850 mechanický zámok
- Autor
- Zpráva
#1 850 mechanický zámok
Vie mi prosím niekto poradiť či sa u 850 dajú rozobrať zámky a zrepasovať stavítka ? Vypadol mi zámok v zapaľovaní, musím tam mať kľúč nonstop aby ním šlo otočiť, v podstate mám funkčný už iba zámok na zadných dverách, tak by som chcel urobil komplet repas. Ešte že mi funguje dialkové.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
#2 850 mechanický zámok
Dnes som sa dostal k demontáži a fotkám. Sú tam štyri trubičky "segerky" alebo jak sa ten bazmek volá, z toho iba jedna sa dá vysunúť, ostatné sú zasunuté do stratena. Bez vytiahnutia sa ďalej nepohnem. Vie niekto poradiť ako ich vytiahnuť ? Alebo aspoň ako sa tá poistka odborne nazýva ?
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 97
- Registrován: 1 rok 6 měsíců
- Bydliště: Černíky
- Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997
#3 850 mechanický zámok
Nevím, jak u Volva, ale často bývá u aut zámek volantu přichycen ke sloupku řízení trhacími šrouby (po dosažení určitého momentu při dotahování se odlomí hlava šroubu a zámek je tak zajištěn proti snadné demontáži zlodějem).
Tady to dle fotek vypadá, že zámek je v odlitku sloupku zajištěn naražením dutých čepů (kolíků) - pokud to tak je a čepy nejdou vytlačit skrz odlitek (nepravděpodobné), tak buď čepy opatrně odvrtat, nebo zkusit do jejich dutiny vyříznout závit (tipuji M2-M3) a s pomocí šroubu a nějaké vhodné opěrné trubičky (vnitřního průměru o fous větší, než je čep) kolíky vylisovat / vytáhnout ...
Tady to dle fotek vypadá, že zámek je v odlitku sloupku zajištěn naražením dutých čepů (kolíků) - pokud to tak je a čepy nejdou vytlačit skrz odlitek (nepravděpodobné), tak buď čepy opatrně odvrtat, nebo zkusit do jejich dutiny vyříznout závit (tipuji M2-M3) a s pomocí šroubu a nějaké vhodné opěrné trubičky (vnitřního průměru o fous větší, než je čep) kolíky vylisovat / vytáhnout ...
#4 850 mechanický zámok
jj, sú to pružné kolíky, dva rozmery, menší má dutinu možno 1mm, väčší 2mm. Ale či by šlo rezať závit do toho materiálu netuším, navyše závitník m1 stojí 20€. Budem musieť nakoniec odvrtávať.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 97
- Registrován: 1 rok 6 měsíců
- Bydliště: Černíky
- Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997
#5 850 mechanický zámok
To odvrtání možná bude dost pakárna - tyhle kolíky bývají z pružinové oceli, navíc jak to není plný materiál, ale svitek, tak to bude chtít hromadu vrtáčků v zásobě...
#6 850 mechanický zámok
Je to pružinovka, zvitok. Ešte som sa k tomu nedostal ale plán je odfrézovať tak 2mm materiálu dookola kolo kolíka aby ho šlo chytnúť štípačkami a vypáčiť.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek