"Okamžité zastavení při přepětí" Volvo V50 2.0D 100KW 2005

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 17
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Ostrava
Vůz: V50 2.0D

#1 "Okamžité zastavení při přepětí" Volvo V50 2.0D 100KW 2005

Příspěvek od Bartex »

Ahoj,
dneska při -17°C jsem sice nastartoval, ale po asi kilometru mi vyskočila červená kontrolka a dostal jsem italskou hlášku "Sovratensione stop immediato". Překladač nastínil, že se jedná o přepětí. Myslím, že došlo k odpojení všeho elektronického, posilovače brzd, vyplo to veškerý protiskluz, ventrilátory v kabině, kontrolka airbagu svítila, nešly zapnout blinkry a občas se mi samy zaply stěrače, nefungoval tachometr, šlapal jen otáčkoměr, ukazatel teploty a pohonných hmot. Výstražné blinkry také fungovaly. Do práce to mám 5km, takže jsem chvilku byl odstavený na dost blbém místě a nakonec jsem se rozhodl pomalu dojet, protože u práce máme servis, který ale dneska nemá otevřeno. Auto mám teď v práci v garáži, kde je cca 18°C a vyzkouším, zda to po zahřátí nepřestane. (o 2h později) Tak jsem to byl projet po zahřátí a opět vyskočily klasické hlášky. Podezření mám na alternátor, protože po projetí vyskočila další hláška "alimentazione assistenza urgente" (přiložím foto) :-( Baterii mám loni novou, kterou jsem asi předevčírem pro jistotu kvůli začínajícím mrazům dobíjel (za 2h byla dobitá, takže určitě nedocházelo jen k vybíjení). Když jsem měl zařazeno, svítila navíc ještě hláška viz druhá fotografie "antiskid moment. escluso"

Na různých fórech jsem se dočetl, že se do V50 montovaly 120A alternátory a ty se poté měnily za 150A, protože byly nedostatečné a odcházely. Je možné, že odešel až nyní? Po tolika letech? Samozřejmě je možná už vyměněný a odešel ten nový... Co myslíte?
Díky, Bartex.
Přílohy
IMG_20240110_081009.jpg
IMG_20240110_100932.jpg

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4941
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#2 "Okamžité zastavení při přepětí" Volvo V50 2.0D 100KW 2005

Příspěvek od Romulusw »

Mohl odejít regulátor, to se stává (už jsem to taky viděl a není to nic příjemného :-( ) ale je třeba až se k tomu dostaneš, změřit to voltmetrem, co tam vlastně leze.
Podpětí umí taky palubku rozsvítit jak vánoční stromek.

Většinou to jako na volnoběh dává kolem 14V a při přidání to leze dost nad 15V a jet se s tím moc nedá, protože vyvaříš baterku.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 17
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Ostrava
Vůz: V50 2.0D

#3 "Okamžité zastavení při přepětí" Volvo V50 2.0D 100KW 2005

Příspěvek od Bartex »

Myslíš regulátor alternátoru? Já moc do aut nevidím, takže se spíše snažím zjistit, co mě čeká. Sám se do toho pouštět nebudu, myslím, že bych tomu více ublížil, než pomohl :-D Ale info s nápady předám do servisu (je to rodina) :-) Teď tam ale panuje nemoc, takže to chvilku zůstane na mrtvém bodě. Určitě budu vděčný za každý nápad. Nějakou diagnostiku tam mají, takže až to napíchnou a dozvím se, co to říká, tak dám vědět. A kdyby se náhodou vyřešilo brzy, dám vědět čím to bylo, aby se případně mohli ostatní od něčeho odrazit při podobné situaci. :good:

Bartex

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#4 "Okamžité zastavení při přepětí" Volvo V50 2.0D 100KW 2005

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Na tohle nepotřebuješ diagnostiku. Vezmi úplně obyčejnej multimetr a při nastartovaným motoru změř kolik máš na baterce.
Já třebas pro tyhle občasný testování vozím v autě USB nabíječku s voltmetrem do zapalovače. Pro rychlou kontrolu ideální.
Jo a nech si do auta nahrát češtinu, ať máš jednodušší život :green:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1277
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#5 "Okamžité zastavení při přepětí" Volvo V50 2.0D 100KW 2005

Příspěvek od marekbm »

alternátor je kaput. stalo se mi to na s80.
mě nastartovaný dával 19V, ale co je horší, tak když jsem vypnul motor, do 6 hodin prozměnu vybil baterku. musel jsem ho odpojit, nabít baterku a pak teprve jsem s tím jel do servisu. naštěstí jen pár km. takže to baterka dala.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 17
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Ostrava
Vůz: V50 2.0D

#6 "Okamžité zastavení při přepětí" Volvo V50 2.0D 100KW 2005

Příspěvek od Bartex »

z-d-e-n-a píše: 11 led 2024 21:55 Na tohle nepotřebuješ diagnostiku. Vezmi úplně obyčejnej multimetr a při nastartovaným motoru změř kolik máš na baterce.
Já třebas pro tyhle občasný testování vozím v autě USB nabíječku s voltmetrem do zapalovače. Pro rychlou kontrolu ideální.
Jo a nech si do auta nahrát češtinu, ať máš jednodušší život :green:
Teď je auto v uzavřeném objektu, nedostanu se k němu, ale až příjde na řadu, tak snad budou vědět, co s ním :-) Jinak češtinu jsem chtěl řešit po koupi, ale ve Volvu (Svencar v Ově) mi řekli, že to bude cca litr a když jsem volal, že to beru, tak mi řekli, že se omlouvají, ale že zdražili a že to je nově kolem 5000Kč. To už mi přišlo sakra hodně. Našel jsem pána z Frenštátu a ten měl stále nějakou rozumnou cenu, akorát se mi nepovedlo se s ním potkat když jsem jel někde +- kolem no a teď už to mám na seznamu priorit velmi nízko :-D Otevřené dveře a jiné klasické hlášky už poznám a překladač většinou vyřeší zbytek.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“