výměna oleje v automatické převodovce. postup

Nejdříve se podívejte SEM - Již vyřešené problémy
Pravidla fóra
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
Odpovědět
  • Autor
  • Zpráva
ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2621
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#1 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od ok2ucx »

Výměna a proplach oleje v automatické převodovce (AW55-50, 5 rychlostí, S60, V70II a asi i XC a.j.)

není zase o tolik složitější než výměna oleje v motoru. Celé mi to trvalo (poprvé v životě) asi 2 hodiny i s projižďkou.

Co je k tomu potřeba:

alespoň 15l správného (!) oleje ve specifikaci JWS3309 (vyrábí jej Mobil nebo Valvoline), nebo originál Volvo (PN 1161640 @ 4l). Dextron III není vhodný. Já měl Valvoline Max Life ATF (sehnal jsem za 205Kč/l), originál Volvo stojí (podle ceníku asi 420Kč/l ve 4l balení).
Y9284431r.JPG
Y9284431r.JPG (65.46 KiB) Zobrazeno 37119 x
Dále trychtýř na nalévání přes měrku. Olej se nalévá výhradně přes měrku, žádným velkým šroubem, jinak si koledujete o to, že převodovka už nezařadí trojku a je z toho repas za balík.

Obrázek <tnx: IPD USA>
Ten mám z IPD USA: T6064 - http://www.ipdusa.com/products/4885/t6064-transmission-fluid-funnel

Pak průhlednou hadici, sadu O-kroužků a náhradní pojistku:
Obrázek <tnx: IPD USA>
Rovněž z IPD USA: T7072 - http://www.ipdusa.com/products/4808/t7072-automatic-transmission-flush-hose-kit

Kanystr na zachytávání oleje, ideální je 5l poloprůhledný kanystr od ostřikovací kapaliny s ryskami po 1l (ty tam jsou, nebo je viditelně označte a ocejchujte).

Nějaké hadry a možná nádobu na odkapávající olej (používám starý plech do trouby).


Postup:

1. zahřejte olej na provozní teplotu - 10km jízda mi stačila.
2. odmontujeme spodní plastový kryt motoru (kdo ho ještě má), asi 6 vrutů hlava 12mm
3. dále spodní plastový kryt chladičů - po krajích jsou dvě malé krytky na 2x Torx T20 a pak dva vruty s hlavou 10mm (kousek nad mlhovkami, pomohlo odpojit přívody k mlhovkám pro lepší přístup). Tento menší kryt pak ještě drží dvěmi plastovými pojistkami zespodu nárazníku.
4. zmáčknout zelenou pojistku a uvolnit spodní hadici, co vede do chladiče. Vyteče asi 0.2l oleje. POZOR: může být horký! Na tuto uvolněnou hadici (resp. na kovovou koncovku) nasadíte průhlednou hadici:
Y9284434r.JPG
Y9284434r.JPG (63.34 KiB) Zobrazeno 37119 x
Y9284433r.JPG
Y9284433r.JPG (62.15 KiB) Zobrazeno 37119 x
druhý konec do zmíněného kanystru (zajistit, ať nevypadne, ale nebude tam velký tlak):
Y9284432r.JPG
Y9284432r.JPG (65.96 KiB) Zobrazeno 37119 x
5. do měrky umístit trychtýř:
Y9284435r.JPG
Y9284435r.JPG (81.89 KiB) Zobrazeno 37119 x
6. nastartovat, páka stále v poloze P a začne vytékat převodový olej, vytéká celkem pomalu, nechte vypustit 2l, trvá to možná 20-40 sekund. Pak zastavte motor.
7. dolít 2l nového oleje, jde to celkem snadno, olej byl při 20°C dosti řídký (tekutý), a má krásnou malinovou barvu.

body 6.+7. opakovat, dokud nepoteče z převodovky čistý olej. To by mělo být údajně po výměně cca. 12-14l.

V mém případě to bylo po asi 14l a pak už tekla celkem přijatelně čistá kapalina, na začátku to byl olej černý jak bota (pochybuji, že to někdo někdy měnil). Ale olej nebyl cítit po spáleném. Kdybych měl více oleje, asi bych měnil ještě dál.
Y9284436r.JPG
Y9284436r.JPG (26.45 KiB) Zobrazeno 37119 x
8. odstraňte trychtýř, vraťte měrku a nasaďte novou pojistku a O-kroužky na hadici, nainstalujte hadici zpět do chladiče.
9. otřete zbytky oleje a nastartujte. Jestli nikde nic neteče, je možné uskutečnit testovací jízdu a zahřát celou převodovku. 10-15km je OK.

10. následuje kontrola hladiny oleje (pokud jste nalili tolik, kolik jste vylili, měla by hladina být OK). Hladina se kontroluje při nastartovaném motoru, v poloze P (před tím zařaďte D), na rovině. Měrka je u T5 poměrně nešikovně skryta, hrozí popálení o blok motoru nebo useknutí prstu od sahary :%)
Hladina má být za normální provozní teploty mezi horními ryskami MIN a MAX (u nápisu HOT). Měrka tvrdí, že rozdíl hladin mezi ryskami MIN a MAX činí 0.25l.

Zřejmě jsem měl vysokou hladinu už před výměnou, musel jsem ještě odpustit asi 3/4l oleje (ale to by se vám nemělo stát)

11. ještě jednou zkontrolujeme případné úniky oleje a namontujeme zpět oba kryty.
12. naplánujeme další pravidelnou výměnu oleje, odborníci tvrdí po 40-80tkm, dle stylu jízdy.

13. asi by měla nastat ještě nějaká operace se software, ale tu jsem zatím neprovedl, nemám nic v dosahu.

Tento postup čerpá z originál instrukcí od IPD USA: PI-290 http://www.ipdusa.com/files/product/137/PI-290-TRANSMISSION-FLUSH-KIT-INSTRUCTIONS.PDF
také z SK verze: http://www.volvoklub.sk/viewtopic.php?f=33&t=1976 a mnohých dalších zdrojů.

Pavel

P.S. Před výměnou jsem ještě aplikoval zázračný přípravek Trans Tune (http://www.ipdusa.com/products/5974/43-0012-seafoam-trans-tune-16oz-can), tak teprve uvidím, jestli tohle celé i s výměnou oleje a usazením správné hladiny bude mít nějaký vliv. Dosud jsem pozoroval nejisté řazení trojky při plně zahřáté převodovce.

Obrázek <tnx: IPD USA>
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 239
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Vůz: S 60 D5244T 2,4l 05" black automat
Bydliště: Handlová, Slovensko

#2 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Ortový »

:good:
super...ja len doplním,že po výmene oleja,pred kontrolou hladiny,je vhodné voličom prejsť všetky dostupné módy prevodovky (PRND popr. 43L) , v každom zotrvať tak 3 až 4 sekundy...vymazanie chybových kódov prevodovky (TCM) je možné v autorizáku,kúsok od Teba je aj martinopel,ktorý má DICE...
_________________
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2621
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#3 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od ok2ucx »

Když tak o tom přemýšlím, postup popsaný na http://www.volvoxc.com/forums/showthread.php?t=5668 je asi pohodlnější cesta, jak vypouštět olej. Není třeba demontovat spodní dekly, horní výstupní otvor z chladiče je velmi jednoduše přístupný. Tak snad to zkusím příště...

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2621
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#4 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od ok2ucx »

ok2ucx píše:13. asi by měla nastat ještě nějaká operace se software, ale tu jsem zatím neprovedl, nemám nic v dosahu.
Co se software týká, pokračování je zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=30906&p=370452#p366688

Stručně:
- vynulovat počitadlo km (opotřebení) oleje - přes Volvo diagnostiku VIDA
- pokud byly s převodovkou problémy, doporučuje se provést adaptaci řazení (asi 60-90 minut procedura) - procedura se zapíná opět přes VIDU.
- VIDA rovněž doporučuje výměnu víčka serva B4 a připadně aktualizaci software převodovky TCM.

Tím byste asi pro převodovku mohli učinit vse potřebné pro jeji další dlouhý život.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

wolf
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 858
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V70 2,4 D5 151kw
Bydliště: Brno

#5 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od wolf »

Ahoj,chci se zeptat ohledne typu oleje pro prvni generaci v70 s automatem,byl jsem na vymene predevcirem a dali mi tam dextron III samo vc pruplachu,jak tady ctu tak ho tady nedoporucujes,plati to i u prvni generace nebo je dextron v poradku?diky za info..Honza
_________________
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3093
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#6 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od eLzyx »

do 4q (AW50-42LE) je to v pořádku.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

wolf
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 858
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V70 2,4 D5 151kw
Bydliště: Brno

#7 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od wolf »

Supr diky!
_________________
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2621
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#8 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od ok2ucx »

ok2ucx píše:Ovšem, v mém případě bylo víčko zřejmě v pořádku (viz poslední dva obrázky níže). Tvrdí se, že když se "rozsype" na kusy - zvláště ta podložka uvnitř, výměnou se vyléčí symptom horšího řazení 2-3, 3-4, 4-3 a 3-2. Teď už mi zbývá nový software = Volvo P/N je 30677036 - údajně se to pro T5 zvláště hodí, prý to řadí "živěji", ve vyšších otáčkách (stávající režim spíše připomíná naftu) a také lépe právě při přechodech 2-3-4.
Tak aktualizace software P/N 30677036 je v autě - v autorizáku (SPX-CAR Zlín) to bylo za chviličku. A za pár kaček.

Dojmy: úplně jiné auto! I bez adaptace.
Auto reaguje svižněji, zařazení rychlostí je výrazně rychlejší a symptomy "proklouznutí" (mi se občas projevovaly při 2-3 a 3-4) jsou prakticky pryč, teplé i studené. Je poznat, že převodovka má už něco za sebou - 300tkm na mé S60, druhé auto (V70II) má polovic km, po repasi a je zcela sametové. Až pojedu kolem, nechám si SW nahrát i tam, za to svižnější řazení to stojí.

Později jsem ještě provedl adaptaci (bez mazání adaptačních hodnot), ale bez citelné změny. V tomto bodě asi zastavím další spekulování. A dále budu měnit olej každých 40-60tkm, jak již také doporučuje i Volvo.

U starších převodovek, které ještě fungují a nejsou zcela KO, to vidím asi takto:
- vyměnit olej (proplachem 12-15l)
- ročníky do 2002 vyměnit víčko B4 (pokud zlobí řazení 2-3-4)
- (autorizák) nahrát nový SW 30677036
- (autorizák = VIDA) smazat počítadlo opotřebení oleje
- (autorizák = VIDA) provést adaptaci - cca. 1.5 hod. šaškování ideálně na vedlejší rovné silnici
- měnit olej, měnit olej a měnit olej.

Tož tak, P.


P.S. Příležitostně ještě prověřit silentbloky: http://www.freewebs.com/howardsvolvos/motortransmissionmount.htm#202100861
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 02 dub 2014 13:34, celkem upraveno 1 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2621
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#9 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od ok2ucx »

Zdar - když teď procházím starší témata, měl bych asi dodat pokračování tohoto příběhu. Uplynul rok a není to tak optimistické, jako mé předešlé příspěvky. Zkrátka má převodovka byla zřejmě případ, kdy výměna její "doživotní" náplně způsobila její brzký konec. Chvíli to jezdilo OK, ale pak se situace tryskově zhoršovala. Zvláště po zahřátí se opět objevily kopance mezi 2-3 a 3-4.

Tak jsem neriskoval nějaká poškození řadící "skříně" a rychle se objednal do ZP Automatic u Brna: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=12&t=33826
Mohu jen doporučit (kromě objednacích lhůt) bylo vše OK - za týden auto doma. Převodovka dostala repasi mozku (rozvaděče), znovu nový olej a od té doby už jen jezdím a užívám si hladkého řazení v městském provozu. Od té doby najeto (nesmějte se) 'pouhých' 2500km.

Pavel

P.S. Další poměrně rozsáhlá diskuse ze rozvinula zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=36011
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2621
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#10 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od ok2ucx »

... a co konkrétně jsi napáchal, že to museli pořešit v servisu?

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 27
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo C70 D5 Summum, r.v. 2007
Bydliště: Ostrava

#11 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Indigo »

Proč není olej Dextron III vhodný?

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7438
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#12 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Petr Marek »

Protože převodovka ve Tvém autě má předepsaný pouze JWS3309.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 22
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Třemošná
Vůz: V70 2,4 D5 120kW D5244T 2002
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#13 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od adoks1 »

Dnes jsem koupil novou náplň do automatu AW 55-50. 20ti litrový kanystr oleje Champion New Energy Multi Vehicle ATF. Našel jsem na netu že má taky normu JWS 3309 a je to tak, normu skutečně má. Cena za 20 litrů 2450,-. Takže mě čeká taky výměna. Dík za podrobný návod jak na to. :good:
_________________
aktuálně: Volvo V70 II. 2,4 D5244T 120kW, 2002, červená tmavá metalíza
bylo: Volvo V70XC 2,4i B5244T3 147kW, 2001, zlatá metalíza
bylo: Volvo V70 2.5TDi D5252T 103kW, 1997, červená limited
bylo: Volvo S40 1.6i 16V 77kw, 1998, zelená základní
bylo: Škoda Felicia 1.3LXI 50kw, 1998, vínová metalíza
bylo: Škoda 130L 55kw, 1986, červená základní, max. 190km/h-letadlo!

skreči
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 711
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Velvary
Vůz: S70 TDI 1997, V70 TDI 1999

#14 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od skreči »

adoks1 píše:Dnes jsem koupil novou náplň do automatu AW 55-50. 20ti litrový kanystr oleje Champion New Energy Multi Vehicle ATF. Našel jsem na netu že má taky normu JWS 3309 a je to tak, normu skutečně má. Cena za 20 litrů 2450,-. Takže mě čeká taky výměna. Dík za podrobný návod jak na to. :good:
tak to je super cena, to můžeš proplachovat do aleluja, hoď sem link na ten obchod, ať z toho mají užitek i ostatní
_________________
bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2621
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#15 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od ok2ucx »

Do návodu by stálo za to ještě připsat, že existují fungující přípravky, které se do převodovky ještě před vypuštěním oleje dají, nechá se to mnoho minut vrčet (a při tom ještě přořazovat různé polohy tak, aby se olej s rozpouštědlem dostal do všech kanálů) a teprve pak se ten hnůj vypustí.

Pak ale také nezapomeň na rizika spojená s tím, že ti po proplachu může převodovka kleknout - https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=36011&start=25#p421625

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

GDPR_user

#16 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od GDPR_user »

adoks1 píše:Dnes jsem koupil novou náplň do automatu AW 55-50. 20ti litrový kanystr oleje Champion New Energy Multi Vehicle ATF. Našel jsem na netu že má taky normu JWS 3309 a je to tak, normu skutečně má. Cena za 20 litrů 2450,-. Takže mě čeká taky výměna. Dík za podrobný návod jak na to. :good:
Castrol také splňuje specifikaci. :bad:

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3182
Registrován: 14 roků
Bydliště: Teplice

#17 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Basstl »

Čau pánové,
nechci zakládat nový vlákno, tak se zeptám tady.
Chystám se na výměnu oleje v mém V70 TDI (1999), ale nevím vlastně jakou mám převodovku.
Myslím si, že už novej 5ti kvalt AW 55-50 a tedy olej JWS 3309.
Páka automatu je bez předvoleb sport, Economy, jen režim Winter.
Když jsem auto přitáhnul, tak mi tam v servisu dali D3 a od tý doby jsem najel cca 60k km bez problémů.
Mám obavu, abych tomu při přechodu na JWS 3309 a kompletním výplachu, víc neublížil.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1276
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#18 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od marekbm »

já mám ještě renaulta lagunu s tím samým automatem a když jsem měnil olej, použil jsem olej ravenol: http://www.ravenol.cz/katalog/9-ravenol-atf-t-iv-fluid
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 3320
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#19 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od dumi.cz »

Chtel bych se zeptat, jestli je tenhle postup platnej i pro automatky v 850tkach. Koupil jsem 850 ma cca 340tkm, jak byl nebo nebyl menen olej v automatu vubec netusim.

Prijde mi ze prevodovka radi dobre, nemam ovsem srovnani. Neni tady na jihu nebo v plzni nekdo kdo by to dokazal ohodnotit?

Mam se tedy poustet do vymeny nebo ne?

diky.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 590
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#20 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od hefaistos »

ok2ucx píše:Zdar - když teď procházím starší témata, měl bych asi dodat pokračování tohoto příběhu. Uplynul rok a není to tak optimistické, jako mé předešlé příspěvky. Zkrátka má převodovka byla zřejmě případ, kdy výměna její "doživotní" náplně způsobila její brzký konec. Chvíli to jezdilo OK, ale pak se situace tryskově zhoršovala. Zvláště po zahřátí se opět objevily kopance mezi 2-3 a 3-4.

Tak jsem neriskoval nějaká poškození řadící "skříně" a rychle se objednal do ZP Automatic u Brna: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=12&t=33826
Mohu jen doporučit (kromě objednacích lhůt) bylo vše OK - za týden auto doma. Převodovka dostala repasi mozku (rozvaděče), znovu nový olej a od té doby už jen jezdím a užívám si hladkého řazení v městském provozu. Od té doby najeto (nesmějte se) 'pouhých' 2500km.

Pavel

P.S. Další poměrně rozsáhlá diskuse ze rozvinula zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=36011
Vim ze reaguju na dost stare tema, ale zajimalo by me, s odstupem casu, jak si byl spolojen u ZP a kolik to najezdilo po repasi - a zdali bez problemu (auto uz tusim nemas, je prodano, pokud si pamatuju...?)

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2621
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#21 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od ok2ucx »

Auto stále jezdí. Kilometry najdu, jakmile budu doma na PC

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 590
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#22 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od hefaistos »

To rad slysim. Me obcas trosku hrube zaradi 1-2 a 2-3, ale mozna to citim jen ja...Olej ale byl menen. Ted se chystam na proplach+seafoam, novy sw ve volvu a snad to bude fajn. O ZP vim, schanim reference... Pokud si pamatujes, co te orientacne repase vysla? doufamze jejich pristup je Ok i dnes...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1276
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#23 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od marekbm »

63miro píše:
ok2ucx píše:Zdar - když teď procházím starší témata, měl bych asi dodat pokračování tohoto příběhu. Uplynul rok a není to tak optimistické, jako mé předešlé příspěvky. Zkrátka má převodovka byla zřejmě případ, kdy výměna její "doživotní" náplně způsobila její brzký konec. Chvíli to jezdilo OK, ale pak se situace tryskově zhoršovala. Zvláště po zahřátí se opět objevily kopance mezi 2-3 a 3-4.

Tak jsem neriskoval nějaká poškození řadící "skříně" a rychle se objednal do ZP Automatic u Brna: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=12&t=33826
Mohu jen doporučit (kromě objednacích lhůt) bylo vše OK - za týden auto doma. Převodovka dostala repasi mozku (rozvaděče), znovu nový olej a od té doby už jen jezdím a užívám si hladkého řazení v městském provozu. Od té doby najeto (nesmějte se) 'pouhých' 2500km.

Pavel

P.S. Další poměrně rozsáhlá diskuse ze rozvinula zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=36011
Vim ze reaguju na dost stare tema, ale zajimalo by me, s odstupem casu, jak si byl spolojen u ZP a kolik to najezdilo po repasi - a zdali bez problemu (auto uz tusim nemas, je prodano, pokud si pamatuju...?)
jestli je tu řeč o Pavlové bývalé S60, tak včera překročila číslo 335t km. podle servisních záznamů, co jsem od něj dostal, uběhlo asi 28t km od repasu a je to super. jen lehce za studena jde cítit z 1-2, občas 2-3, ale za viníka považuji chip na stage 2, protože motor trochu jinak (svižněji) reaguje a převodovka s tím nepočítá. takže mám v plánu udělat adaptaci, jen se mi do toho moc nechce, spíš čekám jestli si na to nezvykle sama.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2205
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#24 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Zajsoft »

marekbm píše:takže mám v plánu udělat adaptaci, jen se mi do toho moc nechce, spíš čekám jestli si na to nezvykle sama.
No, necekal bych, nemusis se taky v realne dobre dockat. A naadaptovani prevovodky je otazka chvilky a v nekterych pripadech je to brutalni rozdil...

Onehda sem u brachy smazal adaptace pres VIDU(oficialne se ma pouzivat jen, kdyz se v prevodovce neco meni), a z duvodu stare verze SW rj. prevodovky nesla v nove verzi VIDA spustit adaptace(resenim bylo, bud pouzit starsi verzi VIDA, nebo [a to jsem udelal ja] nechat do rj. prevodovky nahrat nejnovejsi verzi SW). Prevodovka predtim radila asi jako zak autoskoly na prvnich jizdach a to i po mesici(bracha jako spravny blb nejapny nebyl schopnej pipnout, ze mu to tohle dela a ja byl pracovne pryc...), takze spolihat na adaptace ktere se samy delaji za normalni provozu neni dobrej napad, reknemeze ze adaptace pres VIDU udela 90% a adaptace za normalniho provozu je uz jen takove to drobne 10% doladeni - ktere se Ti navic pri odpojeni baterky(dokonce mam pocit, ze i pri smazani chyb pres VIDU) vzdy smaze - ono je to adaptace na styl jizdy ridice, nez na stav prevodovky, ze...

Kdyz je prevodovka ve slusnem stavu, tak se to da naadaptovat i do 15min... Obcas je potreba dat nepatrne vyssi otacky nez je uvedeno v adaptacnim postupu pro nejnizzsi otacky (treba o 200-300ot/min vic), zalezi v jakem stavu jsou napr. solenoidy v mozku prevodovky...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Volvo808

#25 výměna oleje v automatické převodovce. postup

Příspěvek od Volvo808 »

VolvoNewbie píše:Tak jsem si zkusil výměnu dělat taky doma a skončil jsem tady http://www.autoindividual.cz/opravy-automatickych-prevodovek
Naštěstí jsem neplatil raketu, ale příště na tyhle věci už sám kašlu :D
To jsi nalil olej do chladiče? :D
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „FAQ - Jak na to“