Volvo 850 nastavení topení

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Oja
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 25
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Lovosice
Vůz: Volvo 850 2.5tdi, 96

#1 Volvo 850 nastavení topení

Příspěvek od Oja »

Ahoj, na mém volvu 850 rok 96 aut. klima mi topení foukalo pouze horními výdechy na posádku, regulace ventilátoru funkční a rozdělení teplot obou stran také. Zkontroloval jsem motůrek spolujezdce u nohou, zda se neprotáčí v plastové hřídelce a neprotáčí, vyndal jsem ho a na všechny polohy panelu reaguje a rukou ho neudržím, takže myslím funkční nastavil jsem na polohu okno a vrazil ho zpět stále to fouká jen na posádku ani když vezmu růčo za hřídel těch klapek nic se nemění ale slyším jak s nimi otáčím a když pustím bouchnou na doraz. Poté jsem rozdělal spodek u řidiče vyndal motůrek reaguje též na všechny polohy panelu, tam když jsem vzal ručně za naklápění začlo to krásně foukat na okno, podržel jsem vrazil motůrek a šlapalo to krásně na všechny polohy. Složil jsem a makalo to. Radost veliká, ale nevydržela dlouho :D Druhý den mi panel začal blikat těma oranžovýma kontrolkama u klimy a rec. jen pár sekund Jakože nějaká závada. Už to fouká pro změnu jen a pouze na okno nikam jinam. Zkoušel jsem i jiný panel bezezměny. Jsem z toho jelen musí se to nějak zkalibrovat nebo resetovat nebo držet nějak souběžně ručně to naklápěni na obou stranách a montovat motůrky ? Díky za info. Ondra
_________________
Modrá 850 2.5tdi + chip

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 147
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Ostrov nad Oslavou
Vůz: Nissan E.110/35

#2 Volvo 850 nastavení topení

Příspěvek od CouDy »

U S/V70 se mi nejvíc osvědčilo proletovat vstupní piny do motorků + kalibrace.
_________________
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti

Oja
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 25
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Lovosice
Vůz: Volvo 850 2.5tdi, 96

#3 Volvo 850 nastavení topení

Příspěvek od Oja »

Čím děláš tu kalibraci? Děkuji
_________________
Modrá 850 2.5tdi + chip

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 147
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Ostrov nad Oslavou
Vůz: Nissan E.110/35

#4 Volvo 850 nastavení topení

Příspěvek od CouDy »

diagnostikou Bosch KTS
_________________
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti

Oja
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 25
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Lovosice
Vůz: Volvo 850 2.5tdi, 96

#5 Volvo 850 nastavení topení

Příspěvek od Oja »

Tak kdyby někoho zajímalo jak to dopadlo nebo má podobný problém s topením, motůrek u řidiče i u spolujezdce na naklápění klapek v autě ani jeden nereagoval na pokyny klimapanelu, takže jako první jsem zkusil připojit jiné motůrky a taky nic, jiný klimapanel taktéž nic. Vyrobil jsem si primitvní vyblikávací krabičku na čtění závad a kalibraci viz. foto. Zahájil jsem kalibraci která nikdy nešla dokončit jelikož se ukládaly chybové kódy :

- 2-3-1 -Ventilační klapka Snímač polohy motoru přerušený obvod nebo zkratovaný na 12 voltů

- 2-3-3 - Podlahový/odmrazovací klapkový snímač polohy motoru přerušený obvod nebo zkratovaný na 12 voltů

Motorky se dají otestovat třeba 9V baterkou zda se hýbají na obě strany, motorky po připojení se hýbaly oba dva, Tak proč nejdou v autě ? Následovalo tedy rozebrání motůrku. Jsou tam tři křížové šroubky, které je třeba vyšroubovat, a čtyři černé plastové pacičky na těle, které je třeba jemně podebrat šroubováčkem.
Pak se demontuje bílé plastové ozubené kolo pod kterým je veškerá mastnota, která se musí odstranit, kde se tam vzala netuším asi časem z těch ozubených koleček stekla nevím, ale jak tam mastnota je motůrek mi nikdy v autě nešel ani jeden. zadní strana ozubeného kola má malé měďěné kontakty které jezdí po té grafitové dráze a jsou taky mastné u těch akorát pozor ať se neohnou. Otřel jsem mastnotu zkontroloval plastové soukolí, zaklapnul a zpět do auta.
Zapnul jsem zapalování a znovu zkontroloval kódy. V mém případě chyby zmizely. Před opravou byl kód 2-3-1 a 2-3-3 Jakmile jsem nainstaloval motůrky jednotka ECC sama vymazala chyby 2-3-1 a 2-3-3 a hlásila 1-1-1 i bez kalibrace - vše dobré bez chyb.

Samočinné nastavení koncových poloh motorků
1) Zapněte zapalování. Umístěte volič rychlosti ventilátoru (motoru ventilátoru) do manuálního režimu. Přepněte volič funkcí do polohy AUT (automatická). Ujistěte se, že je systém v režimu TEST 4 - Musí se zmáčknout tlačítko na diagnostice 4 krát krátce za sebou. Rozsvítí se ledka a zhasne.

2) Namačkejte kód 9-9-9 stisknutím tlačítka na diagnostické krabičce 9 krát krátce za sebou a to třikrát. mezitím se vždy ledka rozsvítí . Řídicí modul ECC je nyní připraven automaticky nastavit mezní polohy motorků.

3) Počkejte asi 10 sekund, než se spustí ventilátor. Vypněte zapalování a ukončete TESTOVACÍ REŽIM 4. Zapněte zapalování. AC OFF a REC indikátor na ovládacím panelu klimatizace by měly blikat. Jeďte autem několik minut rychlostí vyšší než 35 km/h.

4) Zastavte auto a vypněte motor, ale nechte zapalování zapnuté po dobu nejméně 2 minut, aby řídicí modul ECC mohl uložit všechny hodnoty.

Spusťte TEST MODE 1 - ( jedno krátké zmáčknutí tlačítka ) a zaznamenejte chyby. Pokud se zobrazí 1-1-1, samočinné nastavení je dokončeno. Pokud se zobrazí 5-1-1, automatické nastavení není dokončeno.

Tož moje zkušenost, snad někomu pomůže. Čau :)
fotky jsou stažené z internetu moje je jen krabička.
Přílohy
3.jpg
3.jpg (58.4 KiB) Zobrazeno 290 x
2.jpg
2.jpg (69.66 KiB) Zobrazeno 290 x
1.jpg
1.jpg (62.17 KiB) Zobrazeno 290 x
IMG_20230811_163458.jpg
IMG_20230810_203505.jpg
_________________
Modrá 850 2.5tdi + chip

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#6 Volvo 850 nastavení topení

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Krásnej popis :good:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Oja
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 25
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Lovosice
Vůz: Volvo 850 2.5tdi, 96

#7 Volvo 850 nastavení topení

Příspěvek od Oja »

díky :)
_________________
Modrá 850 2.5tdi + chip
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“