Právě je 13 lis 2018 21:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 21 pro 2016 19:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 1322
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
Pokusím se srozumitelně a co nejstručněji popsat postup. Některé části jsou zjednodušené, protože je považuji za známé, kdyžtak se ptejte.
Budeme potřebovat:
- kabelový svazek přístrojové desky pro automatickou klimatizaci, ideálně ze stejného modelového ročníku
- kabelový svazek mezi ECC a klapkami topení
- servomotory klapek ovládání teploty pro obě zóny 6/95 6/96
- čidlo slunečního svitu 7/12
- čidlo teploty interiéru (s vrtulkou) 7/64
- čidlo teploty nasávaného vzduchu 7/11
- regulátor otáček ventilátoru 4/31
- řídící jednotku s panelem 4/30
- obvyklé nářadí, zejména torxy
- vrtačku, vrták 10mm a pilník
- diagnostiku DICE

tady je schéma umístění komponent:
Příloha:
schema komponent.jpg
schema komponent.jpg [ 244.9 KiB | Zobrazeno 2473 krát ]


tohle je kabelový svazek přístrojové desky:
Příloha:
schema svazek pristrojovky.jpg
schema svazek pristrojovky.jpg [ 93.93 KiB | Zobrazeno 2473 krát ]


kabelový svazek klima/topení:
Příloha:
schema kabelový svazek klima.jpg
schema kabelový svazek klima.jpg [ 70.44 KiB | Zobrazeno 2473 krát ]


začneme odpojením baterie, demontáži stěračů, plastu pod sklem a vyšroubováním čtyřech šroubů dole pod hranou skla - klíč č10
Příloha:
šrouby pod sklem.JPG
šrouby pod sklem.JPG [ 128.12 KiB | Zobrazeno 2473 krát ]


demontujeme airbag volantu - torxy jsou zezadu, pozor na kabel, šroubkem se aretuje páskový vodič k airbagu
Příloha:
airbag volantu.JPG
airbag volantu.JPG [ 257.79 KiB | Zobrazeno 2473 krát ]


demontujeme volant a páčky pod ním
Příloha:
packy pod volantem.JPG
packy pod volantem.JPG [ 158.36 KiB | Zobrazeno 2473 krát ]


demontujeme kastlík, dále horní kryt palubní desky, šrouby jsou pod mřížkami topení, reproduktorů, pod výdechy na dveře, dva nad přístrojovkou a nad kastlíkem drží tři šrouby airbag řidiče, ten taky odpojíme
provedeme demontáž středového tunelu, dva šrouby jsou pod víčkem pod loketkou, povolíme šrouby spodní části palubní desky
Příloha:
palubka bez krytu.JPG
palubka bez krytu.JPG [ 287 KiB | Zobrazeno 2473 krát ]


po odpojení hlavního kabelového svazku, jednotky topení a bovdenů topení vyndáme těleso paludní desky
Příloha:
palubka spodek původní.JPG
palubka spodek původní.JPG [ 274.13 KiB | Zobrazeno 2473 krát ]


demontujeme svazek topení, vyvrtáme otvor na čidlo nasávaného vzduchu, osadíme serva klapek, regulátor a zapojíme nový svazek
Příloha:
motor recirkulace čidlo a regulator.JPG
motor recirkulace čidlo a regulator.JPG [ 256.31 KiB | Zobrazeno 2473 krát ]

Příloha:
motor teplota řidič a směr.JPG
motor teplota řidič a směr.JPG [ 202.42 KiB | Zobrazeno 2473 krát ]

Příloha:
motor teplota spolujezdec.JPG
motor teplota spolujezdec.JPG [ 197.68 KiB | Zobrazeno 2473 krát ]

Příloha:
pohled novy svazek topení.JPG
pohled novy svazek topení.JPG [ 276.67 KiB | Zobrazeno 2473 krát ]


palubní desku otočíme a vyměníme kabelový svazek
Příloha:
horni čast palubky zdola.JPG
horni čast palubky zdola.JPG [ 306.68 KiB | Zobrazeno 2473 krát ]


nový svazek má navíc konektor pro čidlo slunečního svitu, interiérové teploty a konektor pro ECC
Příloha:
horni část palubky zdola čidla.JPG
horni část palubky zdola čidla.JPG [ 288.5 KiB | Zobrazeno 2473 krát ]


po montáži provedeme kalibraci přes dignostiku, motory si najedou koncové pozice
Příloha:
klima4.jpg
klima4.jpg [ 137.05 KiB | Zobrazeno 2473 krát ]

děkuji ms231 za poskytnutí komponent :)

_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, volvočesky ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, volvočesky ST2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 pro 2016 19:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 840
Bydliště: Písek
Vůz: 965
gratuluju. jsi machr, pepo

_________________
960 s orlojem, MY'93


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 pro 2016 19:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2006
Příspěvky: 1293
Bydliště: Praha západ
Bydliště: Praha západ
Vůz: Prodavam: V70I 1999 2.5 TDI
Kámo, proč mě ne? Proč mě ne..
Každopádně gratuluju.. a trochu závidím;)

_________________
V60 MY18 112kW man, na prodej Pohřebák V70I 1999 2.5TDI 103kW man


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 pro 2016 19:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 1322
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
Nimrod píše:
gratuluju. jsi machr, pepo

Díky, dost jsem se bál, že to nebude fungovat :)

_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, volvočesky ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, volvočesky ST2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 pro 2016 20:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 1322
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
ms231 píše:
Kámo, proč mě ne? Proč mě ne..
Každopádně gratuluju.. a trochu závidím;)

Díky, nevím proč ti to nejde, dělal jsem tu kalibraci takhle:
Příloha:
klima1.jpg
klima1.jpg [ 71.83 KiB | Zobrazeno 2430 krát ]

potom nastartovat motor a kliknul jsem na tu krabičku vlevo od věty start engine
Příloha:
klima2.jpg
klima2.jpg [ 144.96 KiB | Zobrazeno 2430 krát ]

nejdřív to psalo tohle:
Příloha:
klima3.jpg
klima3.jpg [ 137.18 KiB | Zobrazeno 2430 krát ]

a pak už to jelo:
Příloha:
klima4.jpg
klima4.jpg [ 137.05 KiB | Zobrazeno 2430 krát ]

chodí mi obě ty jednotky od tebe. Kontroloval jsem ten svazek a letoval tam konektory na ty repráky a osvětlení kastlíku :)

_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, volvočesky ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, volvočesky ST2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 pro 2016 20:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2006
Příspěvky: 1293
Bydliště: Praha západ
Bydliště: Praha západ
Vůz: Prodavam: V70I 1999 2.5 TDI
Kalibraci jsem dělal stejně, akorát nikdy nebyla completed. Kolik to trvalo přibližně minut?
Jinak jsi první s přestavbou na 15.8:)

_________________
V60 MY18 112kW man, na prodej Pohřebák V70I 1999 2.5TDI 103kW man


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 pro 2016 20:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 1322
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
ms231 píše:
Kalibraci jsem dělal stejně, akorát nikdy nebyla completed. Kolik to trvalo přibližně minut?
Jinak jsi první s přestavbou na 15.8:)

Píšou tam 30 sec, bylo to určitě do minuty hotový. Ještě jsem měl rozebraný ty motory, trošku jsem to přimáznul silikonem, koukal jsem, že mají krok cca 180 stupňů, ale ty klapky teploty chodí jen na 90.
V diagnostice mi to po kalibraci psalo 0-100 procent, jen u té směrovací to bylo 0-200 :unknown:
Jinak v provozu se to chová stejne jako v S70 kde je ECC od výroby :)

_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, volvočesky ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, volvočesky ST2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 pro 2016 20:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2006
Příspěvky: 1293
Bydliště: Praha západ
Bydliště: Praha západ
Vůz: Prodavam: V70I 1999 2.5 TDI
Ta je u toho čekal třeba deset minut. Přitom bych právě čekal, že pri kalibraci jenom projede motorek až na doraz a je hotovo.

_________________
V60 MY18 112kW man, na prodej Pohřebák V70I 1999 2.5TDI 103kW man


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 pro 2016 20:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 1322
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
ms231 píše:
Ta je u toho čekal třeba deset minut. Přitom bych právě čekal, že pri kalibraci jenom projede motorek až na doraz a je hotovo.

tak nějak to mohlo být, prvně jsem to zkoušel bez nastartování a ani se to nehlo, potom jsem tedy nastartoval, ale už nebyly slyšet ty klapky. Signál od generátoru jsi tam měl?

_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, volvočesky ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, volvočesky ST2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 pro 2016 20:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2006
Příspěvky: 1293
Bydliště: Praha západ
Bydliště: Praha západ
Vůz: Prodavam: V70I 1999 2.5 TDI
Už nevím, co se jak jmenovalo, ale měřil jsem věci, co byly doporučený ve vidě a byly ok.

_________________
V60 MY18 112kW man, na prodej Pohřebák V70I 1999 2.5TDI 103kW man


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2016 09:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 1322
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
ms231 píše:
Už nevím, co se jak jmenovalo, ale měřil jsem věci, co byly doporučený ve vidě a byly ok.

hm, tak to nevím, stejně je mi záhadou proč někdo ve volvu vytvářel dva různý kabelový svazky kvůli třem konektorům navíc, když už je tam stejně příprava na tempomat, čidla alarmu, elektrický sedačky atd :Search:
Napájení je přes ten konektor 24/63, ale směrem do auta je osazenej pro obě verze:
Příloha:
konektor 24_63 do svazků.jpg
konektor 24_63 do svazků.jpg [ 164.57 KiB | Zobrazeno 2374 krát ]

Příloha:
konektor 24_63 přivod.jpg
konektor 24_63 přivod.jpg [ 192.52 KiB | Zobrazeno 2374 krát ]

_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, volvočesky ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, volvočesky ST2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2016 10:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2006
Příspěvky: 1293
Bydliště: Praha západ
Bydliště: Praha západ
Vůz: Prodavam: V70I 1999 2.5 TDI
No jestli je to mezi doporucenyma vecma pro kontrolu ve vide, tak jsem to kontroloval a bylo to ok.
Napajeni tam asi bylo, protoze jednotka svitila.

Jeste me napadlo, ze by mohl problem vzniknout, ze jsem mel origo telefon v aute, kterej tam byl asi dodelavany rucne, protoze to bylo nacvakany na nejakych dratech. Tak mozna na telefon vyuzili neco, co ted chybelo klime. Ale to je asi uvaha uz mimo.

Kazdopadne jsi me zase namlsal..:)

_________________
V60 MY18 112kW man, na prodej Pohřebák V70I 1999 2.5TDI 103kW man


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2016 14:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 3132
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 TDi ('98), V50 T5 ('04)
A já jen doplním:
Postup pro MSA 15.7 je totožný,pozor akorát z čeho dloubete kabel přístrojovky - 15.8 je jiný než 15.7 (!!!)
Jinak u staršího systému odpadá kalibrace klapek - mě se kalibrují pokaždé při připojení baterie => netřeba VIDU / FCR při zprovoznění. Ideální je samozřejmě aby dárce orgánů byl stejný ročník jako vaše auto.
Jinak závěrem ještě detail jak by měla zhruba vypadat ďoura pro čidlo teploty nasávaného vzduchu
Příloha:
WP_DS20161222.jpg
WP_DS20161222.jpg [ 91.48 KiB | Zobrazeno 2343 krát ]

_________________
V70 I. 4/98 - D5252T, MT, EGR off, FB 764
V50 T5 12/04 - B5254T3, MT, FWD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2016 15:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 1322
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
Díky za doplnění, tu ďouru jsem nějak nevyfotil, vyvrtal jsem do místa vtoku 10mm díru a vypiloval čtvercovým pilníkem nahoře a dole :)
Ten kabelovej svazek přístrojovky pro MSA15.7 má v sobě i svazek k airbagu řidiče a možná i další odlišnosti.
S tou kalibrací je to zajímavý, to jsem nevěděl. Takže je jiná i ta jednotka ECC? Nebo jak vlasně pozná v jakým je autě?
Ještě mě napadlo, ty klapky regulace teploty po demontáži bovdenů manuálního ovládání spadnou dolů a to servo je pak zvedá o 90 stupňů nahoru. Pokud by při demontáži těch serv byly klapky nahoře, nemusel by stačit ten rozsah chodu pro kalibraci :unknown:

_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, volvočesky ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, volvočesky ST2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2016 15:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 3132
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 TDi ('98), V50 T5 ('04)
Popravdě nemám šajn jak moc je to jiný. Já to prostě vzal sakumprásk z jednoho auta (kromě svazku palubovky), narouboval do svého dehtu a po připojení baterky a zapnutí klíčku se serva začali ustavovat. A vše funguje jak má. A dělá to pokaždé když odpojím / připojím baterii a zapnu klíček. Ono právě ani v FCR neni nic o kalibraci,umí to pouze snímat aktuální polohu dané klapky. Ono v podstatě v celém FCRku nelze nic v autě nakalibrovat/nastavit, tahle diagnostika je prostě jen "čtecí".
Jinak přístrojové svazky jsem porovnával vedle sebe a matně vzpomínám že min. 3 kabely byly osazený jinak a u 15.8 byl snad i jeden navíc. Myslím že se to týkalo budíků,ale víc jsem to nezkoumal...

_________________
V70 I. 4/98 - D5252T, MT, EGR off, FB 764
V50 T5 12/04 - B5254T3, MT, FWD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 pro 2016 15:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 1322
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
z-d-e-n-a píše:
Já to prostě vzal sakumprásk z jednoho auta (kromě svazku palubovky), narouboval do svého dehtu a po připojení baterky a zapnutí klíčku se serva začali ustavovat.

Tak to je ideální stav, já jsem musel nastartovat a pustit tu kalibraci ve Vidě.
Nevzpomínám si, jestli se to pak kalibruje po dalším odpojení a připojení baterky, uvidíme. :)

_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, volvočesky ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, volvočesky ST2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 pro 2016 15:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 1322
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
Tak jsem narazil na neshodu teplot chladící kapaliny, ECC ukazuje o 10 stupňů víc než řj motoru ECM a budíky DIM/CDM. Pravděpodobně to nemá vliv na funkci, neví někdo čím by to mohlo být?
Příloha:
rozdil teplot v.jpg
rozdil teplot v.jpg [ 17.54 KiB | Zobrazeno 2273 krát ]


edit: na S70 s tovární ECC se to chová stejně, C70 benzín ukazuje stejnou teplotu, takže to asi tak má být :)

_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, volvočesky ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, volvočesky ST2


Naposledy upravil pepa.paur dne 27 pro 2016 15:07, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 pro 2016 17:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 3132
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 TDi ('98), V50 T5 ('04)
FCRko mi taky hlásí chybu. Kontrolky nesvítí a zdá se že vše funguje jak má. Tak nevím-neměl jsem potřebu to nějak řešit když to fakčí. Ale když už jsi to naštípl...teplotní čidlo je jen jedno, ne?

_________________
V70 I. 4/98 - D5252T, MT, EGR off, FB 764
V50 T5 12/04 - B5254T3, MT, FWD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 pro 2016 15:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 1322
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
z-d-e-n-a píše:
FCRko mi taky hlásí chybu. Kontrolky nesvítí a zdá se že vše funguje jak má. Tak nevím-neměl jsem potřebu to nějak řešit když to fakčí. Ale když už jsi to naštípl...teplotní čidlo je jen jedno, ne?

Jo, na TDI je jedno čidlo teploty chaldící kapaliny, jak už jsem doplnil do dotazu, na S70 mám taky rozdíl 10 stupňů, takže je to asi správně :unknown:
Nemá to vliv na funkci, takže to nebudu řešit :)

_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, volvočesky ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, volvočesky ST2


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.103s | 19 Queries | GZIP : Off ]