XC60 vs V90

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#26 XC60 vs V90

Příspěvek od Jasper »

Nicmene furt nevime,co mel pod tou kapotou,ze jo. Ze to nebylo vice,ake ani ne mene nez 4 valce se asi da tusit...Ake jestli to jelo na benzin nebo naftu... nedej boooze i na trochu te elektriny🤣🤣
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#27 XC60 vs V90

Příspěvek od ksw »

pokud je auto servisováno s výměnou oleje pravidelně po 30 tkm a vysokým nájezdem, tak je to pro motor
špatně. Zhruba před 20ti lety platil interval do výměny motorového oleje 15-16tkm **- navržený a schválený výrobcem.
Později je to 30 tkm, dvojnásobek. Navržený a schválený výrobcem za účelem "přiměřené" životnosti motoru a celého auta
cca 150 až 200tkm. Čili stěr - brus, který se v oleji nashromáždil po 15 tkm tam dál brousí stěny 2x déle.
Nutně se to musí podepsat na motoru při vyšším nájezdu - 150 tkm a více. Se nedivím p. Patočkovi, že každého zrazuje
od koupi takových aut. A nemusí to být jen VEA, superby a octávky atd. Někteří zde inkontinují nad tím, že auto má origo
servisní knížku, a vůbec si neuvědomují, že ten základ stanoven výrobcem na 30tkm výměny je jen výrobcem posvěcené zkrácení
životnosti motoru. Na 400 a více tkm u takvýchto zapomeňte, leda tak po generálce.
Pro mne taková servisní knížka má význam jen ve smyslu, že potvrzuje, že celý nájezd se měnil olej co 30tkm a nikdy častěji.
Každý racionálně uvažující jedinec majitel vozidla obeznámený se situací tento interval zkrátí. Origo servisy né.
Ano, takové auto bych bral, pokud se domluvím s majitelem na snížení ceny za malou GO motoru.

** a za totáče 8,5 tkm
obrazek.png
obrazek.png
obrazek.png
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#28 XC60 vs V90

Příspěvek od Tomas78 »

@stekem: v pohodě, nic se samozřejmě neděje :wink:

@jasper: no ... zpětně uznávám, že to byla ode mne hloupá dedukce ohledně motoru. Nicméně s benzínem jsem jel ve V60 CC 4x4, takhle svižná ta XC60 nebyla. Přirovnal bych to k dobře seřízené XC60 gen 1 se 136 kW. Proto ta dedukce na naftu, ale ... máš pravdu, bůhví ... :)

@ksw: holt čas ukáže, až se více auto dostane do těchto km. Spíše jsem zaregistroval, že když už něco, tak zvláště ve větších vozech praskaly vložky válců u nafty, ale snad u prvních ročníků? Budu sledovat zkušenosti ... :)

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#29 XC60 vs V90

Příspěvek od Lukaso »

Vždyť je to pořád dokola...Když bylo 2.5D traktor a přišla D5 takt to bylo všechno špatně, že 2.5D je nesmrtelný...pak byla nejlepší D5 120KW, pak ta s šedým krytem a pak zase ta s černým, pak 136 kw...pořád dokola.

já netvrdím, že se ty nový věci nešulej a 30tkm interval teda taky nevyznávám. Ale že bych měl pocit, že se nový auta opravují a nebo snad najedou míň než ty "starý" tak to rozhodně nemam.
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“