yes, presne tak... 3x zasebou to musis chcipnout a natocit a az pak to nacte hodnotuTeflon_490 píše:koukal sem ze je tam na to nejakej specialni postup, ve kterym se musi zapinat a vypinat motor nekolikrat, aby to nacetlo spravny hodnoty. Tak snad na to prijdu...
Filtr sazí
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 601
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Liberecko / Praha
- Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
#51 Filtr sazí
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 255
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: Felda pick up 1,6 55 kW
- Bydliště: Liberecko
#52 Filtr sazí
A jak poznám že má V50 r.v.06 model O7 má nádržku s močovinou??? Měl jsem zato, že ta regerace je samovypalování přistříknutím nafty do filtru??? či jak to funguje.
_________________
Volvo V 5O D r.v 06 minulost
S80 T6 r.v 01 minulost
850 TDi r.v. 96 minulost
Felda Pick up 1,6 55 kW
Volvo V 5O D r.v 06 minulost
S80 T6 r.v 01 minulost
850 TDi r.v. 96 minulost
Felda Pick up 1,6 55 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 601
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Liberecko / Praha
- Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
#53 Filtr sazí
Na diagnostice se bude hlasit modul ADM... Nebo by mela byt fyzicky pred levym (nebo pravym?) zadnim kolem - pod deklemPegos píše:A jak poznám že má V50 r.v.06 model O7 má nádržku s močovinou??? Měl jsem zato, že ta regerace je samovypalování přistříknutím nafty do filtru??? či jak to funguje.
Nafta do vyfuku se nestrika... Mocovina slouzi ke zvetseni molekul sazi, ktere pak lepe ulpivaji na filtru (vstrikuje se do nafty), jednou za cas se pak spusti regenerace filtru (cca 300-900km), coz obnasi zmenu predvstriku tak, ze motor v tu chvili bezi "uplne blbe", aby sly plameny pres turbo, kat az k DPF, kde to plamenem zapali saze usazene na filtru... Proste regenerace dela s tim motorem takove psi kusy, aby vymyslela cca 1m dlouhej plamen ve vyfuku... To ze to pro motor neni ok, natoz pro turbo, asi neni treba zminovat...
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#54 Filtr sazí
tymon: člověče skoro bych řekl, že mícháš jabka s hruškama a pokud se bavíme o aditivu ve V50, tak plácáš vyloženě hovadiny.
To cos popsal je AdBlue, močovina, která se vstřikuje v malém množství s palivem a snižuje obsah NOx ve výfukových plynech, věšinou u náklaďáků a velký techniky.
Aditivum ve V50 je chemický katalytický činidlo, který startuje regeneraci právě kvůli tomu, aby se to nemuselo dělat tim "plamenem ve výfuku". Kterej ale neni plamenem, ale stříká se nafta těsně před otevřením výfukovýho ventilu, aby to blaflo až za motorem...
On taky rozdíl v ceně litru 18Kč za AdBlue a 1500Kč za aditivum na pežotí dechty řiká, že to asi uplně močovina nebude.
To cos popsal je AdBlue, močovina, která se vstřikuje v malém množství s palivem a snižuje obsah NOx ve výfukových plynech, věšinou u náklaďáků a velký techniky.
Aditivum ve V50 je chemický katalytický činidlo, který startuje regeneraci právě kvůli tomu, aby se to nemuselo dělat tim "plamenem ve výfuku". Kterej ale neni plamenem, ale stříká se nafta těsně před otevřením výfukovýho ventilu, aby to blaflo až za motorem...
On taky rozdíl v ceně litru 18Kč za AdBlue a 1500Kč za aditivum na pežotí dechty řiká, že to asi uplně močovina nebude.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 601
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Liberecko / Praha
- Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
#55 Filtr sazí
urvanej: jestli placam hovadiny, tak sorry, takhle jsem nacerpal z nejakeho chytreho webu a od mechaniku... kazdopadne je to pro me podnet pro dalsi zkoumani a studium ...pripadne pls hod odkaz na nejaky odborny clanek, kde to je vysvetleno
jinak jsem ted jeste cucel do vidy a cetl presny popis funkce ADM a pise se tam, ze pokud je hladina aditiva nizka, pak to na displayi rozsviti oranzovej trojuhelnik a napise nejspis ze je doporucen servis... nic dalsiho tam nepisou a popravde, nikdy jsem to nevidel na zadnem aute svitit v teto souvislosti
jinak jsem ted jeste cucel do vidy a cetl presny popis funkce ADM a pise se tam, ze pokud je hladina aditiva nizka, pak to na displayi rozsviti oranzovej trojuhelnik a napise nejspis ze je doporucen servis... nic dalsiho tam nepisou a popravde, nikdy jsem to nevidel na zadnem aute svitit v teto souvislosti
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#56 Filtr sazí
Hele odkaz nemam, jen jsem si něco načetl všude možně o DPF obecně, když jsem s nima trochu dělal a tohle si z toho pamatuju. Ono koluje spousta fám a pověr, jako že při regeneraci to vstříkne vysokou dávku nafty, která ohřeje směs a spálí filtr. Což je kravina, protože čim víc paliva, tim je výfuková směs chladnější a je v ní víc sazí.
Močovina je v podstatě NH a to když spojíš s NOx, tak z toho máš N2 a H2O, a jelikož se sazema NH nema chemicky co provést, tak na regeneraci musí být něco jinýho.
DPF se regeneruje vypálenim, který zajistíš buď teplem a kyslíkem, nebo katalytickym činidlem, který sníží jejich zápalnou teplotu a kyslíkem. Kyslík dodáš chudou směsí, nebo vynechánim vstřiku uplně.
Taky někde někdo řešil, že do V50 "natankoval" místo aditiva močovinu adblue, protože přece nebude platit v servisu 1500 za něco, co stojí normálně dvacku
Močovina je v podstatě NH a to když spojíš s NOx, tak z toho máš N2 a H2O, a jelikož se sazema NH nema chemicky co provést, tak na regeneraci musí být něco jinýho.
DPF se regeneruje vypálenim, který zajistíš buď teplem a kyslíkem, nebo katalytickym činidlem, který sníží jejich zápalnou teplotu a kyslíkem. Kyslík dodáš chudou směsí, nebo vynechánim vstřiku uplně.
Taky někde někdo řešil, že do V50 "natankoval" místo aditiva močovinu adblue, protože přece nebude platit v servisu 1500 za něco, co stojí normálně dvacku
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 81
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Martin
- Vůz: V70II
- Bydliště: Slovensko
#57 Filtr sazí
Ziadne plamene cez turbo nejdu! Urvanej-ma pravdu,aj vysvetlenie je Ok. Pre Volva ziadne AD-blue a podobne voloviny nedavat.Do volva ma ist-Eolys 176 alebo nova nahrada- Infineum F7995. Tieto aditiva sluzia k znizeniu vypalovacej teploty o 100 stupnov.Su na baze tekuteho vosku.Vypaluje sa Naftov a doplna ho aditivum.
Urvanej -
Urvanej -
_________________
V70II 2002 D5/AT,EX-V40 1,9DT 97
LACI servis-Diagnostika
V70II 2002 D5/AT,EX-V40 1,9DT 97
LACI servis-Diagnostika
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 51
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno / Hodonín
- Vůz: V50 T5 MY04
#58 Filtr sazí
Zdravím,
připojím se se svým dotazem - diagnostika ukazuje jakousi hodnotu tlaku na DPF (nevím přesně jestli je to rozdíl tlaků, odpor nebo něco jiného; každopádně ukazuje nějakou hodnotu). Chtěl bych se optat, jaká tato hodnota je pro nové/bezproblémové filtry?
připojím se se svým dotazem - diagnostika ukazuje jakousi hodnotu tlaku na DPF (nevím přesně jestli je to rozdíl tlaků, odpor nebo něco jiného; každopádně ukazuje nějakou hodnotu). Chtěl bych se optat, jaká tato hodnota je pro nové/bezproblémové filtry?
_________________
Volvo V50, T5, MY04, █, chip184W/250hp, Premium Sound Audio, 280 000km
Volvo XC90, D5, MY07, █, 151kW/202hp, Polestar, 316 000km | již není
Volvo V50, 2.0D, MY05, █, 100kW/134hp, Setter Edition, 280 000km | již není
Volvo V50, T5, MY04, █, chip184W/250hp, Premium Sound Audio, 280 000km
Volvo XC90, D5, MY07, █, 151kW/202hp, Polestar, 316 000km | již není
Volvo V50, 2.0D, MY05, █, 100kW/134hp, Setter Edition, 280 000km | již není
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#59 Filtr sazí
Rozdíl tlaků před a za filtrem je údaj, podle kterého se řídí regenerace. Jelikož tam budou dvě čidla, tak tebou zmíněný údaj může být před/za/rozdíl (osobně tipuju rozdíl). Všechny tři hodnoty jsou závislé na typu/objemu motoru, otáčkách, poloze plynu a celém zbytku výfukového potrubí, takže takto paušálně říci nelze. Obzvláště proto, že nejvíc záleží, kde se v cyklu filtru nacházíš. Po regeneraci bude rozdíl nejnižší, před ní nejvyšší.
Co jsem měl filtry v ruce, tak stářím se tam dělaly nefiltrující kanálky skrz, takže rozdíl tlaků se věkem snižoval.
Jinak jsem ho teda nikdy nezkoumal v autě, takže ti ani nemůžu pomoct. Třeba se najde někdo, kdo si to umí vyčíst a pochlubí se svým udajem...
Co jsem měl filtry v ruce, tak stářím se tam dělaly nefiltrující kanálky skrz, takže rozdíl tlaků se věkem snižoval.
Jinak jsem ho teda nikdy nezkoumal v autě, takže ti ani nemůžu pomoct. Třeba se najde někdo, kdo si to umí vyčíst a pochlubí se svým udajem...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#60 Filtr sazí
3hPa je prazdny filter na volnobehu, Plny je cca 50hPa. Vtedy ti vybehne aj hlaska. A ak mas tusim nad 100 tak sa s tebou RJ nebude ani normalne bavit...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 51
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno / Hodonín
- Vůz: V50 T5 MY04
#61 Filtr sazí
Díky za čísla, aspoň mám představu, jak jsem na tom s životností. Hlášky mi v PC v autě nevyskakují, ale na diagnostice měl 60hPa, po regeneraci spuštěné diagnostikou to kleslo na 51hPa, ale asi to pořád nebude hitparáda...
_________________
Volvo V50, T5, MY04, █, chip184W/250hp, Premium Sound Audio, 280 000km
Volvo XC90, D5, MY07, █, 151kW/202hp, Polestar, 316 000km | již není
Volvo V50, 2.0D, MY05, █, 100kW/134hp, Setter Edition, 280 000km | již není
Volvo V50, T5, MY04, █, chip184W/250hp, Premium Sound Audio, 280 000km
Volvo XC90, D5, MY07, █, 151kW/202hp, Polestar, 316 000km | již není
Volvo V50, 2.0D, MY05, █, 100kW/134hp, Setter Edition, 280 000km | již není
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 601
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Liberecko / Praha
- Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
#62 Filtr sazí
tak ten uz bude mit na kahanku, jestli i na volnobeh ma 51hPaGluteus píše:Díky za čísla, aspoň mám představu, jak jsem na tom s životností. Hlášky mi v PC v autě nevyskakují, ale na diagnostice měl 60hPa, po regeneraci spuštěné diagnostikou to kleslo na 51hPa, ale asi to pořád nebude hitparáda...
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#63 Filtr sazí
Než ho vymlátíš nebo vyměníš za novej, tak vyndat s trubkou a profouknout z druhý strany, případně předtim vypálit jak komín PB hořákem. Nečekám zázraky, ale tohle bude zanesený popílkem a bordelem (třeba z oleje, ubroušený turbo atd...)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 538
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Trenčín
- Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
#64 Filtr sazí
Co tu pozeram tak niektore veci su tu celkom zcestne. Co sa tyka hlasky o aditive zatial som sa s nou nestretol (najazdenych zatial realnych 142tkm.). Doplna sa kazdych 60tkm. (MY08). V50 s Euro5 ma nadrzku na močovinu a je zavesena na zadnej naprave (je ju vidiet ked sa clovek zohne pod zadny naraznik).
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/KTZpHQ.jpg[/img]
Ze bezi regeneracia sa spozna uplne jednoducho. Bud pri standartnej jazde je spotreba vyssia (2-3l), alebo dalsia moznost je taka ze sa neha zaradena rychlost a pusti sa plyn. Ak palubak bude stale ukazovat spotrebu paliva (od cca 1,5l do cca 3,5l/100km) tak prebieha regeneracia filtra (vstrekovac dava este davku paliva do 4taktu). Regeneracia sa menej spusta ak auto dava dlhe jazdy a a vcelku pod zatazou (cca tak 2300 - 3500 ot). Princip je jednoduchy. Ak je dostatocny tlak a teplota vo vyfuku tak sa usadeniny lahsie spalia ako ked sa auto louda po meste v kolone. Vtedy sa ten filter raz dva zaserie. Ak sa regeneracia spusti nie je dobre ist na 4000ot./min. ideal je tak 3000-3500. Vyrobca odporuca menit filter po kazdych 120tkm. No realne filter zvladne bez problemov viac, ak sa spravne jazdi. Filter vydrzi tych 160-170tkm). Neodporucaju sa aditiva do nafty, pretoze to zmeni zlozenie nafty a lahsie sa ucpe filter, pretoze zle "hori". Cena filtra na V50 2.0D je 980€ aj s prácou. (Zistovana) v Import-export Zvolen Volvo.
Zatial toto su moje poznatky co som zistoval a vlastne skusenosti.
Zistoval som okolo toho co najviac, pretoze predtym som mal (teda otec) benzinove auto (Ošťávka 1.6 GLX (rv. 98)) a ked sme presli na V50 tak auto malo uz 10r (ošťávka). Viacmenej som okolo noveho auta toho moc nevedel, tak som sa snazil okolo toho co najviac zistit aby som sa vyhol zbytocne vysokym vydavkom na servis. Zatial auticko ide bez problemov (tuk tuk na drevo). Nastevuje sa vzdy len orig. servis. Zatial navyse oproti beznej serviske boli menene len zhaviče, (dva boli nefunkcne) a oprava prekusnuteho kabla k pravemu sklapaniu svetla (asi daka štvornoha zubata potvora) a pri poslednej som dal vymenit aj olej v prevodovke.
Hadam to mnohym pomohlo
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/KTZpHQ.jpg[/img]
Ze bezi regeneracia sa spozna uplne jednoducho. Bud pri standartnej jazde je spotreba vyssia (2-3l), alebo dalsia moznost je taka ze sa neha zaradena rychlost a pusti sa plyn. Ak palubak bude stale ukazovat spotrebu paliva (od cca 1,5l do cca 3,5l/100km) tak prebieha regeneracia filtra (vstrekovac dava este davku paliva do 4taktu). Regeneracia sa menej spusta ak auto dava dlhe jazdy a a vcelku pod zatazou (cca tak 2300 - 3500 ot). Princip je jednoduchy. Ak je dostatocny tlak a teplota vo vyfuku tak sa usadeniny lahsie spalia ako ked sa auto louda po meste v kolone. Vtedy sa ten filter raz dva zaserie. Ak sa regeneracia spusti nie je dobre ist na 4000ot./min. ideal je tak 3000-3500. Vyrobca odporuca menit filter po kazdych 120tkm. No realne filter zvladne bez problemov viac, ak sa spravne jazdi. Filter vydrzi tych 160-170tkm). Neodporucaju sa aditiva do nafty, pretoze to zmeni zlozenie nafty a lahsie sa ucpe filter, pretoze zle "hori". Cena filtra na V50 2.0D je 980€ aj s prácou. (Zistovana) v Import-export Zvolen Volvo.
Zatial toto su moje poznatky co som zistoval a vlastne skusenosti.
Zistoval som okolo toho co najviac, pretoze predtym som mal (teda otec) benzinove auto (Ošťávka 1.6 GLX (rv. 98)) a ked sme presli na V50 tak auto malo uz 10r (ošťávka). Viacmenej som okolo noveho auta toho moc nevedel, tak som sa snazil okolo toho co najviac zistit aby som sa vyhol zbytocne vysokym vydavkom na servis. Zatial auticko ide bez problemov (tuk tuk na drevo). Nastevuje sa vzdy len orig. servis. Zatial navyse oproti beznej serviske boli menene len zhaviče, (dva boli nefunkcne) a oprava prekusnuteho kabla k pravemu sklapaniu svetla (asi daka štvornoha zubata potvora) a pri poslednej som dal vymenit aj olej v prevodovke.
Hadam to mnohym pomohlo
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008
Volvo V50 2.0D r.v. 2008
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 51
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno / Hodonín
- Vůz: V50 T5 MY04
#65 Filtr sazí
DPF konečně dořešen - byl jsem u Jeana v Ambu. Nejprve pokus o čištění chemií Liqui Moly, nakonec neúspěšné, diagnostika ukazovala nesmyslné hodnoty (proměnné mezi 30 a 90), pak nespolupracovala vůbec. Filtr odeslán na čištění do Prahy (panovala obava, jestli půjde čistit). Vrátil se vyčištěný, po namontování tlak 7hPa, po servisní jízdě pod plným plynem 30hPa.tymon píše:tak ten uz bude mit na kahanku, jestli i na volnobeh ma 51hPa
Snad už to vydrží - navěky.
PS. Ale konečně mohu jít přes 3000 otáček.
_________________
Volvo V50, T5, MY04, █, chip184W/250hp, Premium Sound Audio, 280 000km
Volvo XC90, D5, MY07, █, 151kW/202hp, Polestar, 316 000km | již není
Volvo V50, 2.0D, MY05, █, 100kW/134hp, Setter Edition, 280 000km | již není
Volvo V50, T5, MY04, █, chip184W/250hp, Premium Sound Audio, 280 000km
Volvo XC90, D5, MY07, █, 151kW/202hp, Polestar, 316 000km | již není
Volvo V50, 2.0D, MY05, █, 100kW/134hp, Setter Edition, 280 000km | již není
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#66 Filtr sazí
Souhlasím s Uřvanym, bacha na dodržování správné normy oleje pro DPF...!Urvanej píše:Než ho vymlátíš nebo vyměníš za novej, tak vyndat s trubkou a profouknout z druhý strany, případně předtim vypálit jak komín PB hořákem. Nečekám zázraky, ale tohle bude zanesený popílkem a bordelem (třeba z oleje, ubroušený turbo atd...)
Víme, že..:
ACEA = Association des Constructeurs Europeens d´Automobiles...
a ta se dále dělí na
ACEA A - benzínové motory
ACEA B - naftové motory
dále pak na A1/B1 A3/B3 A3/B4 A5/B5 a C1 C2 C3 C4 pro naftové s DPF filtrem.
a E4 E6 E7 E9 pro těžké užitlové vozy (nafta)
Protože tyto oleje (Cx) obsahují málo popelnatých částic, které zanášejí DPF. Takže můj oblíbený Mobil1 5W-50 ACEA A3/B3 bych si zrovna do auta s DPF nedal.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 42
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V50 2.0D 2006
#67 Filtr sazí
Nazdar odborníci,
nemůžu přijít na možná banální věc. Mám volvo V50 2.0D Momentum MY06 Made in Belgium. co vím tak běžně mají tyto modely již DPF filtry. Auto mám od známého, který ho má taky od příbuzné a ta ho koupila jako nové v autosalonu.
Divné je, že já tam ten DPF filtr prostě nemám (vygooglil jsem jak vypadá ve V50 a kde je a při porovnání s mým podvozkem tam chybí-kolega od kterého jsem ho kupoval mě ujišťoval že ho tam nemá). Jasný, dá se nechat vypnout softwarově, případně odstranit žejo, ale jak lze potom projít STK ???? Ta věc tam přece není jen jako kurvítko (i když to tak vypadá že ), ale skutečně snižuje dost emise. STK mám udělané od koupě, to jest cca červen a vše v pořádku. Známý navíc neví o tom, že by ho před ním dotyčná odstraňovala, on se v tom prý určitě nešťoural, ona to servisovala ve Volvu, on potom u svého kamaráda kam teď jezdím taky.
Takže otázka zní: Dal se koupit model bez DPF v roce 2006? Jak je možné že ho v autě nemám?
Sem samozřejmě hrozně rád, ale vrtá mi to hlavou, myslel sem že musí být ve všech modelech od nějaké doby....
nemůžu přijít na možná banální věc. Mám volvo V50 2.0D Momentum MY06 Made in Belgium. co vím tak běžně mají tyto modely již DPF filtry. Auto mám od známého, který ho má taky od příbuzné a ta ho koupila jako nové v autosalonu.
Divné je, že já tam ten DPF filtr prostě nemám (vygooglil jsem jak vypadá ve V50 a kde je a při porovnání s mým podvozkem tam chybí-kolega od kterého jsem ho kupoval mě ujišťoval že ho tam nemá). Jasný, dá se nechat vypnout softwarově, případně odstranit žejo, ale jak lze potom projít STK ???? Ta věc tam přece není jen jako kurvítko (i když to tak vypadá že ), ale skutečně snižuje dost emise. STK mám udělané od koupě, to jest cca červen a vše v pořádku. Známý navíc neví o tom, že by ho před ním dotyčná odstraňovala, on se v tom prý určitě nešťoural, ona to servisovala ve Volvu, on potom u svého kamaráda kam teď jezdím taky.
Takže otázka zní: Dal se koupit model bez DPF v roce 2006? Jak je možné že ho v autě nemám?
Sem samozřejmě hrozně rád, ale vrtá mi to hlavou, myslel sem že musí být ve všech modelech od nějaké doby....
_________________
Volvo V50 2.0D '06
Ford Escort combi 1.8 '97, 77 kW
Ford Fiesta 1.1 '90, 37 kW ( :-) )[/b]
Volvo V50 2.0D '06
Ford Escort combi 1.8 '97, 77 kW
Ford Fiesta 1.1 '90, 37 kW ( :-) )[/b]
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 177
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Přerov
- Vůz: nic
- Bydliště: Morava
#68 Filtr sazí
Co mám info, tak STK zatím nemá jak změřit obsah pevných částic, které DPF/FAP zadržuje a pak najednou vypustí. Takže ani nemohou zjistit že tam není. V úvahu ještě připadá optická kontrola, ale to by museli na STK mít přesnou pozici umístění DPF v každém typu auta + databázi do kterých modelů a pro jaké trhy se DPF dával a do kterých ne. Zatím jsem stejně jako v prvním případě (měřidlo pevných částic) o tom že by to měli na STK neslyšel.
Shrnuto a podtrženo: Buď v klidu. Zatím jen straší a než to zavedou reálně, tak ještě uteče mnoho vody. No a když to zavedou, tak se jistě najdou ochotní podnikatelé, kteří zapůjčí, uděláš STK a vrátíš. Nebo jen STK necháš "zajistit"... že...
Jen pro jistotou si skoč s WINem k Volvu, ať Ti vyjedou kompletní konfiguraci Tvého vozítka. (možná to umí i někdo z Volvím SW tady na fóru) A tak zjistíš na čem jsi.
Shrnuto a podtrženo: Buď v klidu. Zatím jen straší a než to zavedou reálně, tak ještě uteče mnoho vody. No a když to zavedou, tak se jistě najdou ochotní podnikatelé, kteří zapůjčí, uděláš STK a vrátíš. Nebo jen STK necháš "zajistit"... že...
Jen pro jistotou si skoč s WINem k Volvu, ať Ti vyjedou kompletní konfiguraci Tvého vozítka. (možná to umí i někdo z Volvím SW tady na fóru) A tak zjistíš na čem jsi.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#69 Filtr sazí
Neni náhodou ve velkym TP zápis o přítomnosti DPF?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 837
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: NZ
- Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
- Bydliště: NZ
#70 Filtr sazí
V mém nebyl u V50 a není ani u V70 III.Urvanej píše:Neni náhodou ve velkym TP zápis o přítomnosti DPF?
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 601
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Liberecko / Praha
- Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
#71 Filtr sazí
yes, dalo se koupit dokonce i 2007 auto bez DPF... uz jsem jich par videl a neveril jsem vlastnim ocimNick_Slaughter píše:Takže otázka zní: Dal se koupit model bez DPF v roce 2006? Jak je možné že ho v autě nemám?
Sem samozřejmě hrozně rád, ale vrtá mi to hlavou, myslel sem že musí být ve všech modelech od nějaké doby....
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#72 Filtr sazí
aj 2008 sa obcas objavi bez DPF...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 42
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V50 2.0D 2006
#73 Filtr sazí
Tak to mi hlava nebere proč někdo nabízí káru s DPF a někdo tu samou bez. Auto není dovoz, ale česká distribuce takže se zřejmě nemohlo stát že některé státy povolí bez filtru a některé ne a tím potom vznikne mix může mít / nemusí.
Už vidím jak se v salonu ptají zákazníka "a chcete mít ve voze filtr pevných částic, který šetří životní prostředí, ubírá výkonu vozidla, zvyšuje spotřebu, musí se po 120t km měnit a stojí 30t kč"?
Zákazník o tom zřejmě ani neví co si přivezl domů....
Každopádně to VINko bych mohl zkusit, díky za radu.
Už vidím jak se v salonu ptají zákazníka "a chcete mít ve voze filtr pevných částic, který šetří životní prostředí, ubírá výkonu vozidla, zvyšuje spotřebu, musí se po 120t km měnit a stojí 30t kč"?
Zákazník o tom zřejmě ani neví co si přivezl domů....
Každopádně to VINko bych mohl zkusit, díky za radu.
_________________
Volvo V50 2.0D '06
Ford Escort combi 1.8 '97, 77 kW
Ford Fiesta 1.1 '90, 37 kW ( :-) )[/b]
Volvo V50 2.0D '06
Ford Escort combi 1.8 '97, 77 kW
Ford Fiesta 1.1 '90, 37 kW ( :-) )[/b]
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 51
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno / Hodonín
- Vůz: V50 T5 MY04
#74 Filtr sazí
VIN by tu informaci (DPF ano/ne) mohl obsahovat. (?) Potom by to snadno zjistili i na STK, nebo ne? K tomu by si pak přiřadili, alespoň orientačně, požadované emise - a problém s odstraněným filtrem by mohl být na světě?
Jinak před nedávnem jsem tu zaregistroval inzerát na V50 (snad 2009?), která neměla DPF na zakázku, asi firemní flotila...
Jinak před nedávnem jsem tu zaregistroval inzerát na V50 (snad 2009?), která neměla DPF na zakázku, asi firemní flotila...
_________________
Volvo V50, T5, MY04, █, chip184W/250hp, Premium Sound Audio, 280 000km
Volvo XC90, D5, MY07, █, 151kW/202hp, Polestar, 316 000km | již není
Volvo V50, 2.0D, MY05, █, 100kW/134hp, Setter Edition, 280 000km | již není
Volvo V50, T5, MY04, █, chip184W/250hp, Premium Sound Audio, 280 000km
Volvo XC90, D5, MY07, █, 151kW/202hp, Polestar, 316 000km | již není
Volvo V50, 2.0D, MY05, █, 100kW/134hp, Setter Edition, 280 000km | již není
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 177
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Přerov
- Vůz: nic
- Bydliště: Morava
#75 Filtr sazí
No, ono co jsem okolo DPF/FAP zatím slyšel a četl, asi bude ve finále docela veselo. Kdy to nastane, těžko říct.
Pokud to vím správně, tak bude záležet na tom jak bylo auto vyrobeno přímo ve fabrice a také na roku. Jestli se nepletu, tak ropáci u nás v ČR (možná v celé EU) musí mít povině todle kurvítko od 2012. Takže po tomto roku už asi žádné vyjímky.
Zajímavější situačka bude u aut před poviným DPF. (ať je to 12, nebo jiný rok). Kdo jej nemá z výroby, tak je-bude co se týče tohoto vysmátej. Maximálně nebude smět vjet do některých měst, nebo tak, podle lokálních regulí. (zaslechl/četl jsem i drastičtější návrhy, ale ...)
Dost nešťastní budou asi ti co si koupí auta s mrtvým či odstraněným kurvítkem, nebo si kurvítko nechají odstranit sami. Ale třeba to tak jen vypadá.
Pokud to vím správně, tak bude záležet na tom jak bylo auto vyrobeno přímo ve fabrice a také na roku. Jestli se nepletu, tak ropáci u nás v ČR (možná v celé EU) musí mít povině todle kurvítko od 2012. Takže po tomto roku už asi žádné vyjímky.
Zajímavější situačka bude u aut před poviným DPF. (ať je to 12, nebo jiný rok). Kdo jej nemá z výroby, tak je-bude co se týče tohoto vysmátej. Maximálně nebude smět vjet do některých měst, nebo tak, podle lokálních regulí. (zaslechl/četl jsem i drastičtější návrhy, ale ...)
Dost nešťastní budou asi ti co si koupí auta s mrtvým či odstraněným kurvítkem, nebo si kurvítko nechají odstranit sami. Ale třeba to tak jen vypadá.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 34 Odpovědi
- 1800 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od frantuvdedek
-
- 6 Odpovědi
- 493 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od milazar
-
- 8 Odpovědi
- 593 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od spunge
-
- 1 Odpovědi
- 434 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od vlado82
-
- 15 Odpovědi
- 3829 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od passport5