Jarunka B230FT - úpravy, ladění
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 4118
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#26 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
S tím že by ti to samo online na monitoru strhávalo USD to snad tak horký taky nebude
Jinak samozřejmě líbí kdyby ne, nebyl bych ti to nadhazoval
Jinak samozřejmě líbí kdyby ne, nebyl bych ti to nadhazoval
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 4118
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#28 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Kompletní monitorování a možnost nalogování veškerýho dění v motoru. Výstup lze použít k ladění svépomocí, nebo poskytne dostatek údajů i k doladění map v řídící jednotce na dálku, což je výhoda, protože benzínový Volvo s hardwarovýma úpravama nikdo v ČR vyladit neumí.
Vědět kam až to s autem poženu byl bych to řešil taky, jestli budu řešit nějaký vyšší úrovně úprav asi do toho stejně půjdu. V autě mám jenom to nejdůležitější... AFR budík, který je poplatný stádiu úprav při kterých jsem ho pořizoval. Dá se na něm poznat třeba netěsnost tlakovýho vedení, výpadek přídavnýho vstřikování (u starý provizorní nádrže z důvodu rychlýho vyprázdnění), nebo třeba netěsnost mezi váhou vzduchu a turbem. Hlavně chudá směs je svině a díky AFR budíku můžeš zabránit tomu aby páchala škody.
Vědět kam až to s autem poženu byl bych to řešil taky, jestli budu řešit nějaký vyšší úrovně úprav asi do toho stejně půjdu. V autě mám jenom to nejdůležitější... AFR budík, který je poplatný stádiu úprav při kterých jsem ho pořizoval. Dá se na něm poznat třeba netěsnost tlakovýho vedení, výpadek přídavnýho vstřikování (u starý provizorní nádrže z důvodu rychlýho vyprázdnění), nebo třeba netěsnost mezi váhou vzduchu a turbem. Hlavně chudá směs je svině a díky AFR budíku můžeš zabránit tomu aby páchala škody.
#29 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Díky za objasnění,já si říkal jestli to není něco co by mi mohlo zvednout výkon.No asi hold bude 16V hlava.dali píše:Kompletní monitorování a možnost nalogování veškerýho dění v motoru. Výstup lze použít k ladění svépomocí, nebo poskytne dostatek údajů i k doladění map v řídící jednotce na dálku, což je výhoda, protože benzínový Volvo s hardwarovýma úpravama nikdo v ČR vyladit neumí.
Vědět kam až to s autem poženu byl bych to řešil taky, jestli budu řešit nějaký vyšší úrovně úprav asi do toho stejně půjdu. V autě mám jenom to nejdůležitější... AFR budík, který je poplatný stádiu úprav při kterých jsem ho pořizoval. Dá se na něm poznat třeba netěsnost tlakovýho vedení, výpadek přídavnýho vstřikování (u starý provizorní nádrže z důvodu rychlýho vyprázdnění), nebo třeba netěsnost mezi váhou vzduchu a turbem. Hlavně chudá směs je svině a díky AFR budíku můžeš zabránit tomu aby páchala škody.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2596
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#30 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Da sa kupit vypustny srob s integrovanym cidlom, len vzhladom na orientaciu vypustneho srobu to nie je uplne idealne.Urvanej píše:Teplota oleje bude návarek na vaně a ano, neni to gyroskop, ale dvouosej akcelerometr.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 47
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#31 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Já to koupil a chci provozovat jako přendavací zařízení. Namontuju to a až bude auto fungovat tak jak má, tak to možná přendám do jinýho, kdyby mě popadly roupy.
Hlavní důvod proč jsem to pořízoval je, abych věděl co se tam děje a případnou chudou směs včas odhalil. Ale na to by mi stačilo AFR, jenže Dali byl celkem výmluvnej ohledně toho, že časem zjistim, že by bylo dobrý znát např. EGT a to je další krabička, pak tlak oleje a to je další krabička atd. No, takhle to mam vše v jednom za cenu kvalitního AFR. No uvidíme jak to pojede.
Sergej: ano, o těch výpůšťákách vím, ale považuju to za kravinu, protože tím ještě snížíš bod na motoru a navíc kdykoliv se mění olej, tak s tím manipuluješ. Návarek na vaně je naprosto čistá práce, ničemu to nevadí a máš asi nejrozumnější info o teplotě. Van je všude dost, takže nemám vůbec žádnej duševní problém jednu provrtat. S čim už problém trochu mam je EGT, protože vrtat do svodů mi neni příjemný, kor když pěkný v podstatě nejsou. Tlak oleje a teplota vody mi taky celkem zavařuje kebuli, kam s tim. Trochu sem nepochopil, proč dodává olejový čidlo, který nemá taky vývod na kontrolku mazání, to by pak byla uplně čistá práce.
No ještě s tim bude sranda...
Hlavní důvod proč jsem to pořízoval je, abych věděl co se tam děje a případnou chudou směs včas odhalil. Ale na to by mi stačilo AFR, jenže Dali byl celkem výmluvnej ohledně toho, že časem zjistim, že by bylo dobrý znát např. EGT a to je další krabička, pak tlak oleje a to je další krabička atd. No, takhle to mam vše v jednom za cenu kvalitního AFR. No uvidíme jak to pojede.
Sergej: ano, o těch výpůšťákách vím, ale považuju to za kravinu, protože tím ještě snížíš bod na motoru a navíc kdykoliv se mění olej, tak s tím manipuluješ. Návarek na vaně je naprosto čistá práce, ničemu to nevadí a máš asi nejrozumnější info o teplotě. Van je všude dost, takže nemám vůbec žádnej duševní problém jednu provrtat. S čim už problém trochu mam je EGT, protože vrtat do svodů mi neni příjemný, kor když pěkný v podstatě nejsou. Tlak oleje a teplota vody mi taky celkem zavařuje kebuli, kam s tim. Trochu sem nepochopil, proč dodává olejový čidlo, který nemá taky vývod na kontrolku mazání, to by pak byla uplně čistá práce.
No ještě s tim bude sranda...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2596
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#32 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Olejove cidlo s kontrolkou som kupil za cca 20USD aj s postovnym na Ebay, malo by pasovat k externym budikom VDO. Jedinym problemom je, ze nesedi zavit, ale to spravi nejaka redukcia.
Inak by som si nechal vyrobit rozdvojku, ktoru zasrobujes miesto cidla tlaku a do nej nasrobujes snimac tlaku aj cidlo tlaku.
EGT nastastie riesit nemusim, mam ho uz osadene
Inak by som si nechal vyrobit rozdvojku, ktoru zasrobujes miesto cidla tlaku a do nej nasrobujes snimac tlaku aj cidlo tlaku.
EGT nastastie riesit nemusim, mam ho uz osadene
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 4118
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#33 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
JJ, to byly časy.... B204FT/GT je tak poctivě udělaný že ho to mělo rovnou z výroby a řídící jednotka kalkulovala s jeho výstupama.Sergej píše:EGT nastastie riesit nemusim, mam ho uz osadene
Jinak Tome, pokud to chceš přehazovat do různých aut zrovna EGT bych strčil do šuplíku a počkal s ním až budeš ladit Kadla U nafty má největší smysl. Neříkám, že EGT je u benzínu úplně zbytečný, ale pokud máš AFR budík, vhodně zvolený turbo a průchozí vejfuk, tak EGT tolik řešit nemusíš. Jsou vpodstatě tři důvody proč EGT může vystoupat do nebezpečných hodnot.... chudá směs, příliš restriktivní turbína a ucpanej vejfuk. Třeba u ropáků EGT dává velkej smysl v případě VNT turba, protože vysoký EGT tě mimo jiné upozorní na buď váznoucí nebo špatně nastavenou VNT regulaci. Jinak samozřejmě málo průchozí vejfuk a příliš restriktivní turbínová část platí i tam.
Pro účely ladění na dálku podle mě vystačíš s AFR a boostem vztaženým k otáčkám motoru, případně doplněným o IAT. Tlak na liště bych zapojoval až v případě anomálií v AFR. Teplota oleje je užitečná, tlak u motorů, který na to trpí. I kdybys těch senzorů použil třetinu tak pořád možnost zaznamenání jejich výstupů do jednoho souboru je obrovský plus.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 47
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#34 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
EGT mam hlavně kvůli turbu, protože nemam nejmenší představu, jak rychle se ochlazuje. Je to obyčejnej K termočlánek, těch je všude dost, takže si ho opravdu šetřit nebudu.
Já to pořídil spíš kuli zvědavosti co a jak to umí, zkrátka na hraní. Například polemiky o tom, kolik tlaku zvládnou ukrmit vstřiky případně pumpa, jak je efektivní mezichladič atd. mě moc nepřesvědčili o tom, že to maji lidi zmapovaný ač takových úprav je spousty. Navíc pak budu vědět, v jakym stavu jednotlivý komponenty mám. Prostě sem zvědavej a chci si hrát. Ještě budu muset vykoumat, jak tam logovat detonace, když už to má nějaký ty externí vstupy...
Já to pořídil spíš kuli zvědavosti co a jak to umí, zkrátka na hraní. Například polemiky o tom, kolik tlaku zvládnou ukrmit vstřiky případně pumpa, jak je efektivní mezichladič atd. mě moc nepřesvědčili o tom, že to maji lidi zmapovaný ač takových úprav je spousty. Navíc pak budu vědět, v jakym stavu jednotlivý komponenty mám. Prostě sem zvědavej a chci si hrát. Ještě budu muset vykoumat, jak tam logovat detonace, když už to má nějaký ty externí vstupy...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 4118
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#35 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Já kvůli metanolu o EGT strach nemám. Je to moc dobře poznat i na barvě turba po akci... respektive jak dlouho vydrží červený.
Detonace se nejlíp logujou ojnicí koukající z bloku Radši bych jim předcházel, než je logoval (vtip)
Pochopil jsem...jestli to bude umět nalogovat výstupy z čidel klepání, tak to určitě taky neni k zahození.
Detonace se nejlíp logujou ojnicí koukající z bloku Radši bych jim předcházel, než je logoval (vtip)
Pochopil jsem...jestli to bude umět nalogovat výstupy z čidel klepání, tak to určitě taky neni k zahození.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 47
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#36 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
A pak že to nepude, sice lehce přes hodinku práce, ale výsledek je bomba. Pro jistotu jsem si objednal nástroje, se kterýma to půjde výrazně líp, ale stejně jsem to prostě musel zkusit i s tim co sem už měl. Na fotce to moc nevynikne, ale ten spodek už se téměř uplně hotovej.
- Přílohy
-
- porting-turbo.jpg (55.12 KiB) Zobrazeno 5657 x
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 47
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#38 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Svody zatim řešit nebudu, jen je vyndám, vybrousim stejně jako turbo a prdnu je tam zpátky. Na těch pár koní to bude stačit. Chtěl jsem původně pořídit jiný originály a pořádně si s nima vyhrát, ale jednak nejsou a ty co sem koupil byly tak popraskaný, že by vůbec nemělo cenu je ani svařovat. Za cenu svaření bych měl trubkový
Až budu mít komplet udělanou jinou hlavu, tak si asi udělám trubkový, případně zakoupím zde nebo zde. Ale to už bude na jiný turbo...
Až budu mít komplet udělanou jinou hlavu, tak si asi udělám trubkový, případně zakoupím zde nebo zde. Ale to už bude na jiný turbo...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#39 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Ono právě že standardní svody jsou docela problémové a pokud autu párkrát nandáš,tak prasknou a veškeré úpravy jsou rázem o ničem.Urvanej píše:Svody zatim řešit nebudu, jen je vyndám, vybrousim stejně jako turbo a prdnu je tam zpátky. Na těch pár koní to bude stačit. Chtěl jsem původně pořídit jiný originály a pořádně si s nima vyhrát, ale jednak nejsou a ty co sem koupil byly tak popraskaný, že by vůbec nemělo cenu je ani svařovat. Za cenu svaření bych měl trubkový
Až budu mít komplet udělanou jinou hlavu, tak si asi udělám trubkový, případně zakoupím zde nebo zde. Ale to už bude na jiný turbo...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 47
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#40 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
300tkm vydržely, tak 20 ještě daji a když ne, tak se holt přehodí priority.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 47
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#41 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Tak po nehodě už je u klempíře a v pátek jde na lak. Pak se bude řešit podvozek, protože zadní náprava dostala mordu jako svině a něco je tam na odpis, protože kope do brzdy a přitom to houpe s řadičkou. Ty dvoje hodiny a déšť to dost možná zachránily od sešrotování a mě naštěstí za krkem bolí jen maličko. Největší drift v mym životě...
BTW nemá někdo pěknou PZ lampu od DEPA? Mam už jen samý ošklivý...
BTW nemá někdo pěknou PZ lampu od DEPA? Mam už jen samý ošklivý...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 47
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#42 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
A jelikož za to holka nemůže, tak sme si dali Dáreček
Pružina je tam na 0.8 baru, což sem posléze zjistil, že sem vůl, že ta je pro max tlak 1.3 baru. Ale co už, přinejhoršim se užije do dalšího motoru, kde bude nižší kompréze. Možná jsem měl jít trochu jinou cestou od Forge Motorsport, ale uvidíme, jak tuto dopadne. Tak trochu si řikám, že na membráně, pružině a troše duralu přece neni co pokazit...
Pružina je tam na 0.8 baru, což sem posléze zjistil, že sem vůl, že ta je pro max tlak 1.3 baru. Ale co už, přinejhoršim se užije do dalšího motoru, kde bude nižší kompréze. Možná jsem měl jít trochu jinou cestou od Forge Motorsport, ale uvidíme, jak tuto dopadne. Tak trochu si řikám, že na membráně, pružině a troše duralu přece neni co pokazit...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 47
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#43 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Tak po nehodě už je plně pojízdný! Změnil jsem poměr vzadu na difu, kde původně bylo 3.73 a teď mam 3.91 s novým olejem a přetěsněným víkem. 4ka zamyká místo 103 na cca 95km/h.
Dále je vzadu místo 16mm teď dán 19mm stabilizátor a je to celkem znát. Daleko víc se teď vnitřní kolo odlehčuje a už skoro nejde dostat do smyku vzhledem k obyč diferáku. Snažim se s tim něco dělat, ale ono to nehoří, nejspíš jen ten zadní stabík na zimu shodim, protože na nápravu bez samosvoru už je to moc tlustý. Další variantou je dát 23mm dopředu, kterej by zamezil takovýmu naklánění a efekt toho zadního trochu anuloval.
Dále je vzadu místo 16mm teď dán 19mm stabilizátor a je to celkem znát. Daleko víc se teď vnitřní kolo odlehčuje a už skoro nejde dostat do smyku vzhledem k obyč diferáku. Snažim se s tim něco dělat, ale ono to nehoří, nejspíš jen ten zadní stabík na zimu shodim, protože na nápravu bez samosvoru už je to moc tlustý. Další variantou je dát 23mm dopředu, kterej by zamezil takovýmu naklánění a efekt toho zadního trochu anuloval.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 4118
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#44 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Na předohrab se doporučuje zesílenej stabilizátor jenom dozadu, vepředu standart. Nejlepší trakce se tam dosáhne když se přední stabilizátor vyndá. Prej to ani nemá nijak dramatickej vliv na naklánění pokud máš trochu podvozek.Urvanej píše:Dále je vzadu místo 16mm teď dán 19mm stabilizátor a je to celkem znát. Daleko víc se teď vnitřní kolo odlehčuje a už skoro nejde dostat do smyku vzhledem k obyč diferáku. Snažim se s tim něco dělat, ale ono to nehoří, nejspíš jen ten zadní stabík na zimu shodim, protože na nápravu bez samosvoru už je to moc tlustý. Další variantou je dát 23mm dopředu, kterej by zamezil takovýmu naklánění a efekt toho zadního trochu anuloval.
Takže na zadohrab to asi bude platit obráceně. Silnej stabilizátor dopředu a žádnej dozadu...Jestli to jde lehce odpojit jako třeba na předohrabu, kde odmontuješ tyčky, tak bych to možná při montáži těch Bilsteinů otestoval. S vs bez stabilizátoru vzadu.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 47
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#45 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
No ono tam ještě poměrně velkou roli hraje to, zda (ne)máš samosvor. Ale máš recht, ideální nastavení na asfalt je takový, abys dostal do vzduchu vnitřní kolo nehnaný nápravy (tuhej stabík). Samozřejmě to neni takhle černobílý, ale základní nástin jakým směrem uvažovat.
Obrázek FWD a RWD rozdílu v naladění podvozku.
Já to chci odzkoušet s tim, že jsem dal tužší prdelku, dostal sem auto malinko přetáčivější, což má Uřvánek rád. Otázka placebo efektu je ale rozhodně na místě.
Jinak opravdu nejsem a neplánuju okruhy, ale spíš se sem tam rád sklouznu zatáčkou s opačným rejdem. Ale uvidíme co přinese budoucnost, protože k vrchařině bych měl poměrně blízko, drifty jsou drahý když uděláš i malou chybu a okruhy daleko.
Spíš dopadne standardně, prostě z ní bude trochu ostřejší přibližovadlo.
Obrázek FWD a RWD rozdílu v naladění podvozku.
Já to chci odzkoušet s tim, že jsem dal tužší prdelku, dostal sem auto malinko přetáčivější, což má Uřvánek rád. Otázka placebo efektu je ale rozhodně na místě.
Jinak opravdu nejsem a neplánuju okruhy, ale spíš se sem tam rád sklouznu zatáčkou s opačným rejdem. Ale uvidíme co přinese budoucnost, protože k vrchařině bych měl poměrně blízko, drifty jsou drahý když uděláš i malou chybu a okruhy daleko.
Spíš dopadne standardně, prostě z ní bude trochu ostřejší přibližovadlo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 47
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#46 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Dneska dorazila radůstka: lesjofors 45 958 08. Na foto pro srovnání se standardníma pérama. Na pozadí do kompletu Bilstein B6 34-002926 a 24-012744.
Jinak průběžně edituju první příspěvek a upravuju aktuální směrování a plány. Snažim se to tu psát tak, aby se případně někdo mohl inspirovat a měl na talíři co kde a jak mam udělaný. Nicméně bohužel tu nemůžu postovat kde sem co koupil, protože by to byla reklama, nicméně google to celkem v pohodě pro vás zvládne vyhledat.
Jinak průběžně edituju první příspěvek a upravuju aktuální směrování a plány. Snažim se to tu psát tak, aby se případně někdo mohl inspirovat a měl na talíři co kde a jak mam udělaný. Nicméně bohužel tu nemůžu postovat kde sem co koupil, protože by to byla reklama, nicméně google to celkem v pohodě pro vás zvládne vyhledat.
- Přílohy
-
- pera-srovnani.jpg (82.59 KiB) Zobrazeno 5474 x
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#47 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Jo Jarunka úpravy ladění.... není nad nedělní terénní workshop za vodojemem. Víc to asi rozebírat nebudu
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#48 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Tady je ještě fotostory... Dá se zjednodušeně říct takhle: Jednu neděli si vyjel Uřvanej s Kubou za Ondlou řešit byznys. Avšak v průběhu cesty je napadlo že je zrovna vhodná chvilka na úpravy, ladění
- Přílohy
-
- 19012014933.jpg (88.77 KiB) Zobrazeno 5367 x
-
- 19012014931.jpg (94.22 KiB) Zobrazeno 5367 x
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 47
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#49 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
No co, no. Experiment s odlehčenim zadní nápravy odebráním jednoho šroubu nebyl zcela vydařený. Prostě se tim ukrutnym výkonem asi vyšrouboval (nebo ho ten blbeček majitel ve snaze spáchat sebevraždu zapomněl utáhnout).
Ještě že máme kámoša co má rychlý auto a vercajk dycky ready
Ještě že máme kámoša co má rychlý auto a vercajk dycky ready
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#50 Jarunka B230FT - úpravy, ladění
důležitý je že už máš svuj osobní safety carUrvanej píše:No co, no. Experiment s odlehčenim zadní nápravy odebráním jednoho šroubu nebyl zcela vydařený. Prostě se tim ukrutnym výkonem asi vyšrouboval (nebo ho ten blbeček majitel ve snaze spáchat sebevraždu zapomněl utáhnout).
Ještě že máme kámoša co má rychlý auto a vercajk dycky ready
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 104 Odpovědi
- 17195 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 1 Odpovědi
- 992 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od volvoperformance
-
- 32 Odpovědi
- 5098 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od danki
-
- 34 Odpovědi
- 5362 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 24 Odpovědi
- 2085 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Basstl