Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Nejdříve se podívejte SEM - Již vyřešené problémy
Pravidla fóra
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
  • Autor
  • Zpráva
z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#1 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od z-d-e-n-a »

1. NĚCO MÁLO ÚVODEM
Než se v tom začnete vrtat, ujistěte se, že celé vedení vzduchu od filtrboxu, přes turbo až do motoru je těsné!
Zejména překontrolujte všechny hadice a jejich spony a též pozor na malý vývod z hliníkového kolena mezi
chladičem a sacím paroží!
Vývod nebývá pevně zalisován a viklá se = netěsní (v prvním obrázku označen modrou šipkou)!
Doporučuji pro objektivní měření vyměnit vzduchový filtr a seřídit předvstřik.
Každý se v tom vrtá na svoje vlastní triko!
Dlužno podotknout že zejména hodnoty seřízení váhy jsou převzaty od kolegů ze stránek volvopedia.de

Co budeme potřebovat:
- malý křížový a plochý šroubovák
- multimetr se špičatými hroty
- čistič brzd
- čistící a mazací sprej na potenciometry či něco podobného
- nějaký ten hadřík a starý kartáček na zuby (či něco podobného)
- 13mm oříšek na malé ráčně (gola) či 13mm klíč "esíčko"
- plochý šroubovák
- silikonový tmel
- ostrý nožík/skalpel
- něco na odmaštění
- jemný štěteček

2. DEMONTÁŽ VÁHY
- odpojíme konektor od váhy (vypnutý klíček v zapalování samozřejmostí)
- povolíme sponu hadice sání od váhy k turbu (žlutá šipka) a hadici z váhy stahneme
- povolíme a vytáhneme 3 šrouby z boku váhy (červené šipky)
- z ventilu TCV stáhneme hadičku (zelená šipka)
- nyní váhu opatrně vyjmeme z filtrboxu
obr 1..JPG
obr 1..JPG (56.64 KiB) Zobrazeno 6349 x
3. ČIŠTĚNÍ
- šachtu váhy a klapku řádně prostříkáme a vyčistíme, já použil čistič brzd, starý kartáček na zuby a hadr
- klapka musí chodit volně a bez zadrhnutí, nutno dodržet maximální čistotu!!
- po řádném vyčištění utěsníme z obou stran šachtu čistými hadry nebo papírovými ubrousky
- opatrně vyloupneme malé plastové víčko u konektoru (drží jen na silikonu) a zkontrolujeme tištěný spoj. Já ho měl parádně zoxidovaný (zřejmě kombinace mytí motoru a netěsný silikon - viz. obr.2). Jemný kartáček, WD40 a vyfoukání stlačeným vzduchem pomohlo.
- z víčka odstraníme starý silikon, odmastíme styčné plochy, víčko vrátíme zpět a řádně utěsníme novým silikonem.
obr 2..JPG
obr 2..JPG (41.22 KiB) Zobrazeno 6349 x
4. KONTROLA POTENCIOMETRU
- opatrně odstraníme černé plastové víko potenciometru. Drží celé jen na silikonu, ale jde to docela špatně. Lehkým páčením a ořezáváním silikonu po obvodu víčka to přeci jen jde. Staré zbytky silikonu odstraníme.
- po odejmutí víčka nyní vidíme jezdce potenciometru a tištěný spoj s jeho dráhou. Označíme si výchozí polohu jezdce na tištěném spoji např. lihovým fixem (obr. 3).
obr 3..JPG
obr 3..JPG (43.06 KiB) Zobrazeno 6349 x
- tento postup je pro ty, kteří mají již vydřenou dráhu potenciometru od jezdce, ale doporučil bych i pří neporušené dráze, neb za dva měsíce může být prodřená taky:
- tištěný spoj, držící na třech šroubkách (ozn. červeně), povolíme taktéž. Pozor, povolit jdou velmi ztuha! Nemusíme šroubky vytáčet úplně, stačí povolit tak, aby se nechal tišťák posunout tak, aby nejlépe všechny tři kontakty jezdce běhaly mimo původní dráhy. Otevíráním klapky vzduchu překontolujeme zda běhá jezdec po celém rozsahu potenciometru mimo původní dráhu a šroubky utahneme. Přitom se snažíme dodržet výchozí označenou polohu jezdce a kontrolujeme zda dosedají všechny kontakty na dráhu. Kontakty se nechají přihnout, ale moc to nedoporučuji. Přílišný tlak kontaktů na dráhu potenciometru by měl za následek rychlejší vydření dráhy. Pokud to někomu dosedá opravdu málo, nechť povolí šroubek jezdce (ozn. modře), lehce přihne kontakty a vrátí zpět na již předem označenou výchozí pozici.
obr 4..JPG
obr 4..JPG (57.72 KiB) Zobrazeno 6349 x
- dráhu potenciometru očistíme štětečkem, vyfoukáme a prostříknem čistícím a mazacím sprejem na potenciometry.
- zkontrolujeme i dva stříbrné kontakty vedoucí do zásuvky, zda dobře doléhají na tišťák.
NUTNO DODRŽET MAXIMÁLNÍ ČISTOTU!!!
- víko váhy vrátíme zpět na váhu ale ještě nelepíme, pouze přichytíme např. izolepou

5. ZPĚTNÁ MONTÁŽ VÁHY
- opačný postup demontáže

6. SEŘÍZENÍ
- z konektoru váhy stahneme těsnící gumovou "harmoniku"
- vypneme všechny spotřebiče v autě a zapneme klíček do polohy II (tzv. na kontrolky)
- multimetr nastavíme na měřící rozsah 2V (2000mV), zásuvku váhy neodpojujeme a hroty měřáku opatrně propíchneme bužírky kabelů na pozici 2 a 4 (jsou označeny čísly na zásuvce). Měli bychom naměřit napětí 0,2V (200mV). Pokud jsme naměřili hodnotu jinou, odstraníme víko potenciometru, povolíme šroubek jezdce (označen modrou šipkou v předchozím obrázku) a posunutím jezdce docílíme požadovaného napětí. Je to velmi citlivé, např. 0,191V je špatně!!! Šroubek utahneme a opět zkontrolujeme napětí, popř. postup opakujeme.
- po tomto základním nastavení provedeme zkušební jízdu, motor řádně prohřejeme a vyzkoušíme všechny jízdní režimy. Opět provedeme základní měření 0,2V s motorem v klidu a pokud je napětí ok, teplý motor nastartujeme a na stejných kabelech 2 a 4 by jsme měli naměřit hodnotu 1,5 - 1,6V při volnoběhu.
- pokud je hodnota jiná, seřizujeme hodnotu černým ozubeným kolečkem pod jezdcem (v podstatě seřizujeme předpětí pružiny). Označíme si výchozí pozici zajišťovacího drátku (obr.5) a odehnutím drátku a následným pootáčením kolečkem docílíme požedované hodnoty. Při 1,4V nebude motor pod 2000ot. tahnout a při větším napětí bude motor kouřit.
- po nastavení je třeba opět motor projet všemi režimy a nejlépe ho zase nechat schladnout a pak po zahřátí opět přeměřit. Tím docílíme že se pružina klapky ustaví ve své poloze (přece jen je to mechanická věc, tepelná roztažnost taky něco dovede a už má něco za sebou,že). Navíc výrobce uvádí přesnost této váhy plus minus 15%, což není zdovna málo u věci co má lví podíl na kulturu chodu a kouřivost motoru...
obr 5..JPG
obr 5..JPG (61.04 KiB) Zobrazeno 6349 x
7. ZÁVĚR
- až budeme s měřením spokojeni, překontrolujeme čistotu potenciometru a dotažení veškerých šroubků, můžeme víko zasilikonovat. Hawk
Naposledy upravil(a) z-d-e-n-a dne 25 říj 2014 22:25, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#2 Čištění a seřízení váhy vzduchu MSA 15.7

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Jsem otevřen otázkám a podnětům :green:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#3 Čištění a seřízení váhy vzduchu MSA 15.7

Příspěvek od M4jky »

Super, že si to takto podrobne spísal, určite sa to bude ďalším odvážlivcom hodiť. Ja sem hodím len pre pobavenie jednu informáciu. Na svojej váhe som musel to zubaté kolečko pootočiť o 180 stupňov v smere hodinových ručičiek, aby som upravil hodnotu z pôvodných 1,85 na 1,5. Takže sa toho nebojte :)

Edit: po týždni od nastavenia som hodnoty skontroloval a znovu boli mimo o cca 0,04V. Chvílu to trvá kým sa tá pružina usadí, keď sa toho nikto 17 rokov nechytal. Už mám nastavovacie ozubenie otočené o cca 195° oproti pôvodnej polohe.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#4 Čištění a seřízení váhy vzduchu MSA 15.7

Příspěvek od M4jky »

Malá pripomienka k návodu. Hodnota napätia 1,5V medzi pinom 2 a 4 na konektore váhy pri voľnobehu platí pri odpojenom a dobre tesniacom EGR ventile !!!
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#5 Čištění a seřízení váhy vzduchu MSA 15.7

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Ano,velmi dobra poznamka, M4jky! Hlavne aby egr tesnil,zaslepeny byt nemusi. Pri volnobehu je,tusim,stejne zavreny (?).
A jak rikas,klidne premerit i po 14ti dnech,opravdu trva nez se pruzina usadi!
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#6 Čištění a seřízení váhy vzduchu MSA 15.7

Příspěvek od M4jky »

U mňa sa chvílu po štarte EGR otvori a namiesto 1,5V tam mám cca 0,65V.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#7 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od M4jky »

Poznatok po roku: nenastavujte váhu v zime. Aby ste dodržali 1,5V napružíte mechanizmus viac než je treba a v lete budete mať auto chcíple v nižších otáčkach. Ja som to teraz pri tých takmer 40° musel tak o pätinu otáčky vrátiť aby som tam mal aspoň 1,48V.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#8 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Heršvec,musím to taky ještě skouknout...tady je vidět v čem je plastová váha prostě lepší - v podstatě mizivá náchylnost k různým okolním teplotám...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#9 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od M4jky »

To máš síce pravdu ale s týmto našim gramofónom si môžeš šahať do vecí ku, ktorým by si sa pri plastovej váhe nedostal. Vzhladom k tomu, že auto má už svoje roky a treba hľadať optimálne nastavenie mi príde táto váha úplne super. Bude to ale trochu aj tým, že ma baví sa v tom hrabať. Po poslednom nastavení v tomto teple som dosiahol to, že mi pri odstavenom aute na voľnobehu lezú z výfuku fialky. Celkom ma to prekvapilo, predtým som vždy cítil trochu nafťákový odor :D Ešte zmerám akú hodnotu tam mám vlastne teraz za studena na voľnobeh, keď som to kúsok vrátil. Viem len, že pri zohriatom aute som tam nemal v tom teple ani tých 1,5V ale chce to asi nejaký rozumný kompromis.

Edit: tak teraz tam mám po dni státia za studena 1,57V.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#10 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Máš recht, nedavno jsem na to zas koukal a byl jsem na 1,47V;tak jsem o zoubek povolil ten ozubený bazmek. Dostal jsem se na 1,5-1,52 a od té doby ta mrcha zase začala drobátko víc čadit...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#11 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od M4jky »

Ja som to nastavil teraz v lete tak, aby to malo rozumný ťah aj v tých skoro 40°C a už s tým asi hýbať nebudem. Chce to asi kompromis. Ja som mal to auto strašne zdechlé v tých teplách, keď som tam mal nastavených 1,5V. Tých 0,07V naviac ale bohate stačí :)
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#12 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od imrija »

Rád bych se připojil s poděkováním za návod. Dnes jsem úspěšně seštěloval váhu na naši V70. Doufal jsem že to vyřeší některé problémy s autem, ale zdá se, že to pouze zajistilo znatelně lepší kultivovanost motoru. Subjektivně to lépe jede, i od nižších otáček, přijde mi, že to méně čoudí (v podstatě vůbec).

Doufám, že nám to pomůže se spotřebou paliva, protože momentálně nám to průměruje (kalkulačka, nikoliv palubák) na 9 litrů / 100km. Ježděno převážně mimo město.

Teď nás čekají 2 delší výlety, tak dám vědět, jestli to pomohlo.

Předpokládám, že si to budu muset v létě zopakovat, ale to nevadí. Dráhy na moji váze už jsou vyježděné všude možně, a tak budu nejspíše shánět jinou.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#13 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od M4jky »

Super, som rád že sme ti pomohli, fórum ešte neumrelo (narážka na facebooky). Inak najlepše je váhu nastaviť podľa šikovného prográmku FCR. Porovnávať treba aktuálnu hodnotu a požadovanú. Ak ti bude aktuálna skákať v rozmedzí 40 mg/s tak s dráhami nič robiť nemusíš. Môžeš ale použiť kontakt sprej na poteciometre na premazanie. V FCR hladaj hodnotu Mass Air Flow. A hlavne, po laborovaní krabičku poriadne utesniť.
Inak spotreba ti o trochu klesne ale zázraky nečakaj...jedine, že by sa v tom niekto pred tebou vŕtal a pridával si tunersky výkon.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#14 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od imrija »

Diagnostiku zatím nemám, ale buď si ji zapůjčím, a nebo si ji koupím, až nebude rozpočet na volvo tak omezený.

Krabičku jsem zatím zalepil jen izolepou, až to projedeme více, tak ji utěsním pořádně, snad to přežije.

Před zásahem jsem tam naměřil 2V na volnoběh.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#15 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od M4jky »

Spotrebiče v aute si mal vypnuté? Inak na diagnostiku môžeš skúsiť niekoho ukecať, ale dá sa to relatívne presne nastaviť aj meraním. Podla diagnostiky som tuším skoncil na 1,54V. Ale všetko záleží na presnosti multimetru, niektoré sú docela mimo.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#16 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od imrija »

Ano, vše vypnuté.

Multimetr mám ucházející a skončil jsem také na 1.54V v zimě.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#17 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od M4jky »

Tak daj potom vedieť poznatky z jazdy :beer:
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#18 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od z-d-e-n-a »

To imrija - měřil jsi s odpojeným egrem? Nejsem si právě jist zda je egr při ohřátém motoru úplně zavřený...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#19 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od imrija »

Zjistil jsem, že mi EGR nefunguje. Když ho ručně spínám podtlakem tak cvaká, ale nic se neděje. Pro jistotu jsem před sání dal ještě záslepku vystřiženou z plechu - kdyby měl tendenci nějak profukovat. Takže EGR je odpojený.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#20 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od M4jky »

Ak nefunguje, tak je ho lepšie zaslepiť. V tomto prípade ale váhu nastavuj len multimetrom. Diagnostika ti bude ukazovať zvýšenú dávku vzduchu lebo všetok pôjde cez váhu. Jediná nevýhoda je, že auto bude kvôli tomu viac dymiť.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#21 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od imrija »

Tak jsme zkonstatovali, že váha vzduchu se drží ve stanovených hodnotách i po výletě. Takže jsme to poměrně prasivým způsobem zalepili (nebyl jiný než červený silikon a měl jsem zlomenou špičku - teď je všechno červené :-) - nevadí, stejně budu shánět jinou, dráhy jsou vyjeté opravdu celkem dost).

Jediná poznámka, kterou mám k návodu je ta, že jsem nepotřeboval 13ku ale 12ku klíč. A protože jsem ho neměl, tak jsem to celé sundal i s víkem airboxu. Jde to taky.

Spotřeba podle mě opravdu dost klesla a výkon je teď zdá se o něco lepší. Táhne to od nižších otáček a nejsou v zátahu takové 'skoky' jako předtím.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#22 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Nenechá se ta destička ještě kousek poposunout? Aby jezdec byl mimo vydřené drážky? Klidně i kdyby se trochu propilovaly ďourky na šroubky?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#23 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od imrija »

z-d-e-n-a píše:Nenechá se ta destička ještě kousek poposunout? Aby jezdec byl mimo vydřené drážky? Klidně i kdyby se trochu propilovaly ďourky na šroubky?
Myslím, že ne. Je to opravdu vyleštěné už všude, myslím, že už někdo piloval. Posunul jsem to - na méně vydřenou drážku.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#24 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od imrija »

Tak o půl roku později jsou hodnoty stále tak jak jsem je zanechal, přestože jsem váhu seřizoval v zimě.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#25 Čištění a seřízení váhy vzduchu 2.5TDi (MSA 15.7)

Příspěvek od M4jky »

Zaujímavé, len dobré pre teba. Aspoň to nemusíš riešiť. Ja som to už dlhšie nekontroloval ale tiež mám dojem, že po prvých dvoch nastaveniach to minimálne rok bolo stále ok. Ten prvý fail mohol byť tým, že som to nastavoval podla nemeckej volvopédie. Potom som to vrátil o dva-tri zuby pocitovo. Viem, že som potom cca s ročným odstupom kontroloval hodnoty na diagnostike a sedeli jak riť na šerbli. Ale či sa to nepohlo to neviem, mal som predtým zaslepené EGR.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „FAQ - Jak na to“