Kedze som to prave absolvoval na svojej S80, pripajam kratky navod ako na vymenu drazkoveho remena (a kladiek) na Volve S80 V8.
1. odcerpame chladiacu kvapalinu z expanznej nadrzky
2. odpojime dve tenke hadicky veduce do expanznej nadrzky, odsrobujeme srob, ktory drzi nadrzku ku kasni a nadrzku odlozime nabok - opatrnne, su z takeho tvrdeho plastu a lubia sa polamat.
3. odpojime hadicu ktora vedie z nadrzky serva do servopumpy. Odpojime ju na serve. Predtym samozrejme odsajeme z nadrzky servoolej aby nam to pri odpojeni nevytieklo.
4. nadrzku vytiahneme smerom hore z drziaku a odlozime nabok.
5. odsrobujeme vrchny drziak motora
6. po odstraneni vrchneho drziaku odsrobujeme medzikus, ktory drzal tento drziak na motore - 3 sroby zasrobovane vertikalne.
7. hadicku chladiacej kvapaliny, ktora vedie z bloku motora do expanzky (ktoru sme uz odlozili), odpojime z bloku motora. Musime mat pripravenu rovnaku hadicku so zaslepenym jednym koncom. Tu nastrcime na miesto tej, ktoru odpojime. Nevytecie nam tym padom z motora chladiaca.
8. odsrobujeme matku, ktora drzi objimku hadice veducej so servopumpy dolu do riadenia. Matka sa nachadza na sponovaku remena.
9. odsrobujeme matku, ktora drzi objimku tej istej hadice, avsak je trochu dalej a tato objimka je prisrobovana k bloku.
10. odsrobujeme kostrenie motora - kablik vedie z bloku (pod servopumpou) kusok od expanzky.
11. teraz by uz vsetky potrebne vedenia, co by nam zavadzali mali byt uvolnene. Pouzijeme kluc 19ku a nastrcime ho do vystupku na sponovaku remena. Zatlacime (v smere hodinovy ruciciek) s citom a povolime remen. Druhou rukou stiahneme remen z remenice serva. Pomaly sponovak povolime. Remen je uvolneny.
12. dame si pod auto zdvihak. Pod olejovu vanu. Aj s nejakou doskou, ktora rozlozi tlak po celej vani. Zdvihame az kym sa doska tlacena heverom nedotknu vane.
13. odsrobujeme 2 sroby bocneho silentbloku motora - je na strane spolujazdcovho predneho kolesa. Odsrobujeme dva sroby ktore vedu horizontalne, nie vertikalne!
14. motor mame povoleny a mozme ho zdvihakom mierne zdvihnut. Cca o 2-3cm.
15. odsrobujeme 3 sroby (zasrobovane horizontalne do bloku), ktore drzia medzikus na vrchny drziak motora. Pri demontazi celeho medzikusu davame pozor na podlozku, ktora je na lozisku. Nestratime ju!
16. odsrobujeme srob drziaci spodnu vodiacu kladku. Musi prejst dierou v kasni - je cca oproti pozicii osi kladky. Podla potreby teda podvihneme heverom cely motor. Opat dame pozor na podlozku pod loziskom.
17. dame dolu remen aby nam nezavadzal.
18. imbus 10 zastrcime do diery na sponovaku. Dame pozor aby sme ho tam zastrcili cely a tym padom aby pekne doliehal. Na uvolnenie treba velku silu a je teda potrebne davat pozor aby sa nam imbus nejako nesmykol a nesposobil poskodenie na hranach srobu drziaceho sponovak na motore!!!
19. odsrobujeme srob drziaci tlmic sponovaku.
20. sponovak vytiahneme.
Namontujeme podla potreby novy sponovak resp. vodiace kladky. Novy remen nasadime pozorne, aby pekne zapadal do vsetkych drazok na remeniciach. Potom niekoho poprosime, kto nam zatlaci na kluc, ktorym sa uvolnuje napnutie sponovaka, zatial co mi nahodime remen na remenicu serva. Nasledne pokracujeme podla bodov v zozname v opacnom poradi.
PS: pri dotahovani srobov na motore byt opatrnny. Je to hlinikovy blok, takze dotahovat s citom!
Vela stastia
S80 V8 - vymena drazkovaneho remena
Pravidla fóra
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#2 S80 V8 - výměna drážkovaného řemene
Kurňa, škoda, že jsi neudělal i pár fotek.
Jako fotonávod by to bylo fajné!!
Jako fotonávod by to bylo fajné!!
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 7
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Veľký Lapáš
- Vůz: V S80 V8 B8444S
#3 S80 V8 - vymena drazkovaneho remena
Super pomôcka, až na bod 15, nič som tam nemal a to viem, že som prvý kto tie kladky menim, žiadna podložka a ani si neviem predstaviť na čo by tam bola , vo Vide nie je ani zakreslená....
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#4 S80 V8 - vymena drazkovaneho remena
Tak Ti tam bud uz chybela a nebo se Ti prilepila k lozisku
Polozka c. 3 viz. obrazej.
Si menil cele kladky? Ja v nich jen loziska(orig. 6203LAX33 = tj. specialni mazivo, ja dal 62032RS C3) vymenil, za SKFka, kolem 7EUR/ks...
A jinak navod ve VIDA mi prijde dostatecny...
Polozka c. 3 viz. obrazej.
Si menil cele kladky? Ja v nich jen loziska(orig. 6203LAX33 = tj. specialni mazivo, ja dal 62032RS C3) vymenil, za SKFka, kolem 7EUR/ks...
A jinak navod ve VIDA mi prijde dostatecny...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 7
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Veľký Lapáš
- Vůz: V S80 V8 B8444S
#5 S80 V8 - vymena drazkovaneho remena
Daval som kladky z polska s origo japonskými ložiskami 20 eu, podložka -krytka jasne že tam je, ja som riešil nejakú špeci podložku. ked sa na to zvlášť upozorňuje...a origo remeň Volvo som dal
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 9 Odpovědi
- 378 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lkopcansky
-
- 5 Odpovědi
- 619 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od titanek53
-
- 64 Odpovědi
- 10512 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od peter cz
-
- 5 Odpovědi
- 390 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mekky
-
- 5 Odpovědi
- 867 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lakio