Kontrola/čištění benz. vstřiků
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#1 Kontrola/čištění benz. vstřiků
Kdyby někdo zatoužil po zkontrolování, nebo vyčištění svých benzínových vstřiků, tak už to ve VRZČ umíme celkem obstojně. Původní vlákno s vývojem jak hw tak metodiky hýr.
Ke kontrole se používá home-made elektronika a na stejnym místě vyrobenej hárdvér.
Umíme jak nízko, tak i vysokoodporový vstřiky, česky řečeno, jakýkoliv elektrický vstřiky, co se dávaly v serii do volva.
Jak se to dělá?
1) benzín: ověření průtoku před čištěním + profilu rozprášení
2) etanol: první kolo čištění (cca půlitr každym vstřikem)
3) BG 210 (mam tu litr) + naředí se asi 1:1 s benzínem, každym vstřikem projde půlitr směsi
4) benzín: hmotnostní kontrola vyrovnanosti, výstupem je tabulka viz. příloha.
Poslední test se dělá na nejvyšší frekvenci, kdy se vstřiky ani pořádně nestihnou otevřít a už se zase zavíraji. Tady je nejvíc vidět rozdíl v jednotlivých kusech, kterej v běžnym provozu ani nenastane. Bohužel mam lištu jen na 4 kusy, takže v případě 5tiválce se vstřik s nejvyššim průtokem z bodu 4 vymění, místo něj se dá pátej a celý kolo se jede znova.
Bohužel neumíme opravit mrtvej, nebo totálně zalepenej kus, kterej už nereaguje na povely. Měl jsem tu už kus, kterýmu nepomohla ani svěcená voda (ultrazvuk v lihu) a skončil v koši. Ale ten umřel na asi desetileté skladování. Auta, který aspoň nějak jede na všechny válce co má, se to netýká.
Tak kdyby někdo měl zájem přístroj máme a už s nim i umíme.
Ke kontrole se používá home-made elektronika a na stejnym místě vyrobenej hárdvér.
Umíme jak nízko, tak i vysokoodporový vstřiky, česky řečeno, jakýkoliv elektrický vstřiky, co se dávaly v serii do volva.
Jak se to dělá?
1) benzín: ověření průtoku před čištěním + profilu rozprášení
2) etanol: první kolo čištění (cca půlitr každym vstřikem)
3) BG 210 (mam tu litr) + naředí se asi 1:1 s benzínem, každym vstřikem projde půlitr směsi
4) benzín: hmotnostní kontrola vyrovnanosti, výstupem je tabulka viz. příloha.
Poslední test se dělá na nejvyšší frekvenci, kdy se vstřiky ani pořádně nestihnou otevřít a už se zase zavíraji. Tady je nejvíc vidět rozdíl v jednotlivých kusech, kterej v běžnym provozu ani nenastane. Bohužel mam lištu jen na 4 kusy, takže v případě 5tiválce se vstřik s nejvyššim průtokem z bodu 4 vymění, místo něj se dá pátej a celý kolo se jede znova.
Bohužel neumíme opravit mrtvej, nebo totálně zalepenej kus, kterej už nereaguje na povely. Měl jsem tu už kus, kterýmu nepomohla ani svěcená voda (ultrazvuk v lihu) a skončil v koši. Ale ten umřel na asi desetileté skladování. Auta, který aspoň nějak jede na všechny válce co má, se to netýká.
Tak kdyby někdo měl zájem přístroj máme a už s nim i umíme.
- Přílohy
-
- Cisticka-vstriku_elektronika.jpg (116.7 KiB) Zobrazeno 3594 x
-
- Vstriky-tabulka.JPG (33.88 KiB) Zobrazeno 3594 x
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 177
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Přerov
- Vůz: nic
- Bydliště: Morava
#2 Kontrola/čištění benz. vstřiků
Dobrý Týýý.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#3 Kontrola/čištění benz. vstřiků
Jo a dávám sem šémátko, kdyby si to někdo chtěl spíchnout sám. Pro mě to je španělská vesnice, ale pro některý je to prej hrozně jednoduchý
Na výstup na vstřiky je ještě v případě nízkoodporovejch (peak and hold) vstřiků zapojenej do serie 1.7Ohm odpor (4x: 6R8,20W).
Na výstup na vstřiky je ještě v případě nízkoodporovejch (peak and hold) vstřiků zapojenej do serie 1.7Ohm odpor (4x: 6R8,20W).
- Přílohy
-
- schematko-vstrikovace.JPG (69.63 KiB) Zobrazeno 3482 x
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#4 Kontrola/čištění benz. vstřiků
Ak sa zidu trocha krajnejsie tolerancie suciastok tak to nebude prilis dobre cvakat vstrekmi - mosfet bude stale trochu otvoreny. V krajnom pripade sa moze uvarit. Pouzil by som radsej 555, ta umoznuje v CMOS verzii priamo budit mosfet.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#5 Kontrola/čištění benz. vstřiků
Vvstrekmi to cvaká dobre, víc neumim posoudit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1475
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#6 Kontrola/čištění benz. vstřiků
Zaujimave riesenie,
Sergej mas nejake overene riesenie? Tiez uvazujem nad 555kou budiacu Mosfet. Ked mam zase na par dni Kopeho T5ku, co ma stale problemy s obcasnym vynechavanim zapalovania pri horucom motore (hoci ma zapalovanie nove snad komplet) Vstreky sa mi zda ako celkom realna moznost...
Sergej mas nejake overene riesenie? Tiez uvazujem nad 555kou budiacu Mosfet. Ked mam zase na par dni Kopeho T5ku, co ma stale problemy s obcasnym vynechavanim zapalovania pri horucom motore (hoci ma zapalovanie nove snad komplet) Vstreky sa mi zda ako celkom realna moznost...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#7 Kontrola/čištění benz. vstřiků
Ja to mam uz niekolko rokov sprevadzkovane s procesorom + LCD, kde si nadstavis cas zopnutia, vypnutia a pocet pulzov. Akurat s kolegom rozmyslame o novej generacii.kwiko píše:Zaujimave riesenie,
Sergej mas nejake overene riesenie? Tiez uvazujem nad 555kou budiacu Mosfet. Ked mam zase na par dni Kopeho T5ku, co ma stale problemy s obcasnym vynechavanim zapalovania pri horucom motore (hoci ma zapalovanie nove snad komplet) Vstreky sa mi zda ako celkom realna moznost...
Kazdopadne 555 bude spolahlivejsie spinat mosfet ako OZ primarne urceny pre symetricke napajanie, a posluzi rovnako ako procesor.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#8 Kontrola/čištění benz. vstřiků
Já sem nikdy nevtrdil, že mam nejlepší možný řešení, ale prostě to funguje.
Taky umim nastavit různý tlaky paliva od 0 do 5bar podle potřeby, protože to co dává regulátor na vyplachování neni moc dobrý, protože je pak špatně vidět chyba v rozprašování, protože na 3 bary práší všechno mlhu, ale při nižším tlaku jde hezky vidět bordel v tryskách. Proud kolem 1 baru je kolikrát nasměrovanej někam uplně dopryč, ale po vyčištění stříkaji většinou krásně kolmo pod sebe.
Taky umim nastavit různý tlaky paliva od 0 do 5bar podle potřeby, protože to co dává regulátor na vyplachování neni moc dobrý, protože je pak špatně vidět chyba v rozprašování, protože na 3 bary práší všechno mlhu, ale při nižším tlaku jde hezky vidět bordel v tryskách. Proud kolem 1 baru je kolikrát nasměrovanej někam uplně dopryč, ale po vyčištění stříkaji většinou krásně kolmo pod sebe.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#9 Kontrola/čištění benz. vstřiků
Ved ja netvrdim ze to nemoze fungovat. Ale to, co tam je nakreslene, niektorym ludom bude fungovat dobre, a niektorym zase nie .
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
#10 Kontrola/čištění benz. vstřiků
Kdybych ti je poslal postou, za jak dlouho by to bylo hotove kdyby nebyly zadne komplikace a cenu prosim ?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13176
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#11 Kontrola/čištění benz. vstřiků
SZ
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2365
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#12 Kontrola/čištění benz. vstřiků
Na jak dlouho "časově" vyjde tato čistící kůra a jak je to náročné na rozebírání?
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 6
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Vrchotovy Janovice
- Vůz: V70 bifuel
#13 Kontrola/čištění benz. vstřiků
Dobry den,
mam V70II bifuel, cng. Dlouhodobe sel na cng motor nepravidelne a ted se nepravidelnost chodu projevuje i na benzin. Jedna z moznosti je spatny vstrik. Poslal bych vam je ke kontrole. Ale vstriky asi nemaji na chod motoru na cng vliv? Svicky nove, regulator tlaku take.
Nevite, jak poznam netesnost pistnich krouzku?
Diky,
Habart
mam V70II bifuel, cng. Dlouhodobe sel na cng motor nepravidelne a ted se nepravidelnost chodu projevuje i na benzin. Jedna z moznosti je spatny vstrik. Poslal bych vam je ke kontrole. Ale vstriky asi nemaji na chod motoru na cng vliv? Svicky nove, regulator tlaku take.
Nevite, jak poznam netesnost pistnich krouzku?
Diky,
Habart
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#14 Kontrola/čištění benz. vstřiků
Hele já už to nedělám, nebo jen nárazově, když se sejde víc lidí... tak jednou až dvakrát za rok...
Pístní kroužky zvenku asi jedině kompresí, pak ještě pohled do válců endoskopem, zda nejsou nějak dramaticky poškrábaný, nebo zakarbonovaný.
Pístní kroužky zvenku asi jedině kompresí, pak ještě pohled do válců endoskopem, zda nejsou nějak dramaticky poškrábaný, nebo zakarbonovaný.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek