Byla tu dokonce snaha v rámci úspory času vytvořit při koupeli nemanželské dvojice, ale to jsem Zdendovi zatrhla. Ať si jde Jeník s někým jiným!
Je hnusně. Vše je vlhké, a to nás čeká to nejkrásnější. Fjordy, Stavanger…
Počasí se začíná zlepšovat a nám se naskytne úžasná podívaná při cestě po silnici Nomeland – Adheram (siln.č. 9).
Všude hory, jezera a volně se pasoucí stáda ovcí a koz. Ze Suleskardu pokračujeme po silnici č. 45 na Stavanger.
Stavanger je malebné, původně rybářské město. Parkujeme skoro v centru (20,-NoK). Jdeme na prohlídku. To co jsme původně považovali za panelák je obrovská zámořská loď Orchestra. Chvíli pozorujeme plavčíka, jak malým válečkem na malování u tohoto obra odstraňuje korodující tečky.
Tak a zpět za volant. Cestou musíme trajektem (57,-NoK auto + 24,- NoK osoby). Musíme se vymotat a posunout se k Prekestolenu.
Jirka nám slibuje neobyčejný zážitek.
Máme trochu problém s nalezením noclehu, ale nacházíme parkoviště asi 10 km od našeho cíle. Sice bez WC, ale však si nějak poradíme. Čeká nás další noc bez tmy.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#10 CESTOMÁNIE
8. 7. 2009 – středa (2.190 km)
V noci trochu sprchlo, je zamračeno, ale teplo. Snad nebude pršet, když nás čeká takový zážitek, jak Jirka slibuje.
Prekestolen!
Kolem půl 10 vyrážíme na tůru na „kazatelnu“ Prekestolen. Je to skalní plošina cca 600 m na m. spadající do Lysenfjordu. Informační tabule doporučuje dobrou obuv, pití, teplé prádlo. První část cesty vyfuníme do kopce lesíkem, pak následuje pozvolná cestička po hatích.
Ovšem to co objevilo ve výhledu se tak poeticky nejeví. Stezka 200 m převýšení po ohromných šutrech. Nejprve skáčeme jako kamzíci, potom jako chcíplí kamzíci. Je to síla! Stále to nemá konce.
Jirka ze strachu prchá napřed a za ním funí naše zdivočelá smečka. Pak ještě mírný kopeček po skalních plošinách a konečně cíl! Jirka raději vyleze ještě o pár metrů výš, protože na něj srší nadávky. Ovšem pohled dolů, do fjordu, nádherné počasí vše vynahradí. Pro vychutnání pohledu dolů si leháme na břicho, protože vestoje trne celé tělo. Jirka se k naší zdivočelé smečce zatím neodvážil přiblížit.
To netušíme, co nás čeká na cestě dolů. Peklo! Proti nám davy turistů, slézáme šutry. Klouby už nám ani nevržou, prostě nejsou. Jsme jak parta tělesně postižených. V polovině cesty se rozhoduji, zda pokračovat, či zde zemřít.
Naštěstí, tedy jak pro koho, jsou na parkovišti sprchy. Všichni se vysprchovali vlažnou vodičkou a na mne zbyla pouze studená sprcha bez nástavce. Umím si představit rozpačitou Elišku, která mě před sprchami hlídala a musela čelit překvapeným výrazům kolemjdoucím na zvuky, které se ze sprchy ozývaly. Smyla jsem tolik soli, co ani Maruška v pytlíku neměla. Zaplatíme za parkoviště 80,-NoK a pokračujeme po silnici č. 13. Musíme najet nějaké kilometry, neb čas kvapí a cesta neubíhá.
V Nesviku jedeme trajektem.
Cestou na Odda jsme narazili na nádherné vodopády.
S odpočívadlem je trochu problém, ale kdo si počká, ten se dočká. Odpočívadlo s teplou vodou je zde. Celou noc světlo. Sedíme a probíráme zážitky do půlnoci.
V noci trochu sprchlo, je zamračeno, ale teplo. Snad nebude pršet, když nás čeká takový zážitek, jak Jirka slibuje.
Prekestolen!
Kolem půl 10 vyrážíme na tůru na „kazatelnu“ Prekestolen. Je to skalní plošina cca 600 m na m. spadající do Lysenfjordu. Informační tabule doporučuje dobrou obuv, pití, teplé prádlo. První část cesty vyfuníme do kopce lesíkem, pak následuje pozvolná cestička po hatích.
Ovšem to co objevilo ve výhledu se tak poeticky nejeví. Stezka 200 m převýšení po ohromných šutrech. Nejprve skáčeme jako kamzíci, potom jako chcíplí kamzíci. Je to síla! Stále to nemá konce.
Jirka ze strachu prchá napřed a za ním funí naše zdivočelá smečka. Pak ještě mírný kopeček po skalních plošinách a konečně cíl! Jirka raději vyleze ještě o pár metrů výš, protože na něj srší nadávky. Ovšem pohled dolů, do fjordu, nádherné počasí vše vynahradí. Pro vychutnání pohledu dolů si leháme na břicho, protože vestoje trne celé tělo. Jirka se k naší zdivočelé smečce zatím neodvážil přiblížit.
To netušíme, co nás čeká na cestě dolů. Peklo! Proti nám davy turistů, slézáme šutry. Klouby už nám ani nevržou, prostě nejsou. Jsme jak parta tělesně postižených. V polovině cesty se rozhoduji, zda pokračovat, či zde zemřít.
Naštěstí, tedy jak pro koho, jsou na parkovišti sprchy. Všichni se vysprchovali vlažnou vodičkou a na mne zbyla pouze studená sprcha bez nástavce. Umím si představit rozpačitou Elišku, která mě před sprchami hlídala a musela čelit překvapeným výrazům kolemjdoucím na zvuky, které se ze sprchy ozývaly. Smyla jsem tolik soli, co ani Maruška v pytlíku neměla. Zaplatíme za parkoviště 80,-NoK a pokračujeme po silnici č. 13. Musíme najet nějaké kilometry, neb čas kvapí a cesta neubíhá.
V Nesviku jedeme trajektem.
Cestou na Odda jsme narazili na nádherné vodopády.
S odpočívadlem je trochu problém, ale kdo si počká, ten se dočká. Odpočívadlo s teplou vodou je zde. Celou noc světlo. Sedíme a probíráme zážitky do půlnoci.
- Přílohy
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 174.jpg (91.71 KiB) Zobrazeno 5696 x
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 182.jpg (89.64 KiB) Zobrazeno 5696 x
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 186.jpg (126.62 KiB) Zobrazeno 5696 x
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#11 CESTOMÁNIE
A jedeme dál
9. 7. 2009 – čtvrtek (2.417 km)
Trochu se ochladilo, tak si přispíme.
Jdu vykonat očistu, poté obejdu odpočívadlo a naleznu propíchnutou plzeň od včerejška a luxusně posnídám.
Jedeme stále po silnici č. 13. Čekají nás dva trajekty (107,- a 88,-NoK).
Cesta pokračuje bez problémů. Silnice sice I. třídy, ale jako v Nepálu. Projíždíme asi 50 km cestou tunelů.
Jeden je dokonce 25 km dlouhý, prý nejdelší v Evropě. Jsou zadarmo a ten nejdelší je vylepšený o barevně osvětlené síně pro rozptýlení usínajících řidičů. Náš cíl je Geiranger.
Zvolíme silnici č 15 na Lom. Vypadá to na jeden a půl proudovku. No, hrůza! Ale ještě, že jsme tuto trasu zvolili. Asi v polovině cesty se nám naskýtá úžasná podívaná.
Projíždíme hory ve výšce asi 1.000 metrů. Je tu plno sněhu. Honem se běžíme do sněžného pole vyfotit a posíláme emesky ze slunné dovolené. Kolem nás jezera plná ker. Pak klesáme dolů do nádherné krajiny.
Během dne jsme projeli Jadran, Alpy a Kanadu.
Asi 70 km před Geirangerfjordem budeme nocovat na odpočívadle. Počasí se mění, ale zatím fajn.
Povečeříme rum, fernet a pivo.
Eliška se nám svěří, že cestou utrpěla dvě zranění a má dvě boule. Hezký pohled. Jednu utržila na invalidním hajzlíku, kdy se jí vymrštilo podpůrné madlo a švihlo jí do hlavy. Druhou si udělala o plast v autě, když do něj nastupovala šipkou.
Večer jako předchozí. Ozývají se zvuky všeho druhu. Zatím bez zhmotnělých následků
9. 7. 2009 – čtvrtek (2.417 km)
Trochu se ochladilo, tak si přispíme.
Jdu vykonat očistu, poté obejdu odpočívadlo a naleznu propíchnutou plzeň od včerejška a luxusně posnídám.
Jedeme stále po silnici č. 13. Čekají nás dva trajekty (107,- a 88,-NoK).
Cesta pokračuje bez problémů. Silnice sice I. třídy, ale jako v Nepálu. Projíždíme asi 50 km cestou tunelů.
Jeden je dokonce 25 km dlouhý, prý nejdelší v Evropě. Jsou zadarmo a ten nejdelší je vylepšený o barevně osvětlené síně pro rozptýlení usínajících řidičů. Náš cíl je Geiranger.
Zvolíme silnici č 15 na Lom. Vypadá to na jeden a půl proudovku. No, hrůza! Ale ještě, že jsme tuto trasu zvolili. Asi v polovině cesty se nám naskýtá úžasná podívaná.
Projíždíme hory ve výšce asi 1.000 metrů. Je tu plno sněhu. Honem se běžíme do sněžného pole vyfotit a posíláme emesky ze slunné dovolené. Kolem nás jezera plná ker. Pak klesáme dolů do nádherné krajiny.
Během dne jsme projeli Jadran, Alpy a Kanadu.
Asi 70 km před Geirangerfjordem budeme nocovat na odpočívadle. Počasí se mění, ale zatím fajn.
Povečeříme rum, fernet a pivo.
Eliška se nám svěří, že cestou utrpěla dvě zranění a má dvě boule. Hezký pohled. Jednu utržila na invalidním hajzlíku, kdy se jí vymrštilo podpůrné madlo a švihlo jí do hlavy. Druhou si udělala o plast v autě, když do něj nastupovala šipkou.
Večer jako předchozí. Ozývají se zvuky všeho druhu. Zatím bez zhmotnělých následků
- Přílohy
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 209.jpg (122.49 KiB) Zobrazeno 5678 x
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 215.jpg (101.58 KiB) Zobrazeno 5678 x
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#12 CESTOMÁNIE
10. 7. 2009 – pátek (2.793 km)
Příjemná noc nám umožnila dlouhý a vydatný spánek. Ráno je chladné a větrné. Přece jsme uže docela daleko na severu.
Snídaně, očista a jedeme do Geirangeru. Zatím toho moc nevidíme. Je mlha a poprchává. Serpentýny plné můstků a vodopádků sjíždíme dolů k přístavu.
Koupíme si lístky na projížďku lodí po Geirangerfjordu. Máme ještě čas, loď vyjíždí až v 15:00 a je půl 12. Jdeme po městě prohlédnout malebné obchůdky. Prostě jdeme po obchodech a záchodech.
Tak už honem na molo.
Projížďka fjordem je úžasná, spousta vodopádů. Nejznámější je Sedm sester. Kolem jsou všude skály, které při troše fantazie něco připomínají. Nádherné rozkvetlé louky. Dokonce i meruňkový sad.
Na skalách je několik zemědělských usedlostí, kde sedláci museli, když šli do práce uvazovat děti za nohu ke stromům, aby nezahučely do vody.
Do přístavu se vracíme úplně vymrzlí, tak jdeme na zmrzlinu.
Z Geirangeru pokračujeme „Cestou orlů“ a pak „Cestou Trollů“. Jsou tu moc krásné přírodní scenérie, bohužel trochu ji kazí počasí, hlavně mlha.
Všude jsou značení: „Pozor losíci“, ale zatím nikde nic.
Asi 100 km před Trotheimem narazíme na Shell Motel s úžasnými sprchami. Celé procesí s ručníky a spodním prádlem v podpaží putuje do přízemí motelu. Zpět vylézáme čistí a usměvavý.
Asi 11 km před Trotheimem spíme na odpočívadle u Shellky. Celou noc prší. Máme problém si i odestlat. Ale díky cviku je odestláno za 5 minutek. Dobrou noc.
Příjemná noc nám umožnila dlouhý a vydatný spánek. Ráno je chladné a větrné. Přece jsme uže docela daleko na severu.
Snídaně, očista a jedeme do Geirangeru. Zatím toho moc nevidíme. Je mlha a poprchává. Serpentýny plné můstků a vodopádků sjíždíme dolů k přístavu.
Koupíme si lístky na projížďku lodí po Geirangerfjordu. Máme ještě čas, loď vyjíždí až v 15:00 a je půl 12. Jdeme po městě prohlédnout malebné obchůdky. Prostě jdeme po obchodech a záchodech.
Tak už honem na molo.
Projížďka fjordem je úžasná, spousta vodopádů. Nejznámější je Sedm sester. Kolem jsou všude skály, které při troše fantazie něco připomínají. Nádherné rozkvetlé louky. Dokonce i meruňkový sad.
Na skalách je několik zemědělských usedlostí, kde sedláci museli, když šli do práce uvazovat děti za nohu ke stromům, aby nezahučely do vody.
Do přístavu se vracíme úplně vymrzlí, tak jdeme na zmrzlinu.
Z Geirangeru pokračujeme „Cestou orlů“ a pak „Cestou Trollů“. Jsou tu moc krásné přírodní scenérie, bohužel trochu ji kazí počasí, hlavně mlha.
Všude jsou značení: „Pozor losíci“, ale zatím nikde nic.
Asi 100 km před Trotheimem narazíme na Shell Motel s úžasnými sprchami. Celé procesí s ručníky a spodním prádlem v podpaží putuje do přízemí motelu. Zpět vylézáme čistí a usměvavý.
Asi 11 km před Trotheimem spíme na odpočívadle u Shellky. Celou noc prší. Máme problém si i odestlat. Ale díky cviku je odestláno za 5 minutek. Dobrou noc.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#13 CESTOMÁNIE
11. 7. 32009 – sobota (3.212 km)
Ráno stále prší. Měli jsme na programu prohlídku Trotheimu, ale díky počasí a časovému skluzu razíme směrem severnímu pólu, respektive polárnímu kruhu. Chtěli bychom dnes ujet alespoň 600 km.
Jirka má šťastný den. Poprvé má tuhou stolici!
Celý den jenom jedem, kromě pár zastávek za účelem nákupu potravin.
Ujeli jsme 500 km a asi 50 km před polárním kruhem na odpočívadle rozbijeme tábor.
Místo je moc pěkné, bohužel pouze suché WC, ale čisté. V noci už není ani šero. Prostě 24 hodin den.
Ráno stále prší. Měli jsme na programu prohlídku Trotheimu, ale díky počasí a časovému skluzu razíme směrem severnímu pólu, respektive polárnímu kruhu. Chtěli bychom dnes ujet alespoň 600 km.
Jirka má šťastný den. Poprvé má tuhou stolici!
Celý den jenom jedem, kromě pár zastávek za účelem nákupu potravin.
Ujeli jsme 500 km a asi 50 km před polárním kruhem na odpočívadle rozbijeme tábor.
Místo je moc pěkné, bohužel pouze suché WC, ale čisté. V noci už není ani šero. Prostě 24 hodin den.
- Přílohy
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 258.jpg (117.93 KiB) Zobrazeno 5673 x
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 260.jpg (107.73 KiB) Zobrazeno 5673 x
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 262.jpg (96.89 KiB) Zobrazeno 5673 x
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#14 CESTOMÁNIE
12. 7. 2009 – neděle (3.714 km)
Vstáváme dost pozdě. Všichni se myjeme v přidělených 2 dcl vody, jenom Eliška se pouze navoní.
Po snídani pokračujeme dál na sever.
Severní polární kruh překračujeme po najetých 3.767,5 km od začátku naší cesty. Je 10:15. Teploměr ukazuje 11 stupňů, kolem sněžná pole.
Mezi plochami sněhu je samé kamení, skoro žádná vegetace. Je tu pouze pár milníků, které značí atraktivitu místa. Projdeme pěkné větší „íčko“. Vše je neuvěřitelně drahé.
Cestou zpět do civilizace pokračujeme po E06 a pak následuje zlom na silnici č. 77 a vracíme se pomalu domů.
Do Švédska to máme asi 30 km.
Cesta Švédskem vede po rychlostní silnici 95 a pak po 94 na Lulea. Jenom lesy, jezera a stáda sobů. Konečně trochu rozptýlení.
Pokračujeme naprosto rovnou magistrálou, odpočívadla řídnou, nikoho nepotkáváme.
Projedeme městem Lulea, kde se chceme projít, ale není tu nic mimořádného. Tak jen projížďka autem. Pokračujeme po E4 na Kalix.
Konečně odpočívadlo s WC. Je tu vidět dle WC vysoká návštěvnost. Rozbíjíme lager. Šíleně obtěžujou komáři a je hrozné dusno.
Vstáváme dost pozdě. Všichni se myjeme v přidělených 2 dcl vody, jenom Eliška se pouze navoní.
Po snídani pokračujeme dál na sever.
Severní polární kruh překračujeme po najetých 3.767,5 km od začátku naší cesty. Je 10:15. Teploměr ukazuje 11 stupňů, kolem sněžná pole.
Mezi plochami sněhu je samé kamení, skoro žádná vegetace. Je tu pouze pár milníků, které značí atraktivitu místa. Projdeme pěkné větší „íčko“. Vše je neuvěřitelně drahé.
Cestou zpět do civilizace pokračujeme po E06 a pak následuje zlom na silnici č. 77 a vracíme se pomalu domů.
Do Švédska to máme asi 30 km.
Cesta Švédskem vede po rychlostní silnici 95 a pak po 94 na Lulea. Jenom lesy, jezera a stáda sobů. Konečně trochu rozptýlení.
Pokračujeme naprosto rovnou magistrálou, odpočívadla řídnou, nikoho nepotkáváme.
Projedeme městem Lulea, kde se chceme projít, ale není tu nic mimořádného. Tak jen projížďka autem. Pokračujeme po E4 na Kalix.
Konečně odpočívadlo s WC. Je tu vidět dle WC vysoká návštěvnost. Rozbíjíme lager. Šíleně obtěžujou komáři a je hrozné dusno.
- Přílohy
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 288.jpg (123.56 KiB) Zobrazeno 5671 x
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 285.jpg (128.97 KiB) Zobrazeno 5671 x
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 266.jpg (97.29 KiB) Zobrazeno 5673 x
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 273.jpg (100.15 KiB) Zobrazeno 5673 x
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#15 CESTOMÁNIE
13. 7. 2009 – pondělí
Je půl 1, kdy poklidný spánek vyruší Zdendův nastupující infarkt. Okamžitě všichni řešíme vzniklou situaci dle svých možností. Jirka oslovuje odpočívajícího řidiče odtahovky, která přivolává okamžitě lékaře, jeho přítelkyně poskytuje Zdendovi první pomoc.
Přijíždí sanitka, vysvobozuje Zdendu ze zajetí komárů a odváží jej do Kalixu do nemocnice.
Balíme se a jedeme za nimi. Řidič sanitky nám jede naproti, abychom nezabloudili.
Čekáme na „jipce“. Všichni třetí den bez sprchy, no hrůza.
Personál nemocnice je úžasně milý. Sdělí nám, že si tu Zdendu nechají. Jedeme tedy do místního kempu.
Pod rouškou noci, tedy světla projíždíme recepcí. Uložíme se tak nějak a snad dospíme noc.
Ráno po 8 máme být v nemocnici.
13. 7. 2009 – pondělí
V 7 hodin vstáváme.
Jirka domluví s uklízečem možnost sprchy. Použil asi nějaké donucovací prostředky, ale my konečně můžeme mezi lidi.
Jedeme do nemocnice. Tam nám sdělí, že se nejednalo infarkt, ale o záchvat anginy pectoris. Musí ještě udělat nějaké krevní testy, aby vyloučili poškození srdce.
Máme přijít ve 4 odpoledne.
Táboříme na parkovišti před nemocnicí jako by nám hospitalizovali cikánskýho krále. Jdeme se tedy radši projít po Kalixu. Prolézáme obchody. K obědu si koupíme kuře za 40,-SeK.
Na parkovišti pře nemocnicí obědváme a jdeme se znovu projít. Konečně čtvrtá, ale vše se protahuje na šestou.
Konečně si můžeme oddychnout. Zdenda je v pořádku. Šťastná náhoda tomu chtěla, když v nemocnici pracuje český lékař z Děčína. Prostě k nezaplacení. Tento lékař nám navrhl, abychom nepokračovali dále do Finska a přes Pobaltské republiky a Polsko domů, ale abychom se vrátili domů Švédskem.
Dal nám na sebe telefon s tím, že nám pomůže kdykoliv na území Švédska. Za to mu patří moc velké poděkování a celému personálu nemocnice v Kalixu.
Nemá smysl se někam dnes hnát, tak se vracíme do kempu. Zaplatíme 100,- na naše za auto a dvě osoby. Ubytujeme se na krásném plácku mezi stromy, ale zase ti komáři.
Domluvili jsme se na cestě po východní straně Švédska.
Je půl 1, kdy poklidný spánek vyruší Zdendův nastupující infarkt. Okamžitě všichni řešíme vzniklou situaci dle svých možností. Jirka oslovuje odpočívajícího řidiče odtahovky, která přivolává okamžitě lékaře, jeho přítelkyně poskytuje Zdendovi první pomoc.
Přijíždí sanitka, vysvobozuje Zdendu ze zajetí komárů a odváží jej do Kalixu do nemocnice.
Balíme se a jedeme za nimi. Řidič sanitky nám jede naproti, abychom nezabloudili.
Čekáme na „jipce“. Všichni třetí den bez sprchy, no hrůza.
Personál nemocnice je úžasně milý. Sdělí nám, že si tu Zdendu nechají. Jedeme tedy do místního kempu.
Pod rouškou noci, tedy světla projíždíme recepcí. Uložíme se tak nějak a snad dospíme noc.
Ráno po 8 máme být v nemocnici.
13. 7. 2009 – pondělí
V 7 hodin vstáváme.
Jirka domluví s uklízečem možnost sprchy. Použil asi nějaké donucovací prostředky, ale my konečně můžeme mezi lidi.
Jedeme do nemocnice. Tam nám sdělí, že se nejednalo infarkt, ale o záchvat anginy pectoris. Musí ještě udělat nějaké krevní testy, aby vyloučili poškození srdce.
Máme přijít ve 4 odpoledne.
Táboříme na parkovišti před nemocnicí jako by nám hospitalizovali cikánskýho krále. Jdeme se tedy radši projít po Kalixu. Prolézáme obchody. K obědu si koupíme kuře za 40,-SeK.
Na parkovišti pře nemocnicí obědváme a jdeme se znovu projít. Konečně čtvrtá, ale vše se protahuje na šestou.
Konečně si můžeme oddychnout. Zdenda je v pořádku. Šťastná náhoda tomu chtěla, když v nemocnici pracuje český lékař z Děčína. Prostě k nezaplacení. Tento lékař nám navrhl, abychom nepokračovali dále do Finska a přes Pobaltské republiky a Polsko domů, ale abychom se vrátili domů Švédskem.
Dal nám na sebe telefon s tím, že nám pomůže kdykoliv na území Švédska. Za to mu patří moc velké poděkování a celému personálu nemocnice v Kalixu.
Nemá smysl se někam dnes hnát, tak se vracíme do kempu. Zaplatíme 100,- na naše za auto a dvě osoby. Ubytujeme se na krásném plácku mezi stromy, ale zase ti komáři.
Domluvili jsme se na cestě po východní straně Švédska.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#16 CESTOMÁNIE
14. 7. 2009 – úterý (4.330 km)
Dobře jsme se vyspali, sprška taky proběhla.
Ve městě vyzvedneme v lékárně Zdendovi léky. Koupím si z důvodu velkého úbytku piva 6 třetinkových Staropramenů za pouhých 480 Kč v přepočtu.
Jedeme po silnici E4.
Dle turistického letáčku jsme zjistili, že máme při cestě losí farmu.
Farma se nachází za Umea, na Bjurnholm.
Tedy odbočka z E4 na E12 a pak na 92 a kousek Bjurnholmem jsme v cíli.
Losí farma.
Vstup 120,- SeK.
Malé muzeum a hlavně výběhy s losíky a jejich miminy. Vše přístupné. Každý si může losa pohladit. Miminka jsou rozkošná, mají neuvěřitelně dlouhé řasy.
Dospělý los je monstrózní. V kohoutku dosahuje skoro 2 metry. Jejich srst jsou spíš štětiny. Jsou hodně krotcí a zmoření vedrem. Ošetřovatele je chladí studenou sprchou z hadice.
Stálo to za to.
Pár suvenýrů a znovu zpět na E4.
Nocleh nacházíme u švédského „GoldenGate“. Odpočívadlo je s WC a teplou vodou.
Dobře jsme se vyspali, sprška taky proběhla.
Ve městě vyzvedneme v lékárně Zdendovi léky. Koupím si z důvodu velkého úbytku piva 6 třetinkových Staropramenů za pouhých 480 Kč v přepočtu.
Jedeme po silnici E4.
Dle turistického letáčku jsme zjistili, že máme při cestě losí farmu.
Farma se nachází za Umea, na Bjurnholm.
Tedy odbočka z E4 na E12 a pak na 92 a kousek Bjurnholmem jsme v cíli.
Losí farma.
Vstup 120,- SeK.
Malé muzeum a hlavně výběhy s losíky a jejich miminy. Vše přístupné. Každý si může losa pohladit. Miminka jsou rozkošná, mají neuvěřitelně dlouhé řasy.
Dospělý los je monstrózní. V kohoutku dosahuje skoro 2 metry. Jejich srst jsou spíš štětiny. Jsou hodně krotcí a zmoření vedrem. Ošetřovatele je chladí studenou sprchou z hadice.
Stálo to za to.
Pár suvenýrů a znovu zpět na E4.
Nocleh nacházíme u švédského „GoldenGate“. Odpočívadlo je s WC a teplou vodou.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#17 CESTOMÁNIE
15. 7. 2009 – středa (4.913 km)
Ráno jako každé jiné. Kolem nás všude mlha, ale nad ní svítí slunce.
Dnešní cíl je Stockholm.
Musíme urazit 400 km. Je poměrně horko. Na tempomatu 110 km/hod. a monotónní švédská dálnice.
Na dálnici u Eurostopu, asi 30 km pře Stockholmem obědváme za 70,-SeK a sprchujeme se za 10,-SeK.
Kolem páte jsme ve Stockholmu.
Centrum trefujeme poměrně snadno. Parkujeme v podzemním parkovišti. V centru právě probíhá demonstrace za práva opálených.
Naštěstí v historickém centru je klídek a pohoda. Stockholm je krásné a klidné město. Má úžasnou polohu s ostrůvky a poloostrovy. Zvenčí obdivujeme královský palác. Krásná je procházka po pobřeží. Samé obytné jachty, restaurace na molech…
Tak tedy sbohem a my jedeme dál.
Trochu nervy při výjezdu z města, kdy se poměrně slušně značenou cestu dopravním značením ignoruje Honza a snaží se prosadit cestu podle navigace. Konečně naše oblíbená E4.
Je půl desáté. Ještě, že je tak dlouho vidět.
Spíme u benzínky 20 km za Stokholmem.
Ráno jako každé jiné. Kolem nás všude mlha, ale nad ní svítí slunce.
Dnešní cíl je Stockholm.
Musíme urazit 400 km. Je poměrně horko. Na tempomatu 110 km/hod. a monotónní švédská dálnice.
Na dálnici u Eurostopu, asi 30 km pře Stockholmem obědváme za 70,-SeK a sprchujeme se za 10,-SeK.
Kolem páte jsme ve Stockholmu.
Centrum trefujeme poměrně snadno. Parkujeme v podzemním parkovišti. V centru právě probíhá demonstrace za práva opálených.
Naštěstí v historickém centru je klídek a pohoda. Stockholm je krásné a klidné město. Má úžasnou polohu s ostrůvky a poloostrovy. Zvenčí obdivujeme královský palác. Krásná je procházka po pobřeží. Samé obytné jachty, restaurace na molech…
Tak tedy sbohem a my jedeme dál.
Trochu nervy při výjezdu z města, kdy se poměrně slušně značenou cestu dopravním značením ignoruje Honza a snaží se prosadit cestu podle navigace. Konečně naše oblíbená E4.
Je půl desáté. Ještě, že je tak dlouho vidět.
Spíme u benzínky 20 km za Stokholmem.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#18 CESTOMÁNIE
16. 7. 2009 – čtvrtek (5.406 km)
Ráno nás budí neuvěřitelný ruch. Všude kolem nás haranti a snídající Finové. Je teprve půl 7.
Čumí po nás, div nám nevlezou do pelechů. Chtě nechtě vstáváme. Odpočívadlo je stále plné rozeřvaných rodinek. Doplníme zásoby vody, ti z méně kvalitními vozy i PHM a pokračujeme k domovu.
Aby cesta nebyla tak stereotypní, zpestřujeme si jí prohlídkou Helsingoru.
Vylezeme k pevnosti, dáme si zmrzku, utratíme poslední švédské koruny a pomalu se suneme k trajektu do Dánska.
V Dánsku jsme za 20 min.
Na odpočívadle za Kodaní si dáme večeři a sprchu a pokračujeme v cestě. Stíháme ještě trajekt z Dánska do Německa.
Máme štěstí, protože si na trajektu užijeme nádherný západ slunce.
Po německé dálnici hltáme kilometry.
Na odpočívadle 160 km před Berlínem připravíme nocleh a padáme.
Ráno nás budí neuvěřitelný ruch. Všude kolem nás haranti a snídající Finové. Je teprve půl 7.
Čumí po nás, div nám nevlezou do pelechů. Chtě nechtě vstáváme. Odpočívadlo je stále plné rozeřvaných rodinek. Doplníme zásoby vody, ti z méně kvalitními vozy i PHM a pokračujeme k domovu.
Aby cesta nebyla tak stereotypní, zpestřujeme si jí prohlídkou Helsingoru.
Vylezeme k pevnosti, dáme si zmrzku, utratíme poslední švédské koruny a pomalu se suneme k trajektu do Dánska.
V Dánsku jsme za 20 min.
Na odpočívadle za Kodaní si dáme večeři a sprchu a pokračujeme v cestě. Stíháme ještě trajekt z Dánska do Německa.
Máme štěstí, protože si na trajektu užijeme nádherný západ slunce.
Po německé dálnici hltáme kilometry.
Na odpočívadle 160 km před Berlínem připravíme nocleh a padáme.
- Přílohy
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 390.jpg (123.55 KiB) Zobrazeno 5663 x
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 397.jpg (85.22 KiB) Zobrazeno 5663 x
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 398.jpg (99.07 KiB) Zobrazeno 5663 x
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 402.jpg (82.04 KiB) Zobrazeno 5663 x
-
- Severní Evropa dovolená 20O9 403.jpg (88.39 KiB) Zobrazeno 5663 x
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#19 CESTOMÁNIE
17. 7. 2009 – pátek (5.820 km)
Ráno vstáváme v 7:00.
Za přihlížení spoluparkujích uděláme z našich ložnic zase auta a jdeme do bufíku na snídani. Smažená vejce se šunkou, houska, káva za 5,50 Eu.
Pak už cesta ubíhá podle známého scénáře.
Pár zastávek na čůrání, občerstvení a pak už: „Ahoj, a někdy příště!“
Poděkování všem posádkám za skvělou dovolenou, náladu a trpělivost!
Děkujeme našim autíčkům, že se stala na 14 dnů naším domovem a vše vydržela bez sebemenších problémů!
Posádky:
Zdeněk a Jana Neumanovi s vozem V70 (416 litrů nafty)
Honza a Eliška Dvořákovi s vozem V850
Jirka a Lenka Třečkovi s vozem V40
Ujeli jsme 6.500 km
PS chtěl bych též poděkovat za skvělou dovču, která je už dávnou historií a kterou řadím ve svém životě za 1 A, lepší jsem doposavaď nezažil.
Výborné partě lidí kteří jsou bezva potrhlí jako jsme s Blondýnou a nebojí se třeba i pár dní pěkně smrdět za cenu, že vidíme něco neuvěřitelného.
Kamarádi ještě jednou DÍKY.
Zdenek.
Autor Blondýna.
Ráno vstáváme v 7:00.
Za přihlížení spoluparkujích uděláme z našich ložnic zase auta a jdeme do bufíku na snídani. Smažená vejce se šunkou, houska, káva za 5,50 Eu.
Pak už cesta ubíhá podle známého scénáře.
Pár zastávek na čůrání, občerstvení a pak už: „Ahoj, a někdy příště!“
Poděkování všem posádkám za skvělou dovolenou, náladu a trpělivost!
Děkujeme našim autíčkům, že se stala na 14 dnů naším domovem a vše vydržela bez sebemenších problémů!
Posádky:
Zdeněk a Jana Neumanovi s vozem V70 (416 litrů nafty)
Honza a Eliška Dvořákovi s vozem V850
Jirka a Lenka Třečkovi s vozem V40
Ujeli jsme 6.500 km
PS chtěl bych též poděkovat za skvělou dovču, která je už dávnou historií a kterou řadím ve svém životě za 1 A, lepší jsem doposavaď nezažil.
Výborné partě lidí kteří jsou bezva potrhlí jako jsme s Blondýnou a nebojí se třeba i pár dní pěkně smrdět za cenu, že vidíme něco neuvěřitelného.
Kamarádi ještě jednou DÍKY.
Zdenek.
Autor Blondýna.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3371
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#20 CESTOMÁNIE
Paradni
Taky bych chtel nekdy neco podobneo zazit.
Cetl jsem to prubezne jak jsi to sem pridaval, takze sem to mel jako serial na pokracovani ))
Muselo to byt naprosto uzasny..
Taky bych chtel nekdy neco podobneo zazit.
Cetl jsem to prubezne jak jsi to sem pridaval, takze sem to mel jako serial na pokracovani ))
Muselo to byt naprosto uzasny..
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#21 CESTOMÁNIE
Taky bych chtěl ještě jednou, a klidně tu samou trasu, bylo to famozní.dumi.cz píše:Paradni
Taky bych chtel nekdy neco podobneo zazit.
Cetl jsem to prubezne jak jsi to sem pridaval, takze sem to mel jako serial na pokracovani ))
Muselo to byt naprosto uzasny..
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 520
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Moravská Nová Ves
- Vůz: S80, D5, MY04
#22 CESTOMÁNIE
Parádní, četl jsem to smad na jeden nádech. A jsi borec, že jsi to zvládl Zdeňku, protože s tou angínou to muselo být obtížné.
Také bych chtěl absolvovat cestu za polární kruh vlastním vozem, ale to asi v S80 nepůjde. Tak snad někdy jindy
Také bych chtěl absolvovat cestu za polární kruh vlastním vozem, ale to asi v S80 nepůjde. Tak snad někdy jindy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3000
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
#23 CESTOMÁNIE
Proc by to neslo s S80?napada me jen nemoznost spat v kufru....
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 520
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Moravská Nová Ves
- Vůz: S80, D5, MY04
#24 CESTOMÁNIE
Přesně to jsem měl na mysli3m3 píše:Proc by to neslo s S80?napada me jen nemoznost spat v kufru....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2205
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
#25 CESTOMÁNIE
Tak to bylo hodně dobrý! Konečně jsem měl možnost vidět o čem jsi mi vyprávěl - skvělý fotky... Podobný jsem viděl jen od kolegy z Norskejch fjordů.
Lidi ze Skandinávie maji obrovský štěstí, že mají možnost tohle všechno vidět i bez 6.000km cesty, to jim moc závidim.
Lidi ze Skandinávie maji obrovský štěstí, že mají možnost tohle všechno vidět i bez 6.000km cesty, to jim moc závidim.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 8 Odpovědi
- 1423 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelvolvo