Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
Pravidla fóra
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 101
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
- Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
#1 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
U mnoha aut dojde časem k poruše "budíků", kdy začne blbnout displej, píše nesmysly, nefunguje počítadlo kilometrů a nebo se přístrojovka jinak zblázní. V převážné většině případů se jedná o studený spoj na některém z kontaktů na procesoru přístrojovky. Kdo si troufá, může se pustit do pokusu o opravu svépomocí. Nezapomeňte odpojit baterku!
1. přitáhnout volant a sklopit dolů
2. odstranit plastový kryt nad spínací skříňkou a kolem přístrojovky 3. povolit 4 šrouby v rozích přístrojovky (Torx) 4. odpojit konektor
5. povolit všechny šrouby na zadní straně přístrojovky a sundat zadní kryt 6. opatrně vytáhnout desku - plošný spoj z přístrojovky 7. CPU se nachází vlevo nahoře. Nejprve acetonem a potom isopropylem perfektně očistit krycí vosk. Po nanesení pájecího roztoku (obdoba kalafuny) prohřát všechny nožičky procesoru jednu po druhé. Nepřidávat cín, došlo by k propojení vývodů, nepřehřát a používat pájku s tenkým hrotem!!! Vidím sice dobře, ale důrazně doporučuju použít lupu! 8. v opačném pořadí smontovat a zadeklovat
9. namontovat a modlit se
_____________
U 3 přístrojovek z 5 se mi podařilo je rozchodit, jedna měla jinou závadu, kterou opravil odborník a jedna umřela úplně a nejde opravit. Takže na vlastní riziko
___________
A ještě dodatek. Dnes jsem se zase v jedné přístrojovce "procházel" a zjistil jsem, že teplota na CPU je dost vysoká. Stálo by za zvážení, jestli na ten CPU nenalepit chladič...
1. přitáhnout volant a sklopit dolů
2. odstranit plastový kryt nad spínací skříňkou a kolem přístrojovky 3. povolit 4 šrouby v rozích přístrojovky (Torx) 4. odpojit konektor
5. povolit všechny šrouby na zadní straně přístrojovky a sundat zadní kryt 6. opatrně vytáhnout desku - plošný spoj z přístrojovky 7. CPU se nachází vlevo nahoře. Nejprve acetonem a potom isopropylem perfektně očistit krycí vosk. Po nanesení pájecího roztoku (obdoba kalafuny) prohřát všechny nožičky procesoru jednu po druhé. Nepřidávat cín, došlo by k propojení vývodů, nepřehřát a používat pájku s tenkým hrotem!!! Vidím sice dobře, ale důrazně doporučuju použít lupu! 8. v opačném pořadí smontovat a zadeklovat
9. namontovat a modlit se
_____________
U 3 přístrojovek z 5 se mi podařilo je rozchodit, jedna měla jinou závadu, kterou opravil odborník a jedna umřela úplně a nejde opravit. Takže na vlastní riziko
___________
A ještě dodatek. Dnes jsem se zase v jedné přístrojovce "procházel" a zjistil jsem, že teplota na CPU je dost vysoká. Stálo by za zvážení, jestli na ten CPU nenalepit chladič...
- Přílohy
-
- 11.jpg (62.79 KiB) Zobrazeno 16220 x
Naposledy upravil(a) Kopeček dne 28 bře 2011 17:23, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13057
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
Super návod, díky. Ještě se tě zeptám jakou používáš pájku, myslím, že s tím mým kopytem bych udělal víc škody než užitku. Prosím nahoď foto nebo třeba odkaz kde koupit. Díky
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 33
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Vůz: V70R 03'
- Bydliště: BM
#3 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
Při tom pájení bych spíš volil variantu přidat cín, řádně prohřát a přebytek cínu odsát.
_________________
Bylo S70R
Teď V7OR
Bylo S70R
Teď V7OR
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 563
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: tak třeba trabant
- Bydliště: frydlant nad ostravici
#4 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
idealni je to vzit nekde kde maji vlnu na takove veci
domaci reseni vim ze delali z horkovzdusnou pistoli
domaci reseni vim ze delali z horkovzdusnou pistoli
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
#5 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
Já bych jen dodal že baterka není potřeba odpojovat, ale je potřeba myslet na to že auto poté nejde zamknout, takže čudlíky dolů a pak dovnitř kufrem
Jinak já jsem tohle zrovna dneska dělal První fáze byla asi před dvěma lety, kdy se mi stáčely hodiny, takže jsem nechal procesor přeletovat, hodiny již drží ale pořád občas problikává kontrolka dálkových světel, pásů, (P) a počítadlo kilometrů si dělá co chce. Přepájeli jsme obvody vpravo nahoře a vpravo dole, ale žádná změna. Takže procesor půjde v úterý ven a zpět a jsem zvědavej.
Jinak já jsem tohle zrovna dneska dělal První fáze byla asi před dvěma lety, kdy se mi stáčely hodiny, takže jsem nechal procesor přeletovat, hodiny již drží ale pořád občas problikává kontrolka dálkových světel, pásů, (P) a počítadlo kilometrů si dělá co chce. Přepájeli jsme obvody vpravo nahoře a vpravo dole, ale žádná změna. Takže procesor půjde v úterý ven a zpět a jsem zvědavej.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
#6 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
Preco je potrebne odpojit baterku? Ved ak nemam zapnuty klucik v spinacke tak do pristrojovky by nemal ist prud ze??
Rozoberal som pristrojovky v niekolkych autach bez odpojenia baterky a nikdy sa nic neposralo.
Rozoberal som pristrojovky v niekolkych autach bez odpojenia baterky a nikdy sa nic neposralo.
_________________
Volvo S60 D5, 120 kW, r.v. 2002, koža, navi + TV, telefón
EX: Fiat Bravo 1,6 16V, 76 kW, r.v. 1998
EX: Daewoo Lanos 1,5 S, 63 kW, r.v. 1998
Este bol doma aj Fiat Croma 2,0 i.e., 88 kW, r.v. 1988
Volvo S60 D5, 120 kW, r.v. 2002, koža, navi + TV, telefón
EX: Fiat Bravo 1,6 16V, 76 kW, r.v. 1998
EX: Daewoo Lanos 1,5 S, 63 kW, r.v. 1998
Este bol doma aj Fiat Croma 2,0 i.e., 88 kW, r.v. 1988
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 595
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: Volvo XC90 D5 MY07
#7 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
To sem rad ze zadne takove problemy nemam, protoze na tuhle opravu uz bych si netrouf.
Jinak mohlo by se toto tema presunout do FAQ - Jak na to at je snaz dohledatelne.
Jinak mohlo by se toto tema presunout do FAQ - Jak na to at je snaz dohledatelne.
_________________
Volvo XC90 D5 MY07 136 kW green
Bylo: Volvo S60 2.4 125 kW; Volvo S80II 2.5T MY07 147 kW; Volvo XC90 2.5T MY05 154 kW
Volvo XC90 D5 MY07 136 kW green
Bylo: Volvo S60 2.4 125 kW; Volvo S80II 2.5T MY07 147 kW; Volvo XC90 2.5T MY05 154 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 101
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
- Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
#8 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
nevím...o elektrice vím jen to, že kope. ale kdyby tam žádnej proud nešel, proč po vymontování nejde dálkovým zamknout a pořád svítí kontrolka vnitřního oběhu vzduchu? takže asi úplně bez proudu nebude...Darrio píše:Preco je potrebne odpojit baterku? Ved ak nemam zapnuty klucik v spinacke tak do pristrojovky by nemal ist prud ze??
Rozoberal som pristrojovky v niekolkych autach bez odpojenia baterky a nikdy sa nic neposralo.
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 101
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
- Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
#9 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
takže z toho vyplývá, že je lepší ji odpojit... já jen, že při "neodpojení" mi po namontování opravené nešlo nic, odpojil jsem na 15min baterku a pak jelo vše normálně. takže kdo chce, ať odpojí, kdo nechce, ať přivede dalších 230V. toto byl pokus o pomoc těm, kterým to nefunguje, ne příkaz, jak má kdo co udělat...jou81 píše:Já bych jen dodal že baterka není potřeba odpojovat, ale je potřeba myslet na to že auto poté nejde zamknout, takže čudlíky dolů a pak dovnitř kufrem
Jinak já jsem tohle zrovna dneska dělal První fáze byla asi před dvěma lety, kdy se mi stáčely hodiny, takže jsem nechal procesor přeletovat, hodiny již drží ale pořád občas problikává kontrolka dálkových světel, pásů, (P) a počítadlo kilometrů si dělá co chce. Přepájeli jsme obvody vpravo nahoře a vpravo dole, ale žádná změna. Takže procesor půjde v úterý ven a zpět a jsem zvědavej.
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 101
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
- Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
#10 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
hmmm...zkus to a dej vědět...PHRA píše:Při tom pájení bych spíš volil variantu přidat cín, řádně prohřát a přebytek cínu odsát.
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 101
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
- Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
#11 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
pájka má průměr hrotu na začátku (u topného tělíska) cca 5mm, konec hrotu cca 0,5mm, koupeno na dealextreme za 36,-usd. horkovzduch je asi lepší, ale nemám.raolsa píše:Super návod, díky. Ještě se tě zeptám jakou používáš pájku, myslím, že s tím mým kopytem bych udělal víc škody než užitku. Prosím nahoď foto nebo třeba odkaz kde koupit. Díky
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 33
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Vůz: V70R 03'
- Bydliště: BM
#12 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
Sice jsem to nezkoušel zrovna na palubovce, ale donedávna jsem, jako vývojář elektroniky, měl pájení procesorů v popisu práce. Ten cín bych přidal už jen z toho důvodu, že predpokládám, že palubovka už bude pájená bezolovem a ať si ekologové říkají co chtějí, olověná pájka je olověná pájka.Kopeček píše:hmmm...zkus to a dej vědět...PHRA píše:Při tom pájení bych spíš volil variantu přidat cín, řádně prohřát a přebytek cínu odsát.
_________________
Bylo S70R
Teď V7OR
Bylo S70R
Teď V7OR
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 33
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Vůz: V70R 03'
- Bydliště: BM
#13 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
Tomu ven a zpět bych se bránil seč to půjde, pokud je to pájené bezolovem, což vzhledem k roku výroby předpokládám, je nebezpečí odlepení některé plošky z plošňáku. A navíc mi to příjde zbytečné, stačí jen dobře propájet, dobrou pájecí pastu (používám již léta tohle http://web.elchemco.cz/soldering1.php#REWORKJELLY)a nevidím důvod proč vypajovat a znovu nasazovat procák do desky.jou81 píše:Já bych jen dodal že baterka není potřeba odpojovat, ale je potřeba myslet na to že auto poté nejde zamknout, takže čudlíky dolů a pak dovnitř kufrem
Jinak já jsem tohle zrovna dneska dělal První fáze byla asi před dvěma lety, kdy se mi stáčely hodiny, takže jsem nechal procesor přeletovat, hodiny již drží ale pořád občas problikává kontrolka dálkových světel, pásů, (P) a počítadlo kilometrů si dělá co chce. Přepájeli jsme obvody vpravo nahoře a vpravo dole, ale žádná změna. Takže procesor půjde v úterý ven a zpět a jsem zvědavej.
Naposledy upravil(a) PHRA dne 30 kvě 2011 23:27, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo S70R
Teď V7OR
Bylo S70R
Teď V7OR
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
#14 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
Dík za radu, to já jen spíš střelil z bezradnosti, jelikož už mi to v jedné firmě dělali... a nemyslím že špatně, pod lupou to vypadá OK. Mám domluvenýho člověka, údajně mistra v tomhle oboru, s veškerým vybavením, tak uvidíme co vymyslí.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 235
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Vrchlabí
- Vůz: Volvo XC60
- Bydliště: Vrchlabí
#15 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
tak se pochlub mam hodne podobny problem nasel jsem firmu ktera to opravuje se zarukou stoji to dost penez http://www.autoakademie.cz/index.php/produktymenu/ridicijednotkymotoru
Naposledy upravil(a) sumi dne 29 bře 2011 08:38, celkem upraveno 2 x.
_________________
bylo V40 1,9TD 66 rv.1997 Volvo S60 D5 120 kw 2002 je Volvo XC60 D4 120 kw 2012
bylo V40 1,9TD 66 rv.1997 Volvo S60 D5 120 kw 2002 je Volvo XC60 D4 120 kw 2012
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 37
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Otnice
- Vůz: V70II 5252D 2,5Tdi 2001
#16 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
Pánové kdo trochu se vyzná v elektronice těchto aut,najde jednu věc....je tam komunikační linka a přes tu přístrojovku ji vlastně přerušíte(všechny desky jsou zapojeny v sérii) no a ŘJ si načte chyby.Nicméně se nic neděje,jen si ŘJ uloží chyby ale neukáže po zpětném zapojení přístrojovky.Kopeček píše:nevím...o elektrice vím jen to, že kope. ale kdyby tam žádnej proud nešel, proč po vymontování nejde dálkovým zamknout a pořád svítí kontrolka vnitřního oběhu vzduchu? takže asi úplně bez proudu nebude...Darrio píše:Preco je potrebne odpojit baterku? Ved ak nemam zapnuty klucik v spinacke tak do pristrojovky by nemal ist prud ze??
Rozoberal som pristrojovky v niekolkych autach bez odpojenia baterky a nikdy sa nic neposralo.
_________________
Přibylo: Volvo V70/2,0 120kW D5204T2 2011
Je: Volvo V70/2,5TDI 103kW D5252T 2001
Bylo:Volvo V40/1,9TD 66kW D4192T 1997
Bylo:AUDI 90 QUATTRO, 2,3 i(pětiválec) ,r.v.1989...SUPER KÁRA!
Přibylo: Volvo V70/2,0 120kW D5204T2 2011
Je: Volvo V70/2,5TDI 103kW D5252T 2001
Bylo:Volvo V40/1,9TD 66kW D4192T 1997
Bylo:AUDI 90 QUATTRO, 2,3 i(pětiválec) ,r.v.1989...SUPER KÁRA!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#17 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
Zdravím vespolek,
u mé S60 2002 (najeto 300tkm) už se tato závada také projevovala. A to tak, že se deska palubních přístrojů občas za jízdy "restartovala", cinklo to, budíky šly na nulu a pak se vše vrátilo do funkčního stavu. To vše za jízdy. Někdy 1x za měsíc, jindy třeba 5x - 10x během 3km jízdy. Asi záleželo na vlhkosti (nebo teplotě), přesnou závislost jsem nevysledoval.
Tak šla palubka ven (je to fakt jednoduché), u profíka procesor i konektor odborně přepájen. Palubka nadále funguje, začnu sledovat, jestli se to bude dále projevovat. [Aktualizace 31/5: dnes vydatně zapršelo, vlhko jak v pralese a nic -- nechci předčasně jásat, ale snad to pomohlo ]
M.j. při této příležitosti odešly současně obě žárovičky podsvětlení displejů, chvíli trvalo než jsem spolu s obchodníky pochopil, jaké mám koupit, že to jsou standardní 2W žárovičky za 10 Káčé (W2 x 4.6d, 20x5mm):
[img]http://www.seautoelectrical.co.uk/media/catalog/product/cache/1/small_image/135x135/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/8/286s.jpg[/img]
těm původním se z plastového soklu moc nechtělo ven, už byly za těch 9 let provozu pěkně zapečené...
Pavel
P.S. Ještě k postupu demontáže - baterku jsem nevytahoval (proč taky? - jak tu někdo psal - nejde DO a chvíli fouká větrák, jinak nic). Kryt kolem budíků je třeba poměrně silně táhnout k sobě. Drží celkem silně pomocí asi 5 kovových pérek. Jde to relativně ztuha, ale nic jsem neulomil, hlavně na horní hraně jsem ale měl trochu strach.
u mé S60 2002 (najeto 300tkm) už se tato závada také projevovala. A to tak, že se deska palubních přístrojů občas za jízdy "restartovala", cinklo to, budíky šly na nulu a pak se vše vrátilo do funkčního stavu. To vše za jízdy. Někdy 1x za měsíc, jindy třeba 5x - 10x během 3km jízdy. Asi záleželo na vlhkosti (nebo teplotě), přesnou závislost jsem nevysledoval.
Tak šla palubka ven (je to fakt jednoduché), u profíka procesor i konektor odborně přepájen. Palubka nadále funguje, začnu sledovat, jestli se to bude dále projevovat. [Aktualizace 31/5: dnes vydatně zapršelo, vlhko jak v pralese a nic -- nechci předčasně jásat, ale snad to pomohlo ]
M.j. při této příležitosti odešly současně obě žárovičky podsvětlení displejů, chvíli trvalo než jsem spolu s obchodníky pochopil, jaké mám koupit, že to jsou standardní 2W žárovičky za 10 Káčé (W2 x 4.6d, 20x5mm):
[img]http://www.seautoelectrical.co.uk/media/catalog/product/cache/1/small_image/135x135/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/8/286s.jpg[/img]
těm původním se z plastového soklu moc nechtělo ven, už byly za těch 9 let provozu pěkně zapečené...
Pavel
P.S. Ještě k postupu demontáže - baterku jsem nevytahoval (proč taky? - jak tu někdo psal - nejde DO a chvíli fouká větrák, jinak nic). Kryt kolem budíků je třeba poměrně silně táhnout k sobě. Drží celkem silně pomocí asi 5 kovových pérek. Jde to relativně ztuha, ale nic jsem neulomil, hlavně na horní hraně jsem ale měl trochu strach.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 235
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Vrchlabí
- Vůz: Volvo XC60
- Bydliště: Vrchlabí
#18 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
uz vse funguje
_________________
bylo V40 1,9TD 66 rv.1997 Volvo S60 D5 120 kw 2002 je Volvo XC60 D4 120 kw 2012
bylo V40 1,9TD 66 rv.1997 Volvo S60 D5 120 kw 2002 je Volvo XC60 D4 120 kw 2012
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#19 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
Ahoj,
Dotaz na majitele automatů: stávalo se vám - v době, kdy byla vadná palubka - že se chvílemi cukal automat?
Asi se mi to jen zdálo - ale v době, kdy mi ještě palubka zlobila, tak současně zlobil i automat - sem tam si neporozuměl se skutečnou rychlostí auta, někdy nevěděl, kterou rychlost zařadit a tak. Nic kritického, ale bylo to nepříjemné.
Na jednom zahraničním fóru jsem náznak podobné zkušenosti zaznamenal, ale skutečně jen náznak, proto se ptám.
Pavel
---
Beru zpět: asi slyším trávu růst. Lehké cukání se projevuje i s opravenou palubkou - závisí to spíše na teplotě oleje v převodovce. Už mám nachystán nový olej a "rozpouštědlo" Sea Foam Trans Tune. Jen se k tomu dostat...
P.
---
EDIT 9/10/2011: na automat je asi lepší vyměnit olej
Dotaz na majitele automatů: stávalo se vám - v době, kdy byla vadná palubka - že se chvílemi cukal automat?
Asi se mi to jen zdálo - ale v době, kdy mi ještě palubka zlobila, tak současně zlobil i automat - sem tam si neporozuměl se skutečnou rychlostí auta, někdy nevěděl, kterou rychlost zařadit a tak. Nic kritického, ale bylo to nepříjemné.
Na jednom zahraničním fóru jsem náznak podobné zkušenosti zaznamenal, ale skutečně jen náznak, proto se ptám.
Pavel
---
Beru zpět: asi slyším trávu růst. Lehké cukání se projevuje i s opravenou palubkou - závisí to spíše na teplotě oleje v převodovce. Už mám nachystán nový olej a "rozpouštědlo" Sea Foam Trans Tune. Jen se k tomu dostat...
P.
---
EDIT 9/10/2011: na automat je asi lepší vyměnit olej
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#20 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
Jak se tu hrabu v palubkách s češtinou, narazil jsem na jednom z mých aut na tohle:
Může to být inspirací, jestli máte někdo nějaký nechodivý kus, kde to ještě případně může být pokažené. To jsem ale neopravoval já, jak vidno, ty první ročníky asi dosti trpěly nespolehlivostí.
Dále mě překvapilo, že na všech obrázcích má ten stabilizátor chladič, tady jej zřejmě nějaký soudruh z I nebo DE odstranil, asi myslel, že je tam zbytečný
No možná i je, protoža tahle palubka (z V70II 2/2002) zatím drží s originál pájením.
P.
Může to být inspirací, jestli máte někdo nějaký nechodivý kus, kde to ještě případně může být pokažené. To jsem ale neopravoval já, jak vidno, ty první ročníky asi dosti trpěly nespolehlivostí.
Dále mě překvapilo, že na všech obrázcích má ten stabilizátor chladič, tady jej zřejmě nějaký soudruh z I nebo DE odstranil, asi myslel, že je tam zbytečný
No možná i je, protoža tahle palubka (z V70II 2/2002) zatím drží s originál pájením.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 79
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Praha/Poděbrady
- Vůz: XC90 V8 R-Design 2010 LPG
#21 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
Mám dotaz. K mojí S80 jsem dostal ukrytý dáreček - nefunguje mi pár věcí na palubce, kontrolka airbagů napojená na kontrolku abs - žádné hlášky o otevřených dveřích atd. Jde u S80 taky takle lehce přístrojovka vyndat? A nemáte nějaké nápady kdo tam mohl co provést? Co mě tam asi čeká? Případně lze ji vyměnit za nějakou jinou třeba s palubním počítačem? Dík
_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#22 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
Vytáhnout a rozdělat jde palubka snadno - 2 Torxy, které drží rámeček, ten vyndat, pak 4 Torxy, co drží palubku. Palubka samotná má vzadu hrst křížových vrutů, rozebrat ji lze snadno a přímočaře.
Co tam bude za překvápko, to uvidíš. Něco málo o potenciální náhradě této (starší a nepočeštitelné verzi) palubky za novější najdeš tady: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=14031&p=395196#p395193 - za tím je to stále ve stádiu dohadů a JPP (tedy Volvo povídlalo). Jestli to půjde, to bych mohl vědět přibližně za měsíc, určitě o tom napíšu. Pokud to snad náhodou půjde, tak by s tím možná šla i funkce PC, a určitě čeština.
Pavel
Co tam bude za překvápko, to uvidíš. Něco málo o potenciální náhradě této (starší a nepočeštitelné verzi) palubky za novější najdeš tady: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=14031&p=395196#p395193 - za tím je to stále ve stádiu dohadů a JPP (tedy Volvo povídlalo). Jestli to půjde, to bych mohl vědět přibližně za měsíc, určitě o tom napíšu. Pokud to snad náhodou půjde, tak by s tím možná šla i funkce PC, a určitě čeština.
Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 79
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Praha/Poděbrady
- Vůz: XC90 V8 R-Design 2010 LPG
#23 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
Mám dotaz k tomu když vyndám tu palubku můžu auto normálně zamknout? Vím že nejde DO, ale když ho zamknu tak se do něj doufám dostanu . H.
_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#24 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
Klíčkem (mechanicky) to samozřejmě zamčít jde. Někdy se stává (a nemám vykoumané kdy a jak), že se zůstane točit větrák topení (a vybije akumulátor). Takže na to možná bacha.
V mých autech (r.v. 2002) se ale vrtule zapíná až když do auta jdu podruhé, přesněji při otevření dveří. Tuším, že je to takto:
1. jdu do auta, dveře otevřeny, klíček nezapnut/nezasunut.
2. demontuji palubku
3. zavírám (příp. zamykám) dveře
4. Zzz. pauza, auto v klidu
5. otevírám dveře, po chvíli se rozbíhá větrák (nejde vypnout, panel klimy není viditelně v provozu (bez klíčku)
6. připojuji palubku, větrák se zastaví, funkce auta se vrací k normálu
U jiných modelů to může být jinak, už jen proto, že novější modely (V50?) mají palubku (DIM) zapojenou zcela jinak v rámci CAN multiplexní sítě. U S60/V70 2002 je přes DIM zapojeno právě centrální zamykání a myslím, že i klima, takže proto tak "blbnou".
Pavel
P.S. Nezapínejte auto klíčkem bez palubky - u některých modelů naskočí chyba airbagů a smazat ji je nutné přes diag.
P.S. S80 1999 (s šedými budíky) počeštit nejde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=14031&p=395196#p395193
V mých autech (r.v. 2002) se ale vrtule zapíná až když do auta jdu podruhé, přesněji při otevření dveří. Tuším, že je to takto:
1. jdu do auta, dveře otevřeny, klíček nezapnut/nezasunut.
2. demontuji palubku
3. zavírám (příp. zamykám) dveře
4. Zzz. pauza, auto v klidu
5. otevírám dveře, po chvíli se rozbíhá větrák (nejde vypnout, panel klimy není viditelně v provozu (bez klíčku)
6. připojuji palubku, větrák se zastaví, funkce auta se vrací k normálu
U jiných modelů to může být jinak, už jen proto, že novější modely (V50?) mají palubku (DIM) zapojenou zcela jinak v rámci CAN multiplexní sítě. U S60/V70 2002 je přes DIM zapojeno právě centrální zamykání a myslím, že i klima, takže proto tak "blbnou".
Pavel
P.S. Nezapínejte auto klíčkem bez palubky - u některých modelů naskočí chyba airbagů a smazat ji je nutné přes diag.
P.S. S80 1999 (s šedými budíky) počeštit nejde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=14031&p=395196#p395193
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
#25 Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
Pozor bez palubky nefungují ani blinkry.Bighead píše:Mám dotaz k tomu když vyndám tu palubku můžu auto normálně zamknout? Vím že nejde DO, ale když ho zamknu tak se do něj doufám dostanu . H.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1 Odpovědi
- 391 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Romulusw
-
- 63 Odpovědi
- 4914 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 4 Odpovědi
- 437 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pavel.2
-
- 12 Odpovědi
- 1352 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ker
-
- 1 Odpovědi
- 789 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od yoby