Dobíjení akumulátoru

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#26 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Odpoj baterii, dobij ji. Připoj kablik a udelej reset BMS.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#27 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

ren píše: 28 zář 2022 12:53 Než se ozve někdo fundovanější anebo než to někdo připne na Vidu, zkusil bych tam ten kablík vrátit, projet se s tím a vyzkoušet bufík. Nevím, jak je to u Volva, ale u některých aut když odpojíš batery management tak vyřadíš některé funkce.
Mraky lidi s odpojenym kablikem jezdi, vcetne me a hlasky nikde. Vetsinou je baterie opravdu malo dobita. Ve VDD mi to bezne ukazuje pouze 80% nabiti. A to i po 1000km ceste v kuse. V tu dobu kablik pripojen, jinak bych ty % nevidel.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

ls1
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 127
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Prostějov
Vůz: XC60 II D5 2.0 173kw 2018

#28 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od ls1 »

Taky jsem u XC 60 2018 odpojil kablíky(jsou dva v jednom konektoru) a vše fugovalo, ale naměřil jsem místo 14,4V jen 14-14,1V tak jsem to vrátil zpět.
Asi to mají už nějak chráněné.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#29 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Munga »

Jakub Svoboda píše: 28 zář 2022 12:58 Odpoj baterii, dobij ji. Připoj kablik a udelej reset BMS.
Reset přes vidu - tedy nevím jak, ale bylo by to jednoduší nebo zkusit ten to mačkání mlhovek atd. jak tu bylo někde psáno?
Já s odpojeným BMS jezdím cca 2roky a jen jsem si to pochvaloval že baterka se krásně dobíjela (když bufíkuji tak jsem občas dobíjel) a čekal jsem pěknou životnost. Origo ko necelé 5let a tato také origo má teď 3 roky a to se o ni starám..
Já to teď nechám nabíjet a uvidím co to udělá hned po dobití.
Zítra zkusím reset a připojit BMS - to odpojení baterky před resetem je nutné?
Při jakém napětí to má zablokovat bufík a zobrazit hlášku o slabé baterce?

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#30 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Munga »

Jakub Svoboda píše: 28 zář 2022 12:58 Odpoj baterii, dobij ji. Připoj kablik a udelej reset BMS.
:good: tak zase správně :)
Udělal jsem reset BMS tedy nejprve s připojenou baterkou a ráno bufík naskočil na dálkáč předpisově tak snad vyřešeno.

Baterka byla předtím nabitá, bufík nešel spustit dálkáčem a ani přímo za chodu motoru + zpráva, ale šlo to za chodu motoru časovačem a to bylo bez hlášky o ochraně baterie.

Auto si tedy myslelo že je bat. slabá i když měla 12,5v a reset BMS to vyřešil - co tedy nechápu je to jak je tohle možné když jsem měl černý kablík už dlouho odpojen a od té doby co byl odpojen vše ok a bylo i evidentní že baterie je lépe nabitá - nemusel jsem prakticky dobíjet a s kablíkem naopak (jezdím dost krátkých tras).

Já měl za to že když je BMS odpojeno tak jako by nebylo.
Raději bych jezdil s odpojeným kablíkem pač ta baterka byla evidentně v lepší kondici než s ním tak si říkám (až bufíkování opakovaně vyzkouším) že bych zase odpojil kablík s tím že je potřeba třeba jednou za rok zresetovat BMS což je prkotina. Mohlo by to takhle fungovat?

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#31 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od ren »

Tady se tím poměrně obsáhle zabýval jeden Ukrajinec z Oděsy, doufám, že nebyl putinovec, protože píše rusky a ne ukrajinsky a nebudu s jeho příspěvky vypískán. Kdo neumí rusky, bude muset použít překladač. Věnoval tomu hodně času, má tam obrázky, grafy, screenshoty z Vidy a vypadá to, že ví co dělá. Má celkem tři díly, v prvních dvou popisuje co ubližuje akumulátorům a zkracuje jim život, v posledním díle mění konfiguraci dobíjení Vidou, aby nebylo třeba odpojovat žádné kablíky a akumulátor se i tak řádně nabíjel.

https://www.drive2.ru/l/484028659120734556/
https://www.drive2.ru/l/485948681300738384/
https://www.drive2.ru/l/486929170794807884/?ysclid=l8otrsddyj98698549

Jeho postupy jsem v praxi zatím nezkoušel.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#32 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Munga »

Jo pěkný - teda to zakrytí čidla to koukám.
Další potvrzení toho že BSM je dobré mít odpojeno a nebo jezdit s květináčem na palubce :D

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#33 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Já ti nevím, ale píše, že kablík odpojil. No a najednou nabíjení na 100%
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#34 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Munga »

Také jsem různě zaznamenal že při dobíjení baterky by se měl mínus pol dát na kostru vozu a ne přímo na aku aby BMS věděl že baterka byla dobita. Jestli BMS ji nabije max na 80% tak proč by měl vědět že je na 100%..každopádně vše hovoří pro to mít odpojeno.
Dnes jsem jezdil s připojeným BMS tak schválně za jak dlouho ji dobiji do plna.
Bez BMS cca hoďku s 0,9A nabíječkou

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#35 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od ren »

Jakub Svoboda píše: 30 zář 2022 21:33 Já ti nevím, ale píše, že kablík odpojil. No a najednou nabíjení na 100%
A máš pravdu, omlouvám se, nedočetl jsem to do konce. De facto potvrdil to, co tady všichni už léta říkají... Zítra půjdu odpojit kablík...

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#36 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od ren »

Tak jsem šel dnes odpojit ten kablík a vzal jsem si k tomu multimetr. Auto jezdí téměř výhradně krátké trasy po městě, stojí v garáži - bufík nepoužíváme. Baterka dva roky stará Exide 100 Ah, BMS zapojené, po výměně baterky byl proveden reset Vidou, během těch dvou let baterka s ohledem na styl provozu dobíjena preventivně cca každého půl roku, žádná hláška se nikdy neukázala.
Teď měla podle multimetru 12,48V, což není žádná velká sláva, BMS jsem odpojil a jestli na to nezapomenu, příští víkend změřím znovu.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#37 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Munga »

Já mám podobný provoz , stojí venku a bufíkuji, dobíjím preventivně. Origo 3letá baterka to je 90Ah jestli nekecám a z toho 2roky odpojen kablík a mám 12,5V. Také jsem čekal lepší když mám odpojeno. Uvidíme jestli přežije tu původní - to bude za rok.

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#38 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od ren »

Potom by ale nemělo význam kablík odpojovat... Anebo bude chyba jinde.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#39 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Munga »

Zase ta origo je trošku slabší, je o rok starší a bufíkuji. Teď po resetu BMS se chová standartně tak třeba vydrží. Jestli ne tak by to odpojení smysl nedávalo, ale také je možné že při mém stylu provozu by už byla v kopru - ta první jezdila dálky a nebufíkovala. Letošní zimu to poznám.

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#40 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od ren »

Máš a používáš denní svícení? Myslím jako bílé LEDky vepředu a jinak nic?

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#41 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Munga »

Ano denní , je automatické (led puze). Dneska jsem měřil prvně po resetu BMS a 12,7V ráno. To by bylo odpovídající stáří a užívání. Kablík jsem opět odpojil tak doufám že to nezačne zase házet hlášky a půjde bufík.

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#42 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od ren »

12,7 je super. Já počkám na víkend a taky změřím jak se projeví vytažený kablík.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#43 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Munga »

Jenže já neměřil víc když jsem kablík vrátil :D
To bude nejspíš jen náhoda, ale po resetu BMS si to auták nějak v mozečku zase srovnal i když netuším jak to udělal :)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#44 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Urvanej »

Hele vy měřiči... a hlídáte si, aby bylo auto zamčený, zhasnutý a ustálený, když tak měříte to napětí na setinky? Sebemenší odběr tý baterce hrozně sníží napětí a pak jí trvá poměrně dlouho bez odběru, než zase vyleze na tech svejch cca 12,7. Ta data o napětí volný baterky co se dají dohledat po internetech jsou pro baterky odstáté, ale většina lidí hysterčí, když auto odemknou, otevřou a naměří 12,3V (serva, stropní světlo...).
Tak ať Vám to šlape!
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#45 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jarda.JM »

Ještě jedna technická poznámka pro "setinkáře".
Přesnost měření i poměrně kvalitních multimetrů (cenově řádově jednotky tisíc Kč) bývá většinou +/- 0,5% plus mínus nějaká ta čísilka na posledním měřeném místě.
Ta přesnost platí z celého rozsahu.
Takže např. při měření autobaterie na rozsahu 20V je chyba měření až +/- 0,1V plus poslední cifra, většinou pak 0,11V :oops:
A pozor! +/- tedy znamená, že napětí které je např. 12,40V "naměříme" od 12,29V do 12,51V

S multimetrem ze supermarketu za dvě stovky to mohou být klidně i +/- 2%, což je +/- 0,4V :twisted: :cry:
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#46 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

To uz jsem tu chlapcum psal nekde o par radku vyse. Hlavne co se tyce mereni SS proudů.
Ja si na to bral merak z prace za cca 35kKč.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#47 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Munga »

Já měřím vždy po stejné trase a odstáté přes noc, mám sice starý ale profi multimetr a naměřím shodně s multákem za 120kun z Hr. Měření průměruji a tak bych řekl že mi to vcelku sedí. V létě 12,7 stabilně , nedávno co mi to nespouštělo bufík házelo hlášku o ochraně baterky 12,4 stabilně a po resetu BMS zase 12,7 ale to nemám ještě opakováním potvrzené tak to třeba není pravda. Pokud by byla tak by se resetem zlepšilo dobíjení baterky leda..

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#48 Dobíjení akumulátoru

Příspěvek od Munga »

Tak k ránu odjíždím do HR a zase vyskakuje hláška o slabé aku. No doufám že neodchází.
Každopádně udělám reset BSM ale ted si nemohu vzpomenout jak jsem ho dělal když mám BSM odpojen.
Kablík zapojit - klíček do polohy 1 a pak odpojit - zapojit a nechat pres noc nebo kablík zapojit - nastartovat případně projet a pak klasika?
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“