Ahoj,
potřeboval bych se Vás zeptat na další věc. Podle všeho už nejsou dobré žhavící svíčky. Co vše obnáší jejich výměna pokud:
1) při variantě, že už třeba byly někdy měněny a půjdou vyšroubovat - předpokládám mizerný přístup, takže se něco musí vyndat, ale co?
2) při horší variantě, že prasknou:
a) ještě nějak slušně, že bude stačit motor ven a poté nějakým udělátkem vyšroubovat?
b) tou nejhorší možnou variantou a bude se muset sundat hlava odvrtávat...co následuje potom? Jde to vůbec nějak opravit?
nejsem automechanik, základní věci si zvládnu na autě udělat sám, ale tohle bych řešil přes servis (asi ne autorizovaný), tak jen abych věděl kolik si mám připravit peněz...
díkes za odpověď
V50, 2.0D, 2004 - žhavící svíčky
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 47
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V50 2.0D, rv 2004, MY05
- Bydliště: Chrudim
#1 V50, 2.0D, 2004 - žhavící svíčky
_________________
Chrudim, V50 2.0D, rv 2004, MY05
Chrudim, V50 2.0D, rv 2004, MY05
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 47
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V50 2.0D, rv 2004, MY05
- Bydliště: Chrudim
#2 V50, 2.0D, 2004 - žhavící svíčky
https://www.youtube.com/watch?v=yikcb9UTi8M"
po shlédnutí tohoto videa bych si na to možná troufl i sám...jen nevím co dělat, když prasknou
po shlédnutí tohoto videa bych si na to možná troufl i sám...jen nevím co dělat, když prasknou
_________________
Chrudim, V50 2.0D, rv 2004, MY05
Chrudim, V50 2.0D, rv 2004, MY05
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13108
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#3 V50, 2.0D, 2004 - žhavící svíčky
Sundat hlavu.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 15
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Hanušovice
- Vůz: V50 2.0 D, MY 2010 Savile Grey Metalic
#4 V50, 2.0D, 2004 - žhavící svíčky
No, samy žhavičky nevydrží fungovat nikterak dlouho a na jeden válec to v mrazu startuje opravdu špatně, ale s dobrou kompresí motoru to i tak nastartuje, navíc by žhavičky měly být ocelové, pokud se nepletu, ty se trhají hůř
Ale pokud jsi dobrý v práci po hmatu a přes zrcátko tak JEN stačí sundat následující:
* Motordekl
* Pak konektory a kabely vlevo u rozvodu ať nepřekáží - jsou nacvaknuté a je tam jeden šroubek (jde pak na to líp vidět)
* Pak šedej konektor na EGRu
* Pak velkou nerez trubku od EGRu napravo, vzadu bacha na těsnění - můžeš ji rovnou vyčistit od nánosu
* Pak jakejsi kobercovej sráč jako izolaci vodní hadice, je tam schovaná matice, ořech 10 nebo 13 už nevím
* Pak sundej malé koleno svody - chladič EGR vlevo na chladiči EGR 2x matice + spona ( kdybys ji moc rozcvakl, hodíš tam šroubovací zepředu z nerez trubky)
* Pak celé těleso EGR povolíš tak, že 3 šrouby napravo jdou do držáku na hlavně a pak těleso vysuneš nahoru a směrem ke stěně kabina/motor
* Předposlední je krycí plech u žhaviček, pokud už ho někdo nevyhodil nebo nepoohýbal, tak ho troška pomazli, ať je lepší přístup a tím to končí, nemusíš ani rozpojovat vodu, jak je na videu.
* Za poslední jsou samotný žhavičky, myslím ořech 8 na elektrické očko a dlouhá 10 na samotnou žhavičku.
hodně štěstí.
Btw, nejhorší žhavičky, které jsem za poslední dobu dělal... Výjima žhaviček na koncernovém TDI, kde jsem každý den povolil max jednu žhavičku a ješt ějsem si pěkně dal do kloubů o čerpadlo
Ale pokud jsi dobrý v práci po hmatu a přes zrcátko tak JEN stačí sundat následující:
* Motordekl
* Pak konektory a kabely vlevo u rozvodu ať nepřekáží - jsou nacvaknuté a je tam jeden šroubek (jde pak na to líp vidět)
* Pak šedej konektor na EGRu
* Pak velkou nerez trubku od EGRu napravo, vzadu bacha na těsnění - můžeš ji rovnou vyčistit od nánosu
* Pak jakejsi kobercovej sráč jako izolaci vodní hadice, je tam schovaná matice, ořech 10 nebo 13 už nevím
* Pak sundej malé koleno svody - chladič EGR vlevo na chladiči EGR 2x matice + spona ( kdybys ji moc rozcvakl, hodíš tam šroubovací zepředu z nerez trubky)
* Pak celé těleso EGR povolíš tak, že 3 šrouby napravo jdou do držáku na hlavně a pak těleso vysuneš nahoru a směrem ke stěně kabina/motor
* Předposlední je krycí plech u žhaviček, pokud už ho někdo nevyhodil nebo nepoohýbal, tak ho troška pomazli, ať je lepší přístup a tím to končí, nemusíš ani rozpojovat vodu, jak je na videu.
* Za poslední jsou samotný žhavičky, myslím ořech 8 na elektrické očko a dlouhá 10 na samotnou žhavičku.
hodně štěstí.
Btw, nejhorší žhavičky, které jsem za poslední dobu dělal... Výjima žhaviček na koncernovém TDI, kde jsem každý den povolil max jednu žhavičku a ješt ějsem si pěkně dal do kloubů o čerpadlo
_________________
V50 Momentum 2.0 D 6MT MY 2010 Savile Grey Metallic
V50 Momentum 2.0 D 6MT MY 2010 Savile Grey Metallic
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 25 Odpovědi
- 2469 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od VZeleny
-
- 33 Odpovědi
- 2643 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Blade
-
- 17 Odpovědi
- 4004 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od e.w.i.n.g.1
-
- 23 Odpovědi
- 4514 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr164
-
- 8 Odpovědi
- 1499 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Teflon_490