Výměna turba po repasu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 52
- Registrován: 1 rok 11 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
#1 Výměna turba po repasu
Zdravím Volváci,
prosím o radu z Vašich zkušenosti. Na mém Volvu Volvo xc70 cross country rok 2006,obsah 2,4 136kw byly měněny vířivé klapky + vyčištěn karbon, vytahány vstřiky, které byly dosti zarostlé a poté byly seřízeny + měněny gufera na ventilech a hlava srovnaná. Poté auto bylo na STK,kde po vytáčení kleklo turbo cca 250 000km najeto.
Poté proběhl repas turba,turbo vydrželo cca 500km a zastavilo se,turbo zasláno zpět firmě co prováděla repas,bylo tvrzeno,že bylo nedostatečně mazáno nebo použit nevhodný olej(přidřeno na středu).Dříve používán 0W-30,nyní je tam 5W-30 OD Mobilu. Nechal se znovu udělat repas,turbo se opět po cca 500km zastavuje a má lehkou vůli na středu (neobroušená vrtulka. Koupeno jiné turbo jeté, které po cca 500km opět začalo padat do nouze, ale začalo pískat a lopatky ze strany sání se obrousili.
Zajímá mě zda je možné, že by mohlo odejít olejové čerpadlo, které by mohlo z důvodu opotřebování nebo nasání nevhodných částic se opotřebovat a vynechávat a tím přidírat turbo na středu nebo je to shoda náhod a ty dvě turba byli nevhodně opravena (čínské středy atd.) a to jeté se prostě pokazilo.
Setkal se s tímto problémem někdo? Než měnit olejové čerpadlo za 8000kč,nechal jsem to jeté turbo opravit jinde firmě ,kde provádí repas turb.
Kdyby olejové čerpadlo bylo vadné, tak by motor také nemazal a čidlo oleje by hlásilo malý tlak.
Děkuji za rady a Vaše zkušenosti.
Zdenek
prosím o radu z Vašich zkušenosti. Na mém Volvu Volvo xc70 cross country rok 2006,obsah 2,4 136kw byly měněny vířivé klapky + vyčištěn karbon, vytahány vstřiky, které byly dosti zarostlé a poté byly seřízeny + měněny gufera na ventilech a hlava srovnaná. Poté auto bylo na STK,kde po vytáčení kleklo turbo cca 250 000km najeto.
Poté proběhl repas turba,turbo vydrželo cca 500km a zastavilo se,turbo zasláno zpět firmě co prováděla repas,bylo tvrzeno,že bylo nedostatečně mazáno nebo použit nevhodný olej(přidřeno na středu).Dříve používán 0W-30,nyní je tam 5W-30 OD Mobilu. Nechal se znovu udělat repas,turbo se opět po cca 500km zastavuje a má lehkou vůli na středu (neobroušená vrtulka. Koupeno jiné turbo jeté, které po cca 500km opět začalo padat do nouze, ale začalo pískat a lopatky ze strany sání se obrousili.
Zajímá mě zda je možné, že by mohlo odejít olejové čerpadlo, které by mohlo z důvodu opotřebování nebo nasání nevhodných částic se opotřebovat a vynechávat a tím přidírat turbo na středu nebo je to shoda náhod a ty dvě turba byli nevhodně opravena (čínské středy atd.) a to jeté se prostě pokazilo.
Setkal se s tímto problémem někdo? Než měnit olejové čerpadlo za 8000kč,nechal jsem to jeté turbo opravit jinde firmě ,kde provádí repas turb.
Kdyby olejové čerpadlo bylo vadné, tak by motor také nemazal a čidlo oleje by hlásilo malý tlak.
Děkuji za rady a Vaše zkušenosti.
Zdenek
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5171
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#2 Výměna turba po repasu
A trubku co vede k turbu jsi zkoušel profouknout?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 690
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#3 Výměna turba po repasu
136kw bohuzel nema cidlo tlaku oleje, jen hladiny
chtelo by to zmerit tlak oleje na vstupu do turba
chtelo by to zmerit tlak oleje na vstupu do turba
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 89
- Registrován: 1 rok 3 měsíce
- Bydliště: Vyškov
- Vůz: V70 II D5 120kW 02'
#4 Výměna turba po repasu
Chtělo by to změřit ten tlak oleje u turba.https://www.hobynaradi.cz/tester-mereni-tlaku-oleje-a-paliva-sada-21-ks-mar-pol/
Olej je celkem jedno jestli je tam 0W-30 nebo 5W-40.
Důležité je aby turbo po montáži nejelo na sucho (namontovat turbo-odpojit konektory vstřiků- zatočit motorem aby se olej dostal kam má.)
Pokud bude tlak O.K. tak zbývá varianta nečistoty v olejovém vedení po dekarbonizaci.
Olej je celkem jedno jestli je tam 0W-30 nebo 5W-40.
Důležité je aby turbo po montáži nejelo na sucho (namontovat turbo-odpojit konektory vstřiků- zatočit motorem aby se olej dostal kam má.)
Pokud bude tlak O.K. tak zbývá varianta nečistoty v olejovém vedení po dekarbonizaci.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 52
- Registrován: 1 rok 11 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
#5 Výměna turba po repasu
Díky za rady, samozřejmě turbo zaleju olejem ,aby nejelo na sucho poté startuju, ale mohu provést postup jak píšes.Tlak na vstupu do turba jsme měřili, připojením budíku na vstup trubky do turba a na volnoběh změřen tlak cca 2,5-3 bary (viz foto).Jinak byla vyčištěna 2x olejová vana + sací koš,vyměněn 2x filtr s olejem po výměně turba.Nyní budu mít nově repasované jiné turbo + od jiné firmy,tak nevím zda preventivně vyměnit i to olejové čerpadlo.
Díky za rady.
Díky za rady.
- Přílohy
-
- f5da5eb5-aa18-4e7c-93f2-0b1e798e3be5.jpg (87.71 KiB) Zobrazeno 369 x
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 690
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#6 Výměna turba po repasu
ten tlak je za studena nebo za tepla?
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 52
- Registrován: 1 rok 11 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
#7 Výměna turba po repasu
Studený ,běželo to cca 5min .
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 690
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#8 Výměna turba po repasu
tak to ti moc nerekne...chce to za tepla na volnobeh, kdy je tlak nejnizsi
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 52
- Registrován: 1 rok 11 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
#9 Výměna turba po repasu
OK,jakmile obdržím turbo po repasu namontuji a nechám běžet a poté změřím,jaký je tlak po zahřátí?
Děkuji
Děkuji
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 52
- Registrován: 1 rok 11 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
#10 Výměna turba po repasu
Zdravím, posílám update stavu výměny turba + jsem vyměnil i olejové čerpadlo ,protože technik co dělal repas turba řekl,že jak jeté turbo ,tak to repasované se přidíra na středu, že to málo maže.Po demontáži olejového čerpadla jsou na drážce viditelné hluboké rýhy a olejové čerpadlo tak nemohlo mít dostatečný tlak (viz.foto).Proběhla výměna oleje,vyčištění vany + pročištění trubek oleje.Po montáži repas.turba jsme provedli zkoušku mazání a olej protíká jak má.
Jen mám otázku,motor běžel cca 10min a po vypnutí a odpojení výfukové části,je lehce vidět trochu oleje (viz.foto).Je to normální?jeden mechanik tvrdí, že něco mála prokápne a je to v místě mastné, někdo zase řiká,že to olej pouštět nemá, že to má vytěsnit bronzový střed turba.
Děkuji za vyjádření.
Jen mám otázku,motor běžel cca 10min a po vypnutí a odpojení výfukové části,je lehce vidět trochu oleje (viz.foto).Je to normální?jeden mechanik tvrdí, že něco mála prokápne a je to v místě mastné, někdo zase řiká,že to olej pouštět nemá, že to má vytěsnit bronzový střed turba.
Děkuji za vyjádření.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 15 Odpovědi
- 1683 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Zdenek 13
-
- 14 Odpovědi
- 880 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dzear8a
-
- 58 Odpovědi
- 4074 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od majty
-
- 63 Odpovědi
- 5002 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 6 Odpovědi
- 1150 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od HonzaCzada