Jednohmota 2.4 T5

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 15
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: Piešťany
Vůz: Volvo V70 T5

#1 Jednohmota 2.4 T5

Příspěvek od eGarageT5 »

Nazdar páni. Obraciam sa na vás z pár otázkami ohľadom prestavby na jednohmotu u mojej T5 .
Po roku jazdenia som vybral motor a riešim všetky veci ktoré si to ešte pýta. Od silentov cez úniky oleja až po zvuky .
Origo dvojhmota toho má už celkom plne zuby , je to počuť pri jazde, na voľnobehu ale aj cítiť.
Rozhodol som sa teda pre nejaký upgrade ktorý má finančne nezlikviduje , pretože riešim veľa veci naraz.
Možnosti sú 3.
Prvá je zohnať zotrvačnik z 850r a naň vhodnú spojkovú sadu
Druhá zotrvačník natvrdo zvariť po vzore jedného klubaka tu a naň zohnať odpruženu lamelu a pritlačák
Tretia je kúpiť komplet prestavbový Kit od Valeo
V každom prípade by ma zaujímalo , aký je rozdiel medzi prevodovkami m56 a m66 a samozrejme priamo Kit na T5 som nikde nenašiel tak prípadne aký kúpiť aby sedel na môj motor a prevodovku m66
Ďakujem za každú radu

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3222
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#2 Jednohmota 2.4 T5

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Spojkovou sadu doporučuji u RENOVAK. M56 je 5.kvalt, M66 je 6.kvalt.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#3 Jednohmota 2.4 T5

Příspěvek od kishmick »

Zdar! Jednohmota je super v každém případě(mám tu zavařenou s M66 a 3roky perfektní!!!). Ale dotaz nepíšeš dost srozumitelně. Chceš se zeptat např.: "Mohu koupit kit Valeo s jednohmotou na převodovku M56 a bude potom pasovat do mé převodovky M66" ? Chápu to správně? Nebo jinak, ale je tam dost vět, které spolu souvisí, ale neptáš se přímo.
https://www.vivaperformance.com/single-mass-flywheel-m66-awd-for-volvo-clutch-kit/
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 15
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: Piešťany
Vůz: Volvo V70 T5

#4 Jednohmota 2.4 T5

Příspěvek od eGarageT5 »

Ahoj. Sorry písal som to celkom zložito uznávam.
Čo sa týka zavarenia to problém není , problém je tu u nás to dať vyvážiť. Teda aspoň tú v okolí Piešťan neviem o firme alebo človeku ktorý by také niečo robil alebo ma s tým neposlal niekam do prdele 🤣
Zotrvačnik z 850r niekde zohnať je doslova umenie a tie ceny sú kruté
A áno natrafil som aj na ViVA , tam majú presne takú sadu akú by som potreboval ale tá suma je na mňa veľa. Preto skúmam či náhodou Valeo neponúka podobný Kit ktorý by som mohol použiť.

nebel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 879
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#5 Jednohmota 2.4 T5

Příspěvek od nebel »

eGarageT5 píše: 01 bře 2024 19:40 Tretia je kúpiť komplet prestavbový Kit od Valeo
eGarageT5 píše: 01 bře 2024 21:00 A áno natrafil som aj na ViVA , tam majú presne takú sadu akú by som potreboval ale tá suma je na mňa veľa.
Přestavbový kit jednohmoty jsem dával na 2.4 (atmosfera 103 kW) a jsem s ním velmi spokojen. Nicméně na peníze vyšel stejně jako dvouhmota. Úspora se projeví až teď při další výměně spojky, která se pomalu blíží a kde už na setrvák nebudu muset šáhnout.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 15
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: Piešťany
Vůz: Volvo V70 T5

#6 Jednohmota 2.4 T5

Příspěvek od eGarageT5 »

Ceny za tie kity od Valeo sú myslím si v pohode. Len netuším ktorý je vhodný na môj motor, ono všeobecne tie motory u volva sú skoro identické ale v podrobnostiach pri tých kitoch sú krížom kražom rôzne volvá ale moje nie.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#7 Jednohmota 2.4 T5

Příspěvek od kishmick »

nebel: Také souhlas. :good: Ale jeho zajímá: Mohu dát nějaký dostupný KIT4P-jednohmota Valeo na Whiteblock (motor 2.4,i D5 atd...)do mého motoru(také Whiteblocku) 2.4T5 + do mé převodovky M66 - aby to přesně sedělo?
Myslím, že na tuto otázku nenajdeš odpověď ani po celovečerním googlení nikde na netu....natož v ČR :D .
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13068
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#8 Jednohmota 2.4 T5

Příspěvek od raolsa »

Co se týče kitů Valeo tak bych byl hodně obezřetný, páč už se mi vícekrát stalo, že v sadě od Valeo byly díly co nepasovaly na sebe. :D
Takže já už Valeo vůbec nekupuju.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 15
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: Piešťany
Vůz: Volvo V70 T5

#9 Jednohmota 2.4 T5

Příspěvek od eGarageT5 »

Kishmick napísal si to úplne presne 😁
Tie agregáty sú v základe skoro úplne rovnaké aj keď v katalógoch vidno že napríklad dvojhmota pre skoro každý T5 alebo R ma iné čislo. Na tu kluku to sedieť musí. Čo sa týka prevodoviek , môžem skúsiť či sedí poloos D5 do benzínovej m66 ale myslím že to bude rovnaké, iné budú poloosy pre automat. Ďalej vypínacie ložisko spojky - m56 má dva typy ( rožisko vo vnútri a vonku na obale ) m66 vypadá že je len jeden typ.
Napríklad teraz som natrafil na Valeo Kit pre V50 T5 169kw (835119) ktorá vypadá že pasuje

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5014
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#10 Jednohmota 2.4 T5

Příspěvek od PINĎABC »

Co na takovou přestavbu řeknou jehlové ložiska v převodovce, asi jim to životnost neprodlouží?
Chtěl jsem v minulosti taky nahradit jednohmotou, ale z dostupných informací už tenkrát jsem raději oželel úsporu, bo vidina zničené převodovky a snížený komfort skrzeva vibrace. Jsem se raději vydal cestou co tam dal výrobce.

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#11 Jednohmota 2.4 T5

Příspěvek od jirka87 »

A kdyz nekdo ridi a radi jako debil, rovnez to zivotnost neprodlouzi. :green:

Velmi hrube receno (a ano neni to zcela presne vysvetleni) je dvouhmota jen pro lidi co neumi radit a pouzivat spojku citlive. Pro lidi, kterym se spatne davkuje spojka a neumi ji v kombinaci s plynem pouzivat uz za jizdy mezi razenim jednotlivych stupnu, kdy dochazi k razum a tolik typickemu skubani auta.

Proste to tlumi torzni kmity a tech se da peclivym razenim a praci s plynem vyvarovat. Proto zenska ma mit nejlepe automat, ony s temi auty proste nesouzni, nesouciti. Ackoliv i mnoho chlapu ridi dle meho nazoru z technickeho hlediska naprosto otresne a necitlive.

nebel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 879
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#12 Jednohmota 2.4 T5

Příspěvek od nebel »

Těžko říct. Já jsem to bral tak, že se na autě často střídali řidiči (jezdívali jsme na vodu, čundry, různé roadtripy do zahraničí...) a ne každý uměl dobře a citlivě řadit. A druhá věc je relativně časté tahání těžkých přívěsů. Nevím na co ingenýři Volva mysleli, když udělali 1 a R tak, že se s nimi dá v nejvyšších otáčkách atakovat 50 km/h (u 2.4, která měla z benzínů nejdelší stálý převod) - fakticky to znamená, že každé manevrování s přívěsem, nedejbože poskakování v mětské koloně, znamená „jet na půl spojky" a tady by se dvouhmoťák přehřál a za chvíli zničil.

Auta má zatím najeto (minimálně) 388 000 km (z toho 202 000 km jako služebák u firmy, od které jsem to koupil) a s jednohmotou najelo necelých 160 000 km, zatím bez potíží.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 15
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: Piešťany
Vůz: Volvo V70 T5

#13 Jednohmota 2.4 T5

Příspěvek od eGarageT5 »

PINĎABC píše: 01 bře 2024 21:53 Co na takovou přestavbu řeknou jehlové ložiska v převodovce, asi jim to životnost neprodlouží?
Chtěl jsem v minulosti taky nahradit jednohmotou, ale z dostupných informací už tenkrát jsem raději oželel úsporu, bo vidina zničené převodovky a snížený komfort skrzeva vibrace. Jsem se raději vydal cestou co tam dal výrobce.
U benzínu sa toho nebojím. Na diesel by som to určite nedal . Do doby než sa začala v automobilizme používať dvojhmota sa veselo jazdilo s pevným zotrvacnikom a odpruženou lamelou. Jedine čo sa časom dialo bolo chrastenie lamely na voľnobehu.

Přidáno za 1 minuta 47 sekund:
jirka87 píše: 01 bře 2024 23:12 A kdyz nekdo ridi a radi jako debil, rovnez to zivotnost neprodlouzi. :green:

Velmi hrube receno (a ano neni to zcela presne vysvetleni) je dvouhmota jen pro lidi co neumi radit a pouzivat spojku citlive. Pro lidi, kterym se spatne davkuje spojka a neumi ji v kombinaci s plynem pouzivat uz za jizdy mezi razenim jednotlivych stupnu, kdy dochazi k razum a tolik typickemu skubani auta.

Proste to tlumi torzni kmity a tech se da peclivym razenim a praci s plynem vyvarovat. Proto zenska ma mit nejlepe automat, ony s temi auty proste nesouzni, nesouciti. Ackoliv i mnoho chlapu ridi dle meho nazoru z technickeho hlediska naprosto otresne a necitlive.
Presne ako píšeš . Smutné je že taký ľudia dokážu zlikvidovať aj novú dvojhmotu

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#14 Jednohmota 2.4 T5

Příspěvek od kishmick »

Já tenkrát před 3mi lety taky hledal to samé. Na 2.4 T5 byla lepší sada asi jen od NRC(psali do 600NM)- a dokonce dvouhmota. Na mobile.de tenkrát tuhle sadu, společně s S60 2.4T5, prodával něj. Němec. Takže bylo vidno, že po světě se těch silnějších věcí na 2.4T5 opravdu moc neprodává(SACHS 2.4T5 třeba vůbec neuváděl).
https://www.race-clutch.com/5838/5116/volvo2012-10-21-19-07-52_/v70-ii-285-yom-11-1999-12-2008/2-4-t5-191kw-260ps-b-5244-t5-bj-04-2004-08-2007/clutch-kit-reinforced-flywheel-light-volvo-c30-533-t5-volvo-s40-ii-544-t5-t5awd-volvo-s60-i-384-2-4-t5-2-5-t-2-5t-awd-volvo-s80-i-184-2-5t-volvo-s80-ii-124-2-5-t-2-5t-flexfuel-600nm-nrc-001115-detail
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 15
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: Piešťany
Vůz: Volvo V70 T5

#15 Jednohmota 2.4 T5

Příspěvek od eGarageT5 »

Táto NRC vypadá zaujímavo..všimol som si niečo také na ebay ale bolo to z USA .
Ono všeobecne je v tých katalógoch trochu bordel, lebo pri veľa modeloch ktoré jazdia m66 to píše 5 stupňová prevodovka alebo m56 . Jediná možnosť je objednať a naživo pozrieť čo v tej krabici naozaj je .
Momentálne to vypadá že skúsim objednať ten kit 835119

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#16 Jednohmota 2.4 T5

Příspěvek od kishmick »

Pak doporučuji: na zdviži moc nedotahovat, jeden člověk do auta, zařadit jedničku, sešlápnout spojku a druhý člověk točit s kolem. Když nebude spojka vypínat, můžeš to vrátit e-shopu zpátky. :D
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 15
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: Piešťany
Vůz: Volvo V70 T5

#17 Jednohmota 2.4 T5

Příspěvek od eGarageT5 »

Také niečo si musel riešiť tuším ty na Tom svojom že?
Dúfam že také niečo nebude treba, ten prestavbový Kit je priamo na white block a prevodovku m66

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#18 Jednohmota 2.4 T5

Příspěvek od kishmick »

Jo, chtěl jsem dát k tý jednohmotě přítlačák a lamelu z Rka (do r.2005 myslim), kvůli silnějším pružinám v lamele (btw-ty Valeo věci vypadají opravdu většinou jako dětské hračky), ale nevypínal úplně. Tak jsem nechal přítlačák a lamelu origo a zatim dobrý.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“