Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 12 roků 2 měsíce

#1 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od cernyka »

Dobrý den. Zajímám se o automatické převodovky. V současné době jsem se dočetl k automatické plynulé převodovce Variomatic. Tento systém mě natolik zaujal že o autě; VOLVO 340 1.4 CVT možná začnu do budoucna uvažovat. :) Tato převodovka je určitě jednodušší z důvodu údržby a spolehlivosti než klasické hydrodynamické či dvojspojkové automaty. :x Píšu zde z důvodu mnoha otázek. Na internetu jsem toho moc nenašel a pokud ano tak v cizím jazyce a po přeložení přes "kamaráda Googla" to nedává moc smysl. Proto budu rád zda mi na ně odpovíte. :good:

- Jak vlastně probíhá jízda s touto převodovkou? Po přidání plynu se auto rozjede a poté plynule zvyšuje rychlost? Např. Jedu 60 km/h, uberu plyn a otáčky motoru klesnou na menší nebo otáčky stále drží a klesají se spomalováním automobilu?
- Jaká je spolehlivost či poruchovost tohoto druhu převodovky?
- Jak často se mění spojky a klínové řemeny?
- Mohu při ostrých startech z místa spálit odstředivé spojky?
- V textech které jsem si překládal z Anglických a Holandských webových stránek, jsem se dočetl že při zařazeném režimu "P" (parking) a nastartovaném motoru se nesmí přidávat plyn? (mluvím o Volvu 340) Moc jsem to nepochopil, "některé překlady jsou nedostatečné"! :cry:
- V kterých místech převodovky je umístěna západka Parkovací uzávěrky? Prohlížel jsem mnoho schémat a fotek ale tohle jsem nenašel??
- Má volič této převodovky i nějakou elektromagnetickou blokaci jak u dnešních automatů? Př.: Bez sešlápnutého pedálu brzdy nepřesunu volič z P do R nebo z N do R?
a konečně poslední otázka.. :D
- V příloze na obrázku je za voličem automatu na středovém tunelu tlačítko, k čemu slouží?

Předem díky za odpovědi ... :good:
tlacitko_variomatic [320x200].png
tlacitko_variomatic [320x200].png (24.65 KiB) Zobrazeno 6470 x

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#2 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od mr1 »

Hrozně nerad bych Tě sklamal. Ovšem obávam se, že takové auto už opravdu neseženeš.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 733
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od Ing.Magor »

V německu jich na prodej pár je :wink:
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od Urvanej »

Ještě se montovali do nějakýho dafa neo tak nějak se ten osobášek jmenoval. Drží sv. rekord v rychlosti na zpátečku :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#5 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od mr1 »

No, pokud já vím, je to v podstatě prachobyčejný variátor. O jeho spolehlivosti bych dost pochyboval. Je to naprostá raritka. Ale jsou to jenom moje osobní a ničím nepodložený názory. V každém případě mě tohle vyloženě zajímá, takže čekám až napíšou něco zkušení trojkaři-dafaři :lol:
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#6 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od Honza »

Urvanej píše:Ještě se montovali do nějakýho dafa neo tak nějak se ten osobášek jmenoval. Drží sv. rekord v rychlosti na zpátečku :-)
Neboli Volvo 66
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#7 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od mr1 »

_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1489
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od pekelnik »

přesně tak. Volvo 66 koupila automobilka od holandského výrobce DAF a tím začala v roce 76 éra volva vyráběného v Nizozemí. Variomatic údajně funguje jako jdyž jedeš trolejbusem. zařadíš D a jedeš. stejně rychle dopředu či dozadu. Nikdy jsem s tím nejel, ale DAF/ volvo 66 má moje sympatie, protože je to exot, co (skoro) nikdo nemá. tedy předpokládám, že čím rychleji jedeš, tím se otáčky vyšují a naopak. jiné řazení tam snad není. je to na tom videu. Podrobnosti k technice zase někdo povolanější.
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od Urvanej »

Mělo by to fungovat jako skutr, nikoliv trolejbus.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#10 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od mr1 »

Ono je to nakonec jeden styl. Je to prostě variátor. Mění se převod tak jak u každé převodovky, jen bezestupňovitě - plynule, neznatelně. Větší rychlost-menší Mk. Nic složitýho v tom není. Ale obávám se, že pokud by to byl hit v automobilovém průmyslu, neobtěžovalo by se BMW nebo třeba i VW s nějakou dvojskpokovou složitou osmirychlostní automatikou :) ten klíňák bude trpět jako kráááva. Myslím, že audi měla vyvinutý nějaký variátor, kde klíňák nahradil nějaký jakoby článkový řetěz. Pevnost a opotřebení šlo nahoru samozřejmě. Ale pokud se nepletu, i tak to sto tisíc nedalo...
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#11 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od Sarkasmic »

Celej variomatic funguje podtlakove. Cili je tu klasická spojka jak u manuelni prevodovky ovládaná podtlakem. Zadek je řízenej taky podtlakem. Čili proto nemůžeš při péčku přidávat plyn,on by se ten podtlak mohl zbláznit a poslat ti výkon na zamknutej variomatik. Všechno ostatní je taky podtlakem. V závislosti na zátěži motoru se ti mění podtlak v sání,což určuje převood řemenů variatoru. Je tu něco jako řídící jednotka,ve který jsou solenoidy-ty ovládají podtlaky pro zvolenou rychlost P R N D.
A pak je to uplne jednoduchý. Dopředu i dozadu to jede stejně rychle. Uzasny je to,že když to zašlápneš,držíš otáčky u redlinu,a auto zrychluje,dokud má na to sílu... :D Onen vypínač je něco jako vinter mode-proste to posunuje převod rychleji a jinak... No,je to zmatený. Pokud chceš lepší info,zavolej...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#12 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od tomasss »

mr1 píše:Ale pokud se nepletu, i tak to sto tisíc nedalo...
Na druhou stranu, co by sis vybral - jednou za sto tisic vymenit remen, nebo jednou za tristatisic vymenit prevodovku? :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#13 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od Sarkasmic »

muj variomatic mel najeto 137 000 a porad fungoval. Tehda ale letel. Me se to nelibilo....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#14 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od mr1 »

tomasss píše:
mr1 píše:Ale pokud se nepletu, i tak to sto tisíc nedalo...
Na druhou stranu, co by sis vybral - jednou za sto tisic vymenit remen, nebo jednou za tristatisic vymenit prevodovku? :)
Ale jo, to je pravda. Já k tomu ale pořád nemám nějak důvěru. Navíc předpokládám, že ten audi řetěz bude stát ranec. A hlavně - myslím že to snad ani nedotáhli do série.

No, pokud to u toho DAFo-Volva vydrží, tak nechápu že se to nevyvíjelo dál...
Pro ekonomiku provozu nelze nic lepšího vymyslet.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#15 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od VanThomas »

Dávalo se to i do 4xx, ale je to snad ještě větší exotika než v trojce...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 12 roků 2 měsíce

#16 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od cernyka »

Díky všem za odpovědi. :Bravo:

Podle mě tato převodovka není k zahození, jen je trochu zastaralá. Možná by to byl v dnešní době trhák. Já jsem měl skůtra a tam byla plynulá CVT převodovka, líbilo se mi to! :good: Dnes mám Babettu 210.100 s dvourychlostním automatem a jsem spokojen. Dnešní automaty jsou velmi vymakané ale když se na nich něco "posere" tak to stojí tísíce korun a největší problém je ten že současné automaty si ledakdo doma nespraví, musí k tomu být nářadí, diagnostika a hlavně kanál nebo zvedák. Pokud se pokazí nějaký element v olejové vaně, budiž, ve většině případech se to dá vymontovat bez demontáže převodovky. Ale takové lamelové spojky, planetové soukolí nebo dokonce hydrodynamický měnič momentu, to opravit bez demontování převodovky nelze. :cry: U Variomatiku si to dokáže dobrý kutil a "člověk" který alespoň ví která páka, opravit doma v garáži. A určitě bych raději měnil každých 100 000 km řemeny než demontovat převodovku a celou rozpůlit abych př. cca po 200-250000 km měnil článkový pás. Plynulá převodovka u Audi, zvaná Multitronic, se normálně dodávala k určitým vozům. (video: https://www.youtube.com/watch?v=f1sPaYyx8Z8 ). Vrátím se k té spojce. Na netu jsem našel fotky rozebraného motoru a variomatiku z DAFa Daffodil deLuxe (typ 303). Na fotkách je spojka odstředivá, jak u skůtrů či mopedů. "Fotka je v příloze" Více fotek zde: http://www.siteje.com/dafalbums/us30deel1.html. Říkal jsem si stále než jsem našel ty fotky, jaká tam může být spojka, až jsem to našel. U mě ze všech převodovek v současnosti vede VARIOMATIC. :good: Samozřejmě nevím jak se s tím jede ale myslím že dobře, což jsem obkoukal z videí. Veliká výhoda je ta že Variomatic nemá tolik elektroniky jak dnešní automaty, a nemá měnič momentu, který má skluz a několika % ztráty.

STARÉ SPOJKY:
Obrázek

NOVÉ SPOJKY:
Obrázek

NAMONTOVANÉ SPOJKY NA SETRVAČNÍKU:
Obrázek

zdroj fotek: http://www.siteje.com/dafalbums/us30.html

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#17 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od mr1 »

Jéžiš no vidíš :shock: Dyť chlape Ty o tom nakonec víš úplně nejvíc :good: dobrá práce!
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 733
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od Ing.Magor »

Variátor ve svých některých modelech používá například Nissan, co si pamatuju na recenze, tak variátor spíš kritizovali za jeho funkci.
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#19 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od mr1 »

No tak vono to tak chodí. Ájdeja dobrá, ale nějak né a né se to dotáhnout. Například mě nepřestane uchvacovat genialita rotačního spalovacího motoru (wankelu), a taky není nějak zájem na tom makat.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#20 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od Urvanej »

mr1 píše:No tak vono to tak chodí. Ájdeja dobrá, ale nějak né a né se to dotáhnout. Například mě nepřestane uchvacovat genialita rotačního spalovacího motoru (wankelu), a taky není nějak zájem na tom makat.
Tam je problém jinde. Jde o mechaniku toho systému, kde těsníš velký tlaky malou plochou a to prostě nemůže vydržet...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#21 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od mr1 »

Já vím jak to je (jsem konstruktér, tak se v tom tak trochu vyznám :))
jenom mě mrzí, že to už nikdo nezkouší dál. Bez vývoje se to potopí. A to je škoda. Za celou historii auto-motorizmu je to v podstatě nejpřevratnější myšlenka. Dokážete si vůbec představit, jaký to jsou šupy, a neuvěřitelný ztráty, když se má třeba na mašině ve 12tisících otáčkách píst zastavit a jít na druhou stranu :%) to je docela nepředstavitelný...
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 12 roků 2 měsíce

#22 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od cernyka »

Podle mě je CVT Převodovka dobrý systém. :good: Když jsme se ve škole učili o CVT převodovkách, tak nám učitel na úvod řekl: "Tyto převodovky mají několik pozitiv ale móóóóóóóc negativ"! Do detailu jsme je ani moc neprobírali, oproti Hydrodynamickým planetovým automatům. Z toho důvodu mě nadchl systém Variomatic, ale mrzí mě že na internetu se nedají např. v .pdf souborech stáhnout nějaké informace, popisy nebo servisní pokyny. :oops: Variátor se dá dobře využít v kopcích; normální automat by při ztrátě výkonu podřadil ale variátor umí svůj princip uplatnit dokonale, to se mi líbilo u mého skůtru. Stále mě zaráží ta spojka, výše dotyčný "Sarkasmic" píše že spojka je ovládáná podtlakem, což mě zaráží že by to postupem času změnili? :shock: Určitě je spolehlivější spojka odstředivá než ovládaná podtlakem...
Nedivte se že to stále rozebírám, ale jsem blázen do automatů! A Variomatic mě totálně oslovil. Jediné co nenávidím jsou Robotizované převodovky (Easytronic, Dualogic, BMP6, ...) :evil:

Pár videí co jsem našel:





LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#23 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od LukášM »

Určitě je podtlakem viz.


Spoustu info nalezneš zde: http://www.volvo300club.nl/berichten.php?content=Variomatic%20uitleg&menu=techniek
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 12 roků 2 měsíce

#24 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od cernyka »

Našel jsem fotku demontovaného mtoru, asi 1.4 z Volva 340, a zadíval jsem se na kulatou věc, hned vedle spojky? :shock: :shock: :shock:

Obrázek
Obrázek

Zdroj: http://www.flickr.com/photos/19864651@N00/page74/

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#25 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od VanThomas »

_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „300 / 400“