Jak na snížení S80II

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#1 Jak na snížení S80II

Příspěvek od Nosound89 »

Ahoj,
jelikož se mi také podařilo sehnat R19 ALU (které už má na S80II skoro každý :oops: ) rád bych menší snížení a zlepšení jízdních vlastností.

Kdo máte Four-C, jakou sadou jste řešili snížení a co vše jste měnili? Je u pružin nějaký rozdíl mezi Four-C a klasickým podvozkem? Co jsem v rychlosti dohledal tak v úvahu připadá EIBACH, jakou sadu ale vybrat?

Dle vyhledávače mi pro V8 vyjelo pouze:
Pro-Kit
https://eibach24.cz/snizene-pruziny-eibach-pro-kit-e10-84-010-03-22?v=volvo--s80-ii--4.4-v8-awd-232kw
(snížení 30mm)

podložky
10mm https://eibach24.cz/distancni-podlozky-eibach-pro-spacer-silver-s90-2-10-022?v=volvo--s80-ii--4.4-v8-awd-232kw
20mm https://eibach24.cz/distancni-podlozky-eibach-pro-spacer-silver-s90-2-20-029?v=volvo--s80-ii--4.4-v8-awd-232kw

Když dáváte nižší pružiny, dáváte i podložky? Zapisujete vše do VTP?
Narazili jste kromě nižší výšky i na nějaká negativa?

Děkuji za více info.
D.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Blade
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1201
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08

#2 Jak na snížení S80II

Příspěvek od Blade »

Snizoval jsem kdysi C70II pomoci Eibach -3cm a byla po snizeni vyrazne tvrdsi, coz u ni mi nevadilo ale u limuziny kde jednou z pozadovanych vlastnosti je pohodli aby ti to neublizilo pri prodeji. Navic je prece na prodej ne?

Pep
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 379
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 MY11 T6 AWD

#3 Jak na snížení S80II

Příspěvek od Pep »

Mám na autě s 4C již dva roky a nemohu si stěžovat. Ohledně tvrdosti, těžko říct, s původními pružinami jsem najel pouze 1200 km a pak jsem nechal dělat skoro “komplet” podvozek i se stabilizátory. Ale, že by to bylo nějak hodně tvrdé, tak to mi nepřijde. Za to to ale hezky sedí v zatáčkách. V podstatě všude jezdím na "sport" režim a přijde mi to i na kočičích hlavách ok. Ale možná to je tím, že skoro vůbec nejezdím s auty, jenž mají podvozek nastavený na komfort. To mi přišla tvrdší, než současná S60 s Eibach Pro kit bývalá S60 na stock T5 podvozku s předními rameny komplet v polyuretanu.

Zapsání do TP by neměl být problém, měl by stačit papír od zkušebny, TÜV papír a pak zapsat na úřadu obce s rozšířenou působnosti, pokud se nepletu. Podložky už bych osobně nedával (řešil bych koly s menším ET), ale když se koupí kvalitní s TÜV certifikátem, tak proč ne. Jinak pružiny jsem bral přes české zastoupeni BSR.
Naposledy upravil(a) Pep dne 15 srp 2023 08:10, celkem upraveno 1 x.

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#4 Jak na snížení S80II

Příspěvek od Nosound89 »

Hledám řešení a důvody aby nebyla :D , teď jsem po haluzi sehnal Bory a do prodeje se mi moc nechce :oops:
Kola jdou vyměnit vždy a pružiny přinejhorším také, jen to bude stát něco navíc.
btw. ohledně snížení zatím řeším pouze možnosti

V8 je ale spíše sportovnější limuzína a nemyslím si, že by to při prodeji spíše odradilo, ale možná i pomohlo. Třeba Thor má se sníženým podvozkem najeté desítky tisíc KM a jen si to pochvaluje. Když to vezmeš tak všechny výkonnější/sportovnější limuzíny (ať už audi, bmw,..) jsou vždy o něco níže.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#5 Jak na snížení S80II

Příspěvek od Zajsoft »

Tlumiče & pružiny: Bilsten B12 ProKit (tlumiče Bilsten B8 + pružiny Eibach = obojí snížené o 30mm)
A podlozky sem daval 15 predek a 20 zadek, aby oboji bylo hezky v rovine :-)
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#6 Jak na snížení S80II

Příspěvek od Nosound89 »

Pep píše: 15 srp 2023 07:36 Mám na autě s 4C již dva roky a nemohu si stěžovat. Ohledně tvrdosti, těžko říct, s původními pružinami jsem najel pouze 1200 km a pak jsem nechal dělat skoro “komplet” podvozek i se stabilizátory. Ale, že by to bylo nějak hodně tvrdé, tak to mi nepřijde. Za to to ale hezky sedí v zatáčkách. V podstatě všude jezdím na "sport" režim a přijde mi to i na kočičích hlavách ok. Ale možná to je tím, že skoro vůbec nejezdím s auty, jenž mají podvozek nastavený na komfort. To mi přišla tvrdší, než současná S60 s Eibach Pro kit bývalá S60 na stock T5 podvozku s předními rameny komplet v polyuretanu.

Zapsání do TP by neměl být problém, měl by stačit papír od zkušebny, TÜV papír a pak zapsat na úřadu obce s rozšířenou působnosti, pokud se nepletu. Podložky už bych osobně nedával (řešil bych koly s menším ET), ale když se koupí kvalitní s TÜV certifikátem, tak proč ne. Jinak pružiny jsem bral přes české zastoupeni BSR.
Potřebné dokumenty pro zapsání by mi měl dát prodejce, ne? Je to jako se zápisem kol předpokládám.
Ty sis nechával zapsat? Otázka jestli to u pružin vůbec řešit.

Přidáno za 3 minuty 25 sekund:
Zajsoft píše: 15 srp 2023 08:07 Tlumiče & pružiny: Bilsten B12 ProKit (tlumiče Bilsten B8 + pružiny Eibach = obojí snížené o 30mm)
A podlozky sem daval 15 predek a 20 zadek, aby oboji bylo hezky v rovine :-)
Tys asi neměl Four-C, co? B12 mi ale pro V8 nechce vyjet. Každopádně to už bude asi docela masakr oproti sérii. Chtěl bych to jen decentně a nejlépe zachovat Four-C, takže stačilo by jít pouze cestou Pro-Kit a hotovo?
Kdybych měl Four-C v háji, asi bych hodil celý B12 set, to by i vyšlo levněji.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Pep
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 379
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 MY11 T6 AWD

#7 Jak na snížení S80II

Příspěvek od Pep »

Jsou na internetu ke stažení, viz https://media.carparts-cat.com/webdata2/ImageData/ArtBild/348131/112/E10-84-010-03-22.pdf. Domnívám se, že by to tak mělo být... Že to bude podobný, jako když se zapisují rozšiřující podložky. Když jsem nechával zapisovat kola, tak jsem na to zapomněl, takže je tam nemám. Asi bych to neřešil, certifikaci TUV to má...

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#8 Jak na snížení S80II

Příspěvek od Zajsoft »

Ne, 3cm opravdu nema nejak smysl zapisovat, ze... Dej jen pruziny, STD tlumice poberou snizeni 2,5-3cm v klidu.
Zapis podlozek sem opet neresil.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 636
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#9 Jak na snížení S80II

Příspěvek od jirkaTDI »

Podložky i pružiny můžeme klidně pořešit najednou s kolama :good: osobně bych podložky zapsat nechal, na pružiny bych se klidně i vykašlal (navíc změna odpružení od novely zákona 56/2001 spadá pod přestavbu, tzn. poplatek na úřadě není 50 Kč za zápis změn, ale 1000 Kč za schválení přestavby vozidla.), když je to jen decentní snížení.

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#10 Jak na snížení S80II

Příspěvek od Nosound89 »

Díky, ale zatím vyřešíme pouze kola.
S tím snížením to nebude zas tak rychle, uvidím jak bude auto vypadat bez snížení po přehození kol.
Musím spočítat všechna pro a proti. Jelikož s V8 jezdí převážně mladá, bojím se aby někde zbytečně neškrtala, za to mi snížení moc nestojí.
Leda ji vyřešit jiné auto a s V8 bych si pak mohl dělat co chci :oops: 8)
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#11 Jak na snížení S80II

Příspěvek od Zajsoft »

Mame snizeno u vsech aut(a kde ne, tam to casem taky bude) a se skrtanim nemame problemy ja, ani mlada(a naopak byla nadsena jak to pekne zehli)... Mysleno, tam kde se neskrta s originalem, neskrta ani se snizenym...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Thor123
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 765
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

#12 Jak na snížení S80II

Příspěvek od Thor123 »

Mám na S80 FourC. Origo Executive podvozek byl ultra vysoký, ukolébaný a nejistý.
Dal jsem eibach pružiny, auto vypadalo skvělé ale i na comfort mi to přišlo dost tvrdé.

Ve finále jsem zainvestoval a dal jsem origo pružiny co měly S80 se Sport chassis. Nízké je to jak s Eibach pružinami ale je to příjemně pohodlné. Už mám takto naježděné vyšší desítky tisíc km a jsem spokojený.

Na Comfort je auto velice příjemné i na rozbitých cestách a na Sport se s tím dají i velice dnamicky projíždět techničtější úseky.
Advenced téměř nepoužívám.
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design

Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#13 Jak na snížení S80II

Příspěvek od Nosound89 »

Ty origo sportovní pružiny sníží o kolik cm cca? A cenově se pohybují o dost výše než eibach?
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Thor123
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 765
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

#14 Jak na snížení S80II

Příspěvek od Thor123 »

Sníží podobně jako Eibach. Cena cca kolem 4000kc/ks plus dorazy pro sport chassis.
Mrkni na moji galerku, ať máš představu jak sníží.
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design

Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#15 Jak na snížení S80II

Příspěvek od Nosound89 »

Galerku mám zkouknutou několikrát :) ale cm se těžko odhadují :) okey, teď otázka do čeho případně jít. Eibach by mi asi nevadil, po přesednutí do Mustangu je to teď skok jako blázen.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“