2. válec nepálí, ale nechápu proč

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#1 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od Urvanej »

Jen pro info, nejedná se o Jarunu :-) on se majitel možná nahlásí.
Hledám nápad. Auto (945, B230FB) nepálí na druhej válec, ale jiskru to hází, svíčka je suchá na obě paliva. Co mi dělá hlavu, že to dělá jak na plyn, tak na benzín totéž.
rozdělovač i palec cajk, výměna nic nevyřešila
svíčky se prohazovaly (prej), nic to nevyřešilo
výměna 2. kabelu nic nevyřešila
výměna řj (ECU) nic nevyřešila
vstřiky cvakaji
komprese přítomna v hojné míře
blikací chyby nehlášeny

systém lpg je magic prej 2

Mam z toho hlavu jak balón, ale nic mě nenapadá. Nevim jak funguje magic, zda by při třeba spálený cívce vstřiku necákal ani plyn, ale vzhledem k tomu, že benzínový vstřiky jsou všechny paralelně, tak bych si myslel, že by si nemusel brát info jen z jednoho vstřiku. Bohužel na hlubší testování vstřiků nezbyl čas.
Tož prosím znalé o nápad, jinak mi snad praskne hlava.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od Urvanej »

Děkuji za SZ, sem vůl, měl sem změřit odpor benzínovýho vstřiku. :oops:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#3 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od standa »

Zapoj benzinový vstřik nefunkčního válce zpět na původní konektor (jako před oplynováním).
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od Urvanej »

No právě že ty benz. vstřiky jsou napojený na originál kabeláž. Takže možná někdo znalej origo kabeláž střihnul a napojil se cestou, což se mi nepodařilo vyhledat, ale času sem tomu hledání zase tolik nevěnoval. Každopádně díky za tip!
BTW na tom druhym válci je prej tvuj bejvalej vstřik :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#5 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od Romulusw »

Včera jsem jel 50 km na čtyři válce, aby mi vyměnili civku. Taky venku házela jiskru, ale byla včudu. Očekávám, že se ozvou postupem času další.

GDPR_user

#6 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od GDPR_user »

Romulusw píše:Včera jsem jel 50 km na čtyři válce, aby mi vyměnili civku. Taky venku házela jiskru, ale byla včudu. Očekávám, že se ozvou postupem času další.
Já najel na 4 válce přes 400000km

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#7 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od Romulusw »

Akorát zajetej motor :-) za jak dlouho?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#8 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od tomasss »

Lh2.4 ma pouze jednu civku, takze tip dobrej ale ne v tomto konkretnim pripade :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#9 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od Romulusw »

Jasně :-) tak jestli to není kabel ani svíčka, tak ještě může být prop*clé víko rozdělovače. Pak jít po vstřiku a jeho napájení. To LPG to "trochu" komplikuje. Je divný, že není žlutá kontrolka.

GDPR_user

#10 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od GDPR_user »

Romulusw píše:Akorát zajetej motor :-) za jak dlouho?
Asi 5 let

GDPR_user

#11 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:No právě že ty benz. vstřiky jsou napojený na originál kabeláž. Takže možná někdo znalej origo kabeláž střihnul a napojil se cestou, což se mi nepodařilo vyhledat, ale času sem tomu hledání zase tolik nevěnoval. Každopádně díky za tip!
BTW na tom druhym válci je prej tvuj bejvalej vstřik :-D
Pokud máš vstříkovaný LPG nikoliv přes MIX,pak je původní konektor který vedl na vstřikovač napojen na ř.j. LPG a z té potom teprve jde zpátky na vstřik.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od Urvanej »

Díky moc, obzvláště za poslední martinův koment. Trochu jsem si to myslel, ale jistej jsem si nebyl, plynu totiž vůbec nerozumim. Je to totiž skutečně sekvence. Takže psa budeme hledat v kabeláži, protože vstřiky se jeví odporově jako všechny stejný při měření s přesností na desítky Ohm :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#13 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od veetec »

Hola, ta potrefená devítka je moje...

při měření na desetinu Ohmu je odpor 16,8 a 16,9 na 2. a 1. vstřiku a na konektoru kabelu je 5,9 ohmů u obuoch...

Ještě další symptom, asi nesouvisející, ale možná taky jo... po klidné zimě se teď při rostoucích teplotách stále častěji, při jízdě na dálnici, rozsvítí kontrolka lambády (klidná jízda 110-120km/h...) a dokud nenechám auto aspoň 15minut odpočívat, tak svítí - tedy nestačí pouze vypnout motor a znovu nastartovat...

vítech
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#14 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od Urvanej »

Pauzu mezi startováním udělej cca minutu, protože to máš zapojený tak, že se po vypnutí klíčku nuluje. A vyblikej to pls.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#15 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od standa »

Vstřiky jsou zapojený paralelně, takže když má jeden každý 16 Ohmů, tak tři mají 5,7 Ohmu (čtvrtý je odpojen a na jeho konektoru se měří odpor). Tudíž je vše ok.

Opravdu cvakají všechny vstřiky - zejména ten můj? :D Pokud se to zjišťovalo neozbrojeným uchem metr od auta, tak mohlo cvakat prakticky cokoliv :) Nějakou tyčku nacpat do ucha a všech osm znova čeknout ...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#16 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od Urvanej »

vstriky sem diagnostikoval pohmatem :-) cvakal stejne 1. jak 2.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#17 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od standa »

Zaměň dva benzinový vstřiky a ověř, jestli se vada přestěhovala...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od Urvanej »

Jojo, mam to v plánu, ale než se mi auto zase dostane do ruky, to bude trvat, zda-li vůbec. Spíš sem chtěl veetecovi pomoct s postupem, případně až bude úkolovat někoho poblíž.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#19 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od veetec »

Hola, zkusím nechat vyměnit ty benzínový bstriky .momentálně se můj odpor k malování somatizoval do chřipky, takže ležím, ale ve středu by to mohlo klepnout... děkuji za návrhy.
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#20 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od talent »

Dajú sa vybrať vstriky? Podne papier a brnkúť,musia zostať mokré krúžky.
Ja som mal zlé tesnenie madzi saním a hlavou.
Vyskúšaš nastriekaním štartovacieho spreja do inkriminovaného priestoru a motor na volnobehu začne meniť otáčky,ak netesní tesnenie,
alebo prívod vzduchu.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#21 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od veetec »

Urvanej píše:Pauzu mezi startováním udělej cca minutu, protože to máš zapojený tak, že se po vypnutí klíčku nuluje. A vyblikej to pls.
takže při svítící labádě jsem to vyblikal a je to 1-2-3 čili "Coolant temp sensor signal." ale nerozumím tomu... chybný signál teplotního čidla chlazení? kde je to čidlo?

ke vstřikům jsem se ještě nedostal...

v.)
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#22 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od Urvanej »

čidlo mezi 2. a 3. válcem pod sánim, ale to problém s nepálicim válcem neovlivní. Lze ho proměřit, ale může se k němu jak k penězum. Každej kontakt změř proti kostře, né pouze mezi sebou. Hodnoty odporu větví jsou v tabulce, ideálně by měly bejt naprosto shodný v obou.
Obrázek
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#23 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od standa »

Špatný čidlo teploty je záhodno vyměnit, ale samo o sobě nemůže, jak píše kolega, způsobit popisovanou závadu.

Odkaz budoucím generacím: :D
Piny čidla je potřeba měřit jak proti kostře (krásně přesné hodnoty viz tabulka, zato teplota čidla v chladnoucí hlavě se odhaduje těžko :) ), tak mezi sebou, přičemž MUSÍTE naměřit PŘESNÝ SOUČET dvou měření proti kostře. Jiná hodnota znamená zkrat termistorů uvnitř čidla mezi sebou a řj motoru pak mylně pracuje s jinou teplotou, než skutečnou. Rozdíl odporů mezi zdravým a takto zkratovaným čidlem může být dost velký na negativní ovlivnění chodu motoru a naneštěstí současně dost malý na vyhlášení nevěrohodnosti signálu a přechod do nouzového režimu :roll:
Vlastní zkušenost na vlastním autě...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#24 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od veetec »

Urvanej píše:komprese přítomna v hojné míře
Hola, tak nevím, jax to Tomáši měřil, ale u Coubala nenaměřili na druhým válci žádnou kompresi... takže co nám z toho plyne?
Co fčil? hlavu dolu, ventily nový... hlásí se někdo dobrovolně?
chjo...
V ;(
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#25 2. válec nepálí, ale nechápu proč

Příspěvek od Urvanej »

Měřil jsem to tak, že jsem vrazil kompresiometr do díry po svíčce a normálně to naměřilo už nevim kolik, ale od prvního válce to nebylo daleko.
Nenapadá mě, jak by se tak najednou mohla potratit. Podtlak v motoru taky nějakej byl, kdyby byla komprese 0, tak bude fičet víčkem nebo měrkou jako blázen...
Pokud jsou si 100% jistý, tak holt makovici dolu. Ale kdyby nebyla komprese, tak bude mokrá svíčka...
No sere mě, že sem neměl víc času, no, ale kompresí jsem ji naprosto jistej, ještě jsem tě to nechával opakovat, protože napoprví mi to zdatně foukalo kolem měřáku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“