Vážení,
poslední cca rok jsem na jednom svém dvoukilu pozoroval nižší dobíjecí napětí. Kdybych neměl na palubce dobastlenej voltmetr, tak bych si ničeho nevšiml..., před rokem to ukazovalo 13,9V, v létě 13,6V a předevčírem 12,9V. Napětí celou tu dobu různě kolísalo, ale nikdy ne tak, aby mě to nějak vyburcovalo, navíc kovářova kobyla..., znáte to
Ovšem těch výše zmíněných 12,9V už bylo na pováženou, tak jsem vzal voltmetr a začal měřit - se zapnutými světly bylo napětí na baterce 13,1V - hmmm, mezi plusem altíku a baterkou taky 13,1V - hmmmm, mezi plusem altíku a motorem taky 13,1V - hmmmmmm, mezi plusem altíku a obalem altíku 14,0V - HA! Mezi skříní alternátoru a motorem 0,9V - a mám tě!
Zde si dovolím vysvětlit, že redbloky mají altík upevněn na motor přes malé silentbloky (na rozdíl od např. benzinových pětiválců, kde je altík "natvrdo") a galvanické propojení kostry altíku a motoru (tedy i vozu) zajišťuje nicotný kablík - v mém případě pěkně zoxidovaný. Po jeho výměně je napětí na baterce čítankové (kabel 6,0qmm, délka cca 20cm, očka 6mm a 8mm - platí pro benzinové dvoustovky).
Vedlejším efektem opravy bylo znatelné zvýšení svítivosti světel
Tato závada je zákeřná z několika důvodů:
- kontrolka dobíjení po nastartování poslušně zhasne
- čím menší je spotřeba proudu, tím vyšší je na baterce napětí
- zoxidovaný kablík mění svůj odpor v závislosti na teplotě, vlhkosti
- závada se projeví pomaloučku, polehoučku
Bez voltmetru na palubce bych jezdil v klidu ještě dlouho, nejméně do zničení baterky (sulfatace). Běžný motorista by takovou baterku reklamoval, třeba by dostal novou, tu by za krátký čas zase odrovnal... Pak by takový dekompenzovaný motorista mohl nabýt dojmu, že je problém ve značce baterií, které dosud kupoval, vykřikoval by ukvapený závěry...
A proto - voltmetr do každé krabice, ke každému redbloku!
Dobíjení, kostření - svolávačka
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1763
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
Dobíjení, kostření - svolávačka
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 1145
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5
Dobíjení, kostření - svolávačka
Stando dokázal bys potvrdit či vyvrátit zda podobný káblík bude i na Classic Mini SPI '95?
https://minispares.com/catalogues/classic/Classic~Mechanical~Parts~Manual~1985-2000/Electrical~and~Instruments/Alternators~and~Starter.aspx?2~20~191
Po nastartování mi svítí kontrolka dobíjení, která ale zmizí po prvním prošlápnutí plynu. Mám takový pocit že na baterce bylo něco přes 13V, už si nepamatuju kolik přesně...
Bloumal jsem čím by to mohlo být, a tohle je zajímavá myšlenka...
https://minispares.com/catalogues/classic/Classic~Mechanical~Parts~Manual~1985-2000/Electrical~and~Instruments/Alternators~and~Starter.aspx?2~20~191
Po nastartování mi svítí kontrolka dobíjení, která ale zmizí po prvním prošlápnutí plynu. Mám takový pocit že na baterce bylo něco přes 13V, už si nepamatuju kolik přesně...
Bloumal jsem čím by to mohlo být, a tohle je zajímavá myšlenka...
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
-
Offline
- Příspěvky: 1145
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5
Dobíjení, kostření - svolávačka
P.S. Sorry za blbej dotaz, ale v elektrice se vůbec nevyznám
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
-
Offline
- Příspěvky: 1763
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
Dobíjení, kostření - svolávačka
Dobíjení, které se "chytne" až po přidání plynu je vlastností některých altíků. Pokud není toto chování novinkou, byl bych v klidu. Zajímavější je změřit napětí při běhu motoru - 13,8V je minimum. To Tvoje "něco přes 13V" neříká zhola nic...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 7819
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
Dobíjení, kostření - svolávačka
No jo, kostry jsou obecně prevíti, obzvlášť u starších aut. Díky za další nasměrování kam se při údržbě Dvojky zaměřit.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12327
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Dobíjení, kostření - svolávačka
Já měřím ještě napětí mezi + altiku a + baterky. A totéž u mínusu. Je to kolikrát numero, že by jeden blil.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2144
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Dobíjení, kostření - svolávačka
U jiného auta jsem se s tím setkal a tam to byl vadný regulátor.
-
Offline
- Příspěvky: 1145
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5
Dobíjení, kostření - svolávačka
Změřim
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 7819
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
Dobíjení, kostření - svolávačka
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 7819
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
Dobíjení, kostření - svolávačka
Dnešní slunečné počasí mě přemluvilo jet do práce Dvojkou, tak jsem aspoň zkontroloval aktuální stav. Ručičkový voltmetr se sice v palubní desce pěkně vyjímá, ale tento digitální je přece jenom o něco přesnější.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Příspěvky: 2627
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
Dobíjení, kostření - svolávačka
A pokial nechcete prist o funkciu pocitania km, tak kontrolujte aj zemniaci pasik medzi motorom a karoseriou - ide z veka ventilov na motorovu prepazku.
Premenlivy odpor spolahlivo znici obvod v rychlomeri uz pri puhom otoceni klucikom zapalovania do polohy II.
Premenlivy odpor spolahlivo znici obvod v rychlomeri uz pri puhom otoceni klucikom zapalovania do polohy II.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 7819
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
Dobíjení, kostření - svolávačka
Je to tak, stalo se mi to 2x!
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé