ventilace u 960ky

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#26 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

Drtic píše:Ale mas.. presne jak rikal sergej, odriznout opatrne platkem ty plastovy srouby a pak to tam zpatky nalepit na silikon.. Trochu prasarna, ale nebudes muset vyndavat cely teleso, vypoustet chladici kapalinu, klimatizaci... asi to tak na jare udelam
No plastovy srob by stacilo len jeden, ten ktory je v drazke. (zajtra nafotim) a aj v pripade nutnosti inej cesty, staci rozobrat len pol palubky :D aby siel von diel s motormi a klapkami. Myslim, ze vypustat klimu a kurenie by rozhodne nemalo byt potrebne.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#27 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

Nafotil som otvory v bloku kurenia, do ktorych sa upevnuje vakuovy motor.
Přílohy
Vac_motor3.jpg
Vac_motor3.jpg (89.57 KiB) Zobrazeno 1253 x
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#28 ventilace u 960ky

Příspěvek od Drtic »

:Bravo: super, diky!
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#29 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#30 ventilace u 960ky

Příspěvek od Fery »

Drtic píše:Ale asi to tak na jare udelam
Nebo se domluvíš s Adamen a já ti to v "Adamových" lázních zmáknu. Materiál je na skladě ...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#31 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

Fery píše:
Drtic píše:Ale asi to tak na jare udelam
Nebo se domluvíš s Adamen a já ti to v "Adamových" lázních zmáknu. Materiál je na skladě ...
Vies kde sa daju kupit nove vakuove motory a co stoja ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#32 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

Rozobraty vakuovy motor: ako vidiet samotna membrana je ok, odislo tesnenie hriadela.
Přílohy
VacMot1.jpg
VacMot1.jpg (92.76 KiB) Zobrazeno 1202 x
VacMot2.jpg
VacMot2.jpg (64.29 KiB) Zobrazeno 1202 x
Naposledy upravil(a) Sergej dne 02 dub 2010 21:49, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#33 ventilace u 960ky

Příspěvek od Drtic »

Ou, to je nepekny.. zrovna jsem se chystal to v pondeli kuchnout. Napada nekoho zpusob opravy tesneni? Nepripomina mi to tvarem nic sehnatelneho :( :(
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#34 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

Bohuzial, nic ma nenapada, ostatne jednosmerne vakuove motory su riesene uplne inak, takze diely sa pouzit nedaju. Navyse sa zda ze vyrobca (z UK) uz neexistuje.
Dnes som teoreticky a zajtra prakticky odskusam dalsiu moznost vymeny tohto konkretneho motora: odspodu po odobrati spodnej nohavice rozvodu podlahoveho kurenia. Namontovall som ho totiz tak, ze mi nedociahne jedna hadicka a davat znova dolu predny panel kurenia (menil som radiator kurenia) sa mi veru vobec nechce.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#35 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

Samotny inkriminovany motor (prepina smer podlaha - okno) ide vymenit len po vybrati spodneho rozvodu kurenia, netreba rozoberat samotny blok kurenia. Tym si usetrite (u 960ky) dost chulostive vyberanie pristrojovky.
Treba:
Vybrat predne sedacky
autoradio, panel klimy, zapalovac - cely stredny panel, najlepsie aj so stredovou opierkou
aspon odhrnut koberceky
nohavice kurenia - su prisrobovane 1 srobom
odmontovat a odsunut nabok relatkovy blok (u 940 je to aj poistkovy)
po odmontovani jednej skrutky pohybom k sebe a do strany, vybrat spodny rozvod kurenia
Vzniknutym otvorom sa odspodu dostanete k tiahlu od motora a skrutkam drziacim motor.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#36 ventilace u 960ky

Příspěvek od Drtic »

Dnes jsem chtel zjistit, ktery ze motor to je v haji, ale zjistil jsem ze zadny?!?!
Postupne jsem ze vsech 3 odpojil hadicku, nasadil svou hadicku, vycucnul jentak pusou vzduch a cekal, kdy mi hadicka odpadne od jazyka. Ani po minute nepustil ani jeden ventil. Zda se tedy, ze drzi. Tak kudy to sakra utika? Kontroloval jsem i tesneni, kolem toho vakuoveho zasobniku a zasobnik tesni... :%)
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#37 ventilace u 960ky

Příspěvek od Fery »

Zkus cucat vzduch z hadiček v motorovém prostoru, které vedou do el. ventilu topení. Postupně při zapnutém zapalování přepínej jednotlivé ventily a cucej. Pak máš šanci to najít ...

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#38 ventilace u 960ky

Příspěvek od Drtic »

Fery píše:Zkus cucat vzduch z hadiček v motorovém prostoru, které vedou do el. ventilu topení. Postupně při zapnutém zapalování přepínej jednotlivé ventily a cucej. Pak máš šanci to najít ...
:good: Jo, proc me to nenapadlo... kdyz zapnu zapalovani, tak si muzu hejbat s tim rozdelovacem podtlaku. Diky za kopnuti :pardon:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#39 ventilace u 960ky

Příspěvek od Fery »

To nic. Dej pak vědět, co je v háji. Asi bych ti pak mohl pomoct materiálem ...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#40 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

Drtic píše:Dnes jsem chtel zjistit, ktery ze motor to je v haji, ale zjistil jsem ze zadny?!?!
Postupne jsem ze vsech 3 odpojil hadicku, nasadil svou hadicku, vycucnul jentak pusou vzduch a cekal, kdy mi hadicka odpadne od jazyka. Ani po minute nepustil ani jeden ventil. Zda se tedy, ze drzi. Tak kudy to sakra utika? Kontroloval jsem i tesneni, kolem toho vakuoveho zasobniku a zasobnik tesni... :%)
Ale jeden (ten predny) ma hadicky 2, nezabudol si nan ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#41 ventilace u 960ky

Příspěvek od Drtic »

Sergej píše: Ale jeden (ten predny) ma hadicky 2, nezabudol si nan ?
Ale ja tam mam hadicku jednu :%)
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#42 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

Drtic píše:
Sergej píše: Ale jeden (ten predny) ma hadicky 2, nezabudol si nan ?
Ale ja tam mam hadicku jednu :%)
Urcite nie, teda pokial mas automaticku klimu.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#43 ventilace u 960ky

Příspěvek od Fery »

Počet hadiček zkontroluj na motorový přepážce, hned vedle trubek, který jdou do bloku topení dovnitř. Pak jdi po nich směrem k posilovači brzd ...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#44 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

Fery píše:Počet hadiček zkontroluj na motorový přepážce, hned vedle trubek, který jdou do bloku topení dovnitř. Pak jdi po nich směrem k posilovači brzd ...
Ale my sa bavime o hadickach k vakuovym motorom, teda aspon myslim...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#45 ventilace u 960ky

Příspěvek od Fery »

Ne. O hadičkách, které vedou k elmg. ventilům, které pak ovládají motorky. Ventily jsou v místech u levé nohy spolujezdce ...

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#46 ventilace u 960ky

Příspěvek od Drtic »

Bavime se o obojich :) Vim, ktery ma na mysli Sergej i Fery 8) :D
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#47 ventilace u 960ky

Příspěvek od Fery »

Tak se neflákej a cucej ...

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#48 ventilace u 960ky

Příspěvek od Drtic »

Tak metoda cucani nezabrala :( asi nemam v plicich dostatek sil na vysati celyho zasobniku podtlaku :D
Ale metoda rozebrani rozdelovace podtlaku zabrala a netesnost je na tom ventilu se dvema vyvody :(
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#49 ventilace u 960ky

Příspěvek od tomasss »

Drtic píše:Ale metoda rozebrani rozdelovace podtlaku zabrala a netesnost je na tom ventilu se dvema vyvody :(
Stejnej ventil jsem mel mrtvej na 740T, kde to podle zabrani turba jeste regulovalo silu ofuku obliceje :D vymenu jsem udelal dle postupu na kterej sem daval odkaz Sergej, normalne pres bocni stenu proriznutim a naslednym zalepenim. Doba opravy cca 3 hodinky, coz je nesrovnatelny s demontazi topeni.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“