Loupání od přední nápravy V70 P3

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 6
Registrován: 11 měsíců
Bydliště: Praha 13
Vůz: Volvo V70 III 2.0

#1 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od PavelsNikol »

Ahoj Volvisti, potřeboval bych prosím buď rozkres dílů uložení tlumičů a nebo poradit co s tím. Trochu rozepíši celý můj příběh, aby se bylo od čeho odpíchnout. Předem uppzorňuji, že rozumím elektrice, ale autům opravdu ne. A proto jsem se obrátil na známého v práci, který automechanik je. A teď k mému problému. Jednoho dne jsem zjistil, že mi něco šíleně kovově mlátí od pravého kola, když přejedu jakoukoliv nerovnost. Ten mechanik zjistil, že je dole prasklá čtvrt otáčka pružiny. Není prý problém vyměníme. Tak a začla výměna. Po výměně pružin předek auta dost zvedlý. Prý si to sedne a bude to OK. No nakonec jsem zjistil, že do auta namontovali přední pružiny na XC70 II a ještě na diesel. Já mám benzín. Omluvil se svedl to na prodejce a namontoval pružiny správné ( KYB RH3054 ), dále vyměnil i tyčky řízení, čepy, uložení ( 3x ). Nicméně auto při nerovnosti od nápravy loupalo. Zvuk bych přirovnal jako když se otevírají dveře od auta a loupne v nich ten pant, který otevře dveře na maximum ( do druhé polohy ). Vyměnil i tyč řízení - pořád stejné. Tak, že jsou vadné tlumiče. Tlumiče jsou SACHS. Jenže pořád žádná změna. Auto loupe při malých nerovnostech dál. Je jedno jestli jsou kola rovně a nebo v jakémkoliv rejdu. Když jsem mu to říkal, tak mi na to rekl, ze pod baterkou je nejaky kryt a ze to dela on a nebo šroubek? :unknown: . Já se ptám, zdali tam není něco jako nejaká vymezovací guma, nebo tak nějak. Rekapitulace vyměněných dílů: pružiny, tlumiče, uložení, čepy řízení a tyčky stabilizátoru, tyč řízení. Děkuji za jakoukoliv radu a nebo navedení, kam se dál ubírat.
Volvo V70 III, rv. 2009, 2.0 benzín

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13138
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od raolsa »

Co se dávalo za značku horního uložení? Ono tam toho moc není co by se mohlo porouchat. To co popisuješ zní jako vadná ložiska, která jsou součástí uložení.

Jsou uložení správně namontovaná? Musí být zarovnané značky.
Tlumič.jpg
Tlumič.jpg (12.47 KiB) Zobrazeno 545 x
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5148
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#3 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak si kup bohužel origo tlumiče a budeš mít pokoj. Pohledej můj problém zde na fóru s tlumiči na XC70 MY2010 a to samé řešil Tom0 na V70 MY2014.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 6
Registrován: 11 měsíců
Bydliště: Praha 13
Vůz: Volvo V70 III 2.0

#4 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od PavelsNikol »

raolsa píše: 16 srp 2023 20:35 Co se dávalo za značku horního uložení? Ono tam toho moc není co by se mohlo porouchat. To co popisuješ zní jako vadná ložiska, která jsou součástí uložení.

Jsou uložení správně namontovaná? Musí být zarovnané značky.

Tlumič.jpg
Děkuji ti za schema. No, říkal mi, že tam dával originál uložení. Ale jestli to dal správně a jestli jsou zarovnané značky, to nevím. Ale zeptám se ho. Děkuji

Přidáno za 51 sekund:
Jakub Svoboda píše: 16 srp 2023 21:09 Tak si kup bohužel origo tlumiče a budeš mít pokoj. Pohledej můj problém zde na fóru s tlumiči na XC70 MY2010 a to samé řešil Tom0 na V70 MY2014.
Ok, mrknu teda na to. Díky

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5148
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#5 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Uložení je kus gumy, tam se fakt nemá co posrat. Ložisko klepat těžko bude, když jej tlačí pružina.
Zde je vidět to zarovnání na značky.
Jen na foto je Bilstein než jsem dal pak origa.
Přílohy
20200703_091641.jpg
20200628_114045.jpg
20200628_163657.jpg
20200628_163358.jpg
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13138
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#6 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od raolsa »

Píše, že mu to loupe a to dělávají přidřená ložiska, kdy se pružina napruží na otoč a pak, při dosažení určité síly, to povolí.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1901
Registrován: 5 roků
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#7 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od Munga »

Já jsem měl mimo značku a nic jsem nepoznal- přišel jsem na to az nahodou při výměně pružin. Mé sachs neorigo po pár desítkách tis zatím ok.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5148
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#8 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od Jakub Svoboda »

raolsa píše: 17 srp 2023 09:37 Píše, že mu to loupe a to dělávají přidřená ložiska, kdy se pružina napruží na otoč a pak, při dosažení určité síly, to povolí.
Že by se kuličky přidřely v plastu, no to snad nee.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13138
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#9 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od raolsa »

Bohužel jo a je to nejčastější příčina praskání pružin. Pružiny totiž nejsou dělané na to, aby se pootáčely, mají pouze pružit nahoru dolů.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 49
Registrován: 14 roků
Bydliště: Praha

#10 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od scunk »

Musím souhlasit s Jakubem. Vlastně až jejich vlákna s Tomem mě nasměrovaly správným směrem. Po výměně tlumičů (Sachs) lupání. Bylo to až tak, že to šlo do řízení (na to už v autorizáku čekám od března). O vůli v řízení vím, ale tohle se k tomu přidalo. Po výměně za originály najednou klid.
_________________
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1901
Registrován: 5 roků
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#11 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od Munga »

Já to nechápu. U mne sachs vše ok, ale na xc60 tak možná tam se povedly víc.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5148
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#12 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ja taky ne, nez jsem to dal na svoji XC70, namontoval jsem je na 3 auta a taky vpoho. Proto ja osobne jine nez origa jiz nikomu nemontuji. Nestoji mi zato pak resit, ze to nekomu klepe apod.
Origa maji proste jiny(vetsi) prumer pistnice a jinou (lepší)charakteristiku tlumeni nez Aftermarket.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1046
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#13 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od Tom0 »

A při pomalé jízdě po panelce je z originálů slyšet jak jakoby odfukují, ze Sachsů nic takového slyšet nebylo. :wink:
Je to lákavé koupit tlumič za méně než polovinu, ale fakt to nestojí za to...

Mě teď už dost klepe 206cc hlavně za studena (jsou tam originály 250tkm a 22let) a úplně se bojím cokoli koupit aby to nebylo jak na V70.
A originál je cenová raketa v poměru k hodnotě auta.
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1901
Registrován: 5 roků
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#14 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od Munga »

Na xc60 byly rozměrově identické a auto má stejnou charakteristiku pružení tj udrncané je to stejně. 70tka je pohodlnější a má zřejmě lepší tlumiče origo než 60ka. Uvidíme co sachs vydrží.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 6
Registrován: 11 měsíců
Bydliště: Praha 13
Vůz: Volvo V70 III 2.0

#15 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od PavelsNikol »

Začíná to loupat víc. Tak jsem otevřel kapotu, rozhoupal jsem rukama levou stranu a bylo slyšet krásné ťukání / loupání ze shora, kde je uložení. Totéž jsem udělal i na pravé straně a tam je to dobré. Takže se přikláním k tomu, co píše Jakub Svoboda a Tom0, že ty nové tlumiče od Sachs asi nebudou to pravé ořechové. Ale proč je pravá strana ready a levá dělá bordel :unknown:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1046
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#16 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od Tom0 »

A oba jsme je úspěšně reklamovali s vrácením peněz. :wink:
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1901
Registrován: 5 roků
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#17 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od Munga »

PavelsNikol píše: 22 srp 2023 12:04 Začíná to loupat víc. Tak jsem otevřel kapotu, rozhoupal jsem rukama levou stranu a bylo slyšet krásné ťukání / loupání ze shora, kde je uložení. Totéž jsem udělal i na pravé straně a tam je to dobré. Takže se přikláním k tomu, co píše Jakub Svoboda a Tom0, že ty nové tlumiče od Sachs asi nebudou to pravé ořechové. Ale proč je pravá strana ready a levá dělá bordel :unknown:
Protože to ta druhá bude dělat za chvilku :D . Je pravda že dle jejich čísla ty mé sachs na xc60 měli jít i na xc70 což se mi nezdá dle jiného charakteru obou aut takže to je fakt špatně.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3001
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#18 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od Tod2 »

zkus pro jistotu zkontrolovat utažení té horní matice na uložení tlumiče, u mne se neustále jedna strana povolovala (i když samozřejmě já P2...)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5148
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#19 Loupání od přední nápravy V70 P3

Příspěvek od Jakub Svoboda »

To nepomuze, pac je to jina konstrukce nez u P2, takze i skoro plne povoleni by nemlatilo.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“