Saab 9-3 2008 - brzdový válec netlačí do jednoho okruhu

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1285
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Litvínov
Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
Bydliště: Litvínov

#76 Saab 9-3 2008 - brzdový válec netlačí do jednoho okruhu

Příspěvek od martines »

proč nelíbivý kecy?
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#77 Saab 9-3 2008 - brzdový válec netlačí do jednoho okruhu

Příspěvek od Zendass »

Proč sis nekoupil škodovku?
Místo takovýho krámu bych si radši koupil RS nebo GTI, co na tom vidíš?
Proč sis koupil auto automobilky, která krachla?
Tohle bych si v životě nekoupil, neseženeš na to díly, uvidíš.
Proč V6? To musí žrat jak tank. K čemu ti je takovej motor?
Rozvody za 30 tisíc? Ty seš blbej, na fábuli jsem dal 6.
Prodej to a kup si něco normálního, to auto ti vysaje peněženku.
O takovým autě jsem nikdy neslyšel, to musí bejt strašnej křáp.

Mám pokračovat?
Nevím jestli je to fakt realita, nebo jsem jen ve špatných kruzích :D

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#78 Saab 9-3 2008 - brzdový válec netlačí do jednoho okruhu

Příspěvek od Vapik »

Prakticky všechny auta co jsem kdy měl nebo mam (až na pár vyjimek) schytávali od laické veřejnosti variace těchto názorů. Dřív mi to bylo líto teď už si to užívám ;-).

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#79 Saab 9-3 2008 - brzdový válec netlačí do jednoho okruhu

Příspěvek od Zendass »

Spíš je mi líto, že člověk, kterej se chce nějakým způsobem odlišit, je automaticky onálepkovanej jako magor atd.
Ve mě německý značky nevzbouzí vlastně žádný emoce, jsou to tuctový auta a jestli je tam nálepka RS, GTI.. na tom už moc nesejde, furt jsou to jen tuctovky s nálepkou :D Je to jen můj názor, a dokážu respektovat že se někdo ukájí nad golfem. Tak proč nikdo nerespektuje to, že se někdo ukájí nad Saabem? :D

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1358
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#80 Saab 9-3 2008 - brzdový válec netlačí do jednoho okruhu

Příspěvek od f.e.e.t »

Mě se taky posmïvaj za Volva. Ať už uhláka V70 TDI co hulí a je to na všechny moc hranatý nebo orezlou V50 T5 co žere jak 2,5 oktavky s 1.6TDI. :D

Používám s oblibou odpověď, že ten můj pětilitr s desetiválcem v hybridu mi stačí. :D

A nemáš všechny ty posměšky od koncernu? :)
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#81 Saab 9-3 2008 - brzdový válec netlačí do jednoho okruhu

Příspěvek od Jakub Svoboda »

U nás v praci uz kolegove pochopili. A to tak, ze jsem byl letos obhlizet jiz 3ti Volvo. Celkem je nas uz v praci asi 7. A kupodivu i o kolik je levnejsi servis nez u koncernu, to nekdy zasnou.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#82 Saab 9-3 2008 - brzdový válec netlačí do jednoho okruhu

Příspěvek od Zendass »

U nás převládá koncern. Samej VW, Škodovka, jedna dáčka. :D
Spotřeba je jejich eso v rukávu. Když jim řeknu že mi to žere i 20 v městě, tak ty pohledy stojí za to. A to je pak keců, jak jsem blbej a jak jim ty 1.2-1.4TSI žerou pět a machrujou jak mi ujíždí z křižovatek (jezdím tak na čtvrt plynu když je to studený + studenej automat) :D :D
U nás prostě nic jinýho než koncern a víc jak 4 válce nehrozí :D škoda že jsem tehdá neulovil 9-7X V8, to by se asi zbláznili :D

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#83 Saab 9-3 2008 - brzdový válec netlačí do jednoho okruhu

Příspěvek od jirka87 »

Postupně ale lidi začínají přicházet na to, že většině (ne všem) patří benzín a ne nafta. 80% lidí kolem mě najede do 10 000Km ročně (buď mají i služebáky, nebo více, případně nemají potřebu jezdit. Jsou to různé skupiny lidí, ale výsledek nájezd na těch soukromých autech je stejný). Několik málo z nich už i chápe, že raději, ať to žere 8..9L benzínu při tomto městském a příměstském poskakování, než aby to žralo 6 a jeden rok umřelo turbo, druhý čerpadlo, třetí vstřiky, čtvrtý DPF. A to není z prstu vycucané. To je realita 15leté ojetiny provozované tímto způsobem u města. Někdy bohužel i 5leté ojetiny :D

Ti jednorožci jsou fajn. Problém je někdy s dílama a citelný problém je s dalším prodejem.

Osobně mám s koncernovými auty už bytostný problém, protože ono to hnije snad už v katalogu. Já už koncernové auto nechci, pokud k tomu nebude silný racionální důvod. Trpí sériovými, dlouhodobými a vleklými závadami. Korozi pátých dveří a spodku předních blatníků tito "myslitelé" řeší už nejméně od dob jedničkové Fabie. Podívejte se na trojkové Fabie a Octavie. I těm už mnohdy prohnily páté dveře u osvětlení RZ skrz...A oni to vědí už z minulých modelů a stále to není vyřešeno.
20letý Citroen po tomto pohledu pláče smíchy

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#84 Saab 9-3 2008 - brzdový válec netlačí do jednoho okruhu

Příspěvek od Zendass »

Já, abych pravdu řekl, nemám s koncernama moc zkušeností. Měl jsem před třema rokama F1 1.9TDI a zavčas jsem ju prodal, protože začaly kvíst prahy, blatníky a pátý dveře a jak by se to rozjelo, neprodal bych to tak jednoduše. Z novějších koncernů vůbec nevím. V práci si to jen vychvalujou. Ale osobně bych to taky nechtěl už jen skrz ty motory a vizáž. :D

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#85 Saab 9-3 2008 - brzdový válec netlačí do jednoho okruhu

Příspěvek od Urvanej »

Ty posměšky znám velmi dobře... ale stačí se zeptat, kolik platí pojistku a kolik nechá za rok v servisu a mam klid. :-D
Já totiž na tech mejch 5 aut většinou zaplatim na postkách a servisu tolik, co zbytek lidí na jedno auto.
Jo a když ani tak nedaji pokoj, tak se zeptám, o kolik jim už klesla hodnota auta od nákupu a kolik za to najeli km. Tak jim to spočtu, že maji náklady "jen" 50kč/km a pak už mam definitivně klid. Kolikrát se pak i přijdou zeptat, zda nevim o nějakym volvu :-D
Takže neboj, všichni to většinou známe a většinou si to i užíváme :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 265
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#86 Saab 9-3 2008 - brzdový válec netlačí do jednoho okruhu

Příspěvek od JiFi »

Já se přidám se svojí trochou do mlýna.

Plošné závěry ohledně koncernu/nekoncernu bych nedělal, mám jako ojetinu dvojkového Superba z roku 2013 a auto je bez koroze, nic nehnije. Drahý servis nemám, udělal jsem akorát rozvody a pár drobností, jinak jezdím a auto po mně chce akorát naftu. Jestli si někdo koupí Fábii, těžko asi čekat kvalitu jako od Mazdy. Ale elitářství a posměch funguje i opačně (tzn. vůči koncernářům), za mě je to nesmysl tak či tak. Můžete koupit rozhašený pekáč od Volva, Peugeotu nebo Škodovky, ve výsledku je to o motorizaci a samozřejmě předchozí péči. A samozřejmě taky trochu o štěstí.

Na druhou stranu obzvlášť některé modely od koncernu mi připadají předražené, tuhle jsem narazil na nějaké srovnání a přišlo mi zajímavé třeba Mondeo 2.0 TDCI Mk5 bez AdBlue ve výbavě Titanium, jako ojetina s nájezdy kolem 150k cena kolem 300k. Obdobné auto od koncernu by podle mě stálo tak o 50-100 tisíc víc. Že to jsou tuctová auta, o tom není sporu, ale to spoustě lidí zjevně nevadí, takže to za mě není moc argument, ale chápu, že pro někoho ano a koupí si Saaba, Hondu nebo třeba Jaguara :-)

Podle mě je potřeba říct, že naše čecháčská specialita je "prémiová" péče o naftové auto, jako by to byla Felicia 1.3 MPI, a pak strašné překvapení, že se najednou objeví drahé opravy. Z celé řady zkušeností, na inzercích nabízených a obvolávaných i viděných aut, vidím, že valná většina lidí nedává autu potřebný servis, což je špatně úplně všude a obecně - když se nebudete dvacet třicet let starat o barák a pak ho prodáte, nový majitel se pak bude moct zvencnout a chodit od opravy k opravě. U aut je to stejné, jen v kratším časovém horizontu. Samozřejmě některá auta snesou horší zacházení líp, některá hůř, ale pořád je tahle odpovědnost na provozovateli - má vědět, co má za auto a náležitě se starat, ne jen měnit olej, nedávat long-life po 30k nebo hůř, nevěřit nesmyslům, že v manuálu je olej doživotní atd. Každý druhý blbeček u nás udělá na autě brzdy nechá ho rozleštit a vyčistit a pak ho nabízí jako svatý grál "v topu". To, že olej v automatu byl měněn naposledy v době, kdy se Leoš Janáček učil stupnice, přece vůbec nevadí, brzdy jsou vidět a nové hezky vypadají, a to je hlavní. To, že u starších běžných levnějších ojetin je to vlastně nepodstatná ptákovina, kterou si za pár tisíc vyřeším sám, prodejce netrápí.

Jinak souhlasím s příklonem k benzínu, ten zažitý mýtus, že nafta hrozně ušetří díky spotřebě (jezdím za pět litrů, vole!), tu pořád je. Problém trochu vidím v tom, že u rodinných kombíků pořád dominují na trhu ojetin naftové motorizace, sehnat něco kloudného v benzínu není úplná legrace.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#87 Saab 9-3 2008 - brzdový válec netlačí do jednoho okruhu

Příspěvek od Zendass »

Tak já jsem ze zvědavosti koupil jako pracanta FoFo 1.6TDCi v kombajnu, klasická PSA common rail nafta s DPF, která je přítomná i ve Volvech atd. Jsem zvědavej, jak se bude činit. Nejezdí to ani za těch pět litrů, vole! :D
Saab se mi prostě přestává vyplácet hlavně skrz povinko a spolehlivostí. Zatím si to nechám nejspíš jako víkendovku, nebo jako zálohu když focus klekne. Nevím, jestli bych to za rozumnou cenu prodal, i když jsem do toho narval přes 75 tisíc a ještě tak 30 narvu.
Zajímá mě, jestli je ta nafta fakt tak dobrá, předešlej majitel se o to nejspíš dobře staral a přece jen, mít tuctovku je v určitých ohledech výhoda. Hlavně dostupnost dílů. Nechtěl jsem původně nic ze stáje koncernu, ale ani Forda. Nakonec tak nějak vykoukl zpoza záplavy fábií, tak jsem ho vzal :D Obecně se stýkám hlavně se zabordeleným DPF, EGR a podobnýma serepatičkama. U CR mám taky obavy o vstřiky.

Debaty nafta x benzín jsou věčný. Někomu se to mohlo vyplatit, někomu to vyprázdnilo šrajtoflu. Já se chtěl přesvědčit sám, jinak bych šel taky do nějaké benzínové motorizace. Zatím jen klasika brzdy a gumy.
Doživotní náplně jsou taky kapitola sama o sobě. Velká část lidí tomu bezmezně věří a nejde jim to vyvrátit. Ono to vlastně doživotní je. Do papírové životnosti auta. Což si drtivá většina lidí plete s životností auta jako takovýho. Z praxe vím, že každá jedna kapalina v autě nedokáže plnit svoji funkci správně po celou dobu životnosti auta. Je to ale primárně vina jak výrobců aut, tak zákazníků. Minimalizují tím náklady na provoz a na to lidi prostě slyší. To, že ty auta pak umírají tak nějak po záruce nebo po konci papírové životnosti auta je moc netrápí, protože to po pár letech prodají jako ojetinu a jedou si pro nový. Pak si chudák Pepa ze vsi takovou ojetinu koupí a motor/převodovka za pár desítek tisíc kilometrů na odpis, protože to jezdilo na 30k/doživotní intervaly. Lidi co si koupí nový auto s vidinou toho, že si ho nechají "navždy" a tomu tak uzpůsobují servis, je strašně málo.
Je to tak nějak můj názor, můžete mě ukamenovat, mlátit bičem, ale já to tak nějak vidím :D

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1285
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Litvínov
Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
Bydliště: Litvínov

#88 Saab 9-3 2008 - brzdový válec netlačí do jednoho okruhu

Příspěvek od martines »

koukám že máš asi hotovo, tak prodáváš
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#89 Saab 9-3 2008 - brzdový válec netlačí do jednoho okruhu

Příspěvek od Zendass »

Bohužel, ne že bych vyloženě chtěl, ale ten provoz je fakt mazec. Povinko mi vycházelo skoro 24 litrů a ten automat mi k tomu autu moc nesedí. Plus nějaký finanční srandičky a je to. Až nebudu vědět co s prachama, možná si koupím zpět nějaký TurboX třeba :D
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“