Právě je 20 zář 2018 09:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Oprava přístrojovky V70, S60, atd...
PříspěvekNapsal: 27 bře 2011 16:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2007
Příspěvky: 190
Bydliště: Jindř. Hradec, CZ a Topoľčany, SK
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
U mnoha aut dojde časem k poruše "budíků", kdy začne blbnout displej, píše nesmysly, nefunguje počítadlo kilometrů a nebo se přístrojovka jinak zblázní. V převážné většině případů se jedná o studený spoj na některém z kontaktů na procesoru přístrojovky. Kdo si troufá, může se pustit do pokusu o opravu svépomocí. Nezapomeňte odpojit baterku!

1. přitáhnout volant a sklopit dolů
2. odstranit plastový kryt nad spínací skříňkou a kolem přístrojovky
Příloha:
01.jpg
01.jpg [ 43.41 KiB | Zobrazeno 10362 krát ]

3. povolit 4 šrouby v rozích přístrojovky (Torx)
Příloha:
02.jpg
02.jpg [ 52.73 KiB | Zobrazeno 10362 krát ]
Příloha:
03.jpg
03.jpg [ 47.72 KiB | Zobrazeno 10362 krát ]
Příloha:
04.jpg
04.jpg [ 45.8 KiB | Zobrazeno 10362 krát ]

4. odpojit konektor
5. povolit všechny šrouby na zadní straně přístrojovky a sundat zadní kryt
Příloha:
06.jpg
06.jpg [ 62.64 KiB | Zobrazeno 10362 krát ]

6. opatrně vytáhnout desku - plošný spoj z přístrojovky
Příloha:
07.jpg
07.jpg [ 64.73 KiB | Zobrazeno 10362 krát ]

7. CPU se nachází vlevo nahoře. Nejprve acetonem a potom isopropylem perfektně očistit krycí vosk. Po nanesení pájecího roztoku (obdoba kalafuny) prohřát všechny nožičky procesoru jednu po druhé. Nepřidávat cín, došlo by k propojení vývodů, nepřehřát a používat pájku s tenkým hrotem!!! Vidím sice dobře, ale důrazně doporučuju použít lupu!
Příloha:
09.jpg
09.jpg [ 64.56 KiB | Zobrazeno 10362 krát ]

8. v opačném pořadí smontovat a zadeklovat
9. namontovat a modlit se
_____________
U 3 přístrojovek z 5 se mi podařilo je rozchodit, jedna měla jinou závadu, kterou opravil odborník a jedna umřela úplně a nejde opravit. Takže na vlastní riziko :-)

___________
A ještě dodatek. Dnes jsem se zase v jedné přístrojovce "procházel" a zjistil jsem, že teplota na CPU je dost vysoká. Stálo by za zvážení, jestli na ten CPU nenalepit chladič...


Přílohy:
11.jpg
11.jpg [ 62.79 KiB | Zobrazeno 10362 krát ]

_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1976, Grp.4
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.4
Ford Transit MK6
Ford Transit MK2
Triumph TR4


Naposledy upravil Kopeček dne 28 bře 2011 16:23, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 bře 2011 17:36 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 9563
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Super návod, díky. :good: Ještě se tě zeptám jakou používáš pájku, myslím, že s tím mým kopytem bych udělal víc škody než užitku. Prosím nahoď foto nebo třeba odkaz kde koupit. Díky

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 bře 2011 17:42 
Offline

Registrován: prosinec 2010
Příspěvky: 51
Bydliště: BM
Vůz: V70R 03'
Při tom pájení bych spíš volil variantu přidat cín, řádně prohřát a přebytek cínu odsát.

_________________
Bylo S70R
Teď V7OR


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 bře 2011 18:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2008
Příspěvky: 985
Bydliště: frydlant nad ostravici
Vůz: tak třeba trabant
idealni je to vzit nekde kde maji vlnu na takove veci
domaci reseni vim ze delali z horkovzdusnou pistoli

_________________
V70II AWD 2,5t B5254T2 LPG
V70II D5 7mist:-D
S80 2002 D5
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 bře 2011 18:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 2063
Bydliště: Brno/Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription
Já bych jen dodal že baterka není potřeba odpojovat, ale je potřeba myslet na to že auto poté nejde zamknout, takže čudlíky dolů a pak dovnitř kufrem :-D

Jinak já jsem tohle zrovna dneska dělal :-) První fáze byla asi před dvěma lety, kdy se mi stáčely hodiny, takže jsem nechal procesor přeletovat, hodiny již drží ale pořád občas problikává kontrolka dálkových světel, pásů, (P) a počítadlo kilometrů si dělá co chce. Přepájeli jsme obvody vpravo nahoře a vpravo dole, ale žádná změna. Takže procesor půjde v úterý ven a zpět a jsem zvědavej.

_________________
Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s dvouletou zárukou :-) tel. 602749614

XC90 2017 Inscription, ice white. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 bře 2011 18:13 
Offline

Registrován: prosinec 2010
Příspěvky: 74
Bydliště: Košice
Preco je potrebne odpojit baterku? Ved ak nemam zapnuty klucik v spinacke tak do pristrojovky by nemal ist prud ze??
Rozoberal som pristrojovky v niekolkych autach bez odpojenia baterky a nikdy sa nic neposralo.

_________________
Volvo S60 D5, 120 kW, r.v. 2002, koža, navi + TV, telefón
EX: Fiat Bravo 1,6 16V, 76 kW, r.v. 1998
EX: Daewoo Lanos 1,5 S, 63 kW, r.v. 1998
Este bol doma aj Fiat Croma 2,0 i.e., 88 kW, r.v. 1988


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 bře 2011 18:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2007
Příspěvky: 1181
Bydliště: Šumperk
Vůz: Volvo XC90 D5 MY07
To sem rad ze zadne takove problemy nemam, protoze na tuhle opravu uz bych si netrouf.
Jinak mohlo by se toto tema presunout do FAQ - Jak na to at je snaz dohledatelne.

_________________
Volvo XC90 2.5T MY05 154 kW gold NA PRODEJ
Volvo XC90 D5 MY07 136 kW green
Bylo: Volvo S60 2.4 125 kW; Volvo S80II 2.5T MY07 147 kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 bře 2011 21:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2007
Příspěvky: 190
Bydliště: Jindř. Hradec, CZ a Topoľčany, SK
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
Darrio píše:
Preco je potrebne odpojit baterku? Ved ak nemam zapnuty klucik v spinacke tak do pristrojovky by nemal ist prud ze??
Rozoberal som pristrojovky v niekolkych autach bez odpojenia baterky a nikdy sa nic neposralo.

nevím...o elektrice vím jen to, že kope. ale kdyby tam žádnej proud nešel, proč po vymontování nejde dálkovým zamknout a pořád svítí kontrolka vnitřního oběhu vzduchu? takže asi úplně bez proudu nebude...

_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1976, Grp.4
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.4
Ford Transit MK6
Ford Transit MK2
Triumph TR4


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 bře 2011 21:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2007
Příspěvky: 190
Bydliště: Jindř. Hradec, CZ a Topoľčany, SK
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
jou81 píše:
Já bych jen dodal že baterka není potřeba odpojovat, ale je potřeba myslet na to že auto poté nejde zamknout, takže čudlíky dolů a pak dovnitř kufrem :-D

Jinak já jsem tohle zrovna dneska dělal :-) První fáze byla asi před dvěma lety, kdy se mi stáčely hodiny, takže jsem nechal procesor přeletovat, hodiny již drží ale pořád občas problikává kontrolka dálkových světel, pásů, (P) a počítadlo kilometrů si dělá co chce. Přepájeli jsme obvody vpravo nahoře a vpravo dole, ale žádná změna. Takže procesor půjde v úterý ven a zpět a jsem zvědavej.

takže z toho vyplývá, že je lepší ji odpojit... já jen, že při "neodpojení" mi po namontování opravené nešlo nic, odpojil jsem na 15min baterku a pak jelo vše normálně. takže kdo chce, ať odpojí, kdo nechce, ať přivede dalších 230V. toto byl pokus o pomoc těm, kterým to nefunguje, ne příkaz, jak má kdo co udělat...

_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1976, Grp.4
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.4
Ford Transit MK6
Ford Transit MK2
Triumph TR4


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 bře 2011 21:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2007
Příspěvky: 190
Bydliště: Jindř. Hradec, CZ a Topoľčany, SK
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
PHRA píše:
Při tom pájení bych spíš volil variantu přidat cín, řádně prohřát a přebytek cínu odsát.

hmmm...zkus to a dej vědět...

_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1976, Grp.4
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.4
Ford Transit MK6
Ford Transit MK2
Triumph TR4


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 bře 2011 21:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2007
Příspěvky: 190
Bydliště: Jindř. Hradec, CZ a Topoľčany, SK
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
raolsa píše:
Super návod, díky. :good: Ještě se tě zeptám jakou používáš pájku, myslím, že s tím mým kopytem bych udělal víc škody než užitku. Prosím nahoď foto nebo třeba odkaz kde koupit. Díky

pájka má průměr hrotu na začátku (u topného tělíska) cca 5mm, konec hrotu cca 0,5mm, koupeno na dealextreme za 36,-usd. horkovzduch je asi lepší, ale nemám.

_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1976, Grp.4
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.4
Ford Transit MK6
Ford Transit MK2
Triumph TR4


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 bře 2011 00:11 
Offline

Registrován: prosinec 2010
Příspěvky: 51
Bydliště: BM
Vůz: V70R 03'
Kopeček píše:
PHRA píše:
Při tom pájení bych spíš volil variantu přidat cín, řádně prohřát a přebytek cínu odsát.

hmmm...zkus to a dej vědět...


Sice jsem to nezkoušel zrovna na palubovce, ale donedávna jsem, jako vývojář elektroniky, měl pájení procesorů v popisu práce. Ten cín bych přidal už jen z toho důvodu, že predpokládám, že palubovka už bude pájená bezolovem a ať si ekologové říkají co chtějí, olověná pájka je olověná pájka. :D

_________________
Bylo S70R
Teď V7OR


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 bře 2011 00:30 
Offline

Registrován: prosinec 2010
Příspěvky: 51
Bydliště: BM
Vůz: V70R 03'
jou81 píše:
Já bych jen dodal že baterka není potřeba odpojovat, ale je potřeba myslet na to že auto poté nejde zamknout, takže čudlíky dolů a pak dovnitř kufrem :-D

Jinak já jsem tohle zrovna dneska dělal :-) První fáze byla asi před dvěma lety, kdy se mi stáčely hodiny, takže jsem nechal procesor přeletovat, hodiny již drží ale pořád občas problikává kontrolka dálkových světel, pásů, (P) a počítadlo kilometrů si dělá co chce. Přepájeli jsme obvody vpravo nahoře a vpravo dole, ale žádná změna. Takže procesor půjde v úterý ven a zpět a jsem zvědavej.


Tomu ven a zpět bych se bránil seč to půjde, pokud je to pájené bezolovem, což vzhledem k roku výroby předpokládám, je nebezpečí odlepení některé plošky z plošňáku. A navíc mi to příjde zbytečné, stačí jen dobře propájet, dobrou pájecí pastu (používám již léta tohle http://web.elchemco.cz/soldering1.php#REWORKJELLY)a nevidím důvod proč vypajovat a znovu nasazovat procák do desky.

_________________
Bylo S70R
Teď V7OR


Naposledy upravil PHRA dne 30 kvě 2011 22:27, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 bře 2011 06:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 2063
Bydliště: Brno/Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription
Dík za radu, to já jen spíš střelil z bezradnosti, jelikož už mi to v jedné firmě dělali... a nemyslím že špatně, pod lupou to vypadá OK. Mám domluvenýho člověka, údajně mistra v tomhle oboru, s veškerým vybavením, tak uvidíme co vymyslí.

_________________
Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s dvouletou zárukou :-) tel. 602749614

XC90 2017 Inscription, ice white. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 bře 2011 08:16 
Offline
Člen VK

Registrován: srpen 2007
Příspěvky: 451
Bydliště: Vrchlabi
Bydliště: Vrchlabi
Vůz: Volvo S60
tak se pochlub mam hodne podobny problem nasel jsem firmu ktera to opravuje se zarukou stoji to dost penez http://www.autoakademie.cz/index.php/pr ... otkymotoru

_________________
bylo V40 1,9TD 66 rv.1997 je Volvo S60 D5 120 kw 2002


Naposledy upravil sumi dne 29 bře 2011 07:38, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 bře 2011 08:34 
Offline

Registrován: říjen 2009
Příspěvky: 69
Bydliště: Viničné Šumice
Vůz: V70II 5252D 2,5Tdi 01
Kopeček píše:
Darrio píše:
Preco je potrebne odpojit baterku? Ved ak nemam zapnuty klucik v spinacke tak do pristrojovky by nemal ist prud ze??
Rozoberal som pristrojovky v niekolkych autach bez odpojenia baterky a nikdy sa nic neposralo.

nevím...o elektrice vím jen to, že kope. ale kdyby tam žádnej proud nešel, proč po vymontování nejde dálkovým zamknout a pořád svítí kontrolka vnitřního oběhu vzduchu? takže asi úplně bez proudu nebude...


Pánové kdo trochu se vyzná v elektronice těchto aut,najde jednu věc....je tam komunikační linka a přes tu přístrojovku ji vlastně přerušíte(všechny desky jsou zapojeny v sérii) no a ŘJ si načte chyby.Nicméně se nic neděje,jen si ŘJ uloží chyby ale neukáže po zpětném zapojení přístrojovky.

_________________
Volvo V70/2,5TDI 103kW D5252T 2001
Ještě je a je na prodej:Volvo V40/1,9TD 66kW D4192T 1997
Bylo:AUDI 90 QUATTRO, 2,3 i(pětiválec) ,r.v.1989...SUPER KÁRA!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2011 15:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 4055
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: XC70-T6/S80-V8/MX5
Zdravím vespolek,

u mé S60 2002 (najeto 300tkm) už se tato závada také projevovala. A to tak, že se deska palubních přístrojů občas za jízdy "restartovala", cinklo to, budíky šly na nulu a pak se vše vrátilo do funkčního stavu. To vše za jízdy. Někdy 1x za měsíc, jindy třeba 5x - 10x během 3km jízdy. Asi záleželo na vlhkosti (nebo teplotě), přesnou závislost jsem nevysledoval.

Tak šla palubka ven (je to fakt jednoduché), u profíka procesor i konektor odborně přepájen. Palubka nadále funguje, začnu sledovat, jestli se to bude dále projevovat. [Aktualizace 31/5: dnes vydatně zapršelo, vlhko jak v pralese a nic -- nechci předčasně jásat, ale snad to pomohlo :good: ]

M.j. při této příležitosti odešly současně obě žárovičky podsvětlení displejů, chvíli trvalo než jsem spolu s obchodníky pochopil, jaké mám koupit, že to jsou standardní 2W žárovičky za 10 Káčé (W2 x 4.6d, 20x5mm):

Obrázek

těm původním se z plastového soklu moc nechtělo ven, už byly za těch 9 let provozu pěkně zapečené...

Pavel

P.S. Ještě k postupu demontáže - baterku jsem nevytahoval (proč taky? - jak tu někdo psal - nejde DO a chvíli fouká větrák, jinak nic). Kryt kolem budíků je třeba poměrně silně táhnout k sobě. Drží celkem silně pomocí asi 5 kovových pérek. Jde to relativně ztuha, ale nic jsem neulomil, hlavně na horní hraně jsem ale měl trochu strach.

_________________
.::. XC70 T6 2014 .::. S80 V8 2007 .::. Mazda MX-5 1.8 2002 .::.
VolvoCesky.cz na Valašsku, tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 čer 2011 15:08 
Offline
Člen VK

Registrován: srpen 2007
Příspěvky: 451
Bydliště: Vrchlabi
Bydliště: Vrchlabi
Vůz: Volvo S60
uz vse funguje :Bravo: :good:

_________________
bylo V40 1,9TD 66 rv.1997 je Volvo S60 D5 120 kw 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 čer 2011 18:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 4055
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: XC70-T6/S80-V8/MX5
Ahoj,

Dotaz na majitele automatů: stávalo se vám - v době, kdy byla vadná palubka - že se chvílemi cukal automat?

Asi se mi to jen zdálo - ale v době, kdy mi ještě palubka zlobila, tak současně zlobil i automat - sem tam si neporozuměl se skutečnou rychlostí auta, někdy nevěděl, kterou rychlost zařadit a tak. Nic kritického, ale bylo to nepříjemné.
Na jednom zahraničním fóru jsem náznak podobné zkušenosti zaznamenal, ale skutečně jen náznak, proto se ptám.

Pavel


---

Beru zpět: asi slyším trávu růst. Lehké cukání se projevuje i s opravenou palubkou - závisí to spíše na teplotě oleje v převodovce. Už mám nachystán nový olej a "rozpouštědlo" Sea Foam Trans Tune. Jen se k tomu dostat...

P.

---

EDIT 9/10/2011: na automat je asi lepší vyměnit olej 8)

_________________
.::. XC70 T6 2014 .::. S80 V8 2007 .::. Mazda MX-5 1.8 2002 .::.
VolvoCesky.cz na Valašsku, tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 říj 2011 21:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 4055
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: XC70-T6/S80-V8/MX5
Jak se tu hrabu v palubkách s češtinou, narazil jsem na jednom z mých aut na tohle:

Příloha:
YA134510r.JPG
YA134510r.JPG [ 105.47 KiB | Zobrazeno 9693 krát ]


Může to být inspirací, jestli máte někdo nějaký nechodivý kus, kde to ještě případně může být pokažené. To jsem ale neopravoval já, jak vidno, ty první ročníky asi dosti trpěly nespolehlivostí.

Dále mě překvapilo, že na všech obrázcích má ten stabilizátor chladič, tady jej zřejmě nějaký soudruh z I nebo DE odstranil, asi myslel, že je tam zbytečný :fool:
No možná i je, protoža tahle palubka (z V70II 2/2002) zatím drží s originál pájením.

P.

_________________
.::. XC70 T6 2014 .::. S80 V8 2007 .::. Mazda MX-5 1.8 2002 .::.
VolvoCesky.cz na Valašsku, tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 dub 2012 12:03 
Offline

Registrován: duben 2008
Příspěvky: 178
Bydliště: Praha
Mám dotaz. K mojí S80 jsem dostal ukrytý dáreček - nefunguje mi pár věcí na palubce, kontrolka airbagů napojená na kontrolku abs - žádné hlášky o otevřených dveřích atd. Jde u S80 taky takle lehce přístrojovka vyndat? A nemáte nějaké nápady kdo tam mohl co provést? Co mě tam asi čeká? :-) Případně lze ji vyměnit za nějakou jinou třeba s palubním počítačem? Dík

_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 dub 2012 13:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 4055
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: XC70-T6/S80-V8/MX5
Vytáhnout a rozdělat jde palubka snadno - 2 Torxy, které drží rámeček, ten vyndat, pak 4 Torxy, co drží palubku. Palubka samotná má vzadu hrst křížových vrutů, rozebrat ji lze snadno a přímočaře.

Co tam bude za překvápko, to uvidíš. Něco málo o potenciální náhradě této (starší a nepočeštitelné verzi) palubky za novější najdeš tady: viewtopic.php?f=54&t=14031&p=395196#p395193 - za tím je to stále ve stádiu dohadů a JPP (tedy Volvo povídlalo). Jestli to půjde, to bych mohl vědět přibližně za měsíc, určitě o tom napíšu. Pokud to snad náhodou půjde, tak by s tím možná šla i funkce PC, a určitě čeština.

Pavel

_________________
.::. XC70 T6 2014 .::. S80 V8 2007 .::. Mazda MX-5 1.8 2002 .::.
VolvoCesky.cz na Valašsku, tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 dub 2012 10:53 
Offline

Registrován: duben 2008
Příspěvky: 178
Bydliště: Praha
Mám dotaz k tomu když vyndám tu palubku můžu auto normálně zamknout? Vím že nejde DO, ale když ho zamknu tak se do něj doufám dostanu :-). H.

_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 dub 2012 11:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 4055
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: XC70-T6/S80-V8/MX5
Klíčkem (mechanicky) to samozřejmě zamčít jde. Někdy se stává (a nemám vykoumané kdy a jak), že se zůstane točit větrák topení (a vybije akumulátor). Takže na to možná bacha.
V mých autech (r.v. 2002) se ale vrtule zapíná až když do auta jdu podruhé, přesněji při otevření dveří. Tuším, že je to takto:
1. jdu do auta, dveře otevřeny, klíček nezapnut/nezasunut.
2. demontuji palubku
3. zavírám (příp. zamykám) dveře
4. Zzz. pauza, auto v klidu
5. otevírám dveře, po chvíli se rozbíhá větrák (nejde vypnout, panel klimy není viditelně v provozu (bez klíčku)
6. připojuji palubku, větrák se zastaví, funkce auta se vrací k normálu

U jiných modelů to může být jinak, už jen proto, že novější modely (V50?) mají palubku (DIM) zapojenou zcela jinak v rámci CAN multiplexní sítě. U S60/V70 2002 je přes DIM zapojeno právě centrální zamykání a myslím, že i klima, takže proto tak "blbnou".

Pavel

P.S. Nezapínejte auto klíčkem bez palubky - u některých modelů naskočí chyba airbagů a smazat ji je nutné přes diag.

P.S. S80 1999 (s šedými budíky) počeštit nejde: viewtopic.php?f=54&t=14031&p=395196#p395193

_________________
.::. XC70 T6 2014 .::. S80 V8 2007 .::. Mazda MX-5 1.8 2002 .::.
VolvoCesky.cz na Valašsku, tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 dub 2012 11:38 
Bighead píše:
Mám dotaz k tomu když vyndám tu palubku můžu auto normálně zamknout? Vím že nejde DO, ale když ho zamknu tak se do něj doufám dostanu :-). H.

Pozor bez palubky nefungují ani blinkry.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.101s | 22 Queries | GZIP : Off ]