V40, r. 2003-runaway diesel?
- Autor
- Zpráva
#1 V40, r. 2003-runaway diesel?
Zdravím,
prosím o info : v40, r.2003, motor D4192 T3, 85 kW. Při jízdě do kopce ztráta výkonu, pak po rovince kouř z výfuku a pod kapotou, ale opravdu hustej, i po vypnutí zapalování vysoké otáčky a pořád kouř ( bílý ). Pak ticho. Dle kluků co mně dotáhli odešlo turbo. Měrka oleje suchá, kapalina pryč. Co s tím? Výměna dílů, nebo na odpis ?
Rady nejsou jednotné. Michal.
prosím o info : v40, r.2003, motor D4192 T3, 85 kW. Při jízdě do kopce ztráta výkonu, pak po rovince kouř z výfuku a pod kapotou, ale opravdu hustej, i po vypnutí zapalování vysoké otáčky a pořád kouř ( bílý ). Pak ticho. Dle kluků co mně dotáhli odešlo turbo. Měrka oleje suchá, kapalina pryč. Co s tím? Výměna dílů, nebo na odpis ?
Rady nejsou jednotné. Michal.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2927
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#2 V40, r. 2003-kontrolka dobíjení.
Turbo ti vysálo olej, který nahradilo palivo (proto ty vysoké otáčky i po vypnutí klíčku). Možná to motor přežil, ale taky se mohl přetočit a potkat nebo zadřít. Před nákupem dílů to chce motor pořádně zkontrolovat nebo rovnou poptat druhý motor v AV dílech.
#3 V40, r. 2003-kontrolka dobíjení.
Díky za rychlé info; jak náročné je " pořádně zkontrolovat motor "?
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1225
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#4 V40, r. 2003-kontrolka dobíjení.
Začal bych kontrolou toho oleje.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2927
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#5 V40, r. 2003-kontrolka dobíjení.
Můj amatersky postup by byl takovýto:
Protocit motor za řemenice
Kouknout do turba jestli má všechny lopatky, zároveň zkontrolovat jestli přítomen olej v sání (potvrdis si jestli je příčina to co jsem psal). Zkusíš vůli na rotoru turba.
Pokud je turbo ko, ale ne jsou vylamane lopatky. Nalil bych motorovy olej, odpojil bych přívod tlakového oleje do turba a zaslepil ho. Pak bych zkusil nastartovat k ověření jestli motor klepe.
Pak by se vidělo co dál.
Protocit motor za řemenice
Kouknout do turba jestli má všechny lopatky, zároveň zkontrolovat jestli přítomen olej v sání (potvrdis si jestli je příčina to co jsem psal). Zkusíš vůli na rotoru turba.
Pokud je turbo ko, ale ne jsou vylamane lopatky. Nalil bych motorovy olej, odpojil bych přívod tlakového oleje do turba a zaslepil ho. Pak bych zkusil nastartovat k ověření jestli motor klepe.
Pak by se vidělo co dál.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13139
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#6 V40, r. 2003-kontrolka dobíjení.
Podle mě to bude zadřený.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
#7 V40, r. 2003-kontrolka dobíjení.
Díky všem, budu zkoušet...
#8 V40, r. 2003-runaway diesel?
Ještě k tomu mému masakru v40, turbo. V okolí Děčína jsem nenašel nikoho, kdo by zkontroloval rozsah škod. Pokud ano, pak odhad práce plus díly 35 - 40 000 Kč, což u tohoto stařečka je nesmysl. Já sám, bydlím v paneláku, se na takovou kontrolu( na ulici) necítím povolán. Tak jsem se rozhodl k eko. likvidaci. Jeden známý mi nabídl někoho, kdo to umí, ikdyž si vymontuji některé díly ( nové pneumatiky, altík, světla...)
Než jsme to dotáhli, zkusil jsem bezděky otočit klíčkem zapalování. Jaké bylo moje překvapení, motor bez problému naskočil. Ihned jsem to vypnul, a po odtahu, asi za 20 min. jsem to zkusil opět-naskočil. Po pár vteřinách jsem vypnul. Je možné, že by motor přežil? Je ta kontrola možná "ambulantně, "abych to nemusel nikam tahat?
Podotýkám, že sem nedolil olej ani vodu.
Než jsme to dotáhli, zkusil jsem bezděky otočit klíčkem zapalování. Jaké bylo moje překvapení, motor bez problému naskočil. Ihned jsem to vypnul, a po odtahu, asi za 20 min. jsem to zkusil opět-naskočil. Po pár vteřinách jsem vypnul. Je možné, že by motor přežil? Je ta kontrola možná "ambulantně, "abych to nemusel nikam tahat?
Podotýkám, že sem nedolil olej ani vodu.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1225
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#9 V40, r. 2003-runaway diesel?
Super. Podíval ses předtím jak vypadá ten olej?
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
#10 V40, r. 2003-runaway diesel?
Žádný olej měrka nevykázala, prostě olej se spotřeboval místo paliva. Ale zajímalo mě, zda to přežil motor. Tím, že to jde natočit, a má to tichý chod, myslím, že to přežil- nakonec mi to potvrdil i jeden mechanik. Nicméně výměna turba, náplní, filtrů
a jestli se ještě něco neprojeví na hlavě, protože není ani chladicí kapalina a podobné auto je k mání za 15-30 000, rozhodlo to o eko likvidaci. Nemám na to čas a energii.
a jestli se ještě něco neprojeví na hlavě, protože není ani chladicí kapalina a podobné auto je k mání za 15-30 000, rozhodlo to o eko likvidaci. Nemám na to čas a energii.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1225
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#11 V40, r. 2003-runaway diesel?
Tak to chce odvahu nastartovat, když je měrka suchá. Ale pokud bylo o likvidaci rozhodnuté už předtím, tak proč ne
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
#12 V40, r. 2003-runaway diesel?
Tak poslední loučení s v40, vůz odvezen na plaťáƙu na eko, zbyla spousta nd ( světla
, plasty, řj, kož. sedačky, kola s pneumatiky, disky volvo...a mnoho dalších dílů...vše v40, td, r. 2003. Všem děkuji za rady...Michal
, plasty, řj, kož. sedačky, kola s pneumatiky, disky volvo...a mnoho dalších dílů...vše v40, td, r. 2003. Všem děkuji za rady...Michal
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek