Filtr sazí

  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#1 Filtr sazí

Příspěvek od hajnej »

dost obecný dotaz. spoustu informací se dá normálně vyguglit nebo najít tady

u tvého auta se myslím doplňují aditiva do jisté nádržky, ale nejsem si úplně jist

rozhodně není dobré jezdit couračky, regenerace neprobíhá na povel, ale automaticky

filtr se dá vypálit v troubě - samozřejmě to musí udělat profíci
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 Filtr sazí

Příspěvek od Urvanej »

houby profíci, vypláchnout v benzínu a po důkladném výplachu zapálit (musí být vyndanej) :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#3 Filtr sazí

Příspěvek od hajnej »

Urvanej píše:houby profíci, vypláchnout v benzínu a po důkladném výplachu zapálit (musí být vyndanej) :-D
no vida. to jsem nevěděl. takže pěkně doma před panelákem :)
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 Filtr sazí

Příspěvek od Urvanej »

Hele dělám si šoufky, ale pokud by muj vykazoval problém, určitě bych toto před výměnou vyzkoušel...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 255
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: Felda pick up 1,6 55 kW
Bydliště: Liberecko

#5 Filtr sazí

Příspěvek od Pegos »

Hloupě se optám v práci u nákladáku (volvo) se mi rozsvítí regenerace tu musím potvrdit a auto se samo regeneruje. Jak je to u mé V50 2.0D protože se mi nikdy žádná kontrolka nerozsvítila a co jsem slyšel (jedna paní povídal) tak je k tomu zapotřebí 4000 tis. otáček po dobu 20 min a to se snad ani nedá s tímhle vozem udělat. Jelikož když jedu 130 tak tam mám stěží 2500. Prý se to dá vyvolat i před diagnostiku na místě?? Díky za radu abych byl aspon trochu v obraze jak by to mělo probíhat.
_________________
Volvo V 5O D r.v 06 minulost
S80 T6 r.v 01 minulost
850 TDi r.v. 96 minulost
Felda Pick up 1,6 55 kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 Filtr sazí

Příspěvek od Urvanej »

Osobák to dělá automaticky, kdy ho samotnýho napadne, a v tu chvíli neni dobrý vypínat motor, jinak se rozteče hicem konstrukce filtru, ale jelikož to nepoznáš, tak musíš doufat...
Diagnostikou to donutit lze.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#7 Filtr sazí

Příspěvek od Ekky »

Pegos píše:Hloupě se optám v práci u nákladáku (volvo) se mi rozsvítí regenerace tu musím potvrdit a auto se samo regeneruje. Jak je to u mé V50 2.0D protože se mi nikdy žádná kontrolka nerozsvítila a co jsem slyšel (jedna paní povídal) tak je k tomu zapotřebí 4000 tis. otáček po dobu 20 min a to se snad ani nedá s tímhle vozem udělat. Jelikož když jedu 130 tak tam mám stěží 2500. Prý se to dá vyvolat i před diagnostiku na místě?? Díky za radu abych byl aspon trochu v obraze jak by to mělo probíhat.
Sám to mužeš vyvolat tak že těch 4000 otaček pojedeš třeba na trojku po dálnici aspon 50km
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#8 Filtr sazí

Příspěvek od karelvolvo »

Pegos píše:Hloupě se optám v práci u nákladáku (volvo) se mi rozsvítí regenerace tu musím potvrdit a auto se samo regeneruje. Jak je to u mé V50 2.0D protože se mi nikdy žádná kontrolka nerozsvítila a co jsem slyšel (jedna paní povídal) tak je k tomu zapotřebí 4000 tis. otáček po dobu 20 min a to se snad ani nedá s tímhle vozem udělat. Jelikož když jedu 130 tak tam mám stěží 2500. Prý se to dá vyvolat i před diagnostiku na místě?? Díky za radu abych byl aspon trochu v obraze jak by to mělo probíhat.
Náklaďáky Volvo opravuji asi 25 let ale toto jsem vživotě neslyšel !!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#9 Filtr sazí

Příspěvek od Teflon_490 »

Ekky píše:Sám to mužeš vyvolat tak že těch 4000 otaček pojedeš třeba na trojku po dálnici aspon 50km
Blbost, idealni je konstantni rychlost nekde v normalnich otackach, rozhodne auto nedonutis k samovolne regeneraci tim ze ho budes tocit pres 4k....
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 528
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

#10 Filtr sazí

Příspěvek od jogin3 »

Mě ta regenerace osobně deprimuje.
A to z jediného důvodu. Není nikde žádná indikace, že pravě probíhá, abych teda nevypínal motor a věděl, že regenerace je dokončena.

Jezdim trasy kolem 15km do práce,
na výlety kolem 30-100km 1x za měsíc.
A nemám ani šajnu, kdy se to regeneruje a kdy ne.

Teď v létě je to snad v pohodě, auto dosáhne potřebné teploty snano, ale v zimě?
To bude na prd.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

THOmasoj
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 831
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#11 Filtr sazí

Příspěvek od THOmasoj »

jogin3 píše:Mě ta regenerace osobně deprimuje.
A to z jediného důvodu. Není nikde žádná indikace, že pravě probíhá, abych teda nevypínal motor a věděl, že regenerace je dokončena.

Jezdim trasy kolem 15km do práce,
na výlety kolem 30-100km 1x za měsíc.
A nemám ani šajnu, kdy se to regeneruje a kdy ne.

Teď v létě je to snad v pohodě, auto dosáhne potřebné teploty snano, ale v zimě?
To bude na prd.
na dojíždění 15km je nafta, navíc s DPF filtrem, imho cesta do pekel
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 255
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: Felda pick up 1,6 55 kW
Bydliště: Liberecko

#12 Filtr sazí

Příspěvek od Pegos »

karelvolvo píše:
Pegos píše:Hloupě se optám v práci u nákladáku (volvo) se mi rozsvítí regenerace tu musím potvrdit a auto se samo regeneruje. Jak je to u mé V50 2.0D protože se mi nikdy žádná kontrolka nerozsvítila a co jsem slyšel (jedna paní povídal) tak je k tomu zapotřebí 4000 tis. otáček po dobu 20 min a to se snad ani nedá s tímhle vozem udělat. Jelikož když jedu 130 tak tam mám stěží 2500. Prý se to dá vyvolat i před diagnostiku na místě?? Díky za radu abych byl aspon trochu v obraze jak by to mělo probíhat.
Náklaďáky Volvo opravuji asi 25 let ale toto jsem vživotě neslyšel !!
No vidíš i po 25 letech se dozvíš něco nového. V práci jezdím damprem Volvo a tam to prostě tak je ukáže ti to regeneraci a řidič to musí odmáčknout.
_________________
Volvo V 5O D r.v 06 minulost
S80 T6 r.v 01 minulost
850 TDi r.v. 96 minulost
Felda Pick up 1,6 55 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 528
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

#13 Filtr sazí

Příspěvek od jogin3 »

THOmasoj píše:
jogin3 píše:Mě ta regenerace osobně deprimuje.
A to z jediného důvodu. Není nikde žádná indikace, že pravě probíhá, abych teda nevypínal motor a věděl, že regenerace je dokončena.

Jezdim trasy kolem 15km do práce,
na výlety kolem 30-100km 1x za měsíc.
A nemám ani šajnu, kdy se to regeneruje a kdy ne.

Teď v létě je to snad v pohodě, auto dosáhne potřebné teploty snano, ale v zimě?
To bude na prd.
na dojíždění 15km je nafta, navíc s DPF filtrem, imho cesta do pekel
Tak já dojíždím 2x týdně, přes týden mám služební.
Mě spíš šlo o výlety, když jedeme s rodinou, 100km a víc. Tak moje původní S60 T5 byla na kufr krapet menší a nemluviím o spotřebě, líná noha za 9 dlouhodobý průměr jsem měl 10.6.
Teď jezdím za 6,2llitrů.
Tak si dneska vyber, co si máš koupit žejo.
Nafta problém není, spíš je problém DPF.
V létě si myslím, že jde o prd, auto je zahřáté za 2km.
Ale zimy se bojím.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 255
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: Felda pick up 1,6 55 kW
Bydliště: Liberecko

#14 Filtr sazí

Příspěvek od Pegos »

No právě když by se rozsvítila kontrolka že to regeneruje je to v pohodě, ale takhle to člověk nepozná. Holt budu muset doufat, že je to zatím Ok na krátké vzdálenosti nejezdím skoro vůbec to si raději vytáhnu kole a jedu.
_________________
Volvo V 5O D r.v 06 minulost
S80 T6 r.v 01 minulost
850 TDi r.v. 96 minulost
Felda Pick up 1,6 55 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 528
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

#15 Filtr sazí

Příspěvek od jogin3 »

Už jsem to řešil v autorizáku, nejde to nikaj vyřešit, jenom aktulizujou dle dat ze servisů po světě ŘJ aby DPF regenerovalo optimálně a nehrozil případ tlačení nafty do oleje.

Příští měsíc jedu na češtinu+ kontrolu této aktualizace.
On ten DPF ani neni tak veliký problém, jízdou 30-40km by se měl úplně v klidu zregenerovat, ale spíš vidím problém v nedokončené několikanásobné regeneraci.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 255
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: Felda pick up 1,6 55 kW
Bydliště: Liberecko

#16 Filtr sazí

Příspěvek od Pegos »

Já to asi risknu a nechám to vyvolat diagnostikou a snad to přežije.
_________________
Volvo V 5O D r.v 06 minulost
S80 T6 r.v 01 minulost
850 TDi r.v. 96 minulost
Felda Pick up 1,6 55 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 528
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

#17 Filtr sazí

Příspěvek od jogin3 »

Tak ono pokud je na 80% zaplněn, tak to už ukáže palubák, že je potřeba regenerovat.

Pak stím jet delší štreku no.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

tymon
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 602
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

#18 Filtr sazí

Příspěvek od tymon »

nejlepsi regenerace DPF je flexou a kladivem... at zije ekologie pro ekologii... :roll:
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 255
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: Felda pick up 1,6 55 kW
Bydliště: Liberecko

#19 Filtr sazí

Příspěvek od Pegos »

jogin3 píše:Tak ono pokud je na 80% zaplněn, tak to už ukáže palubák, že je potřeba regenerovat.

Pak stím jet delší štreku no.

Palubák nic neukazuje třeba to je zatím Ok.
_________________
Volvo V 5O D r.v 06 minulost
S80 T6 r.v 01 minulost
850 TDi r.v. 96 minulost
Felda Pick up 1,6 55 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 255
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: Felda pick up 1,6 55 kW
Bydliště: Liberecko

#20 Filtr sazí

Příspěvek od Pegos »

tymon píše:nejlepsi regenerace DPF je flexou a kladivem... at zije ekologie pro ekologii... :roll:
No touto myšlenkou se zaobírám už nejaký čas. :D
_________________
Volvo V 5O D r.v 06 minulost
S80 T6 r.v 01 minulost
850 TDi r.v. 96 minulost
Felda Pick up 1,6 55 kW

tymon
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 602
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

#21 Filtr sazí

Příspěvek od tymon »

Pegos píše:
tymon píše:nejlepsi regenerace DPF je flexou a kladivem... at zije ekologie pro ekologii... :roll:
No touto myšlenkou se zaobírám už nejaký čas. :D
hlavne jak to potom krasne jede... mensi spotreba o 0,5-1L je uz pak jen prijemny bonus navic :twisted:
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

#22 Filtr sazí

Příspěvek od ..::Philip::.. »

Ty už jsi kuchnul DPF u Tvého biturba?
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#23 Filtr sazí

Příspěvek od Romulusw »

tymon píše: hlavne jak to potom krasne jede... mensi spotreba o 0,5-1L je uz pak jen prijemny bonus navic :twisted:
A když se ti někdo lepí na pr..., tak podřadíš, dáš plný kotel a je za tebou tak černo, že si ten nedočkavec dá hned delší odstup :D znám to z práce. Je to obzvlášť pěkně vidět v noci, když má ten vzadu xenony.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#24 Filtr sazí

Příspěvek od Urvanej »

OT: A když se ti to stane v Rakousích a máš za sebou cajty, tak to máš za dvoulitr těch jejich a domu deš pěšky... :Yahoo!:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#25 Filtr sazí

Příspěvek od Romulusw »

To se mi nestane, já jedu nejdál tak do Benešova, jinak courám mezi D1 a Vltavou :wink:
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“