Proč raději neměnit viskozitu předepsanou
- Autor
- Zpráva
-
Online
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5016
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
#1 Proč raději neměnit viskozitu předepsanou
pěkně vysvětleno, sice pomalu bo mu ta čeština nejde. Doufám že si to video přehraje i nutič 5w50
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2149
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#2 Proč raději neměnit viskozitu předepsanou
Tak ale on prece nedoporucoval 5w50 pro ty posledni VEA motory ne?
Obecne byla rec o starych D5, vsak on uz tady dlouhe roky ani nic nepsal.
Jako je to tak, ty nove motory jsou tak tolerancne dobre vyrobene,ze tech 0WXX je asi OK. Me nedesi tolik to prvni,jako to druhe cislo...0W40 by to chtelo
Obecne byla rec o starych D5, vsak on uz tady dlouhe roky ani nic nepsal.
Jako je to tak, ty nove motory jsou tak tolerancne dobre vyrobene,ze tech 0WXX je asi OK. Me nedesi tolik to prvni,jako to druhe cislo...0W40 by to chtelo
-
Online
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5016
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
#3 Proč raději neměnit viskozitu předepsanou
Tlačil mi to do 2,4T do 2,4i do 1,6d do R 3,2 ale to je jedno. O něm to video není.
Jako směroplatné bych bral ty vlastnosti mazacího filmu a jejich roztržení a vyšší teplota a odvod tepla. Ano Volvo není Mercedes, přinejmenším to vede k zamyšlení zda experimentovat a něco měnit.
Jako směroplatné bych bral ty vlastnosti mazacího filmu a jejich roztržení a vyšší teplota a odvod tepla. Ano Volvo není Mercedes, přinejmenším to vede k zamyšlení zda experimentovat a něco měnit.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2149
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#4 Proč raději neměnit viskozitu předepsanou
Mozna krome toho 1.6D na tom nespatruju nic divneho. Ty ostatni motory jsou konstrukcne dost stare a 5w50 od Mobilu splnuje pokud si dobre pamatuju vse potrebne.
Obecne nejdulezitejsi je dodrzet normu vyrobce a nasledne viskozitu volit dle navodu k obsluze vozidla a mista,kde jezdim. Japonske auta maji uplne bezne zapsane rozsahy 0w30 až 10w50.
Cim novejsi motor, tim uzkostliveji se toho clovek musi drzet ale. Protoze DPF, GPF apod.
Jinak samozrejme ty vody 0w20 jsou tam kvuli emisim - ale ten motor je na ty oleje uz postaven. Jak rika pan ve videu...
Obecne nejdulezitejsi je dodrzet normu vyrobce a nasledne viskozitu volit dle navodu k obsluze vozidla a mista,kde jezdim. Japonske auta maji uplne bezne zapsane rozsahy 0w30 až 10w50.
Cim novejsi motor, tim uzkostliveji se toho clovek musi drzet ale. Protoze DPF, GPF apod.
Jinak samozrejme ty vody 0w20 jsou tam kvuli emisim - ale ten motor je na ty oleje uz postaven. Jak rika pan ve videu...
-
Online
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5016
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
#5 Proč raději neměnit viskozitu předepsanou
ses na to video nedíval, že?
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#6 Proč raději neměnit viskozitu předepsanou
Ja nevim, me prijde, ze [smention u=10154]PINĎABC[/smention] objevil ameriku, ze oleje se vybiraji prave dle toleranci.
To, ze tu kor z minuleho rezimu byl system vyberu oleju, ridsi na leto a hustsi na zimu a dost lidi v tom zilo dal...
To so same, ze do treba 200tis, nebo 10let a podobne, ze se dava syntetika a pak se prejde na polo, nebo ciste mineral.
A podobne nesmysle, to uz je vec dalsi
Pritom jde o nejen viskozitu ale treba o obsah siry/zinku a dalsich veci, proste dle materialu z kterych motor je, v jakym rezimu je provozovanej, etc, etc, etc...
P.S.: A ano, taky sem se zatim nedival...
To, ze tu kor z minuleho rezimu byl system vyberu oleju, ridsi na leto a hustsi na zimu a dost lidi v tom zilo dal...
To so same, ze do treba 200tis, nebo 10let a podobne, ze se dava syntetika a pak se prejde na polo, nebo ciste mineral.
A podobne nesmysle, to uz je vec dalsi
Pritom jde o nejen viskozitu ale treba o obsah siry/zinku a dalsich veci, proste dle materialu z kterych motor je, v jakym rezimu je provozovanej, etc, etc, etc...
P.S.: A ano, taky sem se zatim nedival...
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2149
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#7 Proč raději neměnit viskozitu předepsanou
Pinda - dival jsem se na cca 2/3 videa.
Jako nic z toho, co na pan rika me nijak nepoburuje a nesokuje. Nic noveho jsem se ja osobne taky nedozvedel. Dobre ze jsi to sem dal, cely ten jeho kanal je fajn, ale ja taky nepisu nic v odporu k jeho videu.
Jako nic z toho, co na pan rika me nijak nepoburuje a nesokuje. Nic noveho jsem se ja osobne taky nedozvedel. Dobre ze jsi to sem dal, cely ten jeho kanal je fajn, ale ja taky nepisu nic v odporu k jeho videu.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#8 Proč raději neměnit viskozitu předepsanou
Nápodobně, zatím sem v 10. min,
uvidíme, třeba to bude pěknej rozumnej souhrn na jednom místě.
uvidíme, třeba to bude pěknej rozumnej souhrn na jednom místě.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#9 Proč raději neměnit viskozitu předepsanou
Jako, vypráví pěkně, ale těm teplotám okolí pro použití oleje.
Když se ten motor ohřeje na pracovní teplotu, tak je snad jedno, jestli je venku +5, nebo -15 a tedy veškerý vliv na "nevhodnost" oleje působí několik minut než se to ohřeje.
Pak je to na citu každého soudruha, jestli tomu dá hned po nastartování čočku, nebo to neekologicky nechá běžet než se mu odmrazí okna a on si je pěkně podle předpisů opucuje.
Z garáže, kde předpokládám nemrzne, je to už vcelku jedno.
Když se ten motor ohřeje na pracovní teplotu, tak je snad jedno, jestli je venku +5, nebo -15 a tedy veškerý vliv na "nevhodnost" oleje působí několik minut než se to ohřeje.
Pak je to na citu každého soudruha, jestli tomu dá hned po nastartování čočku, nebo to neekologicky nechá běžet než se mu odmrazí okna a on si je pěkně podle předpisů opucuje.
Z garáže, kde předpokládám nemrzne, je to už vcelku jedno.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#10 Proč raději neměnit viskozitu předepsanou
Škrábat okna, ohřát olej ? Co blbne , ať si pustí raději bufíka - to ostatní se s tím už sveze
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 716
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#12 Proč raději neměnit viskozitu předepsanou
Já ten jeho test s tlakem oleje dělám vlastně každý den min.4x, protože mám budík tlaku oleje(a kokuám na něj neustále) . A olej 5W 50 mi dává 4bary studenej a teplej asi 3bary na Redblocku taky spolehlivě. Mluví tam taky o tom, že to pak snižuje přetlakový ventil. V tom případě ho tam tedy nemám, protože tlak je stále vyšší, než s olejem 5W 40. To spíš všechno platí pro moderní Mercedesy.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#13 Proč raději neměnit viskozitu předepsanou
2- Zajsoft
Řeší, ale nepředpokládám, že by se tohle někdy vyřešilo.
Pokud máš v motoru to co tam má být, tak se ten olej protlačí i studený všude kam má.
Osobně dávám přednost v zimě po nastartování to chvíli nechat blafat na volnoběh (přesně to akorát odpovídá době na oškrábání námrazy / odmetení sněhu) a pak se teprve rozjet a odjet, ale bez vytáčení motoru do horní poloviny rozsahu otáček.
Už je to hodně aut zpět, co jsem měl naposledy na palubce i teploměr a tlakoměr oleje, takže spíše budu vycházet z údajů které mám na palubních deskách letadel na kterých dělám motorové zkoušky.
Když vezmu třeba takovou Cessnu 150, co má pod kapotou TCM O-200 (200 ci = 3,27 ltr objem motoru) a olejová náplň je cca 6 qt (5,7 ltr)
Pokud bude teplota okolo nuly či lehce nad (a nebudu motor předehřívat) tak po nastartování mi vyletí tlak oleje na horní hranici povoleného rozsahu. Tak to nechám brblat na cca 1200rpm do té doby než se konečně pohne ručička teploty oleje (a naopak tlak spadne z povoleného maxima na nějakou střední hodnotu), což je tak 5-7 min, pak teprve mohu přidat na 1500-1600 rpm a čekám dalších 5 minut, než se teplota oleje dostane do zeleného pole, pak teprve mohu jít s otáčkami nahoru a do max.
Co si pamatuji i z dávného auta, tak ani tam se olej v zimě nedostal na provozní teplotu dříve jak za 10-15 minut.
Voda byla na provozní teplotě vždy daleko dříve jak olej.
Asi tak
Řeší, ale nepředpokládám, že by se tohle někdy vyřešilo.
Pokud máš v motoru to co tam má být, tak se ten olej protlačí i studený všude kam má.
Osobně dávám přednost v zimě po nastartování to chvíli nechat blafat na volnoběh (přesně to akorát odpovídá době na oškrábání námrazy / odmetení sněhu) a pak se teprve rozjet a odjet, ale bez vytáčení motoru do horní poloviny rozsahu otáček.
Už je to hodně aut zpět, co jsem měl naposledy na palubce i teploměr a tlakoměr oleje, takže spíše budu vycházet z údajů které mám na palubních deskách letadel na kterých dělám motorové zkoušky.
Když vezmu třeba takovou Cessnu 150, co má pod kapotou TCM O-200 (200 ci = 3,27 ltr objem motoru) a olejová náplň je cca 6 qt (5,7 ltr)
Pokud bude teplota okolo nuly či lehce nad (a nebudu motor předehřívat) tak po nastartování mi vyletí tlak oleje na horní hranici povoleného rozsahu. Tak to nechám brblat na cca 1200rpm do té doby než se konečně pohne ručička teploty oleje (a naopak tlak spadne z povoleného maxima na nějakou střední hodnotu), což je tak 5-7 min, pak teprve mohu přidat na 1500-1600 rpm a čekám dalších 5 minut, než se teplota oleje dostane do zeleného pole, pak teprve mohu jít s otáčkami nahoru a do max.
Co si pamatuji i z dávného auta, tak ani tam se olej v zimě nedostal na provozní teplotu dříve jak za 10-15 minut.
Voda byla na provozní teplotě vždy daleko dříve jak olej.
Asi tak
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#14 Proč raději neměnit viskozitu předepsanou
Potvrzuju, žádný motorkář taky studenou mašinu nenastartuje a hned jede. Aspoň minuta, dvě. Já dávám minutu, protože pak jedu 500m s kopce.
S tlakem a přepouštěcím ventilem na čerpadle jsem měl dobrou storku. Měl jsem žigula se šestnáctkou motorem, ten měl tlakoměr a možná si někdo z vás pamatuje na
"zázračnou" přísadu do oleje SLICK, která utvořila na funkčních (i nefunkčních) teflonový film, pro vymezení vůlí
Tak jsem to tam nalil a čekal, co to udělá. Evidentně to fungovalo, protože tlak nabíhal rychleji. Mělo to ale jednu vadu. Tím, že se vymezily vůle, snížil se průtok a
se zvýšeným tlakem se více otevřel přepouštěcí ventil v čerpadle. To by tak nevadilo, ale ta tyčka ventilu ve vedení vyjela výše než obvykle a to do oblasti, kde na ní byla
slušná vrstva karbonu. Takže se stalo co? Tyčka zustala viset a motor bez otáček neměl tlak. Tak jsem s tím chvíli laboroval otáčkama a naštěstí se to nějak rozhýbalo, pružinka
karbon překonala a bylo to OK.
Už si ty hodnoty nepamatuju, ale kontrolka byla na 3,5atm a provoz asi 5
Jo a ve vaně jsem měl teplotní čidlo a ten olej lezl oproti vodě výrazně pomaleji.
S tlakem a přepouštěcím ventilem na čerpadle jsem měl dobrou storku. Měl jsem žigula se šestnáctkou motorem, ten měl tlakoměr a možná si někdo z vás pamatuje na
"zázračnou" přísadu do oleje SLICK, která utvořila na funkčních (i nefunkčních) teflonový film, pro vymezení vůlí
Tak jsem to tam nalil a čekal, co to udělá. Evidentně to fungovalo, protože tlak nabíhal rychleji. Mělo to ale jednu vadu. Tím, že se vymezily vůle, snížil se průtok a
se zvýšeným tlakem se více otevřel přepouštěcí ventil v čerpadle. To by tak nevadilo, ale ta tyčka ventilu ve vedení vyjela výše než obvykle a to do oblasti, kde na ní byla
slušná vrstva karbonu. Takže se stalo co? Tyčka zustala viset a motor bez otáček neměl tlak. Tak jsem s tím chvíli laboroval otáčkama a naštěstí se to nějak rozhýbalo, pružinka
karbon překonala a bylo to OK.
Už si ty hodnoty nepamatuju, ale kontrolka byla na 3,5atm a provoz asi 5
Jo a ve vaně jsem měl teplotní čidlo a ten olej lezl oproti vodě výrazně pomaleji.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#15 Proč raději neměnit viskozitu předepsanou
Jop, dyl ja s tim souhlasil, ja komentoval jen tu "neekologicnost"... treba D24 nechavam ohrat klidne 15min na volnobeh, stejne jako ji radne ohratou tocit do omezovace
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#16 Proč raději neměnit viskozitu předepsanou
Já si dodatečně všiml, že jsem to zapoměl dát do těch uvozovek
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#17 Proč raději neměnit viskozitu předepsanou
Nenechat brblat nastartované auto platí spíš pro benzín z důvodu že bohatá směs (sytic) stírá ojejový film ze stěn válce. Na nové motorce kde nemohu sytič stáhnout manuálně se snažím rozjet co nejdříve po prvním startu a pak jedu chvíly opravdu pomalu - je tam automat sytič co drží volnoběh přez 2.5 tis ot. Dalo mi praci to předělat abych ot. snížil pouze v režimu sytiče. A to mi dnes lidi říkaji že to naopak musí po startu točit že ing. v Japan vědí co je dobře jenže ty nesmyslně velké otáčky po startu tam jsou pouze z důvodu aby se rychle zahřál katalyzátor a motorka plnila emise. Pro motor je to uplně špatně.