V50 2.0d - trhanie pri miernom zaťažení

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: Dolný Kubín
Vůz: V50 D4204T 2.0d 100kw

#1 V50 2.0d - trhanie pri miernom zaťažení

Příspěvek od blackharry »

Ahojte, som vlastník tohto auta už 2 roky. Medzitým som na ňom najazdil cca 50tis. km, dá sa povedať bez závad. Ale poslednú dobu začína čoraz viac mierne šklbať pri miernom zaťažení zhruba do 2500tis. otáčok. Nad nimy to prestane robiť. Robí to aj na tempomate.Není to závislé na teplote motora. Robí to aj hneď po štarte ale aj po prejdení 20km. Proste toto na to nemá vplyv. Vonkajšia teplota má na to trocha vplyv. V zime to robí viacej. DPF je menené pred zhruba 55tis. km ešte bývalým majiteľom. Takže netuším, čo tam dali. Ale auto pri ňom jazdilo do volvo servisu. Takže predpokladám, že tam nedali nejaký črep. Diag nehlási žiadnu chybu, čo sa týka motora. Čo som pozeral live dáta počas jazdy, tak EGR ventil sa zatvorí maximálne na 1,97%. Čo som pozeral zbežne na nete, tak do 2% je to v pohode, ale aj tak si to veľmi nepáči. Ale čo som si všimol, hodnota EGR position sensor sa vôbec nemení. Stále ukazuje 0,0V, prípadne 0,1V. Inú hodnotu som tam nikdy nevidel. Ani počas jazdy.

Neviete prosím Vás, na čo sa zamerať? Kľudne aj niečo konkrétne alebo by pomohlo, že na čo sa mám zamerať na live dátach cez diagnostiku. Rád by som vedel, že čo mám sledovať počas jazdy, čo je pre mňa dôležité. Nemám potom problém poskytnúť fotky grafov.

Vďaka zatiaľ za rady. :)

Dzambor
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 538
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Trenčín
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual

#2 V50 2.0d - trhanie pri miernom zaťažení

Příspěvek od Dzambor »

Skúsil by som na live dat tlak paliva, mnozstvo vzduchu, ci chodi podtlak na turbe, a tak podobne. Moze byt problem v palivovom filtri, alebo niekde s tlakom. EGR by som preventivne vybral a vycistil.
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#3 V50 2.0d - trhanie pri miernom zaťažení

Příspěvek od jirka87 »

Osobne bych si z tohoto popisu spis vsadil na vstrikovace. Mam na sluzebaku (taky common rail) to same. Cim chladnejsi pocasi (hustejsi nafta) tim horsi. Chova se to jak stare benzinove auto s karburatorem,kdyz mu clovek nedal cas se zahrat na sytic. Trhani,skubani...pri uplne plnem plynu se to neprojevuje

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 V50 2.0d - trhanie pri miernom zaťažení

Příspěvek od Urvanej »

A já bych vsadil na regulaci turba :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: Dolný Kubín
Vůz: V50 D4204T 2.0d 100kw

#5 V50 2.0d - trhanie pri miernom zaťažení

Příspěvek od blackharry »

Dobre, takže som na začiatku, kde som aj bol :D . Lebo moje podozrenia presne padali na veci, čo ste jednotlivo vymenovali. Ono, najväčšiu pravdepodobnosť dávam vstrekom. Lebo studený motor je niekedy umenie naštartovať a žhaviče mám nové a aj nechávam niekoľkokrát žhaviť. Hlavne, keď boli mrazy veľké. Ale aj tie zlé štarty sú nepravidelné. Bolo aj -20°C a auto chytilo okamžite a inokedy bolo -5°C a vymlátil som baterku.
Takže asi dám vstreky skontrolovať. Otázka bude, či sa mi ich podarí odšróbovať :( . A tá regulácia turba, to je niečo, čo sa dá vymeniť/opraviť samostatne alebo to znamená repas/nové turbo?
Ešte podotknem, že tankujem výhradne prémiovú naftu.
Vďaka

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#6 V50 2.0d - trhanie pri miernom zaťažení

Příspěvek od jirka87 »

Nejjednodussi by bylo:

- diagnostika za studena a ziva data-korekce vstriku
- totez udelat pak za tepla
- prepadovy test
- prepadovy test vstriku s odpojenyma konektorama,jak mi nedavno poradil Raolsa

A vis hned na cem jsi. Cena 0Kč pokud mas diagnostiku,maximalne tak mozna 150kc,pokud budes muset kupovat hadicky. Dobre...kdyz budes muset kupovat i 4detske presnidavky,abys mel lahvicky,tak je to plus dalsich asi 60kc :)

Ja bohuzel vsazim na ty vstrikovace,protoze s timhle jezdim uz dva roky a firma to odmita opravit. V lete se mi to neprojevuje tolik. Pri techto teplotach jo a velmi citelne. Doufam,ze se mi brzo propali pist a bude vyreseno konecne

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: Dolný Kubín
Vůz: V50 D4204T 2.0d 100kw

#7 V50 2.0d - trhanie pri miernom zaťažení

Příspěvek od blackharry »

Dobre, naštudoval som si, že čo je vlastne ten prepadový test. Už tomu relatívne rozumiem. Len 2 malé technické otázočky :D . Ako dlho mám nechať bežať motor pri tom teste. Čo ja viem, nech do prepadu vytečie cca 2dcl nafty? A ďalšia, že ako mám chápať to, že to mám taktiež spraviť aj s odpojenými konektormi? :unknown: To akože všetky vstreky naraz odpojiť? Veď ale tak nebude motor fungovať, nie? Prepáčte, že sa pýtam, možno pre niekoho banálne otázky, ale doteraz som nemal ešte česť nič opravovať na nafťáku, maximálne benzín aj to iba atmosféru :D
Diagnostiku samozrejme mám svoju, s tým problém nebude. Len keby sa chcelo trochu počasie polepšiť. Hneď o to by bola väčšia motivácia sa do toho pustiť

Vďaka
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“