Těsnění podtlaku

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Bohumín
Vůz: S60 D5 Black

#1 Těsnění podtlaku

Příspěvek od ZdenoR »

Ahoj
Mám problém s utíkajícími podtlakem. Po delším hledání jsem zjistil, že mi netěsní připojení do posilovače. Bohužel Vida nemá těsnění v nákresu. Našel jsem nákres jinde, ale bez čísla dílu.
Prosím má to nějaké číslo resp. jde koupit?

Zkoušel jsem to z nouze zalepit a moc to nepomohlo.
Přílohy
obrázek_2024-02-17_135646023.png
_________________
Volvo S60 Black 2005 D5 D5244T 147-kW/470-Nm "Los"
Škoda Rapid 1986 "Rapl"
Škoda 110R 1974 sport úprava "eRko"
Škoda Felicia 1960 "Lego"

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 15
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Žilina 010 01
Vůz: XC90 r. 2005 2,4 ATP, Tdi
Bydliště: Bernoláka 52

#2 Těsnění podtlaku

Příspěvek od akimoto »

Zdeno R, mám ten istý problém unikanie podtlaku pri brzdení. Pri brzdení mi po chvíli stvrdne pedál a zníži sa brzdná sila a auto keď chcem aby ostalo stáť tak musím riadne podupať po brzdovom pedáli. Vymenil som hl. brzdový valec a nič je to stála rovnaké. Daj vedieť ako si to vyriešil mňa to čaká , na 27. 2.som objednaný do servisu, tak by som bol rád ak by som si to vyriešil sám. Díky.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#3 Těsnění podtlaku

Příspěvek od raolsa »

akimoto - vyměň posilovač. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 15
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Žilina 010 01
Vůz: XC90 r. 2005 2,4 ATP, Tdi
Bydliště: Bernoláka 52

#4 Těsnění podtlaku Raolsa

Příspěvek od akimoto »

ale tomu sa ja chcem vyhnúť. Nedá sa to utesniť opraviť , aby som nemusel ho meniť.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#5 Těsnění podtlaku

Příspěvek od raolsa »

Nedá. :D

Existuje sice polské těsnění, ale nepasuje.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#6 Těsnění podtlaku

Příspěvek od Vapik »

Podle obrázku akimota trápí těsnění vstupu podtlaku to jsem měnil a dal jsem tam gromet podle rozměru. Radku ty myslíš těsnění kolem tyčky od pedálu ne?
images (2).jpeg
images (2).jpeg (3.66 KiB) Zobrazeno 427 x

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#7 Těsnění podtlaku

Příspěvek od raolsa »

Ano, protože píše, že mu ztvrdne pedál, když ho déle drží - brzdí. Za to tohle těsnění, podle mě, nemůže, to by byl pedál tvrdý už před sešlápnutím.
Ale taky může být mrtvá vakuovka, která nestíhá vytvářet podtlak.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#8 Těsnění podtlaku

Příspěvek od Vapik »

jo takhle, to pak cajk. Já nad tím přemýšlel tak, že si je jistý že mu to utíká tam.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 15
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Žilina 010 01
Vůz: XC90 r. 2005 2,4 ATP, Tdi
Bydliště: Bernoláka 52

#9 Těsnění podtlaku

Příspěvek od akimoto »

Vákuová pumpa funguje preverené odskúšané. Takisto el. trojcestný ventil Priesburg, napravo vpredu na krabici so vzd. filtrom, je funkčný, ktorý zabezpečuje podtlak do silentbloku motora. skúšal som prehodiť hadičky a pri jazde motor išiel len do 2 300ot/min a hláška "vada motoru, pozri návod" takže nepomohlo. Asi ma tá výmena posilovača neminie, ale poprosím dajte typ aký? Pozrel som posilovače ATE, Bosch a sú v cene cca 250.- až 300.-€ ˇa práca, tak dosť prachov. Ďakujem za pomoc a idem hľadať servis.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#10 Těsnění podtlaku

Příspěvek od Romulusw »

Záleží na tom, jak je ta vakuovka odzkoušená. Ona může dát maximální podtlak, pokud je úplně ucpaná, ale jakmile má vysát na maximální podtlak při provozu, nebo menším úniku, tak to nedá.
V tomhle sázím na Radka.

Kdyby to bylo těsnění na vstupu do posilovače, tak by to bylo tvrdý od začátku. To se dá někdy dočasně odstranit tak, že se ta guma trochu namaže, aby si to líp sedlo.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Bohumín
Vůz: S60 D5 Black

#11 Těsnění podtlaku

Příspěvek od ZdenoR »

akimoto asi tě zklamu. Podobný problém jsem řešil cca 2 roky zpět. Je to těsnění v posilovači. Z vývěvy se do posilovače dostane olej a časem to odejde. Repas není kupoval jsem nový za 6-7tkč.
Vývěva se dá odzkoušet i bez budíku. Stačí otevřít víčko na olej. Pokud netěsní ozývá se klokotavý zvuk, když ucpeš oba vývody zvuk ztichne.

Mi se to projevuje asi tak. Po nastartování je motor dlouho hlučný (nemá tlak pro silentbloky), motor někdy padá do nouzáku (chybí tlak na ovládání turba) při popojíždění nebo parkování mam tak 2 šlápnutí na brzdy pak musím jí silou nebo vytočit motor. Myslel jsem že odchází vývěva, ale bez hadic drží -0,8 Měřeno podtlakovou pumpou na odvzdušnění brzd.

Vapik Asi si nevzpomeneš na rozměry. Nechce se mi to znova rozebírat hlavně potom co jsem to zalepil.
_________________
Volvo S60 Black 2005 D5 D5244T 147-kW/470-Nm "Los"
Škoda Rapid 1986 "Rapl"
Škoda 110R 1974 sport úprava "eRko"
Škoda Felicia 1960 "Lego"

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#12 Těsnění podtlaku

Příspěvek od Romulusw »

......Z vývěvy se do posilovače dostane olej a časem to odejde.......

To bych teda chtěl opravdu vidět :-D to by se možná mohlo stát, kdyby se to auto obrátilo na střechu a zustalo by tak půl roku.

Ne to opravdu ne. To těsnění kolem tyčky prostě odejde únavou a lety šlapání na pedál. Dá se předpokládat, že u automatů to bude dříve než u manuálů.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#13 Těsnění podtlaku

Příspěvek od Vapik »

bohužel nevzpomenu :-(

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#14 Těsnění podtlaku

Příspěvek od raolsa »

Z vakuovky se olej opravdu může dostat do posilovače i do podtlakových silentbloků. Řešil jsem to. Motorový olej byl úplně všude. Ze silentbloků normálně vytékal ven.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#15 Těsnění podtlaku

Příspěvek od Romulusw »

V tom případě ale nemohla fungovat a ještě k tomu bylo ucpaný odvětrání motoru. Za běžného provozu se to nemůže stát.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 15
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Žilina 010 01
Vůz: XC90 r. 2005 2,4 ATP, Tdi
Bydliště: Bernoláka 52

#16 Těsnění podtlaku

Příspěvek od akimoto »

Tak podtlak vyriešený novým dielom posilovača ATE, ktorý som vyjednal v dodávateľskej firme AZ-car. za 248.-€ a dokonca mi pribalili aj druhý na zálohu keby nepasoval, nakoľko do roku 2004 sa robil jeden typ a v roku 2005 iny. Tak jeden im zajtra veziem späť. Za robotu, teda výmenu si servis CARSELL, s.r.o. Teplička n. Váhom zinkasoval 330.-€. Suma sumárum 578.-€ a trvanie opravy 3 dni. Pálka dosť vysoká, ale jazdím. Priatelia pekný deň.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#17 Těsnění podtlaku

Příspěvek od raolsa »

330.-€ za hodinu, max hodinu a půl práce? :shock: :shock: :shock:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#18 Těsnění podtlaku

Příspěvek od Vapik »

je to peklo. obecně ceny nekomentuju, ale poslední dobou sleduju že to letí jak Falcon9

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 15
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Žilina 010 01
Vůz: XC90 r. 2005 2,4 ATP, Tdi
Bydliště: Bernoláka 52

#19 Těsnění podtlaku

Příspěvek od akimoto »

Cena hodiny práce 45.-€ bez DPH s DPH 54 .-€/hod. Takže práca 6hod. na fa. Bez fa. zjednané na 280.-€, no čo zlodejina a bude horšie.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#20 Těsnění podtlaku

Příspěvek od raolsa »

By mě zajímalo co tam 6 hodin dělali. Fakt je to tak na hodinku, max. 1,5 hodiny. Kdyby se měnil hlavní válec, tak bych to možná pochopil, páč by se musely odvzdušňovat brzdy a víme jak to dokáže zareznout, ale jenom posilovač je vyměněný hned a nic se odvzdušňovat nemusí.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 15
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Žilina 010 01
Vůz: XC90 r. 2005 2,4 ATP, Tdi
Bydliště: Bernoláka 52

#21 Těsnění podtlaku

Příspěvek od akimoto »

Jeden problém vyriešený, a prišiel ďaľší. Vypisuje "protiskl je zapnutý" a tým pádom automatika pri šmyku je nefunkčná. Spôsobuje to krúžok pod volantom, teda snímač natočenia uhlu volantu. Poraďte čo s tým. Výmena? - krúžok stojí majland po súčasnej oprave už stačilo, dá sa to opraviť?, zohnať z búračky použitý? Ako ste to riešili ? Díky za typy. Pekný deň.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#22 Těsnění podtlaku

Příspěvek od raolsa »

Moment, to si trochu protiřečí ne? Když je protiprokluz zapnutý tak právě funguje. Kdyby psalo, že je vypnutý, tak by nefungoval.
Jinak repasovaný kroužek se dá sehnat u D5T5.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2972
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#23 Těsnění podtlaku

Příspěvek od Tod2 »

tak nejspíš píše vypnutý... :)
a jsi si jistý tím kroužkem na volantu? tohle můžou způsobit i kroužky na poloose...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 15
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Žilina 010 01
Vůz: XC90 r. 2005 2,4 ATP, Tdi
Bydliště: Bernoláka 52

#24 Těsnění podtlaku

Příspěvek od akimoto »

Tod2, tak mi bolo povedané v servise v Tepličke n Váhom že ktúžok, ale nemám to potvrdené. Hláška sa objaví na displey po naštartovaní že protisklz je zapnutý, po chvíli ho resetnem a potom všetko O.K. Skúsim zistiť vo volve čím to je a čo to je.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“