Právě je 13 pro 2018 13:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 30 črc 2008 22:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2007
Příspěvky: 194
Bydliště: Jindř. Hradec, CZ a Topoľčany, SK
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
Následující postup je pro V40 2.0-16V, ale tuším, že bude shodný nebo podobný i na jiné modely.

snímač polohy škrticí klapky se nachází vpředu. vpředu u motoru. konkrétně ho najdete tak, že pojedete prstem po takovým tlustým, černým, plastovým šlauchu od vzduchového filtru směrem k motoru a až to přestane být plastový a začne být hliníkový (přesněji zinko-hlíníková slitina), tak v tom hliníkovým je škrticí klapka a na ní zespodu je snímač. a kdyby někdo nevěděl, tak filtr je v takové hranaté krabici pod kapotou nad LP kolem - takový to, jak to máte každých 20t km měnit, ale protože na to ser...e, tak vám to žere o litr víc. :lol:

1. sundat plastový deklík nad škrticí klapkou a táhlem plynu (kříž. šroubovák - 1 samořezný šroubek)
2. povolit šroubovací SK pásky na výstupu ze vzduch. filtru, vstupu do sání a odvětrání kliky a vyjmout plastovou hadici sání (plochý šroubovák - 3x SK páska)
3. odmontovat hliníkový odlitek se škrticí klapkou (očkový klíč, trhák nebo malá gola 10mm - 4x šroub M6x50)
4. po odšroubování vyvléknout lanko plynu
5. odpojit konektor snímače
6. vyměnit snímač polohy (křížový šroubovák - 2x šroub M5)
montáž = opačný postup
časová náročnost - podle nasranosti v rukách cca 5-15 minut.

ps: jde to i s pokroucenýma rukama bez demontáže přívodní hadice vzduchu krátkým kříž. šroubovákem - povolit jen ten snímač. ale já jsem zvědavec a radši jsem to sundal celý. je to pohodlnější a přístupnější kvůli měření.

pro šťouraly a zvídavce typu McGywer dále uvádím:
funkčnost snímače polohy klapky je možno v domácích podmínkách otestovat následovně běžným ohm/voltmetrem:

než snímač odmontujete z příruby, změřte její odpor, jestli je skutečně v prd...i. ohmetr nasaďte na piny B-C (drážka nahoře- zleva A-B-C). při postupném otvírání klapky se musí plynule snižovat odpor. zavřená klapka - 2260 ohmů, plně otevřená - 1330 ohmů. klapka je v podstatě potenciometr, který je mechanicky spojen s hřídelí klapky a jejím otevíráním dochází k otáčení potenciometru a změně odporu. ten potenc. je vevnitř takový ten jezdec, co se posunuje po odporové vrstvě na plastové folii, takže se časem vydře. mně to při otevírání odpor zvětšovalo a asi po 1/4 začalo teprve snižovat. snižování ale musí být průběžné od plně zavřené do plně otevřené klapky. jinak počítač dostává nesmyslná data, motor při rozjezdu a přidání kucká atd...
další hodnotou by při zapnutém zapalování mělo být na konektoru bez připojeného snímače (na přívodu) mezi piny A - B zhruba 5V (+/- 3%).
po montáži nového snímače změřte napětí opět na těchto pinech, ale při zapojeném konektoru, (takže jsem naprosto zhovadile napíchl hrotama měřáku přívodní dráty), kdy při zavřené klapce by mělo být 0.7V a při plně otevřené 4.7V.
nakonec po výměně je dobré nechat na diagnostice vymazat chybový kód a zkontrolovat přesnost montáže. ty dva šroubky, které snímač drží, mají vůli asi 1mm, takže snímač jde proti hřídeli klapky mírně pootočit. doma to jde ale nastavit i tím měřákem tak, aby to prostě při zavřené klapce mělo těch 2260 ohmů.

_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1976, Grp.4
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.4
Ford Transit MK6
Ford Transit MK2
Triumph TR4


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 črc 2008 14:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2006
Příspěvky: 254
Bydliště: Přeštice
Skvěle popsaný!!

A kolik to stojí???

A mám to i já na svém motoru???

Mě to cuká v nízkých otáčkách 1500-2000 - při prudším přidání plynu, ale spíše to přisuzuji vadný svíčce???

_________________
S40 r.97, 1,8 ,16V ,85 KW, B 4184 S, LPG!
Bylo Peugeot 406,r.99,81KW, 2.0 HDi , Citroen ZX 1,4i
BUDE V 70 AWD Multifuel


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 črc 2008 20:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2007
Příspěvky: 194
Bydliště: Jindř. Hradec, CZ a Topoľčany, SK
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
záleží na tom, kde to kupuješ, jestli originál nebo náhrada. vzhledem k tomu, že tento díl (naprosto shodný) používá, renault, citroen, fiat atd..., originál není nutný. cena je od 850 do ....až (ve volvu). já kupoval facet za 830,-

ps.: pakliže to tvý auto je pojízdný, tak to tam máš taky :roll:

_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1976, Grp.4
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.4
Ford Transit MK6
Ford Transit MK2
Triumph TR4


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 črc 2008 22:04 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: září 2005
Příspěvky: 7324
Bydliště: PRG
Skvělá práce :palec:

_________________
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Šelma S60-2.4 20V Turbo (B5244T3) (200hp/6000rpm, 291Nm/1800-5000rpm)__(r.v. 2001, mod.01)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)
bylo - Vóólvik V40-2.0 16V Turbo (B4204T) (200hp/5100rpm, 230Nm/1800-4800rpm)__(r.v. 1998, mod.99)(upgrade Obrázek)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 srp 2008 11:34 
Offline

Registrován: červenec 2007
Příspěvky: 697
Len doplnim ze je to tato vec :lol:


Přílohy:
10.5001.JPG
10.5001.JPG [ 13.95 KiB | Zobrazeno 7473 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 črc 2010 20:42 
Offline

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 2
Bydliště: Liberec
ahoj,
zrovna sem si snimac "cvicne" vyndal a pri zavreny klapce je odpor jen cca 1800 ohmu, pri otevreny neco kolem tech 1300. Ze odpor nejdriv lehce narusta a pak teprv zacne klesat tak nejak neprekvapilo, auto pri rozjezdu zakuckava (klesnou otacky).

Otazka: jaky to ma vliv na spotrebu?
auto je S40 r.v. 98, 2,0 103kw

_________________
S40 2.0 1998 automat


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 črc 2011 13:33 
Offline

Registrován: červenec 2011
Příspěvky: 2
Ahoj vsichni,
Koupil jsem mamce Volvo V40 2.0T + LPG a po 200km to zacalo pocukavat, hledal jsem reseni a pak me kamarad rekl ze na tomto foru se resi zrejme to same.
Vymontoval jsem tedy díl na kontrolu otevreni skrtici klapky a zmeril jsem, ze po postupném otvirani v 1./4 narust odporu.
Objednal jsem tedy dil, prisel a nameril jsem uplne to same. Zkusil jsem to stejne vymenit a chovalo se to uplne stejne.
Prosel jsem si detailne kabely zapalovani (Valce 1. a 2. je fajfka s cívkou a valec 3. a 4. jsou na ne napojene jen kabelem, zapojene jsou 1. s 4. a 2. s 3.) a nasel jsem na jedné fajfce s civkou tmavou skvrnku a po delsim prohlizeni a cisteni na me vykoukla propalena dirka.
Na té same civce je pripojený kabel ktery byl take mimo toleranci odporu kabelu.
Objednal jsem tedy kabely a vymenil.
Fajfku s cívkou jsem ocistil a fajfku obrousil na mensi prumer a omotal ji izolacním papirem co se veslo a co se pouziva do transformatoru na izolovani vinuti od plechů.
Auto lita jako víno a to i na plyn.
Popis funkce a nastavení odporu je tedy popsan dore, az na to ze i novy potenciometr po pridani plynu narusta odpor v prvni ctvrtine chodu a pak teprve klesa na popsanou hodnotu.
Linearni pokles tam neni!
Muzu to potvrdit tim ze takovou soucastku mam a funguje to uplne perfektne.
Jen co prestane fungova izolacni papir tak se rozhodnu jestli znovu motat nebo vymenit.
Prosel jsem si net a nenasel jsem zadne CZ stranky s timto dilem.
Sehnal jsem jen vrakac a tam me to prodaj za 1000,-
Novej by mel stat na strankach COM 90euro.
Hlavni je ze se me ta fajfka zda, ze podleha dost stari.
Tepelny namahani, razy atd.
Za me to vymenovani papiru zacne stvat tak si to obednam nekde venku.
Nemate s tim nekdo zkusenosti?
Dikes za odpovedi a mejte se fajn.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 pro 2012 12:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2011
Příspěvky: 727
Bydliště: Milevsko, ČB
Vůz: XC60 2.4D 09, S40 1.8 97
Kopeček píše:
Následující postup je pro V40 2.0-16V, ale tuším, že bude shodný nebo podobný i na jiné modely.

snímač polohy škrticí klapky se nachází vpředu. vpředu u motoru. konkrétně ho najdete tak, že pojedete prstem po takovým tlustým, černým, plastovým šlauchu od vzduchového filtru směrem k motoru a až to přestane být plastový a začne být hliníkový (přesněji zinko-hlíníková slitina), tak v tom hliníkovým je škrticí klapka a na ní zespodu je snímač. a kdyby někdo nevěděl, tak filtr je v takové hranaté krabici pod kapotou nad LP kolem - takový to, jak to máte každých 20t km měnit, ale protože na to ser...e, tak vám to žere o litr víc. :lol:

1. sundat plastový deklík nad škrticí klapkou a táhlem plynu (kříž. šroubovák - 1 samořezný šroubek)
2. povolit šroubovací SK pásky na výstupu ze vzduch. filtru, vstupu do sání a odvětrání kliky a vyjmout plastovou hadici sání (plochý šroubovák - 3x SK páska)
3. odmontovat hliníkový odlitek se škrticí klapkou (očkový klíč, trhák nebo malá gola 10mm - 4x šroub M6x50)
4. po odšroubování vyvléknout lanko plynu
5. odpojit konektor snímače
6. vyměnit snímač polohy (křížový šroubovák - 2x šroub M5)
montáž = opačný postup
časová náročnost - podle nasranosti v rukách cca 5-15 minut.

ps: jde to i s pokroucenýma rukama bez demontáže přívodní hadice vzduchu krátkým kříž. šroubovákem - povolit jen ten snímač. ale já jsem zvědavec a radši jsem to sundal celý. je to pohodlnější a přístupnější kvůli měření.

pro šťouraly a zvídavce typu McGywer dále uvádím:
funkčnost snímače polohy klapky je možno v domácích podmínkách otestovat následovně běžným ohm/voltmetrem:

než snímač odmontujete z příruby, změřte její odpor, jestli je skutečně v prd...i. ohmetr nasaďte na piny B-C (drážka nahoře- zleva A-B-C). při postupném otvírání klapky se musí plynule snižovat odpor. zavřená klapka - 2260 ohmů, plně otevřená - 1330 ohmů. klapka je v podstatě potenciometr, který je mechanicky spojen s hřídelí klapky a jejím otevíráním dochází k otáčení potenciometru a změně odporu. ten potenc. je vevnitř takový ten jezdec, co se posunuje po odporové vrstvě na plastové folii, takže se časem vydře. mně to při otevírání odpor zvětšovalo a asi po 1/4 začalo teprve snižovat. snižování ale musí být průběžné od plně zavřené do plně otevřené klapky. jinak počítač dostává nesmyslná data, motor při rozjezdu a přidání kucká atd...
další hodnotou by při zapnutém zapalování mělo být na konektoru bez připojeného snímače (na přívodu) mezi piny A - B zhruba 5V (+/- 3%).
po montáži nového snímače změřte napětí opět na těchto pinech, ale při zapojeném konektoru, (takže jsem naprosto zhovadile napíchl hrotama měřáku přívodní dráty), kdy při zavřené klapce by mělo být 0.7V a při plně otevřené 4.7V.
nakonec po výměně je dobré nechat na diagnostice vymazat chybový kód a zkontrolovat přesnost montáže. ty dva šroubky, které snímač drží, mají vůli asi 1mm, takže snímač jde proti hřídeli klapky mírně pootočit. doma to jde ale nastavit i tím měřákem tak, aby to prostě při zavřené klapce mělo těch 2260 ohmů.



Vřelé díky. Vyměnil jsem snímač podle tvého návodu a auto jezdí skoro jak nový :) netrhá po řazení, neškube když přidávám na rovině jen trochu plynu... Nádhera, investice se určitě vyplatila.

Díky!

_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
S40 - 1.8 (85kW, FWD, MT) 1997 - Drobek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.083s | 21 Queries | GZIP : Off ]