340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 29
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: VOLVO 340DL
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

#1 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od Ladislav »

Ahojte. :D
Nakoľko som niekoľko rokov jazdil s prasknutým blokom motora (až kým nezačal vynechávať jeden z valcov), došlo k jeho výmene. Organy na transplantáciu boli zabezpečené už skôr. Autíčko sa podarilo zachrániť, teraz ma srdiečko z Marovho volva, transplantáciu prežilo, len horšie štartuje. Teda pri studenom motore. Najprv chiti jeden valec, druhý, a až po cca 6-10 sekundách zvyšne. Proste chvíľku po naštartovaní ide motor nepravidelne (škube), potom po zohriati to zmizne.
:(
Žhaviče som skontroloval, sú v poriadku. Jeden chýbajúci vstrekovač bol prehodený zo starého motora.

Typujem to na zle vstrekovacie trisky. Je tam palivové čerpadlo LUCAS. Nevie niekto, na akú hodnotu majú byť nastavené vstrekovacie trisky? Nevie niekto koľko stupňov pred hornou úvraťou ma čerpadlo vstreknúť palivo? Nemáte nejakú dokumentáciu k tomuto čerpadlu, motoru (volvo 340 1.6D) ? Ahojte, dik. :D
Přílohy
DSC00171up.JPG
DSC00171up.JPG (23.55 KiB) Zobrazeno 2824 x
_________________
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#2 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od VanThomas »

K D16 toho moc nemám, jen základní info z greenbooku. Ohledně tlaků a předvstřiku je tam toto:
d16.jpg
d16.jpg (50.05 KiB) Zobrazeno 2802 x
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 29
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: VOLVO 340DL
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

#3 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od Ladislav »

Ahoj, ďakujem pekne za ochotu. Je to skoro to, čo som hľadal. Žiaľ zrejme pre iné palivové čerpadlo, než mám ja. Ja mám Lucas a toto je zrejme pre RotoDiesel (píše tam Roto RDN O SDC). Takže ten prepúšťací tlak vstrekovacích trisiek 115 kp/cm2 nemusí platiť aj pre mňa. :( Koľko stupňov pred hornou úvraťou ma čerpadlo vstreknúť palivo tam nie je. Ale diki, keď iné nemám, aj toto potešilo :D
_________________
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#4 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od VanThomas »

Ladislav píše:Koľko stupňov pred hornou úvraťou ma čerpadlo vstreknúť palivo tam nie je.
to sice není, ale Einspritzbeginn = začátek vstřiku, akorát to neni ve stupních, ale v mm. Tenhle motor ani čerpadlo neznám, takže kde se to měří neporadim :(
Na typ čerpadlo se ještě kouknu, jestli není zmíněnej někde jinde...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#5 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od doktor »

nějací kluci nastavovali čerpadlo na Felicii: třeba to pomůže

http://forum.skodahome.cz/index.php?s=e ... ntry583636
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 29
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: VOLVO 340DL
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

#6 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od Ladislav »

Hm. Tak ja som to meral s požičaným prístrojom – blikajúca lampa, snímač tlaku v pal. systéme (na lampe sa zadáva fázový posuv (v stupňoch) voči signálu tlaku palivového systému prvého valca (alebo štvrtého) dovtedy, kým je bodka na zotrvačníku v polohe hornej úvrate, odčíta sa hodnota fázového posuvu. Ta sa dá potom meniť natočením palivového čerpadla.
Hodnoty predpísaných tlakov a fázových posuvov viem pre čerpadla RotoDiesell a Bosch, nie však pre môj LUCAS :( , nevadí, možno niekto napíše :D . Čo je ten počiatok vstreku v mm, tak tomu nerozumiem. Preto by sa mi asi zišlo čokoľvek ohľadom čerpadla.
_________________
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#7 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od VanThomas »

Včera jsem to přehlíd, o stránku dřív píšou, že pumpa je CAV Roto Diesel DPC X 42-1 a o jinym se nezmiňujou (Technische daten 340,360 1976-1987)
Nic jinýho bohužel nemám...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 29
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: VOLVO 340DL
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

#8 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od Ladislav »

Aj tak ti ďakujem za ochotu. :D
_________________
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 126
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav

#9 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od TESA »

Ahoj, hele vim cim to muze bejt - jak ti vedou vysokotlaky trubky od cerpadla ke vstrikum, tak na cerpadle jsou prisroubovany k takovejm zpetnejm ventilum, ktery musej udrzet tlak asi 60MPa, zkratka aby ta vstrikovaci trubka zustala porad natlakovana, kdyz to neudrzej, tak pak jak startujes, tak se to musi znova natlakovat, a chvili to trva, - mam to takhle na prvnim valci.. vsechny 3 jakoby chytaj, ale prvni porad nic.. a az se chyti, tak to teprve nastartuje....

Mam odpozorovany, ze tlak se ztrati asi po 4rech hodinach. Kdyz po 4rech hodinach nastartuju, a hned chcipnu, tak napr ,za 3hodiny nastartuju hned - coz vylucuje pusobeni teploty motoru..
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#10 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od Sarkasmic »

ad nastaveni motoru-cerpadlo na 1.9d od lucase ma i tusim renault expres-mozna ze komlet celej motor,protoze vim ze kluci od nas z 3xxky braly cerpadlo do expresa-ale nevim jestli je i stejnej motor...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 29
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: VOLVO 340DL
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

#11 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od Ladislav »

Áno, je to rovnaký motor, renaultaci ho označujú F8M, ale ani na ten hodnoty nepoznám. :( Ale dik :D
_________________
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 29
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: VOLVO 340DL
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

#12 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od Ladislav »

Re:TESA (zpetne ventyly)

Hm, veľmi zaujímavý názor. O tom som nevedel a nikdy som s tým nepočítal. Dik.
:D
_________________
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 126
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav

#13 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od TESA »

Tak jsem ted transplantoval motor, a mam tam cerpadlo Rotodiesel - To nastaveni predvstriku, to je proste ojeb :) kdyz nemas zadny pripravky, ani neznas hodnoty, tak nastavis podle ucha a jedes projet, nastavis o malinkej kousek zpet, jedes projet, kdyz je to lepsi, tak este o kousek, kdyz ne, tak zase dopredu, a tak porad dokola, az se doberes k nejaky "nejlepsi" hodnote.. Coz se mi jeste poradne nepovedlo....

Vymacknu z nej ted tak 140, driv s motorem, kterej se potkal jelo 160... a startovalo na drc, ted s tim musim chvili tocit - a ventily jsem zkousel vymenit a nepomohlo...
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 126
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav

#14 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od TESA »

Tak me napadlo, kdyz tady pisou zacatek vstriku 1.60mm pred HÚ.. jak by ste to nastavovali vy?
Vyndat vstrik, nechat pripojenej, suplerou skrz diru na pist kterej je v HÚ, na suplere zmerit a pridat 1.60mm, tocit klikou zpet, az bude pist v tyhle poloze .. a pak ? Nejsem si jistej, ze kdyz otocim cerpadlem pomalu, ze to strikne, a kdyz rychle, tak zase nezjistim, kdy je pocatek.... Nehlede na to, ze takhle zjistit si to je jedna vec, ale druha vec je to pak nastavit (rozvodak + natoceni cerpadla) - Jediny co me napada, je mit ten pripravek jak tady pise Ladislav.

V "emisni" knizecce mam napsanej predvstrik 14°+-1°, takze pokud se tomu da verit, tak by se to dalo podle toho nastavit...
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 126
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav

#15 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od TESA »

JA JSEM BLB :D :D :D :D :D :evil:
Ja mam na motoru vstrikovaci trysky na 130baru, a ony tam maj bejt na 115 :D a ja proc to porad nejede a netahne .... :D
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 325
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

#16 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od maxwell »

Čerpadla pro diesely jsou rotodiesel. Jestli tam máš něco jiného tak je to bastl, nebo náhrada od jiné firmy.
O speciálním nástroji v příručce nepíší, jsou tu jen měřidla napnutí řemene.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 126
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav

#17 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od TESA »

to Maxwell - dovolim si nesouhlasit, specialni meridla jsou dve - pro rotodisel do vyr. cisla 431822 je to jeden, a od tohodle cisla druhej. Ale oba dva jsou "hodinky" na takovym specialnim drzacku... Nastavis tim v pohode predvstrik. Bohuzel nevim kdo je muze vlastnit, i me by se docela hodily...
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 325
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

#18 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od maxwell »

No dyť. Jsou to měřidla ne přípravky na opravu.

Pardon NE - napnutí řemene. Já se koukal asi na tři typy volv tak jsem z toho volaký změtěný. :D

Jinak F8M - 720 byl v renaultu 5. nastavení je ale jinak popsaný jak u volva.
časování
rotodiesel 1.6 mm
bosch 0.65 mm

Tlak
rotodiesel 113-125 bar
bosch 125-138 bar
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 126
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav

#19 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od TESA »

Zajimavej poznatek je, ze to nejak jede prakticky vzdy - i kdyz cerpadlo rpesadim treba o 6zubu... jen to nema vykon.

To casovani 1.6mm to je ale hodnota ktera se meri na tom cerpadle, ne na valcich...
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 325
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

#20 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od maxwell »

Nevím ale tak snad čerpadlo musí mít natlakováno pořád, nebo tomu tak u dieselů není? No a signál jde vstřiku který se otevře když mu řekne NĚCO. Nevím co tam je ale buď to tedy je mechanický a nebo elektrický. V případě mechanickýho vstřikování se to musí dát nějak nastavit, něčím, někde. Elektrický by snad mělo fungovat bez chyby a nebo je nějak posunutý časování.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 126
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav

#21 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od TESA »

Jedina elektrika, ktera vede k tomuhle cerpadlu je odpojeni nafty :-) .. kdyz vypnes klicek..
A co se tyce toho nastaveni - komu to jezdi, at se v tom nehrabe, a tomu komu ne, tak preju - bez pripravku - hodne stesti... :)
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 29
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: VOLVO 340DL
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

#22 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od Ladislav »

Ahojte.

Tak na nete som našiel, že LUCAS je vlastne konštrukčne RotoDiesel, len vyrábaný pod značkou Lucas (možno že aj na tom istom pase). Týmto by som si dovolil zhrnúť, k čomu sme dospeli a usmerniť debatu.

Pre čerpadlo Lucas je rovnako ako pre Rotodiesel predpísaný otvárací tlak vstrekovacích trisiek 113 az 125 bar (Bosch 125-138bar).
Na čerpadle sa pomocou nejakého meracieho prípravku má nastaviť hodnota 1,6 mm (u Bosha 0,65mm).
Voľnobežné otáčky motora majú byť 850/min a pri nich ma čerpadlo vstrekovať palivo 9 stupňov pred hornou úvraťou, čo sa meria stroboskopickou lampou, nastavuje pootočením čerpadla.

Ten prípravok s budíkom na meranie hodnoty 1,6 sa dá za pár tisíc korún kúpiť. Budík-mikro-odchylkomer mám, nemá niekto plánik na zvyšok? A nejaký manuál k čerpadlu, kde sa to vlastne meria, čo sa má vlastne pohnúť o 1,6 mm. Kde na čerpadle sa to dá meniť ???

Ďakujem za doterajšie príspevky v debate :D
_________________
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#23 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od VanThomas »

pro inspiraci: na k-jet.org roste greenbook pro D24. Na straně 25 je podrobný popis nastavení Bosh VE. Princip je na všech těhle motorech stejný
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 325
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

#24 340 1.6D Vymena motora, nastavenia vstrekovacich trisiek

Příspěvek od maxwell »

No vypadá to na hlobkoměr. Tak by to snad mělo jít nějak udělat.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „300 / 400 - opravy“