M46(+B230F)- Demontáž, oprava, přetěsnění, montáž

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'

#1 M46(+B230F)- Demontáž, oprava, přetěsnění, montáž

Příspěvek od Shaebaumers »

Zdravím,
na mé 740 s 4q+OD teče převodovka. Únik identifikován na spoj mezi OD a krabici převodovky, nejspíš důsledek servaných závitů u třech ze čtyř dolních šroubů (ty nad silentblokem).
Vzhledem k nutné opravě musí minimálně OD dolů.
1. dotaz tedy je- má někdo zkušenost se sundáním OD? Lze sundat (a následně i namontovat) samotný OD s převodovkou v autě, pomůžu si tím v něčem? Nebo si tím takzvaně naseru do bot a je jednodušší to udělat pořádně, shodit celou převodovku a "v klidu na stole" si únik a závity vyřešit? Manuál na demontáž převodovky bych někde měl mít, tam se ale vše rozdělává při celé sundané převodovce. (Převodovka i OD jsou vpořádku funkční, tak bych tomu navíc nerad ublížil.)
2. K opravě závitu- závitová vložka (helicoil?) nebo větší díra a závitník M12. Vzhledem k né moc častému (žádnému) rozebírání a skládání spoje mi přijde jednodušší díra a závit M12? Je tam dostatečná masa materiálu na větší závit?
Předem díky za případné odpovědi a rady.
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'

T0M
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 22
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Zbraslav
Vůz: 245, B230A, M47,´85

#2 M46(+B230F)- Demontáž, oprava, přetěsnění, montáž

Příspěvek od T0M »

1.Převodovku určitě vyndat, lze potom přetěsnit i zbytek a bude se to dělat o mnoho lépe.
2.Dal bych závitovou vložku, je to elegantnější řešení.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#3 M46(+B230F)- Demontáž, oprava, přetěsnění, montáž

Příspěvek od Vapik »

Taky dávám vložky, pokud si na nich dáš záležet je to pevnější než řezaný závit.

smolda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#4 M46(+B230F)- Demontáž, oprava, přetěsnění, montáž

Příspěvek od smolda »

Rozhodně bych celou převodovku sundal. Zaprvé se ti bude vše dělat lépe a zadruhé bych využil danou radovánku na přetěsnění všeho, co bude možné včetně výměny oleje ve špajzce, když je dole tak se to dělá krásně :-)

Jinak pokud jsi to nikdy nedělal tak ti to bude trvat trošku déle, já to prvně dělal celý den a na kanále a večer jsem byl po zpětné montáži a odjezdu domů z dílny úplně mrtvej, ale od té doby jsem převodovku sundával ještě 2x a to dokonce doma na dvorku "na špalkách" a byla to už velká pohodička. A až se budeš hrabat v převodovce tak bacha na kolečka :-)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'

#5 M46(+B230F)- Demontáž, oprava, přetěsnění, montáž

Příspěvek od Shaebaumers »

Super díky za věcné rady, v průběhu týdne se na to vrhnu, tak snad se podaří.
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'

#6 M46(+B230F)- Demontáž, oprava, přetěsnění, montáž

Příspěvek od Shaebaumers »

Tak po týdením boji se převodovku podařilo dostat ven.
PrevodOFFka.jpg
Těsnění byla (jak) z papíru, haha. Možná, protože jsou. Nicméně už se v tom někdo hrabal, pokud teda nebyl silikón výrobně schváleným procesem.
Papir.jpg
Tím se dostávám k dotazu- Nová těsnění podmazat silikonem/těsnicí chemií, nebo raději nechat napokoj?
No a pro jistotu jsem shodil i spojku se setrvačníkem. Spojka i setrvák asi vpořádku, raději ale vezmu na kontrolu k mechanikovi/znalci.
Setrv+spojka.jpg
Ale jak jsem očekával, je v kaši gufero na klice a těsnění pod přírubou co ho drží- stejný dotaz, podmazat těsnění pod přírubou silikonem? Gufero jako takové se dává nasucho, pokud se nepletu.
No a nakonec ložisko "pilot bearing", zasekané, div, že se točí. něják ho dotat ven a můžu vlitnout na skládání!
Znovu díky za rady, bez nich by to bylo náročnější a i tak to byl boj dostat dolu, lítaly slova za která by se dlaždič nemusel stydět, vybrání pro startér mi naráželo do kastle a "klec" pro řazení vyskakovala nahoru do díry.
Krok do neznáma, ale pokud to někdy budu dělat znovu, už to bude pohoda, určitě.
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“