Dovoz V70 ze Švédska 2024

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Pečky
Vůz: V70 3rd generation 2.5 FT benzin, 170 kW

#1 Dovoz V70 ze Švédska 2024

Příspěvek od jtro8667 »

Loni v prosinci se mé staré V70 (r.v. 2001) potkal motor ... a vzhledem k nějakým dalším problémům, jsem se se slzou v oku rozhodl, poslat ji na vrakoviště :(

Jenže koupit nějakou náhradu v ČR ... nic nebylo v nabídce, resp. jen pár předražených kousků 2. generace kolem roku 2005 (110 kKč+). Teda - chtěl jsem benzín s manuální převodovkou a 5-ti válcem od Volva. V Německu taky nic, něco v Polsku a dost předražených kousků v Nizozemsku. Tak jsem šel koukat na švédské inzertní servery.

Ty tři základní jsou: ... a pak se dají ještě nějaké inzeráty najít na Facebook marketplace.

Až později jsem zjistil, že všechna prodávaná auta se dají najít na https://www.car.info/
(Car brands -> ... a zadat si parametry ... např.: https://www.car.info/en-se/volvo/v70/v70-181952/classifieds?fuel=1.7&trans=5&power_min=230&year_min=2010&year_max=2012)
_car.info.PNG
Po rozkliknutí konkrétního auta jsou odkazy na inzeráty pod nadpisem "Classified can be found at".

První je dobré si na webu https://www.car.info/ zkontrolovat historii auta - vlastníky, kilometry, servis a tak. Tím jsem vyřadil jeden vrak a získal povíc otázek k některým autům.

Nejdřív jsem zkusil zkontaktovat i pár soukromých prodejců - ale často jsem bez švédského telefonu ani nebyl schopen poslat jim zprávu, když už se to u některých povedlo ... tak mi stejně neodpověděli. Takže jsem se soustředil jen na autobazary. Podle recenzí (hlavně) na Google jsem vyházel ty, co měly špatné hodnocení (řekněme pod 4). Zbylým 6 bazarům jsem zkusil napsat mail - na mail z české domény mi odpověděly 2, na mail z gmailu se chytil jeden další. Zbytek jsem zkoušel kontaktovat přes WhatsApp a následně telefonem - někdo psal, že cizí čísla neberou, já tuhle zkušenost nemám.

U dvou aut jsem se dozvěděl, že je prý právě prodali (nebo je nechtěli prodat cizinci?), dvě další byla jen Euro 4 a Euro 5 mi přijde v dnešní době lepší volba, takže mi zbyly 2 možnosti - ale jeden ze zbylých bazarů sice telefon zvedal, ale vždycky něco slíbil udělat (poslat mailem atp.) a nic neudělal. Tak mi zbyl jediný favorit, který byl v malém městě jménem Alvesta a šlo o tuto firmu: https://www.bfkronoberg.se/
DSC_69474.jpg
Komunikovali bez problémů anglicky mailem i telefonem. Po vyjasnění nejasností se změnou vlastníků, nafocení servisní knížky a ujištění, že je auto technicky v pořádku, jsem zaplatil zálohu ve výši 10% ceny auta (8900 SEK) pomocí Revolutu na jejich švédský účet. Platbu jsem odesílal v sobotu a přišla až v pondělí, pozor na to.

Původně jsem si chtěl nechat auto přivézt nějakou firmou, ale po špatných zkušenostech (časem popíšu) jsem se rozhodl pro něj vyrazil sám. Ještě jsem se předem ujištil, že mne nechají s autem odjet na švédských SPZ (nechají) - kdyby ne, tak převozní značky asi nejlépe zařídit zde: https://autonakluc.sk/prevozne-znacky/

Pro zaplacení zbytku ceny - tedy v okamžiku koupě - tenhle bazar neumožňuje platbu kartou. Buď převod nebo hotově. Ale převod s Revolutem není okamžitý a o žádném způsobu, jak zařídit okamžitý převod, pokud nemáte účet ve švédské bance, nevím. A účet ve švédské bance bez bydliště ve Švédsku se mi zařídit nepovedlo. Samozřejmě nechci ve Švédsku čekat, až dorazí platba, takže mi nezbývá než platit hotově.

V ČR by si člověk hotovost pohodlně vybral z bankomatu, byť nadvakrát či natřikrát. Ne tak ve Švédsku. Výběry pro cizí karty (jiné než zapojených švédských bank) jsou omezeny na 2000 SEK na den - při použití sítě Bankomat (https://www.bankomat.se/), ta aspoň nestrhává poplatky za výběr. Druhá tamní síť bankomatů (https://kontanten.se/plats/lund/) má stejné omezení, ale strhává poplatky. Mimo těchto 2 sítí, jsem žádné jiné bankomaty neobjevil. Takže nezbývá než sehnat hotovost v ČR - 4 hodiny běhání po Praze a měl jsem necelých 80000 SEK s tím, že zbytek vyberu na místě z bankomatu. Nejúspěšnějsí jsem byl ve směnárnách na Václaváku a té nejvýchodnější v ulici Politických vězňů, něco málo jsem ulovil i na náměstí Republiky a poblíž Staroměstské. Kurz je často i pod oficielním kurzem, když už švédskou korunu mají, chtějí se jí zbavit.
DSC_69464.jpg
Před odletem zařizuji ještě povinné ručení - u Uniqa, ale nedá se to správně vyplnit na jejich webu (chtějí tam údaje, které nemáte - jako vlastník od, což ale nemůže být v budoucnosti) - nicméně, když sjednávání nedokončíte na webu, zavolá vám někdo od nich a po telefonu to už jde. Sjednávám normální roční povinné ručení na VIN (českou SPZ stačí nahlásit do měsíce) s tím, že pojistné stačí zaplatit až po koupi (snad do 5ti dní?), i tak platí od sjednaného data - tedy v mém případě 2 dny před zaplacením. Kdybych auto nekoupil, pojistné netřeba platit, smlouva se sama zruší. Totéž umí určitě i Allianz ... ale dost možná všechny pojišťovny.

V pátek večer pak odlétám do Kodaně, odtud vlakem do Lundu, tam přespím a ráno náhradní autobusovou dopravou za nejezdící vlak (pozor, odjíždí od zadní strany nádraží ... těžce jsem to hledal) a dalším vlakem do Alvesty. Tam už si mě na nádraží vyzvedává chlapík z bazaru. V bazaru mne nechává si auto prohlédnout a po vyfocení mého řidičáku s ním i odjet (samotného) k automechanikovi, aby mi auto zkontroloval... Hledal jsem automechaniky v Alvestě, co mají otevřeno v sobotu přes Google - našel jsem 2. Volal jsem jim pár dní předem. První vůbec neuměli anglicky, druzí měli jednoho, co anglicky uměl. Takže tam. Auto trochu omrknul, projel ... a říkal, že je fajn, motor by potřeboval vyměnit olej. A chyby, na které jsem přišel už v bazaru - chybějící zrcátko (ta samotná zrcadlová plocha), hláška s čidlem zavření motorového prostoru. Zrcátko mi tam následně nějaké nabastlil (po dohodě s autobazarem). to co tam patří, neměl a čidlo spravil. Opravu platil bazar, ode mne mechanik nic nechtěl. Ale mohl na to teda mrknout i zespoda, to neudělal... A co jsem špatně vyhodnotil byl problém s baterií, v autě byla jakási divná baterie s užšími kontakty, takže kontakt občas vypadával :( Samozřejmě jsem na opravu problémů vyhandloval nějakou slevu (2000 SEK).

Pak jsem zaplatil - přepočítávání pěněz byla zábava, vyplnili jsme kupní smlouvu, chtěl jsem pro jistotu i anglickou verzi a dostal jsem žlutý a modrý papír, což je něco jako techničák při exportu auta ze Švédska. Pozor, je to něco, co bazar musí předem vyžádat od Transport Styrelsen, jakéhosi tamního dopravního inspektorátu. Když přijedete bez ohlášení, nebudou to mít a maximálně vám to můžou zpětně poslat poštou ... nebo budete čekat pár dní, než to vyřídí.

Ještě stojí za to zmínit, že auto mělo fungl nové zimní pneumatiky s hrotama, které jsou ve Švédsku legální, u nás a v Německu bohužel ne. Prý pneumatiky s hrotama používá v zimě 60% švédských řidičů...

Pokus zbavit se drobného zbytku hotovosti u místní benzínky neprošel, zkusil jsem jich několik a všude brali jen karty. Nakonec jsem ji vyměnil za eura u Forex Bank v Malmö, bídáci měli kurz 7,5% nad středovým: https://www.forex.se/en/find-us/malmo

Cestou do ČR vychází výrazně nejlevněji trajekt z Trelleborgu do Rostocku (přes léto pak možná z Trelleborgu do Sassnitz, v zimě ale nejezdí) - cenově se auto + 1 osoba dá sehnat už za 94,5 EUR. Nicméně těchhle trajektů jede jen pár za den, jsou pomalé (6-7 hodin) a v přístavu je třeba být aspoň hodinu před vyplutím. Celkový seznam vám dá třeba https://www.directferries.com/trelleborg_rostock_ferry.htm, ale lístky je levnější kupovat přímo u dopravce, kterým pojedete.

Mně to časově na tenhle trajekt vycházelo špatně, tak jsem to vzal přes most Øresund a přes Dánsko. Mýto za přejezd mostu bylo asi 61 EUR, já ale kupoval balíček s krátkým trajektem Rødby (Dánsko) - Puttgarten (Německo)- https://www.scandlines.com/prices/puttgarden-rodby/ Jezdí co 40 minut, doba jízdy byla asi 50 min a platil jsem 152,5 EUR, v SEK to vychází o něco dráž. Jsou to zloději, ale furt o něco levnější, než kupovat každé zvlášť. Ještě existuje balíček, který má místo mostu Øresund trajekt Helsingborg - Helsingør, stojí ale stejně. Obecně se dá něco ušetřit nákupem v řádu týdnů dopředu, to ale nevíte, jestli auto koupíte... Další možností jsou podobné varianty s trajektem Gedser - Rostock - ten jezdí zhruba co 2 hodiny a doba plavby je taky asi 2 hodiny ... je o něco dražší, ale zase projedete míň benzínu. Poslední možnost by byla zaplatit kromě mýta na mostu Øresund ještě mýto na mostu Storebælt (550 DKK) a trajektům se úplně vyhnout. Ale vzhledem k cenám benzínu si nepomůžete, možná trochu, pokud máte diesel.

V ČR jsem technickou nechal vyřídit AV díly, chtěli za ni 4800 Kč, ale pozor, na protokolu z STK nemám všechny rozměry ráfků a pneu, hlavně ne ty, co mám na autě. Na úřadu platím za registraci 800 Kč, ale že SPZ bude až další den. Je, ale platím dalších 3000 Kč, protože auto prý nemá avropskou homologaci. A pak horko těžko sháním, kdo by mi dal papír o tom, jaké ráfky a gumy na autě můžou být - Volvo a servisy mne posílají od čerta k ďáblu, ale nakonec získávám správný konktakt - mail: homolog4 (zavináč) volvocars.com- Chtějí za to "jen" 2000 Kč... Tak snad to dopadne...
_________________
V70 3rd generation, r.v. 2011, 2.5 FT benzin, 170 kW, manuál, R-design, červená
dříve: V70 2nd generation, r.v. 2001, 2.4 benzín 125 kW, manuál, modrá

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#2 Dovoz V70 ze Švédska 2024

Příspěvek od Tomas78 »

Pecka příběh na So zamračené odpoledne. Díky za sdílení velmi zajímavých zkušeností, hezky jsem si početl :) Je to tedy akce, to se musí nechat, hlavně, že se zadařilo :good:

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#3 Dovoz V70 ze Švédska 2024

Příspěvek od Jasper »

Tvl,nedocetl...To je na me a muj cas strasne dlouhe...Omlouvam se. Coece,secetl si vse co kolem stalo a samotnou kupni cenu? Me by zajimalo,jak vyhodne (vyjma ojedinelosti vozu,kterou si sehnat proste tady a v blizkem prihranici tedy nemohl) to bylo? Vyjma zabavy😇🤣
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Pečky
Vůz: V70 3rd generation 2.5 FT benzin, 170 kW

#4 Dovoz V70 ze Švédska 2024

Příspěvek od jtro8667 »

Záleží, co všechno chceš počítat:
Auto 87900 SEK = cca 193 380 Kč

Doprava do Alvesty - asi 1800 Kč (díky Miles&More)
Nocleh cestou tam a zpátky - dohromady asi 2000 Kč
Benzín asi 4500 Kč
Trajekt + most 152,5 EUR = 3810 Kč
... čili doprava celkem 12110 Kč

V AV dílech jsem nechal 14 000 Kč (STK, zrcátko, baterka, výměna oleje a tak)

Na úřadě 3800 Kč a Volvo bude chtít 2000 Kč.

Jestli počítáš i nový gumy, tak dalších 10 000 Kč.
_________________
V70 3rd generation, r.v. 2011, 2.5 FT benzin, 170 kW, manuál, R-design, červená
dříve: V70 2nd generation, r.v. 2001, 2.4 benzín 125 kW, manuál, modrá

descoobed
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 153
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70, M66, B5254T6

#5 Dovoz V70 ze Švédska 2024

Příspěvek od descoobed »

Gratuluji a naprosto chápu, že se pro takovéhle auto vyplatí jet do Švédska, všude jinde je kombinace manuál a 2.5T benzín jak šafránu a ceny jinde, než, když si dáš tuhle práci. :thumbup:
_________________
Je:V70 P3, B5254T6, M66, LPG (EG 48.6+Hana H2001)
Bylo:Bublina, V855 s D5252T, 430kkm.
V855 TDi, man. '96, kombichek, 451kkm, zachránila mi život, R.I.P.!
Subaru Impreza, Toyota Tercel 4WD

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#6 Dovoz V70 ze Švédska 2024

Příspěvek od Jasper »

Dekuji za podrobny rozbor. Ted uz to je pochopitelne. Chces-li primo tuto skladbu,pak jsi vse vyse podrobne popsane neabsolvoval zbytecne👍
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#7 Dovoz V70 ze Švédska 2024

Příspěvek od HonzaA »

Jak moc to mas shnily? Tahle auta provez ve Svedsku moc nedavaji.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“