940 kolísání otáček

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2118
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#1 940 kolísání otáček

Příspěvek od peter cz »

Co může způsobovat občasné spadnutí/zakolísání otáček (na cca 400, nikdy nechcípne) na volnoběh? Děje se to pouze občas, když stojím, studený/teplý motor nemá vliv a je to stejné na benzín i lpg...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12039
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 940 kolísání otáček

Příspěvek od Urvanej »

Egr, volnoběžnej ventil, nebo blbě nastavený čidlo škrtící klapky. :unknown:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user

#3 940 kolísání otáček

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:Egr, volnoběžnej ventil, nebo blbě nastavený čidlo škrtící klapky. :unknown:
a kde má 940 benzín EGR?

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2118
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#4 940 kolísání otáček

Příspěvek od peter cz »

Nemá... volnoběžnej ventil vyčištěnej, ale je možný že by byl uplně špatnej? čidlo klapky cvakne těsně před zavřením, tak to by snad mělo být ok
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12039
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 940 kolísání otáček

Příspěvek od Urvanej »

martinopel: Mam ti to vyfotit? ;-)
Trubka jde ze svodů 4týho válce a do sání vstupuje mezi 2 a 3tim směrem od hlavy. Kde je ventil už přesně nevim.
Každopádně mam pocit, že ho tam Petr ale stejně nemá.

peter cz: no pár už jsem poslal dál, takže asi uplně bezchybný nebudou. Můžu případně zapůjčit na test.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#6 940 kolísání otáček

Příspěvek od tomasss »

S odpojenou vahou to dela taky?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2118
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#7 940 kolísání otáček

Příspěvek od peter cz »

S odpojenou váhou drží volnoběh 1300 a lehce vynechává, ale otáčky takto nepadají (ale před odpojením a po připojení taky ne, takže mohl být zrovna v dobrým rozmaru)
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

GDPR_user

#8 940 kolísání otáček

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:martinopel: Mam ti to vyfotit? ;-)
Trubka jde ze svodů 4týho válce a do sání vstupuje mezi 2 a 3tim směrem od hlavy. Kde je ventil už přesně nevim.
Každopádně mam pocit, že ho tam Petr ale stejně nemá.

peter cz: no pár už jsem poslal dál, takže asi uplně bezchybný nebudou. Můžu případně zapůjčit na test.
Zaqtím jsem to na žádné devítce neviděl,tak pokud máš foto,budu rád. :wink:

Ondra.
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4720
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#9 940 kolísání otáček

Příspěvek od Ondra. »

egr ma podle me verze b230fd :)
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Ondra.
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4720
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#10 940 kolísání otáček

Příspěvek od Ondra. »

a z toho plyne ze martin jeste nikdy nevidel FD
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12039
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 940 kolísání otáček

Příspěvek od Urvanej »

Petře váhu 016 tu jinou nemam, ale mam tu co je v Jaruně, která je aktuálně bez pumpy, takže v podstatě mohu pučit. A nebo si tam dej rovnou 012, ať máš klid :-)
Jaruna je FT v reálu i podle vinka a má EGR, oficiálně se FT s EGR dělala normálně, při troše hledání bych dohledal i číslo jednotky, která EGR vyhodnocuje.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user

#12 940 kolísání otáček

Příspěvek od GDPR_user »

Ondra. píše:a z toho plyne ze martin jeste nikdy nevidel FD
Tak to Ti dám za pravduz FD jsem opravdu neviděl a ani jsem neměl tušení o jeho existenci.

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2118
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#13 940 kolísání otáček

Příspěvek od peter cz »

Tak s jinou váhou se mi zatím nestalo že by otáčky takto spadly, nicméně volnoběh je stále takový neklidný +-50 otáček,
s Kubou jsme koukali že budou asi klasicky prasklé svody, mohlo by to s tím souviset?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Ondra.
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4720
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#14 940 kolísání otáček

Příspěvek od Ondra. »

o 50 otacek mi kolisa volnobeh taky a povazuju to za takovou vlastnost jetyho redbloku
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2118
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#15 940 kolísání otáček

Příspěvek od peter cz »

Tak jsem to asi zakřiknul, ale vyskytuje se to tak z 80% než se zahřeje motor...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2118
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#16 940 kolísání otáček

Příspěvek od peter cz »

žádné další nápady proč to občas takto zakopává?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#17 940 kolísání otáček

Příspěvek od tomasss »

A spadnou otacky, nebo vylozene vynecha nekterej valec? Tj. je chyba spis ve regulaci vzduchu/paliva nebo v zapalovani?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2118
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#18 940 kolísání otáček

Příspěvek od peter cz »

Skoro bych řekl spíš jako když vynechá válec, pokusím se to natočit...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#19 940 kolísání otáček

Příspěvek od doktor »

ahoj Petře. Jestli si pamatuješ, co jsem měl já tehdy na eRku, tak to bylo dost podobné a byla to nakonec kombinace 3 faktorů a každý do toho přispíval svojí troškou.

2 z 5 vstřikovačů měly rozpraskanou špičku a pravděpodobně nebyla ideální distribuce směsi. Do toho byla špatná váha vzduchu, která občas asi dávala špatné hodnoty a když se to sešlo, tak to zlobilo. Pak ještě zapalovací kabely - jejich výměnou se samotný problém pouze zredukoval.

Jo a pak jsem ještě měnil ventil turba.

Kromě kolísání otáček až občasnému chcípnutí se to ještě projevovalo (v době problému) výraznou kouřivostí.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2118
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#20 940 kolísání otáček

Příspěvek od peter cz »

No jede to normálně, nehulí to, váhu už jsem jinou zkoušel a kabely jsou nový (i když Tesly...), vstřiky spíš ne - je to stejný na benzín i plyn
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#21 940 kolísání otáček

Příspěvek od tomasss »

Chyby to zadny nehlasi?
Jinak od boku bych zkusil snimac otacek setrvaku, ted jsme tu resili podobny auto s houpavym volvobehem a novej snimac vyresil prekvapive mnoho problemu...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2118
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#22 940 kolísání otáček

Příspěvek od peter cz »

Chyby žádný
Snímač polohy kliky už mě taky napadnul, dá se nějak otestovat nebo pouze výměna?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#23 940 kolísání otáček

Příspěvek od tomasss »

Ten vadnej co jsem demontoval, mel akorat odrbany stineni na kabelu, jinak na konektoru jsem ohmetrem nameril to samy co na novym... :pardon: jinak nektery vstriky od Vialle maji taky v oblibe se vymackat mezi zavitovou vlozkou a objimkou pro vstrik a pak tudy prisavat vzduch, sani jsi natlakovany mel?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

danki
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT

#24 940 kolísání otáček

Příspěvek od danki »

Petre mne robilo neco podobneho, ale asi tak, ze ked mi padali otacky, tak vtedy mi to sem tam doslo na 400-500ot.
Potom sem skusil reset "motoru" a mne to pomohlo. Terazky naparadu.
Ale reset sem urobil spuzobem, ze nech sa to uci na lpg. T.j. trosku zehrit motor, potom na 15min vybrat poistku c.1 a potom start. Motor prepne na lpg za chvilu a uci sa podla teho.
Este mi to robilo aj take <>ny, ze otacky pocas jazdy na N nespadly, drzali sa asi na 1500 a az ked sem zastavil, tak sa dali na tych asi 800ot.
Mozno ti nepomozem, ale je to zadara :)
_________________
2x V70 TDI, V70 T5

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12039
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#25 940 kolísání otáček

Příspěvek od Urvanej »

To je LH Jetronicova specialita, kterou nechápu, že za jízdy je vyšší volnoběh než ve stoje.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“