Dobíjení akumulátoru
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#26 Dobíjení akumulátoru
Odpoj baterii, dobij ji. Připoj kablik a udelej reset BMS.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#27 Dobíjení akumulátoru
Mraky lidi s odpojenym kablikem jezdi, vcetne me a hlasky nikde. Vetsinou je baterie opravdu malo dobita. Ve VDD mi to bezne ukazuje pouze 80% nabiti. A to i po 1000km ceste v kuse. V tu dobu kablik pripojen, jinak bych ty % nevidel.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 127
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Prostějov
- Vůz: XC60 II D5 2.0 173kw 2018
#28 Dobíjení akumulátoru
Taky jsem u XC 60 2018 odpojil kablíky(jsou dva v jednom konektoru) a vše fugovalo, ale naměřil jsem místo 14,4V jen 14-14,1V tak jsem to vrátil zpět.
Asi to mají už nějak chráněné.
Asi to mají už nějak chráněné.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#29 Dobíjení akumulátoru
Reset přes vidu - tedy nevím jak, ale bylo by to jednoduší nebo zkusit ten to mačkání mlhovek atd. jak tu bylo někde psáno?
Já s odpojeným BMS jezdím cca 2roky a jen jsem si to pochvaloval že baterka se krásně dobíjela (když bufíkuji tak jsem občas dobíjel) a čekal jsem pěknou životnost. Origo ko necelé 5let a tato také origo má teď 3 roky a to se o ni starám..
Já to teď nechám nabíjet a uvidím co to udělá hned po dobití.
Zítra zkusím reset a připojit BMS - to odpojení baterky před resetem je nutné?
Při jakém napětí to má zablokovat bufík a zobrazit hlášku o slabé baterce?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#30 Dobíjení akumulátoru
tak zase správně
Udělal jsem reset BMS tedy nejprve s připojenou baterkou a ráno bufík naskočil na dálkáč předpisově tak snad vyřešeno.
Baterka byla předtím nabitá, bufík nešel spustit dálkáčem a ani přímo za chodu motoru + zpráva, ale šlo to za chodu motoru časovačem a to bylo bez hlášky o ochraně baterie.
Auto si tedy myslelo že je bat. slabá i když měla 12,5v a reset BMS to vyřešil - co tedy nechápu je to jak je tohle možné když jsem měl černý kablík už dlouho odpojen a od té doby co byl odpojen vše ok a bylo i evidentní že baterie je lépe nabitá - nemusel jsem prakticky dobíjet a s kablíkem naopak (jezdím dost krátkých tras).
Já měl za to že když je BMS odpojeno tak jako by nebylo.
Raději bych jezdil s odpojeným kablíkem pač ta baterka byla evidentně v lepší kondici než s ním tak si říkám (až bufíkování opakovaně vyzkouším) že bych zase odpojil kablík s tím že je potřeba třeba jednou za rok zresetovat BMS což je prkotina. Mohlo by to takhle fungovat?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 756
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
#31 Dobíjení akumulátoru
Tady se tím poměrně obsáhle zabýval jeden Ukrajinec z Oděsy, doufám, že nebyl putinovec, protože píše rusky a ne ukrajinsky a nebudu s jeho příspěvky vypískán. Kdo neumí rusky, bude muset použít překladač. Věnoval tomu hodně času, má tam obrázky, grafy, screenshoty z Vidy a vypadá to, že ví co dělá. Má celkem tři díly, v prvních dvou popisuje co ubližuje akumulátorům a zkracuje jim život, v posledním díle mění konfiguraci dobíjení Vidou, aby nebylo třeba odpojovat žádné kablíky a akumulátor se i tak řádně nabíjel.
https://www.drive2.ru/l/484028659120734556/
https://www.drive2.ru/l/485948681300738384/
https://www.drive2.ru/l/486929170794807884/?ysclid=l8otrsddyj98698549
Jeho postupy jsem v praxi zatím nezkoušel.
https://www.drive2.ru/l/484028659120734556/
https://www.drive2.ru/l/485948681300738384/
https://www.drive2.ru/l/486929170794807884/?ysclid=l8otrsddyj98698549
Jeho postupy jsem v praxi zatím nezkoušel.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#32 Dobíjení akumulátoru
Jo pěkný - teda to zakrytí čidla to koukám.
Další potvrzení toho že BSM je dobré mít odpojeno a nebo jezdit s květináčem na palubce
Další potvrzení toho že BSM je dobré mít odpojeno a nebo jezdit s květináčem na palubce
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#33 Dobíjení akumulátoru
Já ti nevím, ale píše, že kablík odpojil. No a najednou nabíjení na 100%
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#34 Dobíjení akumulátoru
Také jsem různě zaznamenal že při dobíjení baterky by se měl mínus pol dát na kostru vozu a ne přímo na aku aby BMS věděl že baterka byla dobita. Jestli BMS ji nabije max na 80% tak proč by měl vědět že je na 100%..každopádně vše hovoří pro to mít odpojeno.
Dnes jsem jezdil s připojeným BMS tak schválně za jak dlouho ji dobiji do plna.
Bez BMS cca hoďku s 0,9A nabíječkou
Dnes jsem jezdil s připojeným BMS tak schválně za jak dlouho ji dobiji do plna.
Bez BMS cca hoďku s 0,9A nabíječkou
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 756
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
#35 Dobíjení akumulátoru
A máš pravdu, omlouvám se, nedočetl jsem to do konce. De facto potvrdil to, co tady všichni už léta říkají... Zítra půjdu odpojit kablík...Jakub Svoboda píše: ↑30 zář 2022 21:33 Já ti nevím, ale píše, že kablík odpojil. No a najednou nabíjení na 100%
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 756
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
#36 Dobíjení akumulátoru
Tak jsem šel dnes odpojit ten kablík a vzal jsem si k tomu multimetr. Auto jezdí téměř výhradně krátké trasy po městě, stojí v garáži - bufík nepoužíváme. Baterka dva roky stará Exide 100 Ah, BMS zapojené, po výměně baterky byl proveden reset Vidou, během těch dvou let baterka s ohledem na styl provozu dobíjena preventivně cca každého půl roku, žádná hláška se nikdy neukázala.
Teď měla podle multimetru 12,48V, což není žádná velká sláva, BMS jsem odpojil a jestli na to nezapomenu, příští víkend změřím znovu.
Teď měla podle multimetru 12,48V, což není žádná velká sláva, BMS jsem odpojil a jestli na to nezapomenu, příští víkend změřím znovu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#37 Dobíjení akumulátoru
Já mám podobný provoz , stojí venku a bufíkuji, dobíjím preventivně. Origo 3letá baterka to je 90Ah jestli nekecám a z toho 2roky odpojen kablík a mám 12,5V. Také jsem čekal lepší když mám odpojeno. Uvidíme jestli přežije tu původní - to bude za rok.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 756
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
#38 Dobíjení akumulátoru
Potom by ale nemělo význam kablík odpojovat... Anebo bude chyba jinde.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#39 Dobíjení akumulátoru
Zase ta origo je trošku slabší, je o rok starší a bufíkuji. Teď po resetu BMS se chová standartně tak třeba vydrží. Jestli ne tak by to odpojení smysl nedávalo, ale také je možné že při mém stylu provozu by už byla v kopru - ta první jezdila dálky a nebufíkovala. Letošní zimu to poznám.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 756
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
#40 Dobíjení akumulátoru
Máš a používáš denní svícení? Myslím jako bílé LEDky vepředu a jinak nic?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#41 Dobíjení akumulátoru
Ano denní , je automatické (led puze). Dneska jsem měřil prvně po resetu BMS a 12,7V ráno. To by bylo odpovídající stáří a užívání. Kablík jsem opět odpojil tak doufám že to nezačne zase házet hlášky a půjde bufík.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 756
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
#42 Dobíjení akumulátoru
12,7 je super. Já počkám na víkend a taky změřím jak se projeví vytažený kablík.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#43 Dobíjení akumulátoru
Jenže já neměřil víc když jsem kablík vrátil
To bude nejspíš jen náhoda, ale po resetu BMS si to auták nějak v mozečku zase srovnal i když netuším jak to udělal
To bude nejspíš jen náhoda, ale po resetu BMS si to auták nějak v mozečku zase srovnal i když netuším jak to udělal
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#44 Dobíjení akumulátoru
Hele vy měřiči... a hlídáte si, aby bylo auto zamčený, zhasnutý a ustálený, když tak měříte to napětí na setinky? Sebemenší odběr tý baterce hrozně sníží napětí a pak jí trvá poměrně dlouho bez odběru, než zase vyleze na tech svejch cca 12,7. Ta data o napětí volný baterky co se dají dohledat po internetech jsou pro baterky odstáté, ale většina lidí hysterčí, když auto odemknou, otevřou a naměří 12,3V (serva, stropní světlo...).
Tak ať Vám to šlape!
Tak ať Vám to šlape!
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 524
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
#45 Dobíjení akumulátoru
Ještě jedna technická poznámka pro "setinkáře".
Přesnost měření i poměrně kvalitních multimetrů (cenově řádově jednotky tisíc Kč) bývá většinou +/- 0,5% plus mínus nějaká ta čísilka na posledním měřeném místě.
Ta přesnost platí z celého rozsahu.
Takže např. při měření autobaterie na rozsahu 20V je chyba měření až +/- 0,1V plus poslední cifra, většinou pak 0,11V
A pozor! +/- tedy znamená, že napětí které je např. 12,40V "naměříme" od 12,29V do 12,51V
S multimetrem ze supermarketu za dvě stovky to mohou být klidně i +/- 2%, což je +/- 0,4V
Přesnost měření i poměrně kvalitních multimetrů (cenově řádově jednotky tisíc Kč) bývá většinou +/- 0,5% plus mínus nějaká ta čísilka na posledním měřeném místě.
Ta přesnost platí z celého rozsahu.
Takže např. při měření autobaterie na rozsahu 20V je chyba měření až +/- 0,1V plus poslední cifra, většinou pak 0,11V
A pozor! +/- tedy znamená, že napětí které je např. 12,40V "naměříme" od 12,29V do 12,51V
S multimetrem ze supermarketu za dvě stovky to mohou být klidně i +/- 2%, což je +/- 0,4V
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#46 Dobíjení akumulátoru
To uz jsem tu chlapcum psal nekde o par radku vyse. Hlavne co se tyce mereni SS proudů.
Ja si na to bral merak z prace za cca 35kKč.
Ja si na to bral merak z prace za cca 35kKč.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#47 Dobíjení akumulátoru
Já měřím vždy po stejné trase a odstáté přes noc, mám sice starý ale profi multimetr a naměřím shodně s multákem za 120kun z Hr. Měření průměruji a tak bych řekl že mi to vcelku sedí. V létě 12,7 stabilně , nedávno co mi to nespouštělo bufík házelo hlášku o ochraně baterky 12,4 stabilně a po resetu BMS zase 12,7 ale to nemám ještě opakováním potvrzené tak to třeba není pravda. Pokud by byla tak by se resetem zlepšilo dobíjení baterky leda..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#48 Dobíjení akumulátoru
Tak k ránu odjíždím do HR a zase vyskakuje hláška o slabé aku. No doufám že neodchází.
Každopádně udělám reset BSM ale ted si nemohu vzpomenout jak jsem ho dělal když mám BSM odpojen.
Kablík zapojit - klíček do polohy 1 a pak odpojit - zapojit a nechat pres noc nebo kablík zapojit - nastartovat případně projet a pak klasika?
Každopádně udělám reset BSM ale ted si nemohu vzpomenout jak jsem ho dělal když mám BSM odpojen.
Kablík zapojit - klíček do polohy 1 a pak odpojit - zapojit a nechat pres noc nebo kablík zapojit - nastartovat případně projet a pak klasika?
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 362 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Sarkasmic
-
- 10 Odpovědi
- 7254 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Krystof P.
-
- 32 Odpovědi
- 3017 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od hajnej
-
- 9 Odpovědi
- 1002 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od bizon17
-
- 3 Odpovědi
- 584 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TomasVF