montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Nejdříve se podívejte SEM - Již vyřešené problémy
Pravidla fóra
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
  • Autor
  • Zpráva
pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#1 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od pepa.paur »

Pokusím se srozumitelně a co nejstručněji popsat postup. Některé části jsou zjednodušené, protože je považuji za známé, kdyžtak se ptejte.
Budeme potřebovat:
- kabelový svazek přístrojové desky pro automatickou klimatizaci, ideálně ze stejného modelového ročníku
- kabelový svazek mezi ECC a klapkami topení
- servomotory klapek ovládání teploty pro obě zóny 6/95 6/96
- čidlo slunečního svitu 7/12
- čidlo teploty interiéru (s vrtulkou) 7/64
- čidlo teploty nasávaného vzduchu 7/11
- regulátor otáček ventilátoru 4/31
- řídící jednotku s panelem 4/30
- obvyklé nářadí, zejména torxy
- vrtačku, vrták 10mm a pilník
- diagnostiku DICE

tady je schéma umístění komponent:
schema komponent.jpg
tohle je kabelový svazek přístrojové desky:
schema svazek pristrojovky.jpg
schema svazek pristrojovky.jpg (60.5 KiB) Zobrazeno 4348 x
kabelový svazek klima/topení:
schema kabelový svazek klima.jpg
schema kabelový svazek klima.jpg (44.33 KiB) Zobrazeno 4348 x
začneme odpojením baterie, demontáži stěračů, plastu pod sklem a vyšroubováním čtyřech šroubů dole pod hranou skla - klíč č10
šrouby pod sklem.JPG
demontujeme airbag volantu - torxy jsou zezadu, pozor na kabel, šroubkem se aretuje páskový vodič k airbagu
airbag volantu.JPG
demontujeme volant a páčky pod ním
packy pod volantem.JPG
demontujeme kastlík, dále horní kryt palubní desky, šrouby jsou pod mřížkami topení, reproduktorů, pod výdechy na dveře, dva nad přístrojovkou a nad kastlíkem drží tři šrouby airbag řidiče, ten taky odpojíme
provedeme demontáž středového tunelu, dva šrouby jsou pod víčkem pod loketkou, povolíme šrouby spodní části palubní desky
palubka bez krytu.JPG
po odpojení hlavního kabelového svazku, jednotky topení a bovdenů topení vyndáme těleso paludní desky
palubka spodek původní.JPG
demontujeme svazek topení, vyvrtáme otvor na čidlo nasávaného vzduchu, osadíme serva klapek, regulátor a zapojíme nový svazek
motor recirkulace čidlo a regulator.JPG
motor teplota řidič a směr.JPG
motor teplota spolujezdec.JPG
pohled novy svazek topení.JPG
palubní desku otočíme a vyměníme kabelový svazek
horni čast palubky zdola.JPG
nový svazek má navíc konektor pro čidlo slunečního svitu, interiérové teploty a konektor pro ECC
horni část palubky zdola čidla.JPG
po montáži provedeme kalibraci přes dignostiku, motory si najedou koncové pozice
klima4.jpg
děkuji ms231 za poskytnutí komponent :)
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#2 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od Nimrod »

gratuluju. jsi machr, pepo
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

ms231
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 949
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

#3 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od ms231 »

Kámo, proč mě ne? Proč mě ne..
Každopádně gratuluju.. a trochu závidím;)
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#4 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od pepa.paur »

Nimrod píše:gratuluju. jsi machr, pepo
Díky, dost jsem se bál, že to nebude fungovat :)
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#5 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od pepa.paur »

ms231 píše:Kámo, proč mě ne? Proč mě ne..
Každopádně gratuluju.. a trochu závidím;)
Díky, nevím proč ti to nejde, dělal jsem tu kalibraci takhle:
klima1.jpg
klima1.jpg (43.2 KiB) Zobrazeno 4305 x
potom nastartovat motor a kliknul jsem na tu krabičku vlevo od věty start engine
klima2.jpg
nejdřív to psalo tohle:
klima3.jpg
a pak už to jelo:
klima4.jpg
chodí mi obě ty jednotky od tebe. Kontroloval jsem ten svazek a letoval tam konektory na ty repráky a osvětlení kastlíku :)
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

ms231
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 949
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

#6 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od ms231 »

Kalibraci jsem dělal stejně, akorát nikdy nebyla completed. Kolik to trvalo přibližně minut?
Jinak jsi první s přestavbou na 15.8:)
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#7 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od pepa.paur »

ms231 píše:Kalibraci jsem dělal stejně, akorát nikdy nebyla completed. Kolik to trvalo přibližně minut?
Jinak jsi první s přestavbou na 15.8:)
Píšou tam 30 sec, bylo to určitě do minuty hotový. Ještě jsem měl rozebraný ty motory, trošku jsem to přimáznul silikonem, koukal jsem, že mají krok cca 180 stupňů, ale ty klapky teploty chodí jen na 90.
V diagnostice mi to po kalibraci psalo 0-100 procent, jen u té směrovací to bylo 0-200 :unknown:
Jinak v provozu se to chová stejne jako v S70 kde je ECC od výroby :)
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

ms231
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 949
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

#8 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od ms231 »

Ta je u toho čekal třeba deset minut. Přitom bych právě čekal, že pri kalibraci jenom projede motorek až na doraz a je hotovo.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#9 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od pepa.paur »

ms231 píše:Ta je u toho čekal třeba deset minut. Přitom bych právě čekal, že pri kalibraci jenom projede motorek až na doraz a je hotovo.
tak nějak to mohlo být, prvně jsem to zkoušel bez nastartování a ani se to nehlo, potom jsem tedy nastartoval, ale už nebyly slyšet ty klapky. Signál od generátoru jsi tam měl?
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

ms231
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 949
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

#10 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od ms231 »

Už nevím, co se jak jmenovalo, ale měřil jsem věci, co byly doporučený ve vidě a byly ok.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#11 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od pepa.paur »

ms231 píše:Už nevím, co se jak jmenovalo, ale měřil jsem věci, co byly doporučený ve vidě a byly ok.
hm, tak to nevím, stejně je mi záhadou proč někdo ve volvu vytvářel dva různý kabelový svazky kvůli třem konektorům navíc, když už je tam stejně příprava na tempomat, čidla alarmu, elektrický sedačky atd :Search:
Napájení je přes ten konektor 24/63, ale směrem do auta je osazenej pro obě verze:
konektor 24_63 do svazků.jpg
konektor 24_63 přivod.jpg
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

ms231
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 949
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

#12 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od ms231 »

No jestli je to mezi doporucenyma vecma pro kontrolu ve vide, tak jsem to kontroloval a bylo to ok.
Napajeni tam asi bylo, protoze jednotka svitila.

Jeste me napadlo, ze by mohl problem vzniknout, ze jsem mel origo telefon v aute, kterej tam byl asi dodelavany rucne, protoze to bylo nacvakany na nejakych dratech. Tak mozna na telefon vyuzili neco, co ted chybelo klime. Ale to je asi uvaha uz mimo.

Kazdopadne jsi me zase namlsal..:)
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#13 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od z-d-e-n-a »

A já jen doplním:
Postup pro MSA 15.7 je totožný,pozor akorát z čeho dloubete kabel přístrojovky - 15.8 je jiný než 15.7 (!!!)
Jinak u staršího systému odpadá kalibrace klapek - mě se kalibrují pokaždé při připojení baterie => netřeba VIDU / FCR při zprovoznění. Ideální je samozřejmě aby dárce orgánů byl stejný ročník jako vaše auto.
Jinak závěrem ještě detail jak by měla zhruba vypadat ďoura pro čidlo teploty nasávaného vzduchu
WP_DS20161222.jpg
WP_DS20161222.jpg (80.04 KiB) Zobrazeno 4218 x
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#14 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od pepa.paur »

Díky za doplnění, tu ďouru jsem nějak nevyfotil, vyvrtal jsem do místa vtoku 10mm díru a vypiloval čtvercovým pilníkem nahoře a dole :)
Ten kabelovej svazek přístrojovky pro MSA15.7 má v sobě i svazek k airbagu řidiče a možná i další odlišnosti.
S tou kalibrací je to zajímavý, to jsem nevěděl. Takže je jiná i ta jednotka ECC? Nebo jak vlasně pozná v jakým je autě?
Ještě mě napadlo, ty klapky regulace teploty po demontáži bovdenů manuálního ovládání spadnou dolů a to servo je pak zvedá o 90 stupňů nahoru. Pokud by při demontáži těch serv byly klapky nahoře, nemusel by stačit ten rozsah chodu pro kalibraci :unknown:
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#15 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Popravdě nemám šajn jak moc je to jiný. Já to prostě vzal sakumprásk z jednoho auta (kromě svazku palubovky), narouboval do svého dehtu a po připojení baterky a zapnutí klíčku se serva začali ustavovat. A vše funguje jak má. A dělá to pokaždé když odpojím / připojím baterii a zapnu klíček. Ono právě ani v FCR neni nic o kalibraci,umí to pouze snímat aktuální polohu dané klapky. Ono v podstatě v celém FCRku nelze nic v autě nakalibrovat/nastavit, tahle diagnostika je prostě jen "čtecí".
Jinak přístrojové svazky jsem porovnával vedle sebe a matně vzpomínám že min. 3 kabely byly osazený jinak a u 15.8 byl snad i jeden navíc. Myslím že se to týkalo budíků,ale víc jsem to nezkoumal...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#16 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od pepa.paur »

z-d-e-n-a píše:Já to prostě vzal sakumprásk z jednoho auta (kromě svazku palubovky), narouboval do svého dehtu a po připojení baterky a zapnutí klíčku se serva začali ustavovat.
Tak to je ideální stav, já jsem musel nastartovat a pustit tu kalibraci ve Vidě.
Nevzpomínám si, jestli se to pak kalibruje po dalším odpojení a připojení baterky, uvidíme. :)
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#17 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od pepa.paur »

Tak jsem narazil na neshodu teplot chladící kapaliny, ECC ukazuje o 10 stupňů víc než řj motoru ECM a budíky DIM/CDM. Pravděpodobně to nemá vliv na funkci, neví někdo čím by to mohlo být?
rozdil teplot v.jpg
rozdil teplot v.jpg (10.53 KiB) Zobrazeno 4148 x
edit: na S70 s tovární ECC se to chová stejně, C70 benzín ukazuje stejnou teplotu, takže to asi tak má být :)
Naposledy upravil(a) pepa.paur dne 27 pro 2016 15:07, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#18 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od z-d-e-n-a »

FCRko mi taky hlásí chybu. Kontrolky nesvítí a zdá se že vše funguje jak má. Tak nevím-neměl jsem potřebu to nějak řešit když to fakčí. Ale když už jsi to naštípl...teplotní čidlo je jen jedno, ne?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#19 montáž automatické klimatizace V70 TDI MSA15.8

Příspěvek od pepa.paur »

z-d-e-n-a píše:FCRko mi taky hlásí chybu. Kontrolky nesvítí a zdá se že vše funguje jak má. Tak nevím-neměl jsem potřebu to nějak řešit když to fakčí. Ale když už jsi to naštípl...teplotní čidlo je jen jedno, ne?
Jo, na TDI je jedno čidlo teploty chaldící kapaliny, jak už jsem doplnil do dotazu, na S70 mám taky rozdíl 10 stupňů, takže je to asi správně :unknown:
Nemá to vliv na funkci, takže to nebudu řešit :)
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „FAQ - Jak na to“