Haprujuci diferencial V960/B204FT

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 30
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Haprujuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Sergej »

Zdravim, vedel by niekto odhadnut co sa pos... ak: po presmyknuti praveho zadneho kolesa, toto zostane pravdepodobne zamknute (pre rovnu jazdu je volant nutne sdtocit cca 35* do lavej strany a auto je znacne nestabilne) Diff sa odomkne po prejazde pravotocivej zakruty (90*). Co by mohlo byt zle, kde objednat diely na diff (samozrejme az po rozborke) a v neposlednej rade, da sa to zvladnut v beznej dielni ? Diff musi asi dolu a creva von...
Mohla by pomoct vymena oleja ?
Naposledy upravil(a) Sergej dne 25 zář 2011 13:52, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#2 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od tomasss »

Bavili jsme se o tom kdysi s Jeanem a problemy s odemykanim muzou byt (bavime se o Eaton G80?), viz:
tomasss píše: olejová náplň. Do LSD !!JE!! jiný typ než do klasického diferenciálu, respektive Volvo tam původně dáválo stejný ale pak se přišlo na to že je problém s odemykáním a potom může docházet k "poskakování" zadku při zatáčení. Takže ve Volvo bulletinu je pak doporučena při těchto problémech výměna za olej pro LSD který má v sobě třecí aditiva.
Takze bych zkusil to vymenit, preci jen rozborka diferencialu a hlavne jeho spravny nastaveni je uz trochu vyssi divci, i kdyz se to na prvni pohled nezda.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 30
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:Bavili jsme se o tom kdysi s Jeanem a problemy s odemykanim muzou byt (bavime se o Eaton G80?), viz:
tomasss píše: olejová náplň. Do LSD !!JE!! jiný typ než do klasického diferenciálu, respektive Volvo tam původně dáválo stejný ale pak se přišlo na to že je problém s odemykáním a potom může docházet k "poskakování" zadku při zatáčení. Takže ve Volvo bulletinu je pak doporučena při těchto problémech výměna za olej pro LSD který má v sobě třecí aditiva.
Takze bych zkusil to vymenit, preci jen rozborka diferencialu a hlavne jeho spravny nastaveni je uz trochu vyssi divci, i kdyz se to na prvni pohled nezda.
Jasne vymena oleja je radovo lahsia ako rozoberanie diferaku. Kde sa da ten spravny olej zohnat ?
Typ diferaku sa da zistit podla stitku auta, alebo podla stitku na zadnej naprave ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#4 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od tomasss »

Note from Michael Asmussen, Torque Control Products Division of Eaton Corp: We recommend the following lubrications for our 1041 automatic locking differentials:
1)Texaco 2276; Synthetic 75 W90; GM Part # 9986115
2)Texaco 9622; Mineral based 80W90; GM Part # 9985290
3)Texaco 2080; Synthetic 75W140 (heavy duty applications); GM part # 9985991
Note - All of the above lubes are preblended with friction modifier. No additional modifiers are necessary or recommended. As far as other lubes are concerned, any standard GL 5 lube will work, but the units perform optimally with the three listed above.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 30
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:Note from Michael Asmussen, Torque Control Products Division of Eaton Corp: We recommend the following lubrications for our 1041 automatic locking differentials:
1)Texaco 2276; Synthetic 75 W90; GM Part # 9986115
2)Texaco 9622; Mineral based 80W90; GM Part # 9985290
3)Texaco 2080; Synthetic 75W140 (heavy duty applications); GM part # 9985991
Note - All of the above lubes are preblended with friction modifier. No additional modifiers are necessary or recommended. As far as other lubes are concerned, any standard GL 5 lube will work, but the units perform optimally with the three listed above.
Este kde ich zohnat... Nasiel som napr. tieto: http://www.valman.sk/ponuka/texaco/prevodove-oleje/
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#6 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od tomasss »

Nedaji se produkty spadajici pod GM sehnat v servisni siti Opel/Chevrolet?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 30
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:Nedaji se produkty spadajici pod GM sehnat v servisni siti Opel/Chevrolet?
Skusit mozem...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#8 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Drtic »

Tak to ja tam pred rokem do samosvoru nalil klasiku api 90 od shellu...bez frikcnich aditiv, nebot takovej jsem nenasel. Ale nevim, jakej mam samosvor - jestli LSD, ci neco jinyho?
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#9 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Sarkasmic »

mohl by tomass hodit fotku střev difu co má v autě? Pořád jsem jaksi asi neviděl LSD...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#10 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od tomasss »

Bavime se tu o zamykani a odemykani, tj. ne o LSD ale o G80 coz je dif s automatickou uzaverkou. Ten mam i ja...
[img]http://s27.photobucket.com/albums/c178/mattdupuis/1041%20Locker/100_2109.jpg[/img]
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#11 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Sarkasmic »

jo,tak to jo. Ale do g 80 se leje normalni 90ka chapuli dobre...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#12 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od tomasss »

Ne. G80 = 1041 automatic locking differentials.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#13 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Sarkasmic »

no dyt jo, 1041 je normální GL-5 90W,nechápu proč by neměla odemykat. pochopil bych že do lameláku se leje spešl olej...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#14 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od tomasss »

Tak si znova precti moje prvni dva prispevky v topicu. Ze nechapes proc by se G80 nemela odemykat jeste neznamena, ze kdyz tam nalejes normalni olej ze se bude odmykat tak jak ma. Volvo ten bulletin asi jen tak pro nic za nic nevydalo :wink:

EDIT: Btw ja to taky nechapu, ale zjevne se to stava :wink:
Naposledy upravil(a) tomasss dne 24 srp 2011 15:12, celkem upraveno 2 x.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#15 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Sarkasmic »

ok.
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 30
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Sergej »

Toto je stitok, je tam mozne vycitat aky je to diferak ? Podla mna je tam LSD, vzhladom na fakt, ze ked som sa hrabal z jamy tak kolesa sa netocili rovnako rychlo.
Přílohy
Stitok.jpg
Stitok.jpg (66.04 KiB) Zobrazeno 4128 x
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#17 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od tomasss »

Moment, pokud vim tak bud je to ALD (diferak s automatickou uzaverou) a nebo LSD (diferak s omezenym prokluzem). A vlastnost uzamykani/odemykani je vlastni jen pro ALD. Podle tech cisel nevim, hodne info je tady a tady ale cisla jsem podobny nenasel. Sundani vika to jisti ;)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#18 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Sarkasmic »

pokud by to bylo blokujicim samosvorem,nemelo by to vliv na jizdu rovne anobrz na jizdu do zatacky-to jen tak pro info...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#19 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Drtic »

Nejake info
http://www.davebarton.com/volvorearends.html

A tady:
http://www.turbobricks.com/mods.php?content=art0014
In the early late 80s and 90s, Volvo went to a locking rear that locked the rear at about 25 MPH. There is no LSD listed for cars with multilink rear suspensions (88-90 764 and some 900s)
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#20 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:po presmyknuti praveho zadneho kolesa, toto zostane pravdepodobne zamknute (pre rovnu jazdu je volant nutne sdtocit cca 35* do lavej strany a auto je znacne nestabilne)
Aha, koukam ze tady poucuju ostatni aby cetli poradne, a sam ctu blbe :) jestli je nutne pro jizdu rovne stacet volant doleva, neco je spatne. Kdyby jsi mel zamknutou G80, poznas to jen v ostre zatacce podle odskakovani vnitrniho kola. Ale nedokazu si predstavit co by se v diferaku muselo dit aby pri jizde rovne melo auto snahu tolik zatacet :shock: protoze i kdyby na jedno kolo slo 100% sily a druhy se jen volne otacelo, na rovny silnici s dobrou adhezi by byl efekt minimalni. Tohle na me spis pusobi jako kdyby jedno bylo hnany a druhy brzdeny - princip jako otaceni tanku...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 30
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#21 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:Moment, pokud vim tak bud je to ALD (diferak s automatickou uzaverou) a nebo LSD (diferak s omezenym prokluzem). A vlastnost uzamykani/odemykani je vlastni jen pro ALD. Podle tech cisel nevim, hodne info je tady a tady ale cisla jsem podobny nenasel. Sundani vika to jisti ;)
Som trochu prekvapkany, ale ani podla vyrobneho stitku nie je mozne urcit typ diferencialu a ani prevodovy pomer. Len co zozeniem olej a nove tesnenie, dam dolu veko.
Ked sa to stalo 1. krat tak som myslel ze sa mi vykrutila zadna naprava, resp jkedno koleso "odbocilo", ale nic take sa nestalo. Ked je to "zamknute" tak v lavotocivej zakrute prechadzanej pod plynom lave koleso piska, preklzuje, zjevne chce ist rychlejsie.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#22 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:ani podla vyrobneho stitku nie je mozne urcit typ diferencialu a ani prevodovy pomer.
Pomer tam mas, 3.73:1. A bacha na ty oleje, ty co jsem sem psal plati pro G80. Jak je to pro LSD nevim.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 30
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#23 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:
Sergej píše:ani podla vyrobneho stitku nie je mozne urcit typ diferencialu a ani prevodovy pomer.
Pomer tam mas, 3.73:1. A bacha na ty oleje, ty co jsem sem psal plati pro G80. Jak je to pro LSD nevim.
To vidim, len som myslel ze by to malo byt aj na vyrobnom stitku auta, aby sa mechanik nemusel zohybat pod auto...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#24 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Drtic »

Podle toho prispevku na davebarton.com LSD nemas ne? ten pomer na tom stitku mas napsanej, napravo :D
Ale taky se mi nezda, ze by to bylo diferakem. Bud mas zablokovanej brzdic, rozpadlou rucku uvnitr kotouce a nebo neco spatne na multilinku - geometrie..
Ja na 960 zazival dost hruzne chvile, kdyz jsem projel vetsim houpakem - kdyz se moc zhoupnul zadek, zahazelo mi to s nim ze strany na stranu takovym zpusobem, ze jsem chvilema myslel ze poletim ze silnice. Az nova geometrie to spravila..
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 30
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#25 Neodomkynajuci diferencial V960/B204FT

Příspěvek od Sergej »

Drtic píše:Podle toho prispevku na davebarton.com LSD nemas ne? ten pomer na tom stitku mas napsanej, napravo :D
Ale taky se mi nezda, ze by to bylo diferakem. Bud mas zablokovanej brzdic, rozpadlou rucku uvnitr kotouce a nebo neco spatne na multilinku - geometrie..
Ja na 960 zazival dost hruzne chvile, kdyz jsem projel vetsim houpakem - kdyz se moc zhoupnul zadek, zahazelo mi to s nim ze strany na stranu takovym zpusobem, ze jsem chvilema myslel ze poletim ze silnice. Az nova geometrie to spravila..
Dalsi... To 3,73 na tom stitku je jedine comu rozumiem co znamena.
Rucna brzdi normalne, brzdice nepribrzduje nejak nechapem preco by sa mali aktivovat presmyknutim kolesa, ale je pravda ze seknuty diff by sa mal prejavovat najma v zakrutach (ono sa ja prejavuje, ako som pisal v lavotocivej, v pravotocivej sa to "opravi")
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“