B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#1 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
Ako na spravne nadstavenie skrtiacej klapky a nasledne nadstavenie volnobehu ? Nieco som nasiel ale chcel by som sa uistit ze som to pochopil spravne.
Otazka 2.: Po vybrati klapky a uvolneni dorazu ma klapka tesnit uplne alebo je dovolena nejaka netesnost (medzera) ?
Nechal som vycistit skrtiacu klapku a IAC ventil a drzi velmi vysoke volnobezne otacky.
Otazka 2.: Po vybrati klapky a uvolneni dorazu ma klapka tesnit uplne alebo je dovolena nejaka netesnost (medzera) ?
Nechal som vycistit skrtiacu klapku a IAC ventil a drzi velmi vysoke volnobezne otacky.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#2 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
Ma niekto vnutorne zapojenie senzora klapky ? Ma cislo 0280 120 400. Podla merania je tam jeden potenciometer a jeden mikrospinac, ale jeden pin zostava volny. Neviem ci tam maju byt mikrospinace 2, alebo jeden.
Otazka 2: senzor je plny oleja, je to normalne ?
Otazka 2: senzor je plny oleja, je to normalne ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1291
- Registrován: 20 roků 4 měsíce
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90
#3 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
bude to stejný i s motorem B234F?Sergej píše:Ma niekto vnutorne zapojenie senzora klapky ? Ma cislo 0280 120 400. Podla merania je tam jeden potenciometer a jeden mikrospinac, ale jeden pin zostava volny. Neviem ci tam maju byt mikrospinace 2, alebo jeden.
Otazka 2: senzor je plny oleja, je to normalne ?
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1741
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#4 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
Kdesi jsem četl o B230F, že při zcela zaškrceném volnoběžném ventilu (kleštěma stisknutá hadice) se má horký motor sotva točit - cca 400-500ot.
Jeden z mých kombíků měl klapku předchozím neodborným zásahem moc otevřenou, tak jsem ji nastavil dle výše uvedeního a pohoda.
Jeden z mých kombíků měl klapku předchozím neodborným zásahem moc otevřenou, tak jsem ji nastavil dle výše uvedeního a pohoda.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#5 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
No prvy problem je ze vsetky ostatne motory maju 3 vyvodovy senzor, B204F ma 6 vyvodovy. Reverznym inzinierstvom som dospel k nasledujucemu:
1,2 - odporova draha cca 4kOhm
3 - bezec potenciometra, min 180R, max 3k5 Ohm
4,6 mikrospinac volnobehu (idle switch)
5 nezapojeny. Povodne som myslel ze tu ma byt vyvedeny spinac max zataze (full load switch), avsak tato pozicia nie je obsadena ani v kabelazi.
Z literatury som vycital nasledovne:
Nadstavenie klapky a senzora polohy klapky (TPS) - povolit dorazovy srob s kontramatkou, pripadne dostavit polohu samotnej klapky dvoma srobmi na nej. zasrobovat dorazovy srob, aby sa prave dotkol dorazu + 1/4 otacky. Zaistit.
Nasadit/povolit TPS tak aby bol zopnuty mikrospinac volnobehu, ale nedoslo k posunu klapky. Zaistit polohu senzora dotiahnutim srobov.
Ventil volnobehu (IAC - Idle Air Control) po odpojeni elektroinstalacie sa musia otacky tepleho motora drzat v rozmedzi 1000 - 1100 ot/min. Je mozne dostavit dorazovym srobom, ten je vsak z vyroby zaliaty.
Ak sa hadica od ventilu stlaci/zaslepi, klesnu otacky na cca 400ot/min, motor moze zdochnut.
Cely moj problem je ten, ze aj ked som vsetko nadstavil, stabilizacia volnobehu nefunguje. Samotny IAC sa tvari funkcne, obcas RJ vyhodi chybu 223 - tj signal z/do IAC chyba alebo je chybny.
1,2 - odporova draha cca 4kOhm
3 - bezec potenciometra, min 180R, max 3k5 Ohm
4,6 mikrospinac volnobehu (idle switch)
5 nezapojeny. Povodne som myslel ze tu ma byt vyvedeny spinac max zataze (full load switch), avsak tato pozicia nie je obsadena ani v kabelazi.
Z literatury som vycital nasledovne:
Nadstavenie klapky a senzora polohy klapky (TPS) - povolit dorazovy srob s kontramatkou, pripadne dostavit polohu samotnej klapky dvoma srobmi na nej. zasrobovat dorazovy srob, aby sa prave dotkol dorazu + 1/4 otacky. Zaistit.
Nasadit/povolit TPS tak aby bol zopnuty mikrospinac volnobehu, ale nedoslo k posunu klapky. Zaistit polohu senzora dotiahnutim srobov.
Ventil volnobehu (IAC - Idle Air Control) po odpojeni elektroinstalacie sa musia otacky tepleho motora drzat v rozmedzi 1000 - 1100 ot/min. Je mozne dostavit dorazovym srobom, ten je vsak z vyroby zaliaty.
Ak sa hadica od ventilu stlaci/zaslepi, klesnu otacky na cca 400ot/min, motor moze zdochnut.
Cely moj problem je ten, ze aj ked som vsetko nadstavil, stabilizacia volnobehu nefunguje. Samotny IAC sa tvari funkcne, obcas RJ vyhodi chybu 223 - tj signal z/do IAC chyba alebo je chybny.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1617
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#6 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
Sergeji,zkoušel jsi dát jinej volnoběžnej ventil? Mě to dělalo něco podobnýho,po serii měření,čištění a seřizování byl ventil vyměněn a dělalo to totéž. Pak se odpojila baterka,nechala se zapomenout jednotka a od tý doby dobrý...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#7 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
Ventil som skusal s napatim, jeho klapka sa po pripojeni pekne otocila. A baterku som odpajal tiez. Na ostatnych autach mi IAC bzuci, ked nepocut aspon citit. Ide do neho PWM. Tu nic. No budem este laborovat.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#8 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
Pre info ostatnym pridavam obrazok vysvetlujuci princip funkcie IAC
- Přílohy
-
- IAC.jpg (22.97 KiB) Zobrazeno 1468 x
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#9 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
Volnobezny ventil som dal novy, nie sice origo Bosch ale nejaky spanielsky. Bohuzial zlepsilo sa len drzanie volnobehu. Ale pri prevadzke motora vo vacsom vykone nasledom pusteni plynu a vyradeni do neutralu sa stabilizacia volnobehu proste nechyti - motor zdochne. Na krizovatke dost neprijemne...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#10 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
Mne nejak nejde na rozum jaktoze kdyz je otevrenej, jsou volnobezny otacky nizsi nez kdyz je zavrenej?Sergej píše:Pre info ostatnym pridavam obrazok vysvetlujuci princip funkcie IAC
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1741
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#11 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
při poruše ventilu dosedne šoupátko na doraz a volnoběžné otáčky se zvednou proto, aby byla rezerva výkonu motoru pro servořízení, výrobu elektřiny, klima, hustý olej atp., neboť s každým takovým zatížením neregulované volnoběžné otáčky klesnou...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#12 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
Tak tak, ale prvotnou funkciu je pri prudkom ubrati plynu predist vysokemu vakuu v sacom potrubi. Za jazdy je ventil tiez zatvoreny - teda nejde don stava.standa píše:při poruše ventilu dosedne šoupátko na doraz a volnoběžné otáčky se zvednou proto, aby byla rezerva výkonu motoru pro servořízení, výrobu elektřiny, klima, hustý olej atp., neboť s každým takovým zatížením neregulované volnoběžné otáčky klesnou...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#13 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
Tak tohle by me taky zajimalo, protoze kazdej tvrdi neco jinyho...ja kdyz mel skrtici klapku venku tak jsem nevidel nic co by melo definovanym zpusobem propoustet vzduch skrz pri zavreny klapce...Sergej píše:Po vybrati klapky a uvolneni dorazu ma klapka tesnit uplne alebo je dovolena nejaka netesnost (medzera) ?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#15 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
Pochlub se resenim, mam ted to samy...Sergej píše:Ale pri prevadzke motora vo vacsom vykone nasledom pusteni plynu a vyradeni do neutralu sa stabilizacia volnobehu proste nechyti - motor zdochne.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#16 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
Na ziadne exaktne som neprisiel, nakolko je momentalne motor bez hlavy. Pripajam sa ale k pravdepodobnej pricine spocivajucej v netesnosti sania (IC ?), pripadne nieco s vahou vzduchu, ale to sa ani po jej vymene za druhu nijak nezmenilo (a spotreba uz vobec nie )tomasss píše:Pochlub se resenim, mam ted to samy...Sergej píše:Ale pri prevadzke motora vo vacsom vykone nasledom pusteni plynu a vyradeni do neutralu sa stabilizacia volnobehu proste nechyti - motor zdochne.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#17 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
Spotrebu mam v pohode kolem 9l, volnobeh drzi na miste krasne. Vcera jsem mel rozebranej TPS (taky plnej oleje) ale odporovy drahy ma v poradku, vystupni hodnoty sedej s tvejma a mikrospinac funguje. Falesny sani jsem zatim nenasel, snahu chcipnout ma motor jen pri vytoceni > 3000ot. a naslednym neutralu - pokud brzdim motorem a neutral tam dam az kolem 1500ot., uz to zvladne ustabilizovat.
Dneska jsem mel komplet do sroubku rozebranou skrtici klapku pri cisteni, pres noc jednotka zapomina tak uvidim zitra jestli se nezadaptuje...
Dneska jsem mel komplet do sroubku rozebranou skrtici klapku pri cisteni, pres noc jednotka zapomina tak uvidim zitra jestli se nezadaptuje...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#18 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
Tak som to akurat tento tyzden konecne vyriesil.
Je treba skontrolovat tesnenie skrtiacej klapky - najme guferko na oske byva uz nefunkcne, pripadne vymenit aj ulozenie klapky.
Doraz klapky sa nadstavuje na kontakt dorazoveho srobu + 1/2 otacky, ja som dal 3/4 otacky.
Namontovat klapku na sanie s novym tesnenim.
Nadstavit pakovy prevod medzi klapkou a spulkou lanka plynu. A to nasledovne:
pod doraz volnobehu na spulke plynu dat podlozku 1mm
paku nadstavit tak, aby medzi na dorazovom srobe klapy bola medzera 0,1-0,2mm
paku kontramatkami zaistit a skontrolovat medzeru
vybrat podlozku 1mm, nasadit planove lanko a nadstavit dlzku bowdenu tak, aby pri max plyne bola spulka akurat na doraze.
skontrolovat chod celeho "sustrojenstva"
nasadit a nastelovat snimac natocenia klapky tak aby v pri pustenom pedali bezpecne zopol mikrospinac.
A tu je problem celeho - uspinac vyzaduje na svoje zopnutie najaku silu a tu uz pruziny vracajuce pedal, lanko a klapku naspat neboli schopne vzdy zaistit. Riesenim je nadstavit o jednu otacku vyssie predpatie pruziny na spulke plynu.
Cela operacia je popisana v TP31354/2 str. 49, 50, aj ked v trochu inom poradi.
Je treba skontrolovat tesnenie skrtiacej klapky - najme guferko na oske byva uz nefunkcne, pripadne vymenit aj ulozenie klapky.
Doraz klapky sa nadstavuje na kontakt dorazoveho srobu + 1/2 otacky, ja som dal 3/4 otacky.
Namontovat klapku na sanie s novym tesnenim.
Nadstavit pakovy prevod medzi klapkou a spulkou lanka plynu. A to nasledovne:
pod doraz volnobehu na spulke plynu dat podlozku 1mm
paku nadstavit tak, aby medzi na dorazovom srobe klapy bola medzera 0,1-0,2mm
paku kontramatkami zaistit a skontrolovat medzeru
vybrat podlozku 1mm, nasadit planove lanko a nadstavit dlzku bowdenu tak, aby pri max plyne bola spulka akurat na doraze.
skontrolovat chod celeho "sustrojenstva"
nasadit a nastelovat snimac natocenia klapky tak aby v pri pustenom pedali bezpecne zopol mikrospinac.
A tu je problem celeho - uspinac vyzaduje na svoje zopnutie najaku silu a tu uz pruziny vracajuce pedal, lanko a klapku naspat neboli schopne vzdy zaistit. Riesenim je nadstavit o jednu otacku vyssie predpatie pruziny na spulke plynu.
Cela operacia je popisana v TP31354/2 str. 49, 50, aj ked v trochu inom poradi.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 14 Odpovědi
- 1337 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od HonzaA
-
- 1 Odpovědi
- 442 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelvolvo
-
- 2 Odpovědi
- 631 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Misan488
-
- 17 Odpovědi
- 2428 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od M4jky
-
- 8 Odpovědi
- 1447 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od raolsa