Ahoj,
tak sotva si auto odvážíme od dovozce, hned na nás mrká pro mě neznámá kontrolka. Odhaduji ji na čidlo chladící kapaliny v nádobce (tu u našeho pracovního auto ani jiných aut nebylo). A skutečně, je to pod min, kupuji 1l destilky a dolévám. Vydží v pohodě celou trasu po dálnici do Obědovic, dojezd večer do HK již bylo potřeba dolít. Zhoršilo se to tak, že i při pomalém popojíždění po městě zmizne celá nádobka.
Nejprve jsem podezříval hadici vedoucí vrchem do chladiče, zacákané byly krytky diagnosticky na pravé straně (bylo sucho a před jízdou jsem se tam díval). V oleji jsem si žádného zákalu nevšiml, z výfuku snad pára nejde (jak toto spolehlivě ověřit?).
Včera jsem konečně asi našel příčinu, viz přiložené foto.
Detailnější foto jsou http://bouda.sandbox.cz/Turbo-bouda/chladic
Na kolik to asi tak může přijít, má cenu se pouštět do opravy svépomocí, když poslední fušování do řemesla automechanikovi bylo u předchůdce pracovního auta (Š120, spíš mechanická práce než hrabání se v motoru apod).
Ještě chladící kapalina, zatím jsem tam dával pouze destilku, s hrůzou jsem zjistil, že se to musí míchat s nemrznoucí kapalinou (dle návodu pouze Volvo kapalinou), stačí so pohlídat aby to bylo pro hliníkové motory nebo je nějaká doporučená a opravdu pořád míchat 50/50?
Díky.
850 T5, it. komb. - prasklina na chladiči
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 398
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Obědovice, okr. HK
- Vůz: V70, 2.4, LPG, '02
#1 850 T5, it. komb. - prasklina na chladiči
_________________
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 398
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Obědovice, okr. HK
- Vůz: V70, 2.4, LPG, '02
#2 850 T5, it. komb. - prasklina na chladiči
Ještě dotaz k zaměnitelnosti chladičů: lze v tomto voze (850 T5, 2.0, rv 94) použít chladič z Volvo 850 2.5 20V, 1996, RHD s automatickou převodovkou? Používal se tam ten samý chladič? Nebo doporučujete koupit nový a mít pak klid?
Díky za reakce.
Díky za reakce.
_________________
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997
#3 850 T5, it. komb. - prasklina na chladiči
Řekl bych, že musíš mít chladič přímo na T5 s manuální převodovkou. Zaměnitelnost s atmosférou tam myslím není, protože když jsem se koukla do různých katalogů na ND, tak vždy bylo odlišné číslo chladiče u turbomotoru a ještě byl rozdlíl mezi automatem a manuálem. Řekl bych, že budeš muset shánět novej chladič anebo nějakej zachovalej z T5 manuál.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 398
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Obědovice, okr. HK
- Vůz: V70, 2.4, LPG, '02
#4 850 T5, it. komb. - prasklina na chladiči
Když on právě ten automat atmosféra má také v chladiči spirálu na olej. Ale asi to je jinak pořešené zaústění nebo tak něco, tak jdu hledat co s tím. :prace:Bobika píše:Řekl bych, že musíš mít chladič přímo na T5 s manuální převodovkou. Zaměnitelnost s atmosférou tam myslím není, protože když jsem se koukla do různých katalogů na ND, tak vždy bylo odlišné číslo chladiče u turbomotoru a ještě byl rozdlíl mezi automatem a manuálem. Řekl bych, že budeš muset shánět novej chladič anebo nějakej zachovalej z T5 manuál.
Nalejt nejakou srágoru na opravu chladiče do chladící kapaliny se asi nevyplatí, nerad bych to zrušil úplně.
Hms hms, lovím v katalogu SKANDIX, pokud by jsi nějaké měl v pdf a nejsou ty to jen pro vyvolené zde na fóru, bylo by možné poskytnout je? Díky
_________________
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 398
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Obědovice, okr. HK
- Vůz: V70, 2.4, LPG, '02
#5 850 T5, it. komb. - prasklina na chladiči
Tak hlásím, že po výměně je to již v pořádku. Koupil jsem jej u http://www.rechl.cz, super jednání, rychlá odezva, cena podobná jako z Brna, bez dokladu to bylo za 4100, nějaká replika z holandska. Výměnu nám udělal místní mechanik, již kdysi dávno 850 servisoval, teď se mu tam ukazuje pár V40 z HK.
Auto tedy již jezdí jak má , ale vyskytl se nový probémek, klimatizace nestíhá chladit, takže to bude chtít pořešit
Auto tedy již jezdí jak má , ale vyskytl se nový probémek, klimatizace nestíhá chladit, takže to bude chtít pořešit
_________________
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 398
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Obědovice, okr. HK
- Vůz: V70, 2.4, LPG, '02
#6 850 T5, it. komb. - prasklina na chladiči
Ano ano, automat má vývody pro olejové chlazení nalevo, turbo napravo, automat s turbem na obou stranách (pohled od řidiče). Nakonec to vyřešila replika, viz předchozí zpráva.Bobika píše:Řekl bych, že musíš mít chladič přímo na T5 s manuální převodovkou. Zaměnitelnost s atmosférou tam myslím není, protože když jsem se koukla do různých katalogů na ND, tak vždy bylo odlišné číslo chladiče u turbomotoru a ještě byl rozdlíl mezi automatem a manuálem. Řekl bych, že budeš muset shánět novej chladič anebo nějakej zachovalej z T5 manuál.
_________________
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 690 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka
-
- 15 Odpovědi
- 1747 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od labanos
-
- 5 Odpovědi
- 652 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od SGC
-
- 15 Odpovědi
- 1091 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 17 Odpovědi
- 3510 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od koch