B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Sergej »

Ako na spravne nadstavenie skrtiacej klapky a nasledne nadstavenie volnobehu ? Nieco som nasiel ale chcel by som sa uistit ze som to pochopil spravne.
Otazka 2.: Po vybrati klapky a uvolneni dorazu ma klapka tesnit uplne alebo je dovolena nejaka netesnost (medzera) ?
Nechal som vycistit skrtiacu klapku a IAC ventil a drzi velmi vysoke volnobezne otacky.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Sergej »

Ma niekto vnutorne zapojenie senzora klapky ? Ma cislo 0280 120 400. Podla merania je tam jeden potenciometer a jeden mikrospinac, ale jeden pin zostava volny. Neviem ci tam maju byt mikrospinace 2, alebo jeden.
Otazka 2: senzor je plny oleja, je to normalne ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1284
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#3 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Příspěvek od LUBOŠ »

Sergej píše:Ma niekto vnutorne zapojenie senzora klapky ? Ma cislo 0280 120 400. Podla merania je tam jeden potenciometer a jeden mikrospinac, ale jeden pin zostava volny. Neviem ci tam maju byt mikrospinace 2, alebo jeden.
Otazka 2: senzor je plny oleja, je to normalne ?
bude to stejný i s motorem B234F?
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#4 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Příspěvek od standa »

Kdesi jsem četl o B230F, že při zcela zaškrceném volnoběžném ventilu (kleštěma stisknutá hadice) se má horký motor sotva točit - cca 400-500ot.

Jeden z mých kombíků měl klapku předchozím neodborným zásahem moc otevřenou, tak jsem ji nastavil dle výše uvedeního a pohoda.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Sergej »

No prvy problem je ze vsetky ostatne motory maju 3 vyvodovy senzor, B204F ma 6 vyvodovy. Reverznym inzinierstvom som dospel k nasledujucemu:
1,2 - odporova draha cca 4kOhm
3 - bezec potenciometra, min 180R, max 3k5 Ohm
4,6 mikrospinac volnobehu (idle switch)
5 nezapojeny. Povodne som myslel ze tu ma byt vyvedeny spinac max zataze (full load switch), avsak tato pozicia nie je obsadena ani v kabelazi.

Z literatury som vycital nasledovne:
Nadstavenie klapky a senzora polohy klapky (TPS) - povolit dorazovy srob s kontramatkou, pripadne dostavit polohu samotnej klapky dvoma srobmi na nej. zasrobovat dorazovy srob, aby sa prave dotkol dorazu + 1/4 otacky. Zaistit.
Nasadit/povolit TPS tak aby bol zopnuty mikrospinac volnobehu, ale nedoslo k posunu klapky. Zaistit polohu senzora dotiahnutim srobov.
Ventil volnobehu (IAC - Idle Air Control) po odpojeni elektroinstalacie sa musia otacky tepleho motora drzat v rozmedzi 1000 - 1100 ot/min. Je mozne dostavit dorazovym srobom, ten je vsak z vyroby zaliaty.
Ak sa hadica od ventilu stlaci/zaslepi, klesnu otacky na cca 400ot/min, motor moze zdochnut.

Cely moj problem je ten, ze aj ked som vsetko nadstavil, stabilizacia volnobehu nefunguje. Samotny IAC sa tvari funkcne, obcas RJ vyhodi chybu 223 - tj signal z/do IAC chyba alebo je chybny.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#6 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Sarkasmic »

Sergeji,zkoušel jsi dát jinej volnoběžnej ventil? Mě to dělalo něco podobnýho,po serii měření,čištění a seřizování byl ventil vyměněn a dělalo to totéž. Pak se odpojila baterka,nechala se zapomenout jednotka a od tý doby dobrý...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Sergej »

Ventil som skusal s napatim, jeho klapka sa po pripojeni pekne otocila. A baterku som odpajal tiez. Na ostatnych autach mi IAC bzuci, ked nepocut aspon citit. Ide do neho PWM. Tu nic. No budem este laborovat.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Sergej »

Pre info ostatnym pridavam obrazok vysvetlujuci princip funkcie IAC
Přílohy
IAC.jpg
IAC.jpg (22.97 KiB) Zobrazeno 1360 x
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Sergej »

Volnobezny ventil som dal novy, nie sice origo Bosch ale nejaky spanielsky. Bohuzial zlepsilo sa len drzanie volnobehu. Ale pri prevadzke motora vo vacsom vykone nasledom pusteni plynu a vyradeni do neutralu sa stabilizacia volnobehu proste nechyti - motor zdochne. Na krizovatke dost neprijemne...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#10 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:Pre info ostatnym pridavam obrazok vysvetlujuci princip funkcie IAC
Mne nejak nejde na rozum jaktoze kdyz je otevrenej, jsou volnobezny otacky nizsi nez kdyz je zavrenej?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#11 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Příspěvek od standa »

při poruše ventilu dosedne šoupátko na doraz a volnoběžné otáčky se zvednou proto, aby byla rezerva výkonu motoru pro servořízení, výrobu elektřiny, klima, hustý olej atp., neboť s každým takovým zatížením neregulované volnoběžné otáčky klesnou... :twisted:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Sergej »

standa píše:při poruše ventilu dosedne šoupátko na doraz a volnoběžné otáčky se zvednou proto, aby byla rezerva výkonu motoru pro servořízení, výrobu elektřiny, klima, hustý olej atp., neboť s každým takovým zatížením neregulované volnoběžné otáčky klesnou... :twisted:
Tak tak, ale prvotnou funkciu je pri prudkom ubrati plynu predist vysokemu vakuu v sacom potrubi. Za jazdy je ventil tiez zatvoreny - teda nejde don stava.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#13 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:Po vybrati klapky a uvolneni dorazu ma klapka tesnit uplne alebo je dovolena nejaka netesnost (medzera) ?
Tak tohle by me taky zajimalo, protoze kazdej tvrdi neco jinyho...ja kdyz mel skrtici klapku venku tak jsem nevidel nic co by melo definovanym zpusobem propoustet vzduch skrz pri zavreny klapce...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

GDPR_user

#14 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Příspěvek od GDPR_user »

A nesaje ti to někde falešný vzduch???

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#15 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:Ale pri prevadzke motora vo vacsom vykone nasledom pusteni plynu a vyradeni do neutralu sa stabilizacia volnobehu proste nechyti - motor zdochne.
Pochlub se resenim, mam ted to samy...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:
Sergej píše:Ale pri prevadzke motora vo vacsom vykone nasledom pusteni plynu a vyradeni do neutralu sa stabilizacia volnobehu proste nechyti - motor zdochne.
Pochlub se resenim, mam ted to samy...
Na ziadne exaktne som neprisiel, nakolko je momentalne motor bez hlavy. Pripajam sa ale k pravdepodobnej pricine spocivajucej v netesnosti sania (IC ?), pripadne nieco s vahou vzduchu, ale to sa ani po jej vymene za druhu nijak nezmenilo (a spotreba uz vobec nie :-) )
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#17 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Příspěvek od tomasss »

Spotrebu mam v pohode kolem 9l, volnobeh drzi na miste krasne. Vcera jsem mel rozebranej TPS (taky plnej oleje) ale odporovy drahy ma v poradku, vystupni hodnoty sedej s tvejma a mikrospinac funguje. Falesny sani jsem zatim nenasel, snahu chcipnout ma motor jen pri vytoceni > 3000ot. a naslednym neutralu - pokud brzdim motorem a neutral tam dam az kolem 1500ot., uz to zvladne ustabilizovat.
Dneska jsem mel komplet do sroubku rozebranou skrtici klapku pri cisteni, pres noc jednotka zapomina tak uvidim zitra jestli se nezadaptuje...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Sergej »

Tak som to akurat tento tyzden konecne vyriesil.
Je treba skontrolovat tesnenie skrtiacej klapky - najme guferko na oske byva uz nefunkcne, pripadne vymenit aj ulozenie klapky.
Doraz klapky sa nadstavuje na kontakt dorazoveho srobu + 1/2 otacky, ja som dal 3/4 otacky.
Namontovat klapku na sanie s novym tesnenim.
Nadstavit pakovy prevod medzi klapkou a spulkou lanka plynu. A to nasledovne:
pod doraz volnobehu na spulke plynu dat podlozku 1mm
paku nadstavit tak, aby medzi na dorazovom srobe klapy bola medzera 0,1-0,2mm
paku kontramatkami zaistit a skontrolovat medzeru
vybrat podlozku 1mm, nasadit planove lanko a nadstavit dlzku bowdenu tak, aby pri max plyne bola spulka akurat na doraze.
skontrolovat chod celeho "sustrojenstva"
nasadit a nastelovat snimac natocenia klapky tak aby v pri pustenom pedali bezpecne zopol mikrospinac.

A tu je problem celeho - uspinac vyzaduje na svoje zopnutie najaku silu a tu uz pruziny vracajuce pedal, lanko a klapku naspat neboli schopne vzdy zaistit. Riesenim je nadstavit o jednu otacku vyssie predpatie pruziny na spulke plynu.

Cela operacia je popisana v TP31354/2 str. 49, 50, aj ked v trochu inom poradi.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“